Software probleem Marantz AV 8802A/7702/ Denon AVR-X7200 bezitters

Started by vik, May 28, 2016, 17:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Opgelet bug gesignaleerd:

Bij het gebruik van content met Atmos activeert de 8802/7702 automatisch de Dynamic Compression optie, deze moet je handmatig weer uitzetten. De optie is te vinden bij de parameter Audio zie foto. De bug is inmiddels bekend bij D&M en wordt er gewerkt aan een oplossing. Het geluid wordt hier dus slechter van...

Niemand zit te wachten op Dynamic Compression lijkt me  :angel:






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

Okee vik,

op mijn denon 7200 staat hij ook op automatisch.

Ook een fout in de denon dus.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

Ik zou dit even checken bij elk formaat wat er op de disc staat. True HD, DTS Master etc.. kan zijn dat dat apart ingesteld moet worden. Ik kan het op het moment niet checken.


Quote from: Raymen on May 28, 2016, 17:41:26
Okee vik,

op mijn denon 7200 staat hij ook op automatisch.

Ook een fout in de denon dus.

Mvrg,
Raymen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

Hoi vik

Net even getest, maar heb het alleen bij treu hd tracks en atmos
Bij dts hd en dts:x staat het er ook niet tussen

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

 :thumbs-up:


Quote from: Raymen on May 28, 2016, 20:19:30
Hoi vik

Net even getest, maar heb het alleen bij treu hd tracks en atmos
Bij dts hd en dts:x staat het er ook niet tussen

Mvrg
Raymen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Uit een Marantz manual:



"Dynamic Compression" can be set when Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD or Dolby Atmos signal is input.

The default setting is "Off". When the input signal is the Dolby TrueHD or Dolby Atmos source, the default setting is "Auto".

This can be set when "Loudness Management" is set to "On".
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Die van mij ,Marantz AV7702 Mk2 , stond dus ook op Auto.
Ik had niet het idee dat ik iets miste.  :lookaround:

Nu dus wel.  :devil:

Edit: bedankt voor de tip.  :thumbs-up: (niet namens de buren  :D)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Quote from: Staaled on May 31, 2016, 16:43:19
Uit een Marantz manual:
"Dynamic Compression" can be set when Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD or Dolby Atmos signal is input.
The default setting is "Off". When the input signal is the Dolby TrueHD or Dolby Atmos source, the default setting is "Auto".
This can be set when "Loudness Management" is set to "On".
Dus als je de  "loudness management" op de defaultwaarde off hebt staan is dit toch altijd disabled ?
Zie het probleem niet zo, ik gebruik nooit loudness management of dat soort opties.

Staaled

Volgens mij is default juist on voor LM
Ik zal het straks eens checken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Laatste keer dat ik iets met het label loudness heb aangezet was bij mijn Philips audio versterker, denk 34 jaar geleden   :D

vik

Hij zet die compressie aan op het moment dat er een Atmos track wordt gebruikt, en blijft vervolgens dan ook aan staan.


Quote from: Kjelt on May 31, 2016, 16:49:13
Dus als je de  "loudness management" op de defaultwaarde off hebt staan is dit toch altijd disabled ?
Zie het probleem niet zo, ik gebruik nooit loudness management of dat soort opties.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Zojuist gechecked en inderdaad, anders zie je die instellingen niet eens.
Nu uitgezet en hopen dat het gesaved wordt of moet je dat iedere keer weer uit zetten?

vik

Ik heb zelf nog niet kunnen testen Kjelt. Het lijkt mij dat je dat iedere x weer uit moet zetten van wat ik heb begrepen. Anders had de oplossing best wel simpel geweest. Hopen dat D&M snel met een FW update komt.


Quote from: Kjelt on May 31, 2016, 21:36:34
Zojuist gechecked en inderdaad, anders zie je die instellingen niet eens.
Nu uitgezet en hopen dat het gesaved wordt of moet je dat iedere keer weer uit zetten?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Dit vind ik een heel slecht GUI/instellingen ontwerp.
Je laat dus bepaalde belangrijke opties alleen maar zien om in te stellen als er aan bepaalde omstandigheden wordt voldaan, zijnde dat een bepaald ingangssignaal aanwezig is, dat slaat natuurlijk nergens op. Zo kun je een apparaat in idle mode dus nooit helemaal configureren.

Zoals het zou moeten: een apart altijd aanwezig submenu met Dolby instellingen en daar ook als er geen signaal aanwezig is alles kunnen configureren.
Ben trouwens wel benieuwd of het significant uitmaakt in de geluidsbeleving, het was al levend genoeg  :D

Quote from: vik on June  1, 2016, 08:16:50
Ik heb zelf nog niet kunnen testen Kjelt. Het lijkt mij dat je dat iedere x weer uit moet zetten van wat ik heb begrepen. Anders had de oplossing best wel simpel geweest. Hopen dat D&M snel met een FW update komt.
Ik heb gisteren alles uitgegooid (spanning eraf) twintig seconden gewacht en weer alles opgestart, de instelling bleef behouden. Vanavond nog eens testen, lijkt er op dat je het eenmalig moet instellen.

Staaled

Quote from: Kjelt on June  1, 2016, 09:10:09
Dit vind ik een heel slecht GUI/instellingen ontwerp.
Je laat dus bepaalde belangrijke opties alleen maar zien om in te stellen als er aan bepaalde omstandigheden wordt voldaan, zijnde dat een bepaald ingangssignaal aanwezig is, dat slaat natuurlijk nergens op. Zo kun je een apparaat in idle mode dus nooit helemaal configureren.

Zoals het zou moeten: een apart altijd aanwezig submenu met Dolby instellingen en daar ook als er geen signaal aanwezig is alles kunnen configureren.
Ben trouwens wel benieuwd of het significant uitmaakt in de geluidsbeleving, het was al levend genoeg  :D
Ik heb gisteren alles uitgegooid (spanning eraf) twintig seconden gewacht en weer alles opgestart, de instelling bleef behouden. Vanavond nog eens testen, lijkt er op dat je het eenmalig moet instellen.
Het laatste is goed nieuws.

Ik heb de instellingen gisteren ook veranderd en het verschil is merk-/voelbaar. :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Gister een grote update binnen gehaald voor de AV 8802A waarvan hier de changelog:

AV8802A
- Cross up-mixing feature toegevoegd (m.b.t surround sound mogelijkheden).
- Verbeteringen in de taalweergave in Duits en Pools
- Verbeteringen met  Samsung UE48JU6450 TV m.b.t afspelen MKV files
- Oplossen van geluidsonderbrekingen op bepaalde blu-ray's met DTS-HD MA7.1ch.
- Spreiding center kanaal naar Front speakers werkt niet in bepaalde condities. Opgelost.
- Problemen met afspelen Internet radio nadat Spotify Connect is gebruikt. Opgelost.

Echter het probleem met de Dynamic compression nog steeds handmatig uitzetten,  plus wij hebben een behoorlijke bug ontdekt welke inmiddels is doorgestuurd naar de CS:

In de direct modus (HDMI DTS HD spoor) zet de AV 8802 ongeacht de speaker optie L of S en crossover alles in de L Full Range mode. Het is een wonder dat mijn Elac surround speakers het hebben overleefd, aangezien Star Wars The Force Awakens surround channels gemixed zijn op 16Hz en dat wil je denk ik niet  :D

Ander bug die ik heb vernomen van CineMike : Bij het gebruik van de Atmos mode detecteert de AV 8802A een 5.1 DTS stream voor de hoogte kanalen. Ook deze heb ik zojuist gemeld bij de CS van D&M.

:yin-yang:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Helaas weer een "bug" ontdekt in de AV 8802A:

Als je een disc bekijkt zonder Atmos en je wil een Blu ray bekijken met DTS Master, zet bij de optie> Luidspreker> versterker toewijzen>> Atmos uit en zet deze naar bijvoorbeeld:   9.1 Kanaal Bi amp surround back.

Anders schakelt de AV 8802 A automatisch hoogte kanalen in werking (kun je zien op je display "H") dus extra processing wat je niet wil hebben. Kan ten koste gaan van je geluidskwaliteit indien je een "purist" bent.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Dat kun je toch met de "groene" knop kiezen ?
Ik wil graag bv DTS wel met Dolby Surround (hoogte kanalen) op de AV7702 en soms staat deze dan uit. Met de groene knop kun je dat dan meteen weer aanzetten.

vik

Nee. Je moet echt het menu in van de speaker setting en versterker toewijzen. Kan ook op het front paneel. De bug speelt op zodra bij versterker toewijzen Atmos is ingesteld.


Quote from: Kjelt on April 19, 2017, 09:47:10
Dat kun je toch met de "groene" knop kiezen ?
Ik wil graag bv DTS wel met Dolby Surround (hoogte kanalen) op de AV7702 en soms staat deze dan uit. Met de groene knop kun je dat dan meteen weer aanzetten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

Er is inmiddels weer een april 2017 update.

Er word niet aan gegeven wat er is verandert dan algemene tekst m.b.t. verbeteringen als besturing en/of stabiliteit ...

vik

Voor? Ik heb net gekeken maar krijg niets binnen op mijn 8802A.

Quote from: Fox on May  1, 2017, 13:16:32
Er is inmiddels weer een april 2017 update.

Er word niet aan gegeven wat er is verandert dan algemene tekst m.b.t. verbeteringen als besturing en/of stabiliteit ...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Kreeg verleden week ook die melding Heb deze dan ook gelijk geïnstalleerd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Ik ga eens informeren bij D&M. Er zit wel een risico aan gebonden als je gelijk installeert. Je zou bijvoorbeeld zo maar Auro3D kunnen verliezen door een upgrade.

Zodra ik een changelog heb zal ik die hier posten.


Quote from: papaleo on May  2, 2017, 21:05:08
Kreeg verleden week ook die melding Heb deze dan ook gelijk geïnstalleerd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

Quote from: vik on May  3, 2017, 08:50:17
Ik ga eens informeren bij D&M. Er zit wel een risico aan gebonden als je gelijk installeert. Je zou bijvoorbeeld zo maar Auro3D kunnen verliezen door een upgrade.

Zodra ik een changelog heb zal ik die hier posten.

Kan niets verliezen, want ik heb 7.1 ;-)

Op het ASV forum staan geen problemen na de upgrade, wel met minder problemen...

HTip

Quote from: Fox on May  1, 2017, 13:16:32
Er is inmiddels weer een april 2017 update.

Er word niet aan gegeven wat er is verandert dan algemene tekst m.b.t. verbeteringen als besturing en/of stabiliteit ...
Voor zowel de Marantz als de Denon?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive