Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: tiptop op mei 31, 2009, 19:56:44
Ziet er mooi uit zeg 8)

Net even opgezocht. Het is en zweeds merk en gemaakt in Azië.

Het design is inderdaad fraai, de klank ook 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Vanmiddag heb ik de muur geverfd en het ziet er erg strak uit! Ook heb ik het scherm opgehangen en het ziet er veelbelovend uit. Het wit van het scherm steek erg goed af bij het grijze en ik kan niet wachten om de eerste film te zien! Maar voor dat dat kan moet ik morgen eerst nog de plinten verven, de deuren verven, de beamer ophangen, opruimen, een bank neerzetten en tot slot de set weer aansluiten.

Erg jammer dat ik hier nu gaan camera heb om de tussenstand even vast te leggen. :-\
And always, always will.

HTip

Inderdaad erg jammer, want zonder foto's kan je veel zeggen :P ;D

Veel succes met de rest van de werkzaamheden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

koosnaampje-audiofiel

Mooie set!!

Vooral de Thorens...166

Ik heb bijna dezelfde qua uiterlijk de 145.

Klipsch, Denon.

-madison-

Citaat van: HTip op juni  1, 2009, 00:03:46
Inderdaad erg jammer, want zonder foto's kan je veel zeggen :P ;D

Veel succes met de rest van de werkzaamheden...

Ik zal eens kijken of ik een camera kan lenen, een topic zonder foto's is ook zo saai ;D

Thnx, ik hoop dat ik het morgen af krijg maar ik denk eerder dat het Dinsdag wordt. Morgen nog andere verplichtingen :-\
And always, always will.

-madison-

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op juni  1, 2009, 00:30:12
Mooie set!!

Vooral de Thorens...166

Ik heb bijna dezelfde qua uiterlijk de 145.

Thanks! De TD166 ben ik nog steeds er tevreden mee, en hij zal ook zeker nog een tijdje blijven 8)
And always, always will.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: -madison- op juni  1, 2009, 00:37:25
Thanks! De TD166 ben ik nog steeds er tevreden mee, en hij zal ook zeker nog een tijdje blijven 8)

Tja ik had hiervoor een Kenwood....om gewoon te kijken of ik een beetje aan vinyl kon wennen.....tja wel leuk dacht ik.

Maar toen de Thorens kwam, raakte ik helemaal verslaafd aan vinyl.

Er is natuurlijk altijd baas boven baas, maar erg mooie draaitafel, goed geluid....en er valt altijd wel wat aan te modificeren.

Leuke zelf vind ik, is dat mijn thorens gewoon  een aantal jaar ouder is dan dat ik zelf ben...... :inlove:
Klipsch, Denon.

-madison-

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op juni  1, 2009, 00:44:31
Tja ik had hiervoor een Kenwood....om gewoon te kijken of ik een beetje aan vinyl kon wennen.....tja wel leuk dacht ik.

Maar toen de Thorens kwam, raakte ik helemaal verslaafd aan vinyl.

Er is natuurlijk altijd baas boven baas, maar erg mooie draaitafel, goed geluid....en er valt altijd wel wat aan te modificeren.

Leuke zelf vind ik, is dat mijn thorens gewoon  een aantal jaar ouder is dan dat ik zelf ben...... :inlove:

Herkenbaar! vinyl draaien is verslavend 8)
Idd een hele mooi draaitafel, al is die van mij op de rca stekkers na on-gemodificeerd.
Mijn Thorens is ook flink wat ouder dan ik. ;D
And always, always will.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: -madison- op juni  1, 2009, 00:50:03
Herkenbaar! vinyl draaien is verslavend 8)
Idd een hele mooi draaitafel, al is die van mij op de rca stekkers na on-gemodificeerd.
Mijn Thorens is ook flink wat ouder dan ik. ;D

Ja RCA stekker's heb ik er zelf ook op en een m95ej element, maar die gaat in de toekomst vervangen worden.

De 145 is 1 jaar in productie geweest, 1976 tot '77 meen ik.

Dus 3 jaar ouder  is hij zo...... ;D

Klipsch, Denon.

MLCinema

Citaat van: -madison- op mei 31, 2009, 23:03:54
Vanmiddag heb ik de muur geverfd en het ziet er erg strak uit! Ook heb ik het scherm opgehangen en het ziet er veelbelovend uit. Het wit van het scherm steek erg goed af bij het grijze en ik kan niet wachten om de eerste film te zien! Maar voor dat dat kan moet ik morgen eerst nog de plinten verven, de deuren verven, de beamer ophangen, opruimen, een bank neerzetten en tot slot de set weer aansluiten.

Erg jammer dat ik hier nu gaan camera heb om de tussenstand even vast te leggen. :-\

Nice! Nog steeds blij dat je de PJ uiteindelijk niet verkocht hebt neem ik aan ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op juni  1, 2009, 10:21:45
Nice! Nog steeds blij dat je de PJ uiteindelijk niet verkocht hebt neem ik aan ;D.

Ja ik ben er achteraf toch erg blij om!
And always, always will.

tiptop

Citaat van: -madison- op mei 31, 2009, 23:03:54

Met dit weer droogde het ook zeker lekker snel :bigsmile:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

Citaat van: -madison- op mei 31, 2009, 00:16:19
(al bedenk ik me nu dat Mikeske daar speakers van heeft, en dat de versterker in een ander topic naar voren is gekomen)

XTZ ben ik nog steeds super tevreden van. Klinkt echter super en ziet er ook nog eens super uit  ;)

Ik heb de versterker ook enkele malen beluisterd en was er ook van onder de indruk.
Maar hij kan niet tippen aan mijn harman/kardon eindversterkers met rotel processor
( Zou wel helemaal gek zijn dat een geintegreerde van 650€ beter klinkt dan een EV van  2200€ en processor van 1500€... )

Maar voor het geld echt een no brainer, zeker als je weet dat hun cd speler slechts 400€ kosten en dan heb je voor 1050€ een super stereo set  ;)

Indien je er nog vragen over hebt, stel ze gerust.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Guester

Ja, mooi spul dat xtz..heb het op de audiovideo2day show gehoord en dat klonk niet slecht! Aardige mensen trouwens ook.Maar het zijn geen buizen...
Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: tiptop op juni  1, 2009, 21:59:47
Met dit weer droogde het ook zeker lekker snel :bigsmile:

Het was inderdaad erg snel droog, zo'n 15 minuten na het sauzen was het eigenlijk al droog!
Nu de plinten en deuren nog, dat is er vandaag niet van gekomen.. (heerlijk op het terras gezeten 8) )
And always, always will.

-madison-

Citaat van: mikeske op juni  1, 2009, 22:13:09
XTZ ben ik nog steeds super tevreden van. Klinkt echter super en ziet er ook nog eens super uit  ;)

Ik heb de versterker ook enkele malen beluisterd en was er ook van onder de indruk.
Maar hij kan niet tippen aan mijn harman/kardon eindversterkers met rotel processor
( Zou wel helemaal gek zijn dat een geintegreerde van 650€ beter klinkt dan een EV van  2200€ en processor van 1500€... )

Maar voor het geld echt een no brainer, zeker als je weet dat hun cd speler slechts 400€ kosten en dan heb je voor 1050€ een super stereo set  ;)

Indien je er nog vragen over hebt, stel ze gerust.

Binnenkort komt de versterker hier op bezoek, dus zal ik m'n ervaringen posten! Op de GS20 was de versterker erg indrukwekkend :D
And always, always will.

-madison-

Citaat van: willem_tdi op juni  1, 2009, 22:25:22
Ja, mooi spul dat xtz..heb het op de audiovideo2day show gehoord en dat klonk niet slecht! Aardige mensen trouwens ook.Maar het zijn geen buizen...

Het zijn idd geen buizen.. volgende week maar een bij m'n dealer nog wat buisjes beluisteren om een beter beeld te krijgen van wat ik wil.
And always, always will.

-madison-

Nog steeds de plinten en deuren nog niet geverfd maar dat komt nog wel.. Wel staat de beamer klaar om de eerste film te projecteren!
Hij staat nu tijdelijk even op een kastje maar uiteindelijk komt ie op een andere kast te staan. Echter die staat nog in Enschede.

Ik heb de positie van de beamer net even afgesteld op het scherm, was nog best lastig aangezien ik nu precies een scherm moet vullen en niet meer zomaar een "vakje" beeld op de muur projecteer. Maargoed het ziet er nu goed uit en ik kan niet wachten tot het vanavond wat donkerder is en ik de eerste film kan kijken! (vanavond ook nog een andere verplichting dus het zal vanavond wat later worden ;D )

Overigens nog steeds geen camera hier dus jullie moeten het maar even voor je proberen te zien: Grijze muur, wit scherm ;D
And always, always will.

-madison-

Zo de film zit erop ;D Net Vantage Point gekeken en ik kan toch wel concluderen dat het scherm een hele dikke aanwinst is voor het filmgebeuren :o Het is echt heel anders dan een filmpje kijken op een witte muur :-X De grijze achtergrond zal ongetwijfeld mee helpen nu.

Mijn zorgen over de kijkafstand/grootte van het scherm waren gelukkig onterecht; het was heerlijk kijken! Wel heb ik het gevoel dat het scherm wat naar beneden mag, gelukkig zit er nog een stukje zwart kader in de rol. Morgen ga ik hem iets lager doen en meteen weer even afstellen zodat ik morgenavond laat nog een film kan zien, dit is echt verslavend!!! 8)

Ik had hier trouwens een goede vriendin op bezoek en die was van mening dat ik toe was aan een universele afstandsbediening ;D Ik kon me er wel in vinden, het is wel een beetje een geouwehoer met 5 ab's :-\
And always, always will.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Guester

Sonos - Spotify

-madison-

And always, always will.

-madison-

Citaat van: willem_tdi op juni  3, 2009, 21:20:52
Pff nog geen foto's  :(

;) :D

Nee, het zal ook nog wel even duren :embarassed: Volgende week op z'n vroegst..
Dan zal ik meteen even wat extra plaatjes schieten om het goed te maken ;D
And always, always will.

MLCinema

Ga je set en plannen eens updaten hierzo :yawnee: ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Crissis

Inderdaad foto's!!!!!  :D
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D