The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

jaco

Voor optimale opstelling voor surround/multikanaals audio moet je eigenlijk de luidsprekers in een circel opstellen, en in het midden gaan zitten. Dan heb je ook geen delay correctie voor luidsprekers nodig. Omdat stereo voor jou belangrijk is zou ik de L en R goed neerzetten, en dan de center op dezlfde afstand  zetten. Dan heb je alleen voor je rears correctie nodig als die niet op die afstand te plaatsen zijn.

Veel plezier met je nieuwe ruimte :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Citaat van: henkt1 op mei 18, 2012, 17:58:45
Wat een feest voor de oren moet dit zijn  :clapping: :headbanging:
Bedankt Henk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig met een glimlach van oor tot oor zit te luisteren (en dat in de wetenschap dat het nog beter moet kunnen). Dit is momenteel voor mij de referentie op sommige aspecten wat ik tot nu toe in mijn audiofiele carrière heb gehoord. Hoor hier dingen in de ruimte die ik nog nooit zo ervaren heb.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 18, 2012, 18:16:05
Dat ziet er echt "geweldig mooi"uit.
En wat zijn die Dynaudio's toch mooi  :inlove:

Bedankt Nico! Gelukkig nu weer Dynaudio in het hok en in de woonkamer! (dus ik ben een blij man)

Citaat van: jaco op mei 18, 2012, 19:15:19
Voor optimale opstelling voor surround/multikanaals audio moet je eigenlijk de luidsprekers in een circel opstellen, en in het midden gaan zitten. Dan heb je ook geen delay correctie voor luidsprekers nodig. Omdat stereo voor jou belangrijk is zou ik de L en R goed neerzetten, en dan de center op dezlfde afstand  zetten. Dan heb je alleen voor je rears correctie nodig als die niet op die afstand te plaatsen zijn.

Veel plezier met je nieuwe ruimte :)

Dank je Jaco! Had oorspronkelijk de bank ook wat verder naar voren gedacht, maar in de huidige situatie gebeurd er iets met het geluidsbeeld in stereo waar ik voor 5.1 vooralsnog geen concessies wil doen. Ben destijds ook begonnen met mijn ruimte om 5.1 in te tekenen met de genoemde cirkel. Neemt niet weg dat ik pas sinds 36 uur uberhaupt muziek in de ruimte heb, dus er kan nog een hoop gebeuren. Als er straks een projector hangt, dan geeft een surround bubble ook iets magisch. Genoeg ruimte om te spelen en de experimenteren. Ik blijf mijn ervaringen delen en suggesties worden zeer op prijs gesteld! 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Bedankt voor de uitnodiging! Lijkt me super om jouw ruimte te zien en mee te maken :pompom:

Ik neem aan dat je nog even op de projector wil wachten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Ziet er super uit. Die Dynaidio's staan echt super zo.
Ik weet niet of ik de set daar mooi vind. Alleen de speaker en de sub daar en de apparaten uit het zicht kan ook erg mooi zijn.

Veel respect voor de mooie ruimte en het geduld  :worship:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 20, 2012, 18:05:49
Bedankt voor de uitnodiging! Lijkt me super om jouw ruimte te zien en mee te maken :pompom:

Ik neem aan dat je nog even op de projector wil wachten?
Hoi Philip,

Laat ik meer van jouw voorkeur afhangen, maar ik vermoed dat jij een sessie incl. projector het meest interessant vindt :).
(aan dat laatste wordt gewerkt)

Citaat van: Denon Focal op mei 20, 2012, 18:13:29
Ziet er super uit. Die Dynaidio's staan echt super zo.
Ik weet niet of ik de set daar mooi vind. Alleen de speaker en de sub daar en de apparaten uit het zicht kan ook erg mooi zijn.

Veel respect voor de mooie ruimte en het geduld  :worship:
Dank je voor je compliment! Ik snap dat apparatuur uit het zicht zeker de voorkeur heeft in een dedicated HT-ruimte.
Prioriteiten liggen hier wat anders. Nu nog apparatuur verplaatsen wordt wat lastig (zie foto) ;D

Verder nog even twee nieuwe en betere foto's vd ruimte (en dan houd ik even op) om door te kunnen linken 8)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Raphie

JBL PRX Power!

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

ProXius

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Nooff

Supermooie ruimte heb je er van gemaakt zeg! Wauw!

Wel een hels karwei om dat mdf stofvrij te houden....

sj0er-D


StefaanD

Sprakeloooooosss

Dit heb je echt wel goed voor elkaar zeg. 'k neem nu even een dweil 'k ontdek hier net een natte plek net onder mijn kinnebak  :D

Jumping Jack

De Dynaudio's staan er echt prachtig bij zo! Dit moet gewoon fantastisch klinken  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Automaat

Ook ik vind het erg mooi wat jullie daar gerealiseerd hebben. Ik heb ooit wat HT's op Amerikaanse sites bekeken: heel indrukwekkend wat mensen daar met huisvleit hebben bereikt maar totaal mijn smaak niet. Nee, geef mij maar de Confidence Mansion!
Toen de installatie nog in de woonkamer stond opgesteld, vond ik het er wat krap uitzien. Ik heb ooit eens het genoegen gehad een DD-18 te horen en te zien: indrukwekkend en al helemaal voor wat z'n formaat betreft. Maar in jouw ruimte pas hij, net als de overige componenten trouwens, prima.

Samen nog heel veel plezier met/in deze ruitme gewenst!
Reading the HTForum is learning every day!!

WickedGame

Wat een geweldig mooie ruimte en set heb je zo staan. Mijn complimenten

jaco

Kunnen al die ledjes/lichtjes op die apparaten ook uit ?
Dat moet geweldig storen bij film kijken. Ik vind het persoonlijk helemaal niets om de appratuur voor je te moeten zien, maar smaken verschillen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

molle

Zo gaaf, zo clean, zo af. Kan alleen maar super klinken volgens mij. Respect kerel :headbanging:
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei 21, 2012, 21:05:03
Hoi Philip,

Laat ik meer van jouw voorkeur afhangen, maar ik vermoed dat jij een sessie incl. projector het meest interessant vindt :).
(aan dat laatste wordt gewerkt)
Met beeld is wellicht interessanter, maar ik denk dat alleen jouw geluid een beleving op zich is. Het geluid bij mij vind ik al goed, maar ik verwacht dat jouw ruimte nog veel beter klinkt. Ben wel ook benieuwd naar de HSDD bij jou :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Naast die zuilspeakers lijkt die DD-18 trouwens niet eens echt groot... Als je zegt dat het een 12 of 15 is zou ik het direct geloven...  :blink:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

henkhifi

Zo hier ga je van kwijlen  :laugh: prachtig hoor hier zit behoorlijk wat werk in complimenten

krijg zelf nu wat meer tijd om verder te gaan met mijn ruimte heb zelf ook parasound maar heb deze nog niet kunnen horen hoe klinkt bij jou het parsound set

ik weet niet waar je in brabant woont kom zelf namelijk ook uit brabant had ik een keer bij jou kunnen luisteren en af kijken  8)

voor wat suggesties tenminste als je dit goed zou vinden

nogmaals prachtige ruimte
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

MLCinema

Valt toch wat tegen moet ik zeggen... Pffffff man man man wat een mooie afwerking ook. Sprakeloos ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

xynyx

Heel strak! Heel Mooi! Alleen had ik de apparatuur op een andere plek gezet. Nu zit je tegen al die lichtjes aan te kijken. Beetje zonde zo.
Kan er dan ook slechts een 10- voor geven :D