Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Leon

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2008, 21:41:05
Met de nieuwe generatie Philips toestellen kan ik onmogelijk dit merk nog adviseren jammer genoeg.

Hoi Frank;

Aangezien ik voor mijn sportcentrum op zoek ben naar "betaalbare" lcd schermen, zou ik, rekening houdende met het bovenstaande, graag willen weten welke "oude" Philipsmodellen juist WEL in aanmerking komen.
Ik kan al die benamingen niet echt uit elkaar houden. De "oudere" Philips modellen zullen vermoedelijk al wat lager geprijst zijn, dus vandaar.  Hoe zie ik of weet ik, wanneer ik te maken heb met een "goede" lcd van Philips.

Alvast dank voor je reactie
Groetjes Leonneke

J.A.F._Doorhof

Alles van voor half vorig jaar.
De nieuwere generatie met de grote ambilight voorkanten vind ik echt helemaal niets meer jammer genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Sjettepet

Ik heb de hieronder genoemde Hitachi L32A01 gekocht voor een zeer lage prijs (500,-) bij de winkel met hoge service en lage prijzen. Gek genoeg was het 26" model precies even duur als het 32" model. Vond het beeld niet slechter - wel wat "zachter", maar met goede kleuren - dan van de andere kandidaten die rond de 200,- duurder waren. Het design stond me bovendien goed aan. Toen nog bleek dat bij de Hitachi een muurbeugel werd meegeleverd ben ik gezwicht. (Inmiddels is hij bij dezelfde winkel weer 80,- duurder, foutje?). De verkoper raadde de aankoop sterk af, want de Hitachi zou niet beschikken over de laatste snufjes op het gebied van beeldverbetering, filters e.d. Dat was voor mij eerder een argument vóór want ik gebruik alleen digitale bronnen en heb beeldverbeteraars doorgaans uitstaan.

Nu blijkt uit enig speurwerk dat deze Hitachi in feite een Vestel is. Dat Turkse merk verkoopt inmiddels meer toestellen dan Philips en fabriceert o.a. voor Hitachi, Toshiba, Philips, JVC. Grundig en Finlux zijn merken van Vestel zelf.  Vestel wordt vrijwel in alle fora unaniem als "bagger" aangemerkt. Het Duitse Video-Magazin heeft mijn Hitachi getest en vindt hem redelijk en met digitale bronnen goed. Opmerkelijk is dat de Hitachi de beste meetwaarden laat zien, iets wat je nou juist niet zou verwachten uit een "baggerfabriek" van Vestel.

Frank, of iemand anders, hoe kijken jullie tegen Vestel aan?

Overigens is mijn exemplaar nog niet in bedrijf. Eerst nog een wandje schilderen... Wordt vervolgd.

Hij is trouwens voor op de slaapkamer, met de criteria: goedkoop, geen fratsen, alleen digitale bronnen, geen bril op in bed (32"), mooi rustig design.

Citaat van: AndreF op januari 11, 2008, 14:10:30
Hoi,

Voor op mijn slaapkamer ben ik op zoek naar een LCD tv van zo'n 700 Euro. (kadootje)
Ik heb nu beneden een JVC CRT bak staan die ghosting heeft e.d.

Ik zou nu dus graag de juiste LCD TV willen aanschaffen. De vraag is dus nu welke ik wel zou kunnen kiezen maar vooral welke ik moet mijden.

De volgende behoren tot de mogelijkheden:
Hitachi L32A01
Philips 32PFL3312
Lg 32LC52
Samsung LE32S81
Sharp LC32AD5
Jvc LT32A85Z
Sony mag ook als de retail verkoopprijs maar onder de 700 euro zit

Alvast bedankt,

Andre

ROON ROCK > Flac/DSD > Teac NT-505 > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Teac UD-501 > Teac AX-501 > KEF LS50 / BK200

J.A.F._Doorhof

vesel zou ik niet doen, kijk naar Samsung, toshiba en sony in het goedkopere segment.
Die units zijn te calibreren namelijk :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sjettepet

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 15, 2008, 10:13:09
vesel zou ik niet doen, kijk naar Samsung, toshiba en sony in het goedkopere segment.
Die units zijn te calibreren namelijk :D
Waardoor is het ene merk wel en het andere niet te calibreren? Softwarekwestie?
ROON ROCK > Flac/DSD > Teac NT-505 > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Teac UD-501 > Teac AX-501 > KEF LS50 / BK200

J.A.F._Doorhof

Precies.
Veel Bmerken gebruiken andere panelen per serie en daardoor is het vaak zeer moeilijk om ze goed te calibreren.
MAW paneel van merk a, software van hunzelf en vaak is die software wat beperkter.

Met de grote merken heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Custom installer

Sjettepet

Dat is duidelijk. Ik kan dus niet verwachten dat een merk als Hitachi, zelfs al plakt het zijn eigen label op een toestel van Vestel, aan Vestel bepaalde kwaliteitseisen stelt? Bijvoorbeeld ten aanzien van de keuze voor het paneel?

En ook die prachtige meetwaarden uit het lab van Video-Magazin moet ik dus met een korreltje zout nemen omdat de kwaliteit tussen de verschillende exemplaren gigantisch uiteen kan lopen?

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Sjettepet

Nou, dat wordt dan met de vingers gekruist uitpakken en ophangen dit weekend  ::)

Een kleine recensie heeft denk ik weinig zin omdat alles wat geldt voor mijn exemplaar niet hoeft op te gaan voor andere exemplaren in de serie.

Dank voor je reacties Frank.

Hoeksel

Vandaag komt iemand kijken voor mijn huidige TV, als die weggaat moet er dus een nieuwe komen. Ik gebruik hem vrijwel alleen met een PS3 (DVD, BR, games) over HDMI en hou van wat scherpte en fellere kleuren (slechte ogen) waardoor plasma niets voor mij is.

Frank, wat zou je adviseren als je ook nog meeneemt dat ik erg gevoelig ben voor flikkeringen?

Mijn top 3:

Samsung 52" F96
Sony 52" W3000
Toshiba 52" 3030D (nog niet gezien)

J.A.F._Doorhof

Als je perse LCD wilt zou ik twijfelen tussen de inderdaad die 3.
Ze hebben allemaal voor en tegens, ik heb dat zo niet 123 paraat.
Gewoon gaan kijken is mijn advies, bij alle 3 heb je gewoon goede toestellen.
Custom installer

Hoeksel

De TV is verkocht en wordt binnen 2 weken opgehaald! Ik heb nu ook 2 weken vakantie dus dat gaat wel goed komen. Hoewel je de keuze niet gemakkelijker maakt, geef je wel aan dat het een goede top 3 is wat wel prettig is.

RD1972

Hoi Frank,

Ik heb sinds recent een Philips 42PFL7862. Ken jij dit toestel (wel 100HZ , geen ambilight) ?
Ik vond hem bijzonder mooi en ben hem nog steeds (op het oog) aan het finetunen.

Zou een calibratie hierbij nog veel kunnen verbeteren ?

Greetz,
Robbert

J.A.F._Doorhof

Een calibratie bij Philips, Sony, Toshiba, LG etc. maakt ENORM veel verschil.

Bij Pioneer is het meer dan de moeite waard.

Bij Panasonic is het een mixed bag of beans :D sommige staan enorm goed op de cinema stand andere wijken behoorlijk af in het rood, dus jammer genoeg is dat een beetje gokken.
Custom installer

Joep

Hoe staat een gewone CRT nog zijn mannetje met dvd en kabel-tv t.o.v. dit platte 'geweld'?
En met 'gewoon' bedoel ik dan de B&O MX4000/4002/4200.

Specs..

J.A.F._Doorhof

CRT's zou ik op dit moment moeten afraden, HD is niet compatible met dit soort toestellen.
er zijn wel een paar HD toestellen maar die hebben weer grote nadelen qua of resolutie of convergentie.

Even een aanvulling in mijn tips.
Kijk goed uit naar LED tv's, heb er onlangs een paar gecalibreerd en was bij de eerste al redelijk enthiousast, en dat is gegroeid in de afgelopen weken.
Een erg goede lightoutput en een fantastisch zwart niveau, zeker het overwegen waard dus.
Custom installer

Joep

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  8, 2008, 08:50:14
CRT's zou ik op dit moment moeten afraden, HD is niet compatible met dit soort toestellen.
er zijn wel een paar HD toestellen maar die hebben weer grote nadelen qua of resolutie of convergentie.

Even een aanvulling in mijn tips.
Kijk goed uit naar LED tv's, heb er onlangs een paar gecalibreerd en was bij de eerste al redelijk enthiousast, en dat is gegroeid in de afgelopen weken.
Een erg goede lightoutput en een fantastisch zwart niveau, zeker het overwegen waard dus.

Meer dan een maand moeten wachten op dit antwoord en dan ga je voorbij aan alles wat niet HD is... ???

J.A.F._Doorhof

Ik zag hem nu pas, sorry.
Op dit moment ga ik inderdaad aan alles voorbij dat geen HD is.
BD is een feit, en ook de tv uitzendingen gaan meer naar HD toe, nu nog thema kanalen maar in de toekomst worden dat er steeds meer.
Ook de consules zijn allemaal nu minimaal 720P (op de wii na) dus een HD ready toestel lijkt me een niet meer dan normale keuze.
Custom installer

donaldk

Joep

Maar ik bedoel het meer op het gebied van kleur, zwart, 3d, etc. Want een Kuro heeft dan super-zwart en een 42PV70 is dat zwart wat grijzer/donkerblauwer, maar hoe staat dat Kuro zwart nou tegenover het zwart van een goede CRT-televisie? Dat niveau van een goede CRT lijkt me nog niet helemaal geëvenaard, laat staan voorbijgestreefd. In ieder geval lees ik er helemaal niks meer over.

Ik vind het soms triest om te zien dat mensen een plasma of lcd hebben en dan een slechter beeld dan hun vorige CRT..(maar wel BD, hoihoihoi, cd is toch ook niet passé nu er sacd en dvd-a is?)

J.A.F._Doorhof

Tja,
de nieuwe Plasma's vind ik goed mee kunnen komen met CRT's.
Qua absoluut zwart niveau niet maar kleur en grayscale tracking is enorm verbeterd.
Daarnaast is de scherpte over het gehele beeld egaal, net als de convergentie.

Ik ben altijd een grote fan van CRT geweest en heb zelfs zeer lang nog een CRT projector gehad (nog maar een paar maandjes geleden ingeleverd tov een HD100).

ECHTER als je de topplasma's van dit moment vergelijkt met een CRT kan ik niet anders concluderen dat de pluspunten van een CRT veel minder zijn dan een reden om een CRT te verkiezen boven een plasma.

LET WEL, ik praat niet over instap plasma's en LCD's.
Ik vind LCD's nog steeds een stuk minder dan plasma.
LED is sowieso ook iets wat je in de gaten moet houden, vooral voor absoluut zwart.

En vergis je niet, als je eenmaal BD hebt gezien op een goede plasma dan snap je wat ik bedoel :D
Custom installer

qapla

Hoi Frank,

Welke plasma's bedoel je precies? We hebben inmiddels alweer 6 weken een nieuwe 37pv70 (vorige was door jou gecalibreerd maar ging stuk) en in het begin na 5 weken naar een 28 inch loewetv gekeken te hebben had ik weer een wow effect. Maar nu vind ik het beeld weer aardig donker en wazig. Met name bij digitale tv en muziekdvd's. Contrast en helderheid omhoog wordt het beeld ook niet beter van. Ik krijg het beeld gewoon niet scherp.  ik kijk op de cinemastand. Contrast op 55 en helderheid 48%. Afgesteld met dve. Digitale tv kijk ik via hdmi met de samsung hddecoder op 576p. Ik ben dus op zoek naar wat anders, maar ik heb geen idee welke.

J.A.F._Doorhof

Ik vind de panasonics en pioneers bij de beste plasma's horen die ik ken.

Wazig beeld herken ik niet terug tenzij je natuurlijk gaat kijken naar de feitelijke resolutie van SD materiaal :D
Draai HD materiaal op een plasma en je ziet pas echt wat er mogelijk is.

Probleem is dat mensen vaak een 28" CRT gaan vergelijken met een 42" plasma en er geen rekening mee houden dat de resolutie van de source gewoon laag is en blijft.
Custom installer

qapla

Ik begrijp dat ik niet kan en mag vergelijken met een 28inch crt. Beeld is een stuk groter en de resolutie is hoger en foutjes vallen daardoor sneller op. En gelukkig is het beeld niet altijd wazig. Ik heb alleen het gevoel, dat het beeld de eerste 2 weken scherper was en het contrast een stuk hoger.  Ik vraag me af of de pioneer misschien beter is voor sd?

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat SD materiaal eigenlijk niet bedoeld is om zo groot op te blazen.
TENZIJ de source goed is zoals DVD, schotel, etc. dan ziet het er nog wel goed uit.

Custom installer