Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

#1376
Vandaag de UB9004 gehaald en de RB51 ingemeten met Audessey. Gisteren handmatig de speakers toegevoegd maar als je switched van layout worden de Audessey settings niet meegenomen en kunnen ook niet meer worden geselecteerd.

Vandaag daarom opnieuw de 8 punts meting gedaan die na de toevoeging van de extra RB51 weer wat langer duurt. 13 speakers kost nu eenmaal weer iets meer tijd dan 11. Wat wel winst is, is dat de subs door de mini dsp worden afgeregeld waarbij ik echt enorm tevreden ben over de huidige afstelling. Dus dat is echt een dikke plus van dat kastje!

Naast het inregelen van de extra set RB51 ook de UB9004 aangesloten die ik heb overgenomen van Marco66. Fijne robuuste speler met een mooie uitstraling en prachtig beeld en geluid. Ik moet hem nog 1-1 vergelijken met de Sony maar heb een aantal stukjes film gekeken die ik vaker als demo heb gebruikt op de Sony de Revu laten passeren.

Oa Jumanji welcome to the jungle en Lucy. Het geluid lijkt strakker met de Panasonic, met name in het laag waarbij er meer gelaagdheid lijkt te zitten. Het beeld heeft ten opzichte van de Sony meer diepte en pop, is wat gladder. Groen tinten zijn voller.

Omdat ik net ook de sound vooral wilde checken gekozen voor San Andreas op Blu Ray met werkelijk een fenomenale Atmos track. Deze is zo heftig niet normaal. Vanaf het allereerste moment zat ik vol in de actie en de helicopter knalt de hele ruimte door, zowel op de grond laag als de hoogte laag. Echt mega intens.

Ik heb nog te weinig geluisterd om een goed oordeel te kunnen vellen maar ik heb wel het gevoel dat de toplaag nu beter aansluit van vóór naar achteren. Die Klipsch RB51 als hoogte kanalen zijn echt zo gek nog niet. En de Klipsch subs zijn na de mini dsp integratie echt beesten geworden.

Eindelijk is de ruimte nu wat mij betreft af. Ik ga de komende tijd lekker genieten van de content die ik gespaard heb!

Overzichtsfoto, crappy met iPhone:





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

ppeter

#1379
Wat een mooie ruimte, daar ga je zeker van genieten! 👍

Hier nog de Panasonic UB900, maar wat een mooie speler.
En dan de combinatie met de nieuwe N5, man wat een beeld!
Diepte, kleur, zwartwaarden en detail, alles is echt een niveau hoger dan bij mijn vorige Epson TW9300.

Gisteren nog eens Blade Runner 2049 gezien in 4K HDR 🤩 maar ook het geluid (DD Atmos) is van deze film een referentie.
San Andreas vind ik ook een geweldige film, en zal ik nog eens aankopen op BR (of UHD?)
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MLCinema

Quote from: denoontje on March 21, 2021, 09:05:35
Gaaf man.

Zeker gaaf en nu ook wel ff klaar[emoji13].

Quote from: ppeter on March 21, 2021, 09:45:25
Wat een mooie ruimte, daar ga je zeker van genieten! [emoji106]

Hier nog de Panasonic UB900, maar wat een mooie speler.
En dan de combinatie met de nieuwe N5, man wat een beeld!
Diepte, kleur, zwartwaarden en detail, alles is een echt een niveau hoger dan bij mijn vorige Epson TW9300.

Gisteren nog eens Blade Runner 2049 gezien in 4K HDR [emoji2956] maar ook het geluid (DD Atmos) is van deze film een referentie.
San Andreas vind ik ook een geweldige film, en zal ik nog eens aankopen op BR (of UHD?)

Dank! Ik ben zeer tevreden over de combinatie eerste indrukken van de Panasonic met de JVC zijn positief. De verlichte Remote is in de donkere ruimte ook gewoon winst.

Het beeld van de blu ray is wat grauw, ik aas op een 4k boxset waar deze in zit. De Atmos track is echt referentie.

Quote from: Valkyrie on March 21, 2021, 09:39:58
Nice!  :thumbs-up:

Ja echt meer dan tevreden nu[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: skyfox on March 19, 2021, 14:35:54
Mooie upgrades weer, heerschap! Ik ben benieuwd ook naar wat de Pana je gaat brengen. In beginsel hopelijk geen freezes meer van je films. Mooier beeld en geluid is natuurlijk altijd meegenomen!  :inlove:

Je zal het wel weer gaan zien[emoji2].

Quote from: vik on March 20, 2021, 08:30:39
Mooie upgrades Njoy!  8)

Thnx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

anton

Wil heel graag eens komen kijken en luisteren, je ruimte ziet er werkelijk heel uitnodigend uit  :clapping:...

RonG

Quote from: Kamdioblitz on March 21, 2021, 10:06:06
Zeker gaaf en nu ook wel ff klaar[emoji13].

Met de nadruk op ff 8),

Gaaf hoor allemaal O0

MLCinema

Quote from: anton on March 21, 2021, 10:24:11
Wil heel graag eens komen kijken en luisteren, je ruimte ziet er werkelijk heel uitnodigend uit  :clapping:...
Dat kan vast wel een keer[emoji1319]. En Thnx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: RonG on March 21, 2021, 10:25:51
Met de nadruk op ff 8),

Gaaf hoor allemaal O0
Ja ik wil nog een streamer. Denk daarbij nog steeds aan de Apple TV 4k. Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het graag[emoji4]. Er schijnt een nieuwe te komen binnenkort. Daar wacht ik nog even op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamdioblitz on March 21, 2021, 10:38:59
Ja ik wil nog een streamer. Denk daarbij nog steeds aan de Apple TV 4k. Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het graag[emoji4]. Er schijnt een nieuwe te komen binnenkort. Daar wacht ik nog even op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voor alleen te stream hoef je niet te wachten m.i., de nadruk voor de opvolger is enkel het gamen ermee (Apple arcade). https://www.iculture.nl/apple-tv/apple-tv-5/
Als deze nu wel audio lossless zou door sturen, ja dan was ik om :). Heb trouwens de huidige 4K versie in gebruik bij mijn TV setup.

denoontje

Oude apple tv zou ik niet doen als je atmos wil streamen van nas etc.(infuse app kan dat nog steeds niet volgens mij)
Ik hoop dat de nieuwe dat wel kan, want dan kun je en 4khdr films kopen/huren, netflixen en nassen.


RonG

Quote from: denoontje on March 21, 2021, 12:22:21
Oude apple tv zou ik niet doen als je atmos wil streamen van nas etc.(infuse app kan dat nog steeds niet volgens mij)
Ik hoop dat de nieuwe dat wel kan, want dan kun je en 4khdr films kopen/huren, netflixen en nassen.

Ik heb het dan over de laatste apple tv 4K, en die kan dat in principe wel maar via via, daarom gebruik ik deze ook niet in mijn HT.
Infuse kan dat dus nu ook sinds de laatste updates.

Het lig aan de apple tv dat infuse dat niet zoals we gewend zijn kan, ook de nieuwe zal dat hebben. Ze moeten gewoon de audio direct doorsturen naar de receiver zoals de andere media players.
Het moet altijd iets aparts zijn dat apple.

Stream je idd vanaf de apps zoals netflix of Disney dan is er niks aan de hand. Streamen via Infuse vanaf een NAS is m.i. een bottleneck. Het werkt wel maar overtuigd mij niet om bv de Zappiti te vervangen in mijn HT.

Maar wat jij aangeeft, 4K HDR huren, kopen etc kan dus ook allemaal met de huidige apple TV 4K, de nieuwe, zover ik gezien heb, is puur een hardware matige upgrade vanwege die gaming dienst van ze :).


MLCinema

Het is meer dat als de nieuwe eraan komt deze vaak net zo duur is maar wel sneller of iets toekomstbestendig voor hetzelfde geld.

Ik wil hem puur gebruiken voor Netflix en Disney plus. Heb geen NAS met films. Koop mijn films allemaal op schijf[emoji4]. Wil echter ook gewoon bijvoorbeeld Falcon and the Winter soldier kunnen zien in de HT, het liefst in 4K HDR en Atmos... maar ik lees enorm tegenstrijdige berichten over de Apple TV op dat vlak qua ondersteuning?

Netflix geld overigens hetzelfde voor. Daarbij heb ik dezelfde eis. Als de serie niet in 4k HDR beschikbaar ja verwacht ik uiteraard niet dat dit wordt weergegeven[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamdioblitz on March 21, 2021, 12:54:44
Het is meer dat als de nieuwe eraan komt deze vaak net zo duur is maar wel sneller of iets toekomstbestendig voor hetzelfde geld.

Ik wil hem puur gebruiken voor Netflix en Disney plus. Heb geen NAS met films. Koop mijn films allemaal op schijf[emoji4]. Wil echter ook gewoon bijvoorbeeld Falcon and the Winter soldier kunnen zien in de HT, het liefst in 4K HDR en Atmos... maar ik lees enorm tegenstrijdige berichten over de Apple TV op dat vlak qua ondersteuning?

Dan kun je gerust een apple tv kopen want de apple tv is een erg goede steamer en als je geduld hebt kun je wachten uiteraard op de nieuwe versie :).

reza

Wat voegt de nieuwe ATV toe aan de oude?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Quote from: reza on March 21, 2021, 13:17:53
Wat voegt de nieuwe ATV toe aan de oude?
Niks voor zover bekend. Maar de nieuwe zou binnenkort uit moeten komen. Die kosten vaak net zoveel als de oude maar dan heb je weer de laatste hardware. De huidige Apple TV 4K komt toch alweer uit 2017. Tech gaat hard. Snellere processor zou er theoretisch voor moeten zorgen dat hij wat langer ondersteund blijft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: reza on March 21, 2021, 13:17:53
Wat voegt de nieuwe ATV toe aan de oude?

Zover ik kan zien, alleen snellere hardware t.b.v gaming. De rest zal hetzelfde blijven functioneren.

Valkyrie

Ik heb een Apple 4K staan, maar eerlijkheid is dat ik erg weinig stream. Netflix kijken we beneden op de TV en films vindt ik over het algemeen minder goed met streaming. Het beeld wil nog wel, maar ik heb het gevoel dat het geluid wordt geknepen. :unsure:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Quote from: Valkyrie on March 21, 2021, 18:30:51
Ik heb een Apple 4K staan, maar eerlijkheid is dat ik erg weinig stream. Netflix kijken we beneden op de TV en films vindt ik over het algemeen minder goed met streaming. Het beeld wil nog wel, maar ik heb het gevoel dat het geluid wordt geknepen. :unsure:
Mijn verwachtingen ten aanzien van geluid zijn niet heel hoog. Ik verwacht dat het ergens tussen 768kb en 1,5mb ligt. Geluid van uhd en blu ray ligt Veel hoger dan sat. Daar wordt sowieso geknepen.

Qua beeld is de max ongeveer 15mb waarbij een uhd tussen de 70-100 en soms nog iets er boven zit. En op 120" ga ik de imperfecties uitvergroten. Heb ik mij ook van bewust.

Maar heb ook behoefte aan een stukje gemak waarbij ik ook niet verwacht het extreem vaak te gebruiken. Ik heb niet alle tijd om er te kunnen zitten. Als ik er dan zit wil ik het hoogst haalbare dus kies ik voor uhd. Maar nu wil ik wat van die Disney kijken en valt het beeld via PS5 wat tegen. Daarom de overweging Apple TV 4K.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Richard70…

Qua gemak vind ik de atv echt super, en qua beeld en geluid ook prima voor een serietje of filmpje tussendoor.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

MLCinema

Quote from: rdebruin on March 21, 2021, 18:56:18
Qua gemak vind ik de atv echt super, en qua beeld en geluid ook prima voor een serietje of filmpje tussendoor.
Ja meer dan dat zal het niet zijn. Geen hoofdmoot maar die Disney originals zijn wel gaaf om mee te pakken. Dan Ff kijken wat ik doe. Als er een nieuwe wordt aangekondigd wacht ik daar even op, gebeurd dat niet pak ik gewoon de huidige versie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valkyrie

Quote from: rdebruin on March 21, 2021, 18:56:18
Qua gemak vind ik de atv echt super, en qua beeld en geluid ook prima voor een serietje of filmpje tussendoor.

Dat klopt helemaal! :satisfied:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

reza

Beeld is  :thumbs-up: :thumbs-up: van de ATV alleen het geluid is een stuk minder van de streamings diensten, dat is echt jammer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"