Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op juni 15, 2009, 19:06:01
Ga je set en plannen eens updaten hierzo :yawnee: ;D ;)

Was al even bezig, maar werd toen geroepen voor het eten ;D ik zal zo even updaten ;)

Citaat van: Crissis op juni 15, 2009, 19:06:58
Inderdaad foto's!!!!!  :D

Die heb ik nog niet :-[
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Crissis

Heb je geen foto functie op je telefoon? Om even een indruk te geven! :)
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

-madison-

Goed hier komt de update ;D

De Marantz set gaat deze week waarschijnlijk weg, er komt een XTZ A100 D3 voor terug.
Ik heb de versterker vorige week een aantal uurtjes over de vloer gehad en kunnen testen met de Monitor Audio's. Dat er een exemplaar terug komt zegt het hele verhaal denk ik al :P Even zonder gekheid wat ie bij een kennis van mij deed op de GS20's deed ie hier ook: totale controle. Ik heb hem nog even naast de Marantz gehoord, de XTZ lijkt iets koeler te zijn dan de Marantz daardoor misschien iets minder intiem maar dat wordt door het geluidsbeeld helemaal goed gemaakt. Een erg precieze plaatsing van stemmen, intstrumenten etc. Daarnaast lijkt het beeld ook meer de diepte in te gaan.
Een bijkomend voordeel van de XTZ is dat ie een ingebouwde DAC heeft, erg handig voor het volgende:

Ik heb al eens eerder over streamen nagedacht maar heb het idee al vrij snel weggestopt. Onlangs heb ik toch weer eens zitten sneupen op internet (ik kon het niet laten) en het ziet er wel erg interessant uit.. Vooral het idee dat je je hele muziek bibliotheek kunt oproepen op een Ipod Touch lijkt me erg aantrekkelijk.
Volgens de berichten op internet klinkt een ipod/AppleTV/squeezebox niet erg goed over de analoge uitgangen. Nu er een versterker met ingebouwde DAC komt is dat probleem er niet mee en wordt het dus meteen een stuk interessanter. Ik heb al een topic geopend over wat het beste past in mijn geval, ik neig zelf naar een Apple TV.
Waarschijnlijk komt er later ook weer een cd speler bij. Ik moet er niet aan denken dat ik niet meteen m'n vers gekochte cd zou kunnen beluisteren, maar wie weet.. misschien bevalt het streamen wel heel goed.

Naast al deze veranderingen ben ik erg veel aan het genieten van de beamer en de Bluray speler! Ik kijk nu veel meer dan voorheen en het grote beeld is altijd weer mooi 8) De set staat nu nog even in een tijdelijke opstelling. eind deze maand ga ik naar Enschede om de laatste meubels en spullen op te halen. (onder andere de kast waar de beamer op komt te staan)

Eind deze week heb ik hier weer een camera dus zal ik even foto's maken. ;)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Crissis op juni 15, 2009, 19:41:25
Heb je geen foto functie op je telefoon? Om even een indruk te geven! :)

Ongetwijfeld.. Maar als jullie even geduld hebben dan maak ik eind deze week even fatsoenlijke foto's ;D
And always, always will.

MLCinema

Mooie update! Had je nog een heel verhaal gpmd. Ik ga mezelf nog even in toom houden dus :laugh:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Overigens, heb jij Dianna Krall live in Paris op cd? Zoniet, subiet aanschaffen voor een 10tje bij de MM. Super plaat, al een tijdje inhuis maar nu pas weer de tijd om er echt ff naar te luisteren. Heerlijk :-* ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op juni 15, 2009, 20:36:49
Mooie update! Had je nog een heel verhaal gpmd. Ik ga mezelf nog even in toom houden dus :laugh:

Ik heb het gelezen ;)

Citaat van: Kamidioblitz op juni 15, 2009, 20:39:26
Overigens, heb jij Dianna Krall live in Paris op cd? Zoniet, subiet aanschaffen voor een 10tje bij de MM. Super plaat, al een tijdje inhuis maar nu pas weer de tijd om er echt ff naar te luisteren. Heerlijk :-* ;D

Die cd heb ik zeker! alleen hij ligt nu ergens in een doos :-[ (hij staat wel in m'n Itunes  ;D) Erg lekker 8)
And always, always will.

MLCinema

Citaat van: -madison- op juni 15, 2009, 20:56:22
Ik heb het gelezen ;)

Die cd heb ik zeker! alleen hij ligt nu ergens in een doos :-[ (hij staat wel in m'n Itunes  ;D) Erg lekker 8)

Ik heb nu een hoorgasme door haar muziek. Echt, zo gedetaileerd. Schitterend gewoon. :music:

-madison-

Naar aanleiding van de reacties in dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89140.0 ga ik voor een Apple TV met een Ipod Touch!
Ik heb op Markplaats al een aantal boden gedaan, dus nu is het slecht een kwestie van afwachten.

Eind deze week gaan de Marantzen weg, wanneer die deal rond is (je weet immers maar nooit of de koper zich aan de afspraken houdt..) ga ik de XTZ versterker bestellen. Ik zit alleen nog even te twijfelen over de kleur; de zilveren versie vind ik wat stijlvoller maar de zwarte versie heeft ook wel wat..

Dan moet er nog een optische kabel komen. Ik zit te denken aan een Viablue H-Flex aangezien deze verkrijgbaar is in een 50 cm versie en goed betaalbaar is. Maar mocht iemand nog een tip hebben, graag!
And always, always will.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: tiptop op juni 17, 2009, 20:23:49
Waarom optisch?

Omdat de Apple TV alleen een optische (naast de analoge) uitgang heeft.
And always, always will.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: tiptop op juni 18, 2009, 19:07:47
Ohh :sigh: :withstupid:

Klinkt logisch dan :P

;) Nog een tip voor een mooie kabel, of is de Viablue voldoende?
And always, always will.

-madison-

Voor de volledigheid nog even wat op het "verlanglijstje" staat:

- XTZ A100 D3 versterker
- XTZ CD100 CD speler
- Apple TV + Ipod Touch
- Viablue H-flex optische kabel
- Viablue NF75 digitale interlink

- Subwoofer(?)
And always, always will.

MLCinema

Die viablu heb ik ook een tijd gebruikt tussen de Xbox 360 en Marantz SR7400. Best een fijne interlink, alleen vond ik de connector niet goed. Sloot niet goed in de aansluiting, flikkerde er weleens uit. Dat is nou net eits wat je niet wilt hebben.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op juni 19, 2009, 13:55:51
Die viablu heb ik ook een tijd gebruikt tussen de Xbox 360 en Marantz SR7400. Best een fijne interlink, alleen vond ik de connector niet goed. Sloot niet goed in de aansluiting, flikkerde er weleens uit. Dat is nou net eits wat je niet wilt hebben.

Dat nou precies de reden waarom ik niet voor een goedkoop 3 euro kabeltje kies.. Misschien toch nog maar eens verder kijken dan de Viablue ;) Bedankt voor de tip in ieder geval, dat scheelt een hoop frustratie ;D

De Marantz set is trouwens officieel verkocht! Vandaag het geld van de koper ontvangen en morgen gaan ze op de post.
Zometeen de XTZ maar bestellen zodat het hier niet langer dan nodig stil is. ;D
And always, always will.

-madison-

Citaat van: -madison- op juni 19, 2009, 14:50:05
Dat nou precies de reden waarom ik niet voor een goedkoop 3 euro kabeltje kies.. Misschien toch nog maar eens verder kijken dan de Viablue ;) Bedankt voor de tip in ieder geval, dat scheelt een hoop frustratie ;D

De Marantz set is trouwens officieel verkocht! Vandaag het geld van de koper ontvangen en morgen gaan ze op de post.
Zometeen de XTZ maar bestellen zodat het hier niet langer dan nodig stil is. ;D

De XTZ is besteld! Nu maar hopen dat ie snel op de post gaat!
And always, always will.

R

Feli, wat is de verwachting?

royal d

Citaat van: -madison- op juni 19, 2009, 15:32:49
De XTZ is besteld! Nu maar hopen dat ie snel op de post gaat!

Ben benieuwd hoe de dac is van de versterker, zeker in vergelijk met de cd speler die je heb gehad.

HTip

Feli met de verkoop en je nieuwe toekomstige aanwinst. Ben benieuwd of het gaat brengen wat je zoekt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: R op juni 19, 2009, 16:16:48
Feli, wat is de verwachting?

Thnx! Levertijd bedoel je? Geen idee eerlijk gezegd..
And always, always will.

-madison-

Citaat van: D.E. op juni 19, 2009, 16:58:37
Ben benieuwd hoe de dac is van de versterker, zeker in vergelijk met de cd speler die je heb gehad.

Toen ik hem heb beluisterd met een ipod digitaal aangesloten is het me niet tegengevallen!
And always, always will.

-madison-

Citaat van: HTip op juni 19, 2009, 17:53:07
Feli met de verkoop en je nieuwe toekomstige aanwinst. Ben benieuwd of het gaat brengen wat je zoekt...

Thnx! Ik weet ook niet precies of het is was ik zoek, maar het is in ieder geval een erg mooie versterker die de Monitor Audio's erg goed aan kan sturen. Het is voor mijn gevoel best nog wel een grote stap. Op dit moment is het wel wat ik zoek; een goed klinkende versterker waarmee ik door de ingebouwde DAC kan experimenteren met andere geluidsbronnen.

Ik geef toe: het is ook wel leuk weer een nieuw speeltje te hebben wat op een hoger niveau speelt. ;D (Voor de aankoop heb ik wel gezorgd dat ik niet te veel op de vorige set heb afgeschreven, het moet wel leuk blijven natuurlijk.)

Mocht het uiteindelijk niets zijn dan is ie doordat ie vrij nieuw is denk ik ook nog wel goed te verkopen.
And always, always will.

royal d

Begrijp ik het nou goed en kan er alleen maar apple lossless afgespeeld worden via de apple tv??