Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Ik ben sinds eergisteren ook weer terug naar 1.2.52. Zelfde klacht. Haperend beeld / wegvallend geluid bij hoge bitrate files (18GB mkv). jammer want ik vond de extra features wel mooi.

richardnl

same here...
ik ga ook zo weer terug naar 1.2.52

advr

heb ik geluk dat ik maar tot 8 Gb bestandjes ga...
ik heb helemaal nergens last van. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Citaat van: advr op december 27, 2008, 20:56:55
heb ik geluk dat ik maar tot 8 Gb bestandjes ga...
ik heb helemaal nergens last van. ;D

Het leven begint pas bij 12G  ;D

advr

Citaat van: riwi op december 27, 2008, 23:39:00
Het leven begint pas bij 12G  ;D
:alien: :alien:

batman in HD doet het bij mij ook goed :sneaky:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robert

Ondanks de niet echt lovende reacties, ook maar eens firmware 1.3.74 geprobeerd.
Ben inmiddels toch wel benieuwd naar hoe LPCM, Dolbly TrueHD en DTS-HD Master Audio klinken op mijn Onkyo TX-NR906.

De resultaten zijn zeer goed met de bestanden die ik geprobeerd heb (Blu-ray M2TS, TS en een enkele MKV).

Ik heb onderstaand high-bitrate materiaal geprobeerd zonder problemen.

- Spider-Man 3 (Blu-ray) untouched M2TS
Video: MPEG-4 AVC @ 26,06 Mbps
Audio: Dolby TrueHD 5.1 24-bit en LPCM 5.1 16-bit @ 4608 Kbps

- Welcome To The Jungle (Blu-ray) untouched M2TS
Video: MPEG-4 AVC @ 26,89 Mbps
Audio: Dolby TrueHD 5.1 16-bit (3x)

Met onderstaande high-bitrate materiaal had ik wel gestotter maar na een remux naar TS niet meer (incl. het strippen van de onnodige audiotracks).

- Next (Blu-ray) untouched M2TS
Video: MPEG-4 AVC @ 31,93 Mbps
Audio: LPCM 5.1 24-bit @6912 Kbps

- Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer (Blu-ray) untouched M2TS
Video: MPEG-4 AVC @ 29,14 Mbps
Audio: DTS-HD Master Audio 5.1

Wat mij wel opviel was dat het skippen in een film ook voor gestotter zorgt.
Tenzij je net skipt naar een rustige scene waar de bitrate verhoudingsgewijs laag is en de buffer van de TViX sneller kan vollopen om het bitrate geweld bij te houden.

advr

de laatste firmware is dus niet de meest stabiele :sleepy:
ze zullen dat inmiddels zelf ook wel weten denk ik.

audio is ook wat slechter dan de .65 versie.

voorlopig laat ik de laatste versie erop staan. heb ook maar een 720P beamer dus nog weinig "last" van echt HD materiaal.
wel makkelijk overigens dat je makkelijk heen en weer kunt met de firmware versies. :thumbs-up:

calactus

Ik heb de 6500 maar ik heb last van gestoter en het geluid loopt niet gelijk met de films.
Met de nieuwste firmware heb ik ook opeens geen 5.1 met wmv   alleen stereo.

J.A.F._Doorhof

hi
Iets meer info aub.
Files via ?
Wat voor files ?
Washet eerst wel goed ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gsuk

Hoi
hierbij mijn eerste post om deze forum moet wel zeggen dat ik al een tijdje mee lees en regelmatig goede tips lees

ik heb een tvix M-6500
Ik heb hem aangesloten met een hdmi kabel aangesloten door mijn onkyo 905 naar mijn pioneer plasma pdp428xd met hdmi kabel en het werkte perfekt.

dus dacht ik ik sluit hem aan in de slaap kamer op mijn sharp lcd 26AD5E met hdmi
maar ik kreeg het met hdmi niet voor mekaar  het werkte alleen maar via component kabel aansluiten!

dus heb ik hem maar weer op de pioneer plasma en onkyo aangesloten maar nu herkent die de hdmi aansluiting niet meer (Ik heb meerdere hdmi kabels gebruikt) hij verspringt steeds terug naar dvi/component in het menu en geeft naar mijn gevoel een minder goed beeld dan als de hdmi wel werkt. even voor de duidelijkheid ik heb hem op de onkyo en pioneer alleen maar aangesloten via hdmi kabel GEEN component kabel.

alvast bedankt groetjes Emile

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

papaleo

Waarshijnlijk staat resolutie van de 6500 op 1080p,deze wordt door de pioneer wel geaccepteerd en ik denk door de Sharp niet.
Dus zou je met de ab 'n aantal malen op het knopje van de resolutie moeten drukken tot dat je bv 480 of 576 geselecteerd heb dan zal je waarschijnlijk wel weer beeld hebben om dan vervolgens in het nenu jouw voorkeur resolutie in te stellen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Inderdaad zoals papaleo zegt. Ook is nadat je de tvmode knop hebt gebruikt om beeld te krijgen de interface weer op DVI gezet (en audio staat dan weer op PCM). PCM audio is wel goed denk ik als je wilt dat de TV geluid gaat geven en er geen receiver tussen zit met DD en DTS decoders.

Je hebt waarschijnlijk auto EDID aan staan ipv dat je direct een resolutie kiest. Kennelijk is de EDID info die de sharp geeft niet helemaal wat de tvix ervan verwacht. Handmatig HDMI selecteren en 720p of 1080i kiezen geeft waarschijnlijk wel beeld.

gsuk

hoi dank jullie voor de reaktie's

mijn sharp heeft een resolutie van 1366 x 768 pixels
en mijn pioneer heeft een resolutie van 1024 x 768

dan zou ik toch op beide tv's 720 moeten kiezen of denk ik dan toch te simpel

en waar dient die 480 en 576 voor met de optie tv out

auto edid heb ik inderdaad op auto staan

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |

riwi

Citaat van: gsuk op januari 12, 2009, 20:41:34
dan zou ik toch op beide tv's 720 moeten kiezen of denk ik dan toch te simpel

en waar dient die 480 en 576 voor met de optie tv out

Inderdaad dan is 720p voor jouw TVs de beste keuze waarschijnlijk.
480p en 576p zijn de resoluties van normaal TV en DVD materiaal. Het kan geen kwaad om dit SD materiaal door de tvix te laten upscalen naar 720p.

gsuk

heren bedankt
hij doet het weer op de pioneer
heb nu standaard op 720p in plaats van auto edid

nu nog even op de sharp proberenmaar dat laat ik wel weten

groetjes Emile

polair

Wie weet raad.....

Ik gebruik netshare 2.10 werkt prima met de tvix voor de share folder 1 t/m 3
Alleen de share folder op 4 is niet te zien.

Als ik share folder 3 die dus werkt, op share folder 4 zet is de folder niet op de tvix te zien.

Verbinding wordt wel geaccepteerd maar de tvix geeft de mappen niet weer.

Rararara,
Ik gebruik windows XP pro en de laatste tvix versie.

Wie kan mij hiermee helpen
Groet

bvrijswijk

Heb een TVIX 6500 en die draait nu een maandje, ben wel tevreden, jammer van de onderitel problemen in ts2 files , maar goed losse srt. toevoegen in een map is ook niet zo moeilijk, iso files van blu ray films heb ik ook nog niet aan de praat gekregen.

MAAR

Iets wat ik niet opgelost krijg en wel heel storend is, is dat bij MKV files het geluid het even doet en dan gewoon wegvalt, het lijkt er om dat het geluid wegvalt omdat de snelheid waamee er gelezen word afwiijkt (net zo als je versneld afspeelt dat het geluid dan ook niet speelt.) in dit geval denk ik ietsje te langzaam. Als ik de film doorspoel 2/4/8/16/32 maal en dan weer op play druk dan heb ik wel weer even geluid soms 5 sec. soms 30 seconden maar telkens valt het geluid weer weg en komt niet vanzelf terug. Het een systeem zonder harde schijf, speel alles via een externe schijf, maar AVCHD/x264/h264/TS2/MPEG alles speelt goed.

Wie heeft er een idee draai op de nieuwste 1.3.95 F software.

Alavst mijn dank voor jullie reactie

Gr

Bep
          Let op, hoewel geen forumcode en smiley knoppen worden weergegeven, kunnen ze nogwel gebruikt worden

riwi

Ik neem aan dat je met externe schijf een USB schijf bedoelt die rechtstreeks op de tvix is aangesloten.

Ikzelf gebruik bijna altijd de netwerk aansluiting van de tvix om materiaal naar de tvix toe te sturen (NFS of SMB).

Maar ook als ik een USB schijf gebruik (niet vaak) heb ik nog nooit gemerkt dat het geluid gaat haperen of weg vallen. Ik denk dat het probleem zit in je USB schijf of in het materiaal zelf dat je probeert af te spelen. Enige keer dat ik hapering heb gemerkt via USB is met behoorlijk hoog bitrate materiaal, en dan bedoel ik ruim hoger dan gemiddeld gepost wordt in nieuwsgroepen (30Mbit/sec en hoger).

Ik zou proberen om eens een harde schijf in de tvix zelf te plaatsen om uit te testen of het materiaal dan wel goed draait. Ik verwacht namelijk dat het dan wel goed speelt.

bvrijswijk

Ja ik bedoelde een ext. schijf via USB

Ben dus even verder gaan neuzen en las ergens iemand die adviseerde om na de firmware update en na de reboot, de fabrieks instellingen terug te zetten weer te booten en dan je eigen instellingen weer in te voeren, heb ik gedaan en ja hoor beide (mkv) films (pirates of the car.) draaien en met geluid zonder dat het geluid wegvalt.

Dus probleem opgelost voor nu

Bedankt voor de reactie

Gr

bep

Wuppy32

Ik overweeg een dezer dagen de TVIX6500 of de TVIX7000 aan te schaffenn. Het doel is om 1TB HDD in de unit te stoppen en dan via 1GB LAN het "gedownloade" materiaal vanaf mijn pc over te zetten naar de TVIX. Hebben mensen hier goede ervaring? Ik lees her en der dat de TVIX6500 en de TVIX7000 indentiek zijn, maar de TVIX7000 weer NAS functie voor de interne HDD heeft.

Hebben mensen tevens de TVIX getest i.c.m. de Sharkoon SATA QuickPort DUO (dus 2 externe HDD's)? Wat zijn je ervaringen daar mee?

riwi

Ik vind de netwerk verbinding van de tvix te traag om via ftp de harddisk vol te kopieren (4 MB/sec). Ik gebruik altijd USB als ik wat op de interne disk van de tvix wil zetten.

Ik heb wel een sharkoon, ik kan hem wel eens proberen op de USB van de tvix aan te sluiten. Momenteel hangt ie via e-sata aan m'n PC. Ik laat het je weten.

Verder bevalt de tvix 6500 me nog prima. Ik draai nu met de beta 1.3.110 firmware.

Wuppy32

Citaat van: riwi op maart 31, 2009, 12:22:43
Ik vind de netwerk verbinding van de tvix te traag om via ftp de harddisk vol te kopieren (4 MB/sec). Ik gebruik altijd USB als ik wat op de interne disk van de tvix wil zetten.

Ik heb wel een sharkoon, ik kan hem wel eens proberen op de USB van de tvix aan te sluiten. Momenteel hangt ie via e-sata aan m'n PC. Ik laat het je weten.

Verder bevalt de tvix 6500 me nog prima. Ik draai nu met de beta 1.3.110 firmware.

Dat zou top zijn...ben benieuwd. Maar die tvix heeft toch een GB-lan aansluiting?

advr

Citaat van: riwi op maart 31, 2009, 12:22:43

hoe kom jij aan 1.3.110 :blush:

TheSpeedSkater

Even een vraag voor iemand anders bij wie de Popcornhour niet beviel. Is deze Tvix hetzelfde principe? Verstandig om deze nog aan te schaffen of beter om naar bijvoorbeeld de Dune te kijken?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog