Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Rivak

Is er ook al wat bekend over een mogelijke opvolger van de Tvix 6500 die ondertussen al weer een jaar oud is ?
Misschien dan wellicht gebaseerd op de nieuwe SMP8644 of hoger.

Starred

Citaat van: riwi op maart 31, 2009, 12:22:43
Ik draai nu met de beta 1.3.110 firmware.

Speelt deze fw ook BD rips (incl menus)?

TheSpeedSkater

Dat zou dan wel weer interessant zijn..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Ik heb hier ook een kopietje van de fw staan : http://etmriwi.xs4all.nl/tvix/

Citaat van: Wuppy32 op maart 31, 2009, 12:40:58
Dat zou top zijn...ben benieuwd. Maar die tvix heeft toch een GB-lan aansluiting?
Wel GB lan, maar de sigma chip is niet optimaal in het benutten van de gigabit capaciteit. Max throughput is dus 4 MB/sec, dus ruim een kwartier voor een DVD.

Citaat van: Starred op maart 31, 2009, 16:21:34
Speelt deze fw ook BD rips (incl menus)?

Er is een firmware  tvix_m-6x00_99.3.85.zip voor de BD functionaliteit. Daar is ook een opvolger van maar die heb ik nog niet te pakken gekregen. Ik speel voornamelijk mkv en .ts files dus het hoeft van mij ook niet. Deze firmware ondersteund geen BD rips inc menu's.

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 31, 2009, 15:40:27
Even een vraag voor iemand anders bij wie de Popcornhour niet beviel. Is deze Tvix hetzelfde principe? Verstandig om deze nog aan te schaffen of beter om naar bijvoorbeeld de Dune te kijken?
Ik had zowel de PCH A100 als deze tvix. Ik heb de PCH weg gedaan. De tvix is iets stabieler en gebruiksvriendelijker. De tvix wil op de PC/NAS een NFS of SMB share zien. De tvix kan niets met een MyIhome/dlna/upnp server. Net als de Dune die ook alleen SMB en NFS ondersteunt en geen echte streaming.

Als ik nu niks zou hebben zou ik de Dune kopen, maar de tvix doet het prima bij mij en doet eigenlijk alles wat ik wil. Daarom heb ik (nog) niet geupgrade.

riwi

Citaat van: Wuppy32 op maart 31, 2009, 10:32:05
Hebben mensen tevens de TVIX getest i.c.m. de Sharkoon SATA QuickPort DUO (dus 2 externe HDD's)? Wat zijn je ervaringen daar mee?

Net getest en het werkt prima. Na dat je er een HD in steekt moet je even een paar seconden wachten tot het USB logo oplicht en dan kan je gaan. Ik heb niet het zwaarste materiaal getest. Aflevering Torchwood van 6.2GB voor 45 minuten beeld, draait soepeltjes.

Starred

Citaat van: riwi op maart 31, 2009, 19:31:18
Als ik nu niks zou hebben zou ik de Dune kopen, maar de tvix doet het prima bij mij en doet eigenlijk alles wat ik wil. Daarom heb ik (nog) niet geupgrade.

Heb je de beeld- en geluidskwaliteit van beiden kunnen vergelijken? Zo ja, wat is je mening?

riwi

Ik heb de Dune nog niet gezien in het echt. Dus kan niks erover zeggen. De PCH en de Tvix zijn vergelijkbaar, waar de PCH net iets scherper is, maar marginaal. De PCH moest (heel) vaak een power cycle, en zonder aan/uit knop was dat onhandig dus exit PCH ;) .
Wat ik lees is de Dune erg goed zowel kwa beeld als geluid.

Shrek

niet helemaal juiste topic maar vraag het hier toch maar even::::

heb de tvix6500 alweer een tijdje en speelt met de laatste beta firmware ook alles soepeltjes af vanaf interne hd...

maar was het loskoppelen en via usb nieuwe films overzetten nogal zat...

probeerde te gaan streamen vanaf een vista pc.. wat een drama. werkte de eerste dagen super maar nu loopt alles of vast of hapert heel erg. Het probleem zit niet in het netwerk, via andere apparaten streamen werkt super. Het probleem schijnt te liggen in het feit dat net share niet goed samen werkt met vista (volgens verkoper), heb dit ook al vaker op internet gelezen.

Zal ik nu een nas in huis moeten halen of heeft iemand de gouden tip om dit alsnog aan de praat te krijgen??

alvast bedankt

riwi

Je kan een andere versie van netshare uitproberen. Of een ander NFS programma als hanewin of allegro NFS proberen. Ik gebruik Hanewin, heb er voor een paar tientjes ook de licentie bijgekocht.

Ik heb echter geen Vista (daar werk _IK_ niet goed mee samen ;) )

Shrek

ik heb alle net share versies is geprobeerd.. maar ga die hanewin ook maar is proberen. kijken of dat lukt.

wie gaat er wel goed samen met vista?? samba krijg ik ook al niet werkend (maar dat kan ook aan mij liggen ben niet echt geweldig met pc's) maar had daar al over gelezen dat dat te traag is voor mkv bestanden enzo..

hopen dat hanewin gaat werken dan maar... (moet ik dan eigenlijk ook iets veranderen aan de instellingen in de tvix)

thnx

riwi

In hanewin moet je onder de tab "exports" wat regels typen met de directories :

Zo ziet er er bij mij uit :

d:\mkv -readonly -name:tvixhd1 -range 192.168.1.1 192.168.1.63
i:\ -readonly -name:sharkoon -range 192.168.1.1 192.168.1.63

In de tvix hoef je alleen de naam in te vullen net als bij netshare.

Shrek

heb het met hanewin werkend gekregen... kan de mappen gewoon zien en kan een film ook afspelen maar het vastloop/stotter probleem blijft. heb mn firewall uitstaan (al sinds ik vista heb anders kan je er helemaal niets mee) dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.

iemand nog suggesties??  ::)

riwi

Ik merk nog een issue met files met 24p materiaal (de meeste bluray mkv files dus) met hoge bitrate (files van 14G of groter).
Als ik dan de auto switch pal/ntsc/24p aan laat staan dan hapert het soms. Als ik 24p mode dan uit zet, dus alleen pal/ntsc auto switch dan loopt het wel soepel. Met firmware 1.2.52 had ik daar geen last van. maar met de 1.3.110 die ik nu heb wel.
Hapert het bij alle files?

Shrek

het hapert met alle files.. zelfs met divx mkv van 1.2 gb met alles. vanaf de harde schijf speelt alles goed. en de eerste dagen werkte diezelfde bestanden ook via streamen. en opeens niet meer dus. schijnt een echt vista probleem te zijn

advr

ik heb 1.3.110 er weer vanaf gehaald. bij een aantal MKV files (10gb) heb ik alleen gekuid en geen beeld.
met 1.2.74 is dat weer helemaal goed. :baaa:

wel heb ik een youtube filmpje gezien met een tvix en werkende menu opties in mkv enz. dat is wel super als dat snel komt. :D :D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

'k heb gisteren eens die BD-rip spelende FW versie 99.3.111 erop gezet en uitgeprobeerd.
Werkt op zich wel goed. Je krijgt gewoon alle menu's van de BD te zien en kan ze gebruiken.
Bij het kiezen van de BD laat ie het tellertje zien (je mag met deze pre-beta maar 100 BD's afspelen) daarna moet je met een truuk de teller resetten (opnieuw FW flashen),

Vreemd genoeg speelde de film ook perfect, terwijl met de oude FW (1.3.110) de losse m2ts file haperde.

Op zich was de ervaring dus wel goed. Moet alleen nog kijken of alle andere zaken ook probleemloos blijven werken. Ze zouden deze functionaliteit in de standaard FW van de tvix moeten zetten.

richardnl

111 werkt bij mij wel redelijk
Echter soms stottert het beeld bij BR
Heb nu de netwerksettings op 1000 mbps handmatig gezet en het lijkt nu goed te gaan

advr

Citaat van: riwi op mei  9, 2009, 12:50:02
'k heb gisteren eens die BD-rip spelende FW versie 99.3.111 erop gezet en uitgeprobeerd.
Werkt op zich wel goed. Je krijgt gewoon alle menu's van de BD te zien en kan ze gebruiken.

waar kan ik die ergens vinden, wil die ook wel eens proberen ;D

riwi

http://etmriwi.xs4all.nl/tvix/

Officieel is ie niet te downloaden. Zijn speciale release voor beta testers (waar ik er niet een van ben).

papaleo

Citaat van: riwi op mei  9, 2009, 15:27:23
http://etmriwi.xs4all.nl/tvix/

Zijn speciale release voor beta testers (waar ik er niet een van ben).

Officieel niet nee....maar stiekum toch weer wel  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

advr

Citaat van: papaleo op mei  9, 2009, 17:17:44
Officieel niet nee....maar stiekum toch weer wel  ;D

absoluut.

die gaan we een keer of 100 proberen :D

Welke versie moet ik meenemen? 1.3.110 of de 99.3.111 :withstupid:

richardnl

Citaat van: advr op mei  9, 2009, 18:38:21
absoluut.

die gaan we een keer of 100 proberen :D

Welke versie moet ik meenemen? 1.3.110 of de 99.3.111 :withstupid:

ik zou  99.3.111 nemen

advr

richardnl

eigenlijk heel simpel. Deze loopt bij mij soepeler.