Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PjotrrrNL

De laatste nieuwtjes:

Inderdaad betere contrastratio's; 10.000: of hoger (dynamisch) en 1080p/24.
Niet de 'Kuroblacks' die de geruchten ons wilden laten geloven, maar wel een vooruitgang dus.

Maar het jaar 2008 is nog niet over, Panasonic's nieuwe plasmafabriek gaat in april/mei draaien en volgens D-Nice gaat de nieuwe fabriek panels met 5 lumen tech produceren.

Dus wellicht Panasonic panels met betere blacklevels in de tweede helft van dit jaar?

Bengbeng

#101
Citaat van: PjotrrrNL op januari  5, 2008, 11:21:37
De laatste nieuwtjes:

Inderdaad betere contrastratio's; 10.000: of hoger (dynamisch) en 1080p/24.


D-Nice talks out of his ass imo. Toen ik 'm vroeg of de CR beter wordt dan de huidige
generatie antwoordde hij "equal or better".
Wat is dat nou voor antwoord? "Gelijk of beter". Dat had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen...

Een ander forumlid had 'm er ook al op betrapt dat hij eerder volstrekt controversiële uitspraken heeft gedaan.
D-Nice = korrel zout.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raymen

#102
Tja als het contrast  gelijk blijft zal ik daarvoor geen overstap wagen.

Dan maar een projector erbij ;D ;)

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

PjotrrrNL

Citaat van: Bengbeng op januari  5, 2008, 18:09:03
D-Nice talks out of his ass imo. Toen ik 'm vroeg of de CR beter wordt dan de huidige
generatie antwoordde hij "equal or better".
Wat is dat nou voor antwoord? "Gelijk of beter". Dat had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen...

Een ander forumlid had 'm er ook al op betrapt dat hij eerder volstrekt controversiële uitspraken heeft gedaan.
D-Nice = korrel zout.


Door de jaren heen klopt de info van D-Nice zijn contacten vaak wel, tijdschema's worden wel eens aangepast natuurlijk. Hij was ook de eerste die over plasma 2.0 berichtte.
Vind het maar vreemd dat men hem zo aanvalt.


Rick-DTS

Ik kom helemaal niet meer op de site van panasonic. Zou men de boel al updaten ;)

Robbert54

Citaat van: PjotrrrNL op januari  5, 2008, 11:21:37
De laatste nieuwtjes:

Inderdaad betere contrastratio's; 10.000: of hoger (dynamisch) en 1080p/24.
Niet de 'Kuroblacks' die de geruchten ons wilden laten geloven, maar wel een vooruitgang dus.

Maar het jaar 2008 is nog niet over, Panasonic's nieuwe plasmafabriek gaat in april/mei draaien en volgens D-Nice gaat de nieuwe fabriek panels met 5 lumen tech produceren.

Dus wellicht Panasonic panels met betere blacklevels in de tweede helft van dit jaar?
snap niet waarom daar mee word vergeleken. panasonic werd toch altijd zo geprezen om zijn "blacks" dat is met de komst van de kuro toch niet ineens slecht... vind dat de panasonic al aardige blacks heeft. zie liever dat er wat wordt gedaan aan de glasplaat en het uiterlijk. en het 1080p/24
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roksan

#106
We zullen wel afwachten wat de nieuwe specs worden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Fico

Citaat van: cip54 op januari  6, 2008, 04:18:30
snap niet waarom daar mee word vergeleken. panasonic werd toch altijd zo geprezen om zijn "blacks" dat is met de komst van de kuro toch niet ineens slecht... vind dat de panasonic al aardige blacks heeft. zie liever dat er wat wordt gedaan aan de glasplaat en het uiterlijk. en het 1080p/24

Helemaal mee eens Robbert ;)

Het beeld van de Panasonic wordt over het algemeen ondergewaardeerd, alleen volgende punten zouden écht moeten veranderen vooraleer IK mijn Pioneer zou vervangen met een Panasonic:
- Extra glasplaat vervangen met een "Direct Colour" Filter
- Homogene en dunne schermrand (zoals de Pioneer of de plasmamonitors van Panasonic met eventueel afneembare speakers)
- Platter scherm (al eens gezien hoe dik die PY700/PZ700 modellen wel niet zijn  :()
- Meer beeldinstellingsmogelijkheden (is nu misschien ook al wel mogelijk via het service menu?)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

Citaat van: Fico op januari  6, 2008, 07:56:38
Helemaal mee eens Robbert ;)

Het beeld van de Panasonic wordt over het algemeen ondergewaardeerd, alleen volgende punten zouden écht moeten veranderen vooraleer IK mijn Pioneer zou vervangen met een Panasonic:
- Extra glasplaat vervangen met een "Direct Colour" Filter
- Homogene en dunne schermrand (zoals de Pioneer of de plasmamonitors van Panasonic met eventueel afneembare speakers)
- Platter scherm (al eens gezien hoe dik die PY700/PZ700 modellen wel niet zijn  :()
- Meer beeldinstellingsmogelijkheden (is nu misschien ook al wel mogelijk via het service menu?)
precies. en dit zijn allemaal aanpassingen die het kostenplaatje niet eens zozeer omhoog hoeven te drukken.

toch blijf ik van mening dat pioneer ook nog met een verassing gaat komen. weet niet of dat al op de aankomende CES gaat gebeuren, maar ik heb echt zo'n gevoel dat de kuro nog niet de echte plasma 2,0 is, maar dat die nog moet komen.. vooral aangezien pioneer zichzelf nu ook al premium brand heeft bestempeld en dan is de vergelijking tussen pioneer en panasonic helemaal weg. panasonic is en blijft gewoon een hele goed plasma voor een hele scherpe prijs. en ik denk dat pioneer een andere weg in gaat slaan..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Citaat van: cip54 op januari  6, 2008, 08:51:52
ik denk dat pioneer een andere weg in gaat slaan..

Waarom? In de VS doen ze dat toch niet en blijven ze toch de concurrentie aangaan met Panasonic?
Ik zie niet goed in waarom dat hier bij ons in Europa anders zou gaan?

Als je zie aan welke prijzen je vandaag in de VS al een LX kan kopen  :o :o :P
OK, het zijn wel verschillende toestellen en bieden ook geen ondersteuning voor 576i50, 576p50, 720p50 en 1080p50  :-\

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zich willen gaan profileren als Loewe of B&O  ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

Citaat van: Fico op januari  6, 2008, 08:56:58
Waarom? In de VS doen ze dat toch niet en blijven ze toch de concurrentie aangaan met Panasonic?
Ik zie niet goed in waarom dat hier bij ons in Europa anders zou gaan?

Als je zie aan welke prijzen je vandaag in de VS al een LX kan kopen  :o :o :P
OK, het zijn wel verschillende toestellen en bieden ook geen ondersteuning voor 576i50, 576p50, 720p50 en 1080p50  :-\

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zich willen gaan profileren als Loewe of B&O  ::)
denk ook niet dat het zo extreem zal zijn als met loewe of B&O. denk alleen dat pioneer met iets unieks gaat komen wat panasonic en samsung als concurrentie gaat uitsluiten. verschil zit m ook in de markt. amerikanen zijn over het algemeen minder kieskeurig en er is een veel groter aanbod daar en alles is er makkelijker te verkrijgen. dus ze moeten de concurrentie nu wel aangaan qua prijs. amerika is toch 1 van de grootste bron van inkomsten. europa komt gewoon op een lullige 2e of 3e plek. jammer maar waar.

sorry voor het off-topic gaan jongens..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Pinguins

Citaat van: Fico op januari  6, 2008, 08:56:58
Waarom? In de VS doen ze dat toch niet en blijven ze toch de concurrentie aangaan met Panasonic?
De plasma verkopen in de US en Japan zijn voor Pioneer gedaald terwijl ze in de EU juist licht zijn gestegen heb ik ergens gelezen. Dat kan een reden zijn.

PjotrrrNL

Opbouw Panasonic CES2008 stand met 150" 'Lifewall plasma':


Bengbeng

#113
Citaat van: cip54 op januari  6, 2008, 04:18:30
snap niet waarom daar mee word vergeleken. panasonic werd toch altijd zo geprezen om zijn "blacks" dat is met de komst van de kuro toch niet ineens slecht...

Oh zeker niet. Het is zeker niet zo dat ik geen nieuwe Panasonic zou kopen als ze geen
verbeteringen aan de blacklevel kant zouden hebben doorgevoerd. Ik ben wat dat betreft
altijd al content geweest met mijn PV60.
Alleen..., ik vind het wel ietwat teleurstellend in het geval de blacks er niet op vooruit gegaan zijn, want
dat zou je in principe wel verwachten. Panasonic is namelijk altijd de "king of blacks" geweest, dat was "hun" terrein
zeg maar. Ze zijn hier echter flink afgetroefd en dat ze een jaar na dato daar nog steeds geen antwoord
op hebben vind ik vreemd.

Citaat van: Fico op januari  6, 2008, 07:56:38
- Meer beeldinstellingsmogelijkheden (is nu misschien ook al wel mogelijk via het service menu?)

In het service menu kan je r/g/b per kanaal afstellen. Het is alleen erg omslachtig, omdat
je niet 'on the fly' het resultaat ziet. Zodra je in het service menu komt schiet de tv namelijk in de
"dynamisch" stand. Je moet dus iedere keer het service menu weer uit, de tv weer op "cinema" zetten
om te kijken wat je gedaan hebt, etcetera.
Ik hoop dus inderdaad dat ze nou eindelijk eens met een "advanced menu" á la Pioneer en Samsung komen, want
dat was tot dusverre hopeloos bij Panasonic.
(daarentegen is Panasonic de enige die 'near 6500' is "uit de doos" als je "cinema" en "warm" selecteert. Dus
eigenlijk heb je geen "advanced menu" nodig.  ;D )
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#114
Citaat van: Fico op januari  6, 2008, 08:56:58
Waarom? In de VS doen ze dat toch niet en blijven ze toch de concurrentie aangaan met Panasonic?
Ik zie niet goed in waarom dat hier bij ons in Europa anders zou gaan?

Als je zie aan welke prijzen je vandaag in de VS al een LX kan kopen  :o :o :P
OK, het zijn wel verschillende toestellen en bieden ook geen ondersteuning voor 576i50, 576p50, 720p50 en 1080p50  :-\

Officieël staat het niet in de specs, maar Amerikaanse Pioneers werken via HDMI prima op PAL signalen (en 220volt!). Ik gaf een tijdje geleden nog een linkje naar een thread op avsforum. Iemand in Israël importeert Amerikaanse Pioneers welke prima werken daar (behalve de composite uitgang, dit is 'NTSC' only).
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

C O U G A R

Welke tijd en datum kunnen we de nieuwe Pana info verwachten?
Zetten ze de prijs er ook altijd bij of is het alleen show en later horen we de prijs?

PjotrrrNL

#116
Over anderhalf uur begint de persconferentie van Panasonic op de CES 2008, het is daar inmiddels 7 januari...
Herstel 6 januari en acht uur vroeger dan hier....

Liveblogs:
http://gizmodo.com/tag/ces-2008/
En op www.engadget.com

C O U G A R


PjotrrrNL

#118
 



Plasma nieuwtjes uit de persconferentie:

'Panasonic now has 16 plasma TVs, and a new one with 46" screen size. Fourteen 1080p to choose from. Four will be THX certified. The 37" Viera 37LZ800. Then there was the DMP-BD30 Blu-ray player that accepts AVCHD SD cards'

'Viera Link connects Panasonic TVs to SD cards. Plug the card into the Viera TV and then you can see the photos on that screen. These TVs will also be able to play back HD movies from an SD card.
Showed an SD card that can hold 5.8 hours of 1080p HD video. Slip that into one of these TVs and it was playing back cleanly. '

'The Viera lineup is getting enhancements for 2008, hitting all the consumer faves - image quality, ease of use and great support. 37 and 46-inch models.'

http://gizmodo.com/341236/panasonic-press-briefing-live-blog
http://www.engadget.com/2008/01/06/live-coverage-from-panasonics-press-conference/


Weinig hard nieuws dus, 14 van de 16 plasmamodellen zijn dus nu Full HD/1080p en een 46" plasma is leuk voor wie niet kan kiezen tussen 42" of 50"... ;D

Michael Dag

Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

PjotrrrNL

#120
Kijk.....30.000:1 native contrast en 24Hz native support, dat is interressant!

Vanaf april dus nieuwe modellen met deze specs, ook in 46 inch.  ;D


'This year Panasonic 's VIERA Plasma 1080p series feature a new panel with increased contrast ratio and an improved anti-reflective screen, a Game Mode, VIERA Link™, increased luminous efficiency,  lead free panels and 100,000 hours to half brightness. Completing the 2008 Plasma HD line-up are two 720p Plasmas in 42-inch class and 50-inch class screen sizes. The entire VIERA line of HDTVs features a new aesthetic look.'

Michael Dag

one sheet of glass design  ???

nou maar hopen op mooie plaatjes...
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

Bengbeng

Citaat van: PjotrrrNL op januari  6, 2008, 21:02:17
Kijk.....30.000:1 dynamisch contrast en 24Hz native support, dat is interressant!

Vanaf april dus nieuwe modellen met deze specs, ook in 46 inch.  ;D

Wat ik al zei; D-Nice = ass talker.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

Nogmaals:
Door de jaren heen klopt de info van D-Nice zijn contacten vaak wel, tijdschema's worden wel eens aangepast natuurlijk. Hij was ook de eerste die over plasma 2.0 berichtte.
Vind het maar vreemd dat men hem zo aanvalt.

Michael Dag

Citaat van: Bengbeng op januari  6, 2008, 21:07:16
Wat ik al zei; D-Nice = ass talker.  ;D
ja, maar die ging al uit van de kuro concept die 1:10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 doet...  8)
en dan is die 1:30.000 niet zo... indrukwekkend...

Ik ben er blij mee, want verwacht die concept nog niet zo snel...
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |