Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Robert op april 11, 2010, 17:55:26
Ik gebruik altijd de juiste mpls file als input voor tsMuxeR, dan worden de originele chapter times behouden.

Goede tip. Bednkt ik zal het eens proberen. Ik pakte altijd de grootste m2ts file.

Robert

Citaat van: riwi op april 11, 2010, 20:51:37Goede tip. Bednkt ik zal het eens proberen. Ik pakte altijd de grootste m2ts file.

Om de juiste mpls file te achterhalen kun je BDInfo gebruiken.
Wijs BDInfo dan naar de map met de uitgepakte Blu-ray (BDMV), oftewel de map waar de BDMV map onder hangt.

maartend

Nu weet ik dat er onofficiele firmware is en dat de gewone ong. op V1.6 zit.

Hoe zit het tegenwoordig met de opstarttijd van dat ding? Is het eigenlijk nog de moeite om er een te kopen of kan ik beter voor de PCH-200 gaan er vanuitgaand dat ze beiden praktisch hetzelfde doen.

Kevf

mijn tvixie valt af en toe gewoon uit. Ik kon leven met het feit dat het beeld af en toe wegviel (pauze, bron opnieuw zoeken en klaar) maar dit is irritant.

Wat is de laatste stabiele FW?

advr

Citaat van: maartend op mei 18, 2010, 08:53:19
Nu weet ik dat er onofficiele firmware is en dat de gewone ong. op V1.6 zit.

Hoe zit het tegenwoordig met de opstarttijd van dat ding? Is het eigenlijk nog de moeite om er een te kopen of kan ik beter voor de PCH-200 gaan er vanuitgaand dat ze beiden praktisch hetzelfde doen.

1.5.19 is de laatste dacht ik, ik gebruik hem al maanden. geen probleem eigenlijk. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Powersoft

Volgens mij is het gedaan met de TVix 6500, er zijn de laatste maanden geen update's meer gekomen  :(

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

gsuk

Citaat van: Powersoft op juli 14, 2010, 20:38:54
Volgens mij is het gedaan met de TVix 6500, er zijn de laatste maanden geen update's meer gekomen  :(

maakt het uit dan als het goed werkt is het toch prima
mijn dune doet bepaalde dingen beter maar ik ben nog steeds tevreden met mijn tvix6500

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Athome

De 6500 is ook al een paar jaar op de markt. Het apparaat is dan ook wel een keer "uitontwikkelt".

riwi

De mijne staat hier nu wel werkeloos te zijn. Ik heb voor de huiskamer een Dune prime3.0 gekocht en in de slaapkamer waar de tvix het zou gaan doen heb ik toch maar een Dune base 3.0 gekocht voor het gemak van o.a. het artwork via het netwerk.

Ik kan er mijn zwager of anders een vriend nog blij mee maken met de tvix. Het display van de tvix wordt steeds slechter, de randen zijn bijna helemaal donker. Ik heb al gelezen van een fix die bestaat uit het vervangen van wat componenten (condensatoren voornamelijk), maar het is me te veel werk om dat te doen (ik heb een hekel aan solderen). Verder doet ie het nog prima.

advr

De mijn doet het nog wel goed, geen last van een slecht display.
Maar misschien einde dit jaar een andere kopen. Een Dune is te groot. Dat kleine formaat is wel lekker moet ik zeggen.

Werkt verder nog steeds perfect.

Kevf

waar kan ik 1.5.19 vinden? Want het is bij mij echt drama met uitvallen en verliezen van video input

edit: al gevonden!

gewoon de file op mijn externe hd zetten en klikken toch? Ik weet het niet meer.... :blush:

riwi

Citaat van: Kevf op juli 31, 2010, 21:54:47
gewoon de file op mijn externe hd zetten en klikken toch? Ik weet het niet meer.... :blush:
Ik heb de tvix fw voorlopig nog allemaal op mijn site staan.

gewoon erop klikken inderdaad.

Kevf

vaag probleem met mijn tvixie. Het hele startbeeld is grijs ipv zwart (videos hebben ook een waas). De player ook al op een andere hdmi poort aangesloten maar zonder resultaat, nieuwe FW, nog geen resultaat!  :threadclosed:
iemand?

riwi

Video levels 16-235 instellen? ipv 0-255, of evt op auto EDID als dat wel goed werkt. Video interface op HDMI?

Of er heeft iemand aan de brightness/contrast adjust gezeten. Tijdens het afspelen van een file op "setup" drukken (meermaals) dan krijg je de BCS controls (Brightness, Contrast, Saturation). Die in het midden horen te staan allemaal.

Kevf

Dat was het idd, echter gisteren nog film gekeken en verder is er op het moment niemand thuis......te vaag voor woorden, las op een Amerikaans board over iemand met hetzelfde probleem. Beetje vaag ook dat zelfs met nieuwe FW hij zo grijs blijft. Net weer aan/uit gedaan en gelukkig blijft ie goed

tnx!

johnhifi

Is deze speler ook geschikt voor puur audioweergave? Daarmee bedoel ik, kun je via het ingebouwde schermpje makkelijk navigeren door mappen met muziek?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

advr

Citaat van: johnhifi op december 18, 2010, 18:38:29
Is deze speler ook geschikt voor puur audioweergave? Daarmee bedoel ik, kun je via het ingebouwde schermpje makkelijk navigeren door mappen met muziek?

als je weet waar alles staat is het redelijk te doen. :thumbs-up:
zo ben ik eigenlijk ook begonnen :music: :music:

gsuk

Citaat van: riwi op april 23, 2009, 20:18:50
In hanewin moet je onder de tab "exports" wat regels typen met de directories :

Zo ziet er er bij mij uit :

d:\mkv -readonly -name:tvixhd1 -range 192.168.1.1 192.168.1.63
i:\ -readonly -name:sharkoon -range 192.168.1.1 192.168.1.63

In de tvix hoef je alleen de naam in te vullen net als bij netshare.

Hoi Riwi
moet er perse "tvixhd  1,2,3,4" in de share naam zitten bij hanewin of allegro nfs?
of volstaat de naam:   W\nieuw  ?

alvast bedankt groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |

riwi

Nee hoeft niet.
Alles mag.

Alleen het door dvico meegeleverde NFS programma had die restrictie dat de share naam tvixhd1 moest zijn (of 2 3 4).

in de exports tab van je NFS programma geef je een naam. Ik heb bv d:\mkv via NFS exports "mkv" genoemd.
d:\mkv       -name:mkv -ro -range  192.168.1.1 192.168.1.63

In de player (tvix of Dune) kan je dan gewoon /mkv invoeren.

gsuk

Riwi
bedankt,
maar ik krijg het niet werkend met de tvix,wel met de dune maar ook niet altijd iets met ip adres 127.0.0.1

ik ben bezig met helpdesk allegro

groetjs Emile

Kevf

Citaat van: advr op december 19, 2010, 11:05:44
als je weet waar alles staat is het redelijk te doen. :thumbs-up:
zo ben ik eigenlijk ook begonnen :music: :music:

bij mij speelt ie alleen het eerste nummer uit de map af....

anyways ik heb met fw 1.5.17 dit probleem:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=19713

aac en wma zijn niet te kiezen en standaard op analog. Ik speel nu dus een 1080p film af met prologic...anyone?

edit: sound is wmapro (6ch), of decodeert ie dat uberhaupt niet?

riwi

wmapro doet ie niet. Alleen 2 kanaals heb je dan. En via spdif/hdmi kan je geen wma pro sturen, bovendien zou je receiver er dan niks mee kunnen.

Mijn algeheel geldende richtlijn voor wmv files treedt hier in werking : "druk shift en delete, en weg is je probleem (en je wmv file)".  ;D

Kevf

helder!

achteraf gezien heb ik wel met alle FW's problemen gehad. Wat is voor jullie nou de beste?

advr

ik draai allang met de laatste bèta firmware....draait nog gewoon door en doet alles.
alleen mijn afstandsbediening is slechter aan het worden...