RvD zijn setje

Gestart door RvD, juli 24, 2007, 20:49:16

Vorige topic - Volgende topic

RvD

Ik dacht dat je een hele tijd alleen een Integra voor/eind combi gehad hebt zonder apart stereo, dan heb ik het mis.  ;)

ADSY Pro heb ik al eens serieus overwogen maar als je iets veranderd in de set moet het opnieuw ingeregeld worden. Daarbij komt nog dat dit tegen het advies van CM in is want met de XT32 zelf meten viel me het resultaat tegen, miste toch echt dynamiek en details.

Zonder sub ga ik verder nu en heb een forumlid een pm gestuurd die er eentje zocht. Hij mag weg voor de prijs wat ik zelf ook betaald heb anders gaat hij netjes in de doos op zolder voor later.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Maro

Citaat van: RvD op maart 24, 2015, 16:57:52
Ik dacht dat je een hele tijd alleen een Integra voor/eind combi gehad hebt zonder apart stereo, dan heb ik het mis.  ;)

ADSY Pro heb ik al eens serieus overwogen maar als je iets veranderd in de set moet het opnieuw ingeregeld worden. Daarbij komt nog dat dit tegen het advies van CM in is want met de XT32 zelf meten viel me het resultaat tegen, miste toch echt dynamiek en details.

Zonder sub ga ik verder nu en heb een forumlid een pm gestuurd die er eentje zocht. Hij mag weg voor de prijs wat ik zelf ook betaald heb anders gaat hij netjes in de doos op zolder voor later.

Klopt wel hoor, heb met de Integra set zonder stereo versterkers gespeeld maar als ik stereo draaide deed ik dat in de direct stand aangevuld met sub. Geen ADSY, voor films had ik een geweldig resultaat maar voor stereo werd het me veel te vlak. Raar want met films spatte de dynamiek je om de oren.  :o

Ik heb een vrij goede natuurlijke akoestiek en draai nu zonder roomcorrectie en ook dat bevalt me prima. Krijg wel dit voorjaar een trinnov demo thuis kijken of dat wat is. Voor 10K mag je dat wel hopen.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: RvD op maart 24, 2015, 16:57:52

Jouw kamer heeft veel harde vlakken ik denk als ik kom meten dat je erg veel staande golven hebt.
En die staande golven schoppen de auto meting van menig duur systeem zwaar in de war.
En dan mis je dynamiek en details zoals je beschrijft.

Raphie

Ik zit dit hele topic zo eens door te lezen, maar je moet gewoon alles op large zetten joh en de F15HP LFE laten doen én de mains aanvullen waar deze afvallen voor stereo.
Wat ik hier lees herken ik totaal niet en het kan véél dikker
JBL PRX Power!

morca

Akoestiek, plaatsing en afstelling ,er word aan 1 punt voldaan denk ik.
Dan zal het idd niet probleemloos spelen dus het zal niet 123 beter klinken.
Denk dat er goed naar de setup moet gekeken worden ,maar in een huiskamer is dit vaak niet mogelijk.

yorkie13

Misschien is de haard eruit breken een optie ? :D

RvD

Citaat van: RA SUBS op maart 24, 2015, 18:03:39
Misschien is de haard eruit breken een optie ? :D

Als het aan mij zou liggen wel, maar dit is niet mijn kamer.

Citaat van: Raphie op maart 24, 2015, 17:38:14
Ik zit dit hele topic zo eens door te lezen, maar je moet gewoon alles op large zetten joh en de F15HP LFE laten doen én de mains aanvullen waar deze afvallen voor stereo.

Welke setting stel jij dan voor ?

Net nog een forumlid hier gehad die een kabel over kwam nemen en liet hem wat horen, hij zei dat ik gek was dat het niet goed klonk.  ;D Hij had een PC13 Ultra gehad die toen der tijd Fluissie overgenomen heeft dus was ook wat gewend.

Zit te denken om de sub eens te proberen achter in de kamer in de hoek, is optisch niet mooi maar wil het weten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

morca

Citaat van: RvD op maart 24, 2015, 18:12:03
Als het aan mij zou liggen wel, maar dit is niet mijn kamer.

Welke setting stel jij dan voor ?

Net nog een forumlid hier gehad die een kabel over kwam nemen en liet hem wat horen, hij zei dat ik gek was dat het niet goed klonk.  ;D Hij had een PC13 Ultra gehad die toen der tijd Fluissie overgenomen heeft dus was ook wat gewend.

Zit te denken om de sub eens te proberen achter in de kamer in de hoek, is optisch niet mooi maar wil het weten.
Oh kijk zo gek klinkt het toch niet....  ;)

Als je de fronts op full range gaat zetten is het aan te raden voor de sub een plek te zoeken dat hij goed gain op kan bouwen.
Zodat hij extra goed in het ultralaag is om je speakers bij te staan.

GPO

met enige verbazing zit ik dit nu weer te lezen... we zijn nog geen 2 dagen verder en iedereen lijkt het weer beter te weten zonder Rudy z'n set gehoord te hebben. Fluissie en ik hebben de set uitgebreid gehoord, getest, gemeten en met z'n 3'en waren we overtuigd dat de set veel beter klonk met de nieuwe settings.

Fronts en center op large? .... ze klonken met film op 80 Hz echt een stuk beter, waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de akoestiek in de huiskamer. Om dat echt goed te bekijken, zou er een REW meting moeten plaatsvinden met een umik-1 mic. Dan kun je pas goed zien hoe de verschillende settings van invloed zijn op het laag.

Verder zijn dus nu die levels weer terug gezet op die extreme waarden van -12 dB.... waarom dan? Wij hebben de relatieve levels van alle speakers goed afgeregeld met een dB meter. In combinatie met de gemeten afstanden en de speakers op small gaf dit een veel beter resultaat met films. Voor muziek zou ik gewoon de fronts op large zetten en de sub niet mee laten spelen; dat was zondag een prima instelling voor muziek.

Citaat van: vik op maart 24, 2015, 16:07:35
...
Zet de FL, C FR op 3.1M . Bij 2 cijfers achter de komma  moet de processor nauwkeuriger gaan rekenen. Dat zijn niet de ideale settings om het maximale uit de upgrades te halen van de CM 8801. (kortste signaal wegen)
...

Nou dit vind ik echt een bijzonder apart advies. De center en de fronts staat simpelweg niet op dezelfde afstand, dus dan moet je dat niet op dezelfde afstand gaan zetten. Daarmee komt het geluid dus niet op hetzelfde moment aan op de luisterplek als je alles op dezelfde afstand zet. En dan krijg je timing verschillen.....

Citaat van: Raphie op maart 24, 2015, 17:38:14

Heb jij z'n set gehoord met deze instellingen en vergeleken met small? Denk het niet.

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

Vik

Dat zijn de ideale instellingen voor deze set. Het was meer bedoeld als een test om te kijken of het werkt in zijn ruimte. Bij CM zelf staat de center ook iets naar achter tov de fronts.

Je hebt gelijk ik hoor er ook bij, ik heb de set nog niet gehoord en heb aangeboden om binnenkort langs te gaan bij Rudy. Dat had al veel eerder moeten gebeuren en Maro had hierin een goed punt vandaar. Zie het svp niet als een aanval.

Maar ben nog steeds erg benieuwd naar hoe jij precies hebt gemeten met een DB meter plus handelingen/stappen in het Marantz menu.

Citaat van: GPO op maart 24, 2015, 22:55:49
met enige verbazing zit ik dit nu weer te lezen... we zijn nog geen 2 dagen verder en iedereen lijkt het weer beter te weten zonder Rudy z'n set gehoord te hebben. Fluissie en ik hebben de set uitgebreid gehoord, getest, gemeten en met z'n 3'en waren we overtuigd dat de set veel beter klonk met de nieuwe settings.

Fronts en center op large? .... ze klonken met film op 80 Hz echt een stuk beter, waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de akoestiek in de huiskamer. Om dat echt goed te bekijken, zou er een REW meting moeten plaatsvinden met een umik-1 mic. Dan kun je pas goed zien hoe de verschillende settings van invloed zijn op het laag.

Verder zijn dus nu die levels weer terug gezet op die extreme waarden van -12 dB.... waarom dan? Wij hebben de relatieve levels van alle speakers goed afgeregeld met een dB meter. In combinatie met de gemeten afstanden en de speakers op small gaf dit een veel beter resultaat met films. Voor muziek zou ik gewoon de fronts op large zetten en de sub niet mee laten spelen; dat was zondag een prima instelling voor muziek.

Nou dit vind ik echt een bijzonder apart advies. De center en de fronts staat simpelweg niet op dezelfde afstand, dus dan moet je dat niet op dezelfde afstand gaan zetten. Daarmee komt het geluid dus niet op hetzelfde moment aan op de luisterplek als je alles op dezelfde afstand zet. En dan krijg je timing verschillen.....

Heb jij z'n set gehoord met deze instellingen en vergeleken met small? Denk het niet.

GPO
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Die power vinden de speakers heerlijk Morca  ;D

Citaat van: morca op maart 24, 2015, 23:51:59
Big power met wappers.......very nice  :thumbs-up:

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Morca dat zijn de Advance Acoustic MAA-1000 mono versterkers:

Citaat van: morca op maart 25, 2015, 00:00:51
Ik kan het merk zo gauw niet plaatsen

RvD

Met de speakers op small klinkt de center erg dunnetjes viel me op met film kijken, we hebben alleen heftige scenes getest dan klinkt het al snel wow. Terug geswitched naar Full range hebben we helaas niet meer gedaan, Als ik nu na meet zijn de levels veel te hoog afgesteld hoe dat kan ?

Binnenkort komt Vik langs morgen plannen we een datum en dan komt het goed hoop ik.

Raphie

Wat een geneuzel, als je geen melkpakken hebt moet de boel gewoon op LARGE
tevens moeten de mains gewoon op 0dB en regel je de rest hier relatief op af.
Ik zou dit zelfs gewoon handmatig doen met dB meter ipv reciever mic.
De sub heeft dan 2 taken: 1 voor .1 LFE signaal, dit is discreet en als 2e de aanvulling op de mains, dit zou zo'n beetje vanaf 50hz moeten gebeuren.
Dan heb je een neutrale uitgangssituatie vanuit waar je verder kan werken.
Dan pas ga je experimenteren met plaatsing en dsp
Op small en delta's van 12dB kán gewoon niet goed klinken, dan is er iets anders mis
Resetten die hap!
JBL PRX Power!

morca

Deze fronts lopen wel erg laag door,afstellen op full range met een sub is een klusje imo zijn het eigenlijk 3 sub,s.
Ik vind het groot of klein roepen wel erg snel gaan.
Eigenlijk moet je dit door luisteren beoordelen wat de crossover freq gaan worden, aangezien ze ruimte niet echt meewerkt .

Vik

Deze zit ook achter de passieve dubbele 18 inch Tannoy subwoofer.

Citaat van: morca op maart 25, 2015, 00:21:29
400 watt bij 8 ohm,en 80 watt klasse A  :blink:
Dat is mooi spul !!

GPO

Citaat van: Raphie op maart 25, 2015, 07:10:44
Wat een geneuzel, als je geen melkpakken hebt moet de boel gewoon op LARGE

Dit is bijna voor 95% een garantie voor slechter geluid dan speakers op small. Heb je de topic large/small wel eens gelezen? Meeste vloerstaanders gaan niet veel verder dan 40 hz. De mijne staan voor muziek op 60 hz en voor surround op 80 hz (denon schakelt autonatisch tussen deze settings).

Je opmerking over de levels klopt wel idd. Gewoon left front op 0 db en de rest relatief daarop afstellen...

Gpo
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

Cobraatje

Vervelend om te lezen Rudy dat je het geluid niet helemaal naar zin hebt.

Aangezien ik er met mijn E15 in mijn ruimte de ramen er haast kon uitblazen en nu met 2x F12 ook niets tekort kom, moet een F15HP ook voor film toch meer dan genoeg zijn.
Het is sub die voor een gesloten sub veel output heeft.
Bassheads die gepoort willen/nodig hebben is natuurlijk een andere zaak ;). Voor alleen film zou ik ook voor gepoort gaan ;D.

Ik hoop dat Vik je kan helpen, een dergelijke topset verdient dat er het beste wordt uitgehaald.
Denk zeker dat er nog heel veel te winnen is als ik je topic lees.
Maar dat zal gezien de vermeldingen van je lastige ruimte en de beperkte plaatsingsmogelijkheden nog een hele uitdaging worden.
Bevestigt voor mij weer eens dat de ruimte en plaatsing in een ruimte veel meer invloed heeft dan welke versterking ook.

Succes en ik hoop dat je het naar zin krijgt.

Raphie

Citaat van: GPO op maart 25, 2015, 08:18:35
Dit is bijna voor 95% een garantie voor slechter geluid dan speakers op small. Heb je de topic large/small wel eens gelezen? Meeste vloerstaanders gaan niet veel verder dan 40 hz. De mijne staan voor muziek op 60 hz en voor surround op 80 hz (denon schakelt autonatisch tussen deze settings).

Je opmerking over de levels klopt wel idd. Gewoon left front op 0 db en de rest relatief daarop afstellen...

Gpo
je gaat toch niet op 80 filteren wanneer je tot 40 output hebt, daar zit net al je presence én stereo perceptie voor het laag. Tevens wordt tot 80hz de sub te veel localiseerbaar.
JBL PRX Power!

GPO

Citaat van: Raphie op maart 25, 2015, 09:03:59
je gaat toch niet op 80 filteren wanneer je tot 40 output hebt, daar zit net al je presence én stereo perceptie voor het laag. Tevens wordt tot 80hz de sub te veel localiseerbaar.

nee hoor. Als crossover is het een goede uitgangspunt om 1,5 x de frequentie van het -3 db punt nemen. In mijn geval in mijn huiskamer valt er veel output vd vloerstaanders weg < 50 Hz, dus 1,5 x 50 Hz = 75 Hz, dus die 80 Hz werkt bij mij prima. Voor muziek heb ik hem een tandje lager (60 Hz), zodat ik zeker weet dat ik fundamenten van een basdrum niet kan lokaliseren. De vloerstaanders op 80 Hz voor surround-geluid geeft bij mij net wat meer impact/slam, bv bij concert-registraties. Deze vuistregel wordt hier ook wel genoemd (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0) en via google kun je ook wel het een en ander vinden. Een andere vuistregel is 20 Hz optellen bij de frequentie waar je speakers -3 dB zijn; dat werkt ook meestal vrij goed.

Dit kan natuurlijk per huiskamer/individu verschillen, maar deze uitgangspunten werken in het algemeen vrij goed om een goed geluidsbeeld te krijgen. Het een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de plaatsing van de subwoofer. 80 Hz en de sub achter je neerzetten is bv meestal niet erg fijn.

Het beste is hier ook weer meten met REW; dan weet je het pas echt goed. En natuurlijk blijven luisteren; het moet wel goed klinken in je oren...  :P

Citaat van: RvD op maart 25, 2015, 01:25:26
...
Met de speakers op small klinkt de center erg dunnetjes viel me op met film kijken, we hebben alleen heftige scenes getest dan klinkt het al snel wow. Terug geswitched naar Full range hebben we helaas niet meer gedaan, Als ik nu na meet zijn de levels veel te hoog afgesteld hoe dat kan ?
...

We hadden ze full range staan en zijn stapsgewijs van 40-60-80 Hz gegaan. En dat was ook onder andere bij die concertregistratie van Madonna. Dus ik denk dat het wel een goed vergelijk is, maar je moet zelf beslissen wat je beter vindt klinken. Het is immers jouw set en jouw oren... :)

Over die levels: het lijkt erop dat de Marantz testtonen van 85 dB uitstuurt als je de interne ruisgenerator gebruikt. We hebben zondag de mastervolume naar ongeveer -10 db gebracht, zodat die ruislevels rond een gezellige 72 dB zaten. Dat was voornamelijk voor het gehoor pretiiger om af te stellen.

Het gaat in zo'n meting vooral om de relatieve levels van de individuele speakers. Dat meet je op een geluidssterkte die een stuk hoger ligt dan de omgeving, dan is 70+ dB nog steeds een stuk harder dan de omgeving....  ;D

Verder stond de dB meter in C-stand en slow. Als referentie-punt hadden we de linker-speaker genomen die op 0 dB gelaten en het master-volume teruggebracht naar een niveau dat je niet doof wordt (72 dB(C) dus). Alle kanalen hebben we toen afgesteld op 72 dB(C) incl de sub.

Citaat van: vik op maart 24, 2015, 23:48:12
...
Maar ben nog steeds erg benieuwd naar hoe jij precies hebt gemeten met een DB meter plus handelingen/stappen in het Marantz menu.
...

beantwoord dit ook je vraag Vik?

GPO

RvD

Citaat van: GPO op maart 25, 2015, 10:42:25
nee hoor. Als crossover is het een goede uitgangspunt om 1,5 x de frequentie van het -3 db punt nemen. In mijn geval in mijn huiskamer valt er veel output vd vloerstaanders weg < 50 Hz, dus 1,5 x 50 Hz = 75 Hz, dus die 80 Hz werkt bij mij prima. Voor muziek heb ik hem een tandje lager (60 Hz), zodat ik zeker weet dat ik fundamenten van een basdrum niet kan lokaliseren. De vloerstaanders op 80 Hz voor surround-geluid geeft bij mij net wat meer impact/slam, bv bij concert-registraties. Deze vuistregel wordt hier ook wel genoemd (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0) en via google kun je ook wel het een en ander vinden. Een andere vuistregel is 20 Hz optellen bij de frequentie waar je speakers -3 dB zijn; dat werkt ook meestal vrij goed.

Dit kan natuurlijk per huiskamer/individu verschillen, maar deze uitgangspunten werken in het algemeen vrij goed om een goed geluidsbeeld te krijgen. Het een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de plaatsing van de subwoofer. 80 Hz en de sub achter je neerzetten is bv meestal niet erg fijn.

Het beste is hier ook weer meten met REW; dan weet je het pas echt goed. En natuurlijk blijven luisteren; het moet wel goed klinken in je oren...  :P

We hadden ze full range staan en zijn stapsgewijs van 40-60-80 Hz gegaan. En dat was ook onder andere bij die concertregistratie van Madonna. Dus ik denk dat het wel een goed vergelijk is, maar je moet zelf beslissen wat je beter vindt klinken. Het is immers jouw set en jouw oren... :)

Over die levels: het lijkt erop dat de Marantz testtonen van 85 dB uitstuurt als je de interne ruisgenerator gebruikt. We hebben zondag de mastervolume naar ongeveer -10 db gebracht, zodat die ruislevels rond een gezellige 72 dB zaten. Dat was voornamelijk voor het gehoor pretiiger om af te stellen.

Het gaat in zo'n meting vooral om de relatieve levels van de individuele speakers. Dat meet je op een geluidssterkte die een stuk hoger ligt dan de omgeving, dan is 70+ dB nog steeds een stuk harder dan de omgeving....  ;D

Verder stond de dB meter in C-stand en slow. Als referentie-punt hadden we de linker-speaker genomen die op 0 dB gelaten en het master-volume teruggebracht naar een niveau dat je niet doof wordt (72 dB(C) dus). Alle kanalen hebben we toen afgesteld op 72 dB(C) incl de sub.

beantwoord dit ook je vraag Vik?

GPO

Dan zit daar de fout bij mijn meting ik had het master volume weer op 0db gezet en dat ging inderdaad veel te hard voor de oren. Dan klopt het wel weer ongeveer zal straks dit weer even opnieuw doen, zover ik weet zijn we alleen in de small stand gebleven en daar 40 60 80hz crossover getest. In die setting klonk inderdaad 80hz het beste tijdens Madonna werd het podium groter concludeerden we nog. Maar toen ik de volgende dag een film volledig ging kijken viel me op dat ik wat punch miste uit de kanalen die er normaal wel was. Nu doen de woofers van fronts en center vrij weinig en kan ik net zo goed een paar melkpakken neer zetten.  :(

Niks ten nadelen van jullie overigens door jullie is duidelijk geworden dat ik veel miste, bijvoorbeeld bij flight of the Phoenix als die man uit het vliegtuig valt hoorde ik een klein plofje maar dit hoort een hele flinke klap te zijn.

Raphie

RvD's mains zijn zonde om op 80hz af te kappen.
Maar goed dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken.
En idd met REW is meten weten ;)
JBL PRX Power!