RvD zijn setje

Gestart door RvD, juli 24, 2007, 20:49:16

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: vik op maart 27, 2015, 14:36:34
Meet technisch wil niet per definitie zeggen dat alles ook meteen naar wens is qua gehoor. Maar al te vaak meegemaakt. Metingen zeggen niet alles en daarbij komt persoonlijke smaak ook om de hoek kijken.
Altijd luisteren na het meten,fijnafstellen gebruik ik de Mic niet eens meer.
Maar goed het is weer gelukt Vik,goed bezig  :thumbs-up:
Geniet ervan Rudy het word slecht weer vant weekend tijd zat om te genieten :music:

RvD

Het is alweer enige tijd geleden dat dit topic bij gewerkt is. Na het afstellen van Vik was ik eigenlijk tevreden over het resultaat maar de druk bij films dat leek me toch nog beter te kunnen. Als je vooral veel leest in de topics op AVS forum dan zijn daar de mensen toch echt voorstander van meerdere subs vooral dual setups op extreme uitzonderingen die er niet genoeg kunnen hebben.  ;D

In December deed er zich de mogelijkheid voor dat er een Rythmik powerbuy georganiseerd werd, dan toch maar de knoop doorgehakt en een tweede F15HP deze kant op laten komen. Dit ging gelukkig weer vlekkeloos allemaal door gebruik te maken van de Bonvu door stuur service aan nette tarieven. Alleen was de grille beschadigd maar ze hebben me twee nieuwe gestuurd die van betere kwaliteit zijn en waar je nauwelijks door heen kunt kijken dat je de driver ziet.

Toen de sub binnen kwam begon de ellende weer het afstellen op dit moment had ik alleen een oude Antimode 8033. De subs staan diagonaal opgesteld en de 8033 gaf geen gewenst resultaat. Dan toch maar eens Audessey proberen maar wat ik eigenlijk al verwachtte stort de rest van de set dan meteen als een kaartenhuis in elkaar. Toen werd het lastig hoe ga ik dit oplossen weer een losse DSP nemen CineMike gebruikt vaak voor klanten een Behringer en hebben daar een tuning voor ook. Maar ik zelf zag op tegen de gebruiksvriendelijkheid van die optie, toen toch maar weer gezocht naar een Antimode dual core versie. Gelukkig kwam ik er eentje tegen in Italie voor een nette prijs. Dit kastje gaf het gewenste resultaat en houd rekening met de samenwerking tussen beide subs. Nu is de bass overal hoorbaar en voelbaar voor de tv zoals het hoort, voor film is het eigenlijk een must have om twee subs te hebben dit verschil is enorm.   

Ondertussen had ik al een nieuwe processor in bestelling staan de Marantz AV7702MKII uiteraard weer met CM tuning. Mijn oude processor kon ik inruilen maar Vik maakte mij attent dat het misschien ook wel verstandig was om een tuning te laten uitvoeren op de subs omdat deze ook in verbinding staan met de set die volledig CM gemod is. Voor beide partijen hebben we daar een mooie package deal van kunnen maken.

Afgelopen donderdag heeft Vik bij mij beide subs opgehaald en naar CM gebracht, hij is toen daar gebleven en heeft mee gekeken. Op de subs is een filtering toegepast er is onder andere ook de swith uitgeschakeld van 110v naar 230v de subs draaid nu standaard op 230v en de goedkope switch is buiten gebruik. Tijdens de meting was er distortion waarneembaar in het 10mhz gebied maar dit is normaal voor een aktieve sub, ook dit is verholpen door de filtering. CM constateerde wel meteen dat er erg goede onderdelen gebruikt worden door Rythmik goede caps en dure weerstanden. Veel beter dan Velodyne die ze ook al vaker gemod hebben dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van Rythmik. Over de klank viel ook niks aan te merken daar heeft de Rythmik ook wel een stapje voor tegenover Velodyne. Als we dan de prijs gaan vergelijken Velodyne DD15+ op dit moment van schrijven adviesprijs 6000,- tegenover Rythmik F15HP in powerbuy tussen de 1500-1600 is dat toch iets om over na te denken als je een nieuwe sub wilt.

De volgende dag kwam Vik terug met de subs en de nieuwe processor. Ik had geen idee wat van de tuning op de subs te verwachten en verwachtte er eigenlijk helemaal niks van alleen dat ze mijn set niet negatief zouden beinvloeden. Na even luisteren en wat bekende scenes viel me toch echt op dat de bass wat voller klonk alle instellingen zijn het zelfde gebleven op de subs. Dit was dan toch de moeite zeker waard geweest en het slepen met die zware dingen niet voor niks.  ;)

Marantz AV8801 CM vs Marantz AV7702MKII CM
Je zag toch al vaker dat tussen de originele uitvoeringen het toch een mooie upgrade zou zijn. Op stereo verwachtte ik misschien wel een gelijk resultaat of misschien zelfs wel ietsje minder. Maar niks bleek minder waar ik stond versteld dat zelfs in stereo er een vooruitgang is meer resolutie in het geluid. Mijn vader kwam later op de dag thuis en had wat muziek opstaan en constateerde ook meteen dat het geluid anders was, hij houd zich totaal niet bezig met deze hobby maar zelfs een leek viel het op.  :angel:

Met film lijkt de surround bubble ook wat grootser, een mooi resultaat en deze processor bied wat mooie opties zoals Atmos maar als ik zover wil gaan weet ik nog niet want wil dit dan uiteraard op het zelfde niveau als de rest van de set. Versterkerkanalen kom ik al te kort want heb er maar 5 nu totaal. We wachten de nieuwe lijn af van Aurum om te zien als er ook kleinere Atmos speakers komen want de huidige zijn vrij fors.

De volgende stap zal zijn om de Aurum M10 eindversterker eens te testen, heb ooit een P8/M8 combi horen spelen op de Titan en vond dit ook wel erg mooi voor puur stereo. De M10 moet zoveel beter zijn nog dan de M8 hier is een mooie review erover http://www.areadvd.de/tests/test-quadral-aurum-m10-massive-endstufenleistung-dezent-verpackt/

Ook volg ik de ontwikkelingen op TV gebied want wil eigenlijk wat groters maar dit ga ik voorlopig maar afwachten, ga me eerst richten op de eindversterker.

Vik nog bedankt ook via deze weg en deze week is fitness niet meer nodig na die subs slepen.  ;D

Dan nog wat foto's. :)

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

martien

mooi verslag om te lezen, misschien leuk om dat stukje over de rythmiks ook op het rythmik topic te posten.
je hebt ook wel een erg mooie setup zo :worship:
veel kijk en vooral luister plezier :music: met die mooie set.

RvD

Thanks Martien.

Ik zal het ook even in het Rythmik topic posten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

Veel plezier met je nieuwe aanwinst Rudy!  ^^

Gelukkig geen ruzie gehad met mijn rug  :D :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raphie

F15HP is een beest, helemaal met de A/B versterker, zo dik geluid (niet hol) en waanzinnige finesse.
JBL PRX Power!

Shoalinmonk

Helemaal met bovenstaande eens.....
Super sub!

Zowel met muziek als met film uitermate tevreden over zijn klank, druk, finesse en snelheid.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

RvD

Upgrade naar Aurum Electronics.

Een twee maanden terug kwam ik een Aurum P8 stereo preamp tegen voor een aantrekkelijke prijs, deze stond wel op mijn lijstje om ooit eens toe te voegen want had een keer een demo gehoord van een complete Aurum setup wat me altijd bij gebleven is. Ik zou hem dan wel in gebruik nemen zodra ik een Aurum eindversterker zou hebben.

Het werd toen tijd om de Emotiva CM eindversterkers te koop te zetten eerst zelf via marktplaats maar daar werd vooral fun bieden gedaan geloof ik.  :wacko: Toen kwam Vik met het voorstel dat hij ze wel te koop wilde aanbieden en ja binnen 2 of 3 uur na het plaatsen van de advertentie waren ze al verkocht aan een medeforumlid. Deze persoon had al een CM processor dus komt in een mooie setup terecht.

Ondertussen kreeg ik een voorstel van dezelfde persoon waar ik ook de P8 preamp van had voor een eindversterker de M8. Deze zou tijdelijk op de fronts kunnen en later naar de surrounds. De M8 verbaasde me hoe goed deze al klonk op de Vulkan 8R. De verkoop van de Emotiva's verliep zo snel dat dit meteen mogelijk maakte om een nieuwe Aurum M10 eindversterker bij CineMike Benelux te bestellen die ik het liefst wilde. Na 2 weken met de M8 gespeeld te hebben kwam de M10 binnen en het was al direct duidelijk dat dit een heel andere klasse is. Op een laag volume al een mooie bass en alles mooi in balans. De tweeter houd die mooi in toom kon soms misschien wel wat schreeuwiger zijn maar met de M10 totaal niet. Deze versterker is ook dubbel mono opgebouwd waar elk kanaal zijn eigen voeding heeft en dat is te merken. Aurum heeft echt een goede versterker op de markt gebracht die met de grote merken mee kan. Het was dus zeker de upgrade waard van Emotiva naar Aurum toch een flinke stap gemaakt.

Helaas is het nog niet klaar want nu heb ik maar 4 kanalen en is tijdelijk de center werkloos. Pas geleden op de meet en greet bij Jan is mij wel duidelijk geworden dat je dingen beter in stapjes kan doen en iets hebt wat je echt wilt. Over niet al te lange tijd zal ik een tweede M10 toe voegen voor de center in Mono stand. Uiteindelijk wil ik 3x de M10 in Mono voor de voorste kanalen en de M8 voor surround.

Om nog even terug te komen op de P8 deze heb ik alleen nog maar beluisterd in P8/M8 combi de P8 klinkt echt erg goed maar de AV7702 CM klinkt op het zelfde niveau en bied een groot gebruiksgemak op streaminggebied. Voor de P8 moet ik eigenlijk een losse renderer hebben om te streamen maar daar wil ik op dit moment niet in gaan investeren. Nu is helaas plotseling de tv stuk en kan niet gemaakt worden heb wel gelukkig een garantieplan van 5 jaar dus kan sowieso gratis een andere krijgen. Maar wil iets groters en even kijken hoe ze daarmee om willen gaan ben dan wel aan Sony gebonden.

Nog een foto van de Aurum eindversterkers:

RvD

Adviesprijs is 4000 van de M10

Output power at 8 ohms 2x 240W/1x 650W
Output power at 4 ohms 2x 400W/1x 1.000W

Lees deze review maar eens staan ook foto''s van de binnenkant http://www.areadvd.de/tests/test-quadral-aurum-m10-massive-endstufenleistung-dezent-verpackt/

martien

Ik vind de hele set eigenlijk wel top. :worship:

Vik

Ziet er goed uit Rudy  :)

Zie hier de link naar je advertentie van de Aurum P8:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157454.0

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

De Aurum P8 inmiddels verlaagd zoals je hebt opgedragen. Een"No Brainer" wat mij betreft  :clapping:

Citaat van: vik op april 16, 2016, 17:11:27
Ziet er goed uit Rudy  :)

Zie hier de link naar je advertentie van de Aurum P8:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157454.0

Vik

Heb je deze al gezien Rudy? Jammie  :coffee:

De nieuwe Advance Acoustic X-A 1200 mono's

RvD

Mooi design deze nieuwe blokken.

Op dit moment loopt een zoektocht voor een nieuwe tv. De Panasonic TX-65DXW904 met CineMike tuning zal binnenkort eens bekeken worden als dit een optie voor me is. Het is echt erg moeilijk om een geschikt scherm te vinden Oled is het nog net niet zwart is mooi maar in het zwart kon ik geen detail zien. Samsung KS9500 staat ook nog op de lijst maar deze is curved en mijn eis is toch wel een FALD paneel. Sony zou nog met een ZD9 serie komen maar wanneer en ik wil niet al te lang wachten eigenlijk.

Vik

We gaan het meemaken   :)

Citaat van: RvD op mei  1, 2016, 23:15:10
Mooi design deze nieuwe blokken.

Op dit moment loopt een zoektocht voor een nieuwe tv. De Panasonic TX-65DXW904 met CineMike tuning zal binnenkort eens bekeken worden als dit een optie voor me is. Het is echt erg moeilijk om een geschikt scherm te vinden Oled is het nog net niet zwart is mooi maar in het zwart kon ik geen detail zien. Samsung KS9500 staat ook nog op de lijst maar deze is curved en mijn eis is toch wel een FALD paneel. Sony zou nog met een ZD9 serie komen maar wanneer en ik wil niet al te lang wachten eigenlijk.

RvD

Eindelijk is er een nieuwe tv !

Mijn vorige tv had ik bij een dealer om de hoek gekocht Expert Asten. Nou dan denk je koop je lekker dichtbij een tv en verwacht je goede service, niets was minder waar zo slecht behandeld worden dat gun je niemand zelfs je ergste vijand niet.  ;D Om het hele verhaal nog eens te gaan herhalen dat laat ik maar zitten, maar uiteindelijk heb ik het zelf met een vertegenwoordiger van Sony NL naar tevredenheid opgelost. Maar zelfs daar stak de dealer een stokje voor, een creditering doet Sony alleen naar de dealer overmaken dus dit deden ze. Wat gebeurt nu de dealer maakt gewoon niet het bedrag over wat ze van Sony ontvangen hebben. Om bij hun een tv te kopen daar kwamen we niet uit als ik ze de prijs voorlegde van een andere dealer dan zeiden ze ga hem daar maar halen. Daarom waren ze op hun teentjes getrapt en gingen ze dwarsbomen. Na een telefoontje naar hoofdkantoor van Expert was de creditering binnen een half uur geregeld.  :)

De zoektocht naar een nieuwe tv was echt moeilijk, ik kan wel zeggen het moeilijkste onderdeel in de set. Nu kwam ik een goede aanbieding tegen in Duitsland die 25% korting aanboden op alle 4K tv's toen heb ik snel de knoop door gehakt en de Panasonic TX-65DXW904 besteld. Helaas heb ik dan niet de CineMike uitvoering kunnen bekijken maar deze deal was te mooi. Later zal er nog een ISF calibratie uitgevoerd worden.

Nog een kleine toevoeging gedaan een lineaire voeding van HDplex voor de Anti-mode dual core en de netwerkswitch. Dit geeft toch echt een verbetering een tijdje terug op de meet en greet bij Jan die had ook een lineaire voeding voor zijn netwerkswitch en zei dat dit veel toevoegde. De HDplex is ideaal omdat er meerdere apparaten op kunnen en deze kwam ik tweedehands tegen van iemand die een project was begonnen voor een audio pc maar nooit afgemaakt heeft. Alle losse onderdelen stonden te koop nieuw in de doos waaronder de HDplex.

Het project eindversterkers dat schuift even op maar deze zomer zal zeker een tweede M10 toegevoegd worden om de center te voorzien.  :)

Bij deze nog een foto van de tv. 

Vik

Rudy zou je dit eens willen controleren bij jou?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158168.0

Ik heb de hoogte kanalen zelf getest van jouw AV 7702mk2 en kan zijn dat deze Dynamic compression geactiveerd is. Check het even als je wil.

RvD

De center is weer tot leven gekomen want is weer voorzien van versterking, helaas is het geen M10 geworden maar een M8 in mono stand deze kwam ik tegen zo goed als nieuw 3 maanden gebruikt voor een aantrekkelijk aanbod.

Deze doet:
Ausgangleistung an 8 Ohm 2x 120W / 1x 240W
Ausgangleistung an 4 Ohm 2x 200W / 1x 350W

De center werd hiervoor aangestuurd door de XPA-3 die 200W deed op 8 Ohm dus dat verschil is niet groot. Maar Wattjes wil niks zeggen je merkt vooral dat de speaker nu mooi onder controle is door de eigen voeding. De XPA-3 had een 850VA voor 3 kanalen nu de M8 een 850VA in mono en dat hoor en merk je duidelijk. Voor een center komt er behoorlijk wat druk uit.  :headbanging:

Gelukkig weer surround sound want zonder center was echt een gemis. Hoe het nu verder gaat weet ik nog niet een Oppo UHD speler staat bovenaan de wensenlijst. Het project versterking daar wil ik eigenlijk nog een M10 bij voor in Mono te hebben voor de fronts maar dit doet geen haast. In de tussen tijd nog een Nvidia Shield getest maar weer snel uit de set gehaalt dat klinkt voor geen meter in vergelijk met de Oppo CM. Het gebruiksgemak en hoe alles eruit ziet in Kodi dat is natuurlijk mooi maar de beeld en geluidskwaliteit laat te wensen over voor mijn set.

Nog een paar foto's:

Vik

Vik

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Het topic maar eens bijwerken zie dat dit voor het laatst 5 jaar geleden was. In de tussentijd is er niet zoveel veranderd.  :-X Het enige wat een beetje jammer is dat de alle oude foto's niet meer werken omdat tinypic niet meer online is.

Ik zal proberen op te sommen wat ik veranderd heb en wat er nu staat.

Van Marantz CM overgestapt naar een Arcam AVR390 ingeregeld door Bjorn van BBG. In deze lastige setup heb ik toch een vorm van ruimte correctie nodig. Dit was een mooie optie om Dirac eens te proberen de AVR werd alleen gebruikt als pre. Op dat zelfde moment werd er ook een Arcam P429 toegevoegd voor de surrounds.

Subs veranderd van gesloten naar gepoort Rythmik F15HP naar FV15HP voor films erg mooi met meer output. Het formaat was wel een stuk groter en voor muziek vond ik ze zeker niet onderdoen voor de gesloten variant.

Toen werd bij Aurum de 9 serie geintroduceerd wat ik als pluspunt vond dat deze de basspoort had zitten aan de voorkant tussen de twee bass drivers. Mijn droomsetup en het haalbare was toen om een 4G set te maken met de Vulkan 9. Helaas werd dit een nachtmerrie 1 paar geleverd toen bedrijf failliet en tweede paar kon ik naar fluiten.  :( Wel afrekent natuurlijk dat maakte het zo zuur. Na enkele maanden een paar Phase R6 neer gezet om toch terug weer surround te hebben en deze waren redelijk betaalbaar.

Je blijft toch bezig en aan het rond kijken om toch de pre weer te upgraden, Dirac doet veel goed maar miste toch ook dingen het eigen klank karakter wordt teveel aangetast naar mijn mening. Het merk Acurus kwam ik toen tegen ook de aankondiging van de Muse. Na direct contact met Acurus ging het nog wel even duren voor die eindelijk beschikbaar ging komen. Niet veel later dook er op de tweedehandsmarkt in Duitsland een ACT4-16 op van slechts een half jaar oud en niet heel ver van mij af net over de grens. De prijs was goed nog een stuk lager dan wat een nieuwe Muse zou gaan kosten, het serienummer gecheckt bij Acurus of alles in orde was. Dit zat allemaal goed en de resterende garantie was geen probleem. Die deal was dus rond toen ik hem ging ophalen bleek ik bij de importeur terecht te komen voor TAD luidsprekers in Duitsland wat toch wel een mooi merk is. Voor homecinema stond de processor opgesteld in een PMC luidspreker setup na de eerste tonen was me wel direct duidelijk dat ik deze mee ging nemen. Dit klonk toch een hele stap beter dan de Arcam met Dirac. Na twee jaar heb ik hem laten upgraden naar de ACT4-20 variant je krijgt dan nieuwe dac's onder andere. Ook meteen het laatste hdmi board laten installeren. Ook zette ik toen al de ASPEQT kit in bestelling dit was in Maart 2020. Acurus beloofde toen al voor ik deze upgrade liet uitvoeren de levering zal ongeveer gelijktijdig plaatsvinden. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik die upgrade nooit laten uitvoeren, maar dat is makkelijk gezegd achteraf zoals altijd.

Tussen dat proces in wilde ik eigenlijk de Rythmik FV15HP omwisselen naar de G25. Maar daar was de prijs zo hoog van inclusief verzending, import en slechte dollar koers in ons nadeel dat dit hem niet ging worden. Op dat moment kwam ik een ex-demo tegen van een Rel 212-SE in nieuwstaat met volledige garantie. De verleiding was te groot om dit niet uit te proberen, het gaat niet zo laag als een Rythmik maar de ruimtelijkheid die ervoor terug gekomen is. Dit zal vooral wel komen door de meerdere drivers en de passive radiators. Het enige probleem nu nog een tweede zien te vinden na enkele maanden toch gelukt weer een ex-demo met volledige garantie. Om die tweede voor een goede prijs te krijgen heb ik maar meteen een Pioneer UDP-LX500 gekocht. Een zeer goed gebouwde speler was dit met dezelfde chipset als een Oppo.

Na alle lovende verhalen over de beruchte Sony CM speler en mijn ervaringen uit het verleden toch de keuze gemaakt om deze blind te bestellen. Dit was een zeer groot verschil in vergelijk de Pioneer in het voordeel van de Sony CM. Deze zou eigenlijk iedereen moeten proberen die een mooie set heeft staan. De prestatie winst is echt enorm tegenover relatief gezien de gunstige prijs voor een CM speler.

Met mijn droomsetup realiseren zat ik eigenlijk nog steeds wel in mijn maag (Vulkan 9 in surround). In details kan ik hier niet over uitweiden maar de fabrikant heeft dit gedeeltelijk opgelost. Om iets negatiefs naar iets positiefs om te zetten was dit een kans om door te schakelen naar een ultieme droom set de Titan 9. Deze in bestelling gezet maar niet op voorraad en kon 3 maanden duren.

Uit het niets kreeg ik een pm van forumlid Anton of ik mijn center Base Titan VIII niet weg wilde doen. Ondertussen zat ik te wachten op de Titan 9 en om de center ooit te switchen was misschien wel het plan maar nu eigenlijk niet. Voor beide partijen een eerlijke prijs overeen gekomen en toch deze stap gezet. Het enige nadeel de nieuwe center had anderen afmetingen dus er moest ook een nieuw meubel komen op maat. Ook een wens was om een extra eindversterker kwijt te kunnen, de surrounds werden nu stereo aangestuurd (Phase R6) en als er de Vulkan 9 komt te staan wilde ik deze graag mono aansturen.

Nu ben ik totaal vergeten dat ik vorig jaar in Mei nog twee stuks Aurum M10 heb kunnen overnemen van een half jaar oud. Net over de grens weer niet ver van mij af ook bij deze erg geluk gehad want dit stond ook al lang op lijstje. De meeste eindversterkers heb ik ex demo of jong gebruikt gekocht. 1 Stuk heb ik nieuw bij Vik gekocht omdat de M10 toen nog maar net op de markt was ook. Van de M8 modellen heb ik er op dit moment twee over maar die bewaar ik mocht ik ooit Atmos willen dan heb ik die achter de hand. Ben gewoon zeer tevreden over deze versterkers de match is perfect en worden ook totaal niet warm ondanks het A/B klasse. Met 3x M10 in mono voor de frontstage heb ik meer dan genoeg vermogen om het aan te sturen.

Dan weer terug naar het Acurus verhaal na vele teleurstellingen en de eerste gebruikerservaringen dat de meet kit bleef hangen, was mijn eerste gedachten hier ga ik niet aan beginnen nu kan ik de kit nog annuleren. Als ik die ook nog eerst ga laten komen moet ik nog meer verlies nemen. Alle opties overwogen van de concurrerende merken kwam ik toch bij Trinnov uit. Dit merk één keer ervaren bij forumlid Jan en is me altijd bij gebleven die ervaring. Ook dat dit niet haalbaar was dacht ik toen was er ook nog geen Altitude 16 geloof ik. De verkoop van de ACT4 ging snel en meet kit geannuleerd en was al betaald, zodoende was ik al goed op weg richting de Trinnov om toch deze stap te zetten.
Nu is het afwachten op de levering van de Trinnov het nieuwe meubel is al klaar en alles staat opgesteld nu. Om de tijd te overbruggen heb ik nu een leenapparaat staan een Marantz AV8805. Mijn complimenten richting het CineMike team voor de goede service om dit mogelijk te maken.

Voor de rest nog wel wat gespeeld met mediaspelers en audio streamers maar dit gaat te lang worden. Ook de Ken Kreisel sub maar dit staat beschreven in het M&K topic.

Na dit hele verhaal komen dan eindelijk de foto's hoe de situatie nu is. Dan wordt voor jullie ook wel duidelijk waarom ik een goede DSP wil hebben en de remapping van de Trinnov een pluspunt gaat zijn.

Zodra het nieuwe speeltje er is zal ik een foto maken en mijn ervaring delen ondertussen staat de afspraak gepland voor komende dinsdag.  :pompom:

buckler

Leuk geschreven.
Wat is dat voor subwoofer Ruby? Ziet er gaaf uit  :headbanging:

Ohh sorry ik lees eroverheen... REL 212-SE
Super
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)