Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tekke

Hoi Frank,

bedankt voor je reactie. Is het probleem bij de JVC de kwaliteit of de service. En de calibratie mogelijkheden?

Ik zal iig ook eens naar de samsung LCD kijken, nog bepaalde modellen die eruit springen?
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

J.A.F._Doorhof

JVC vind ik gewoon achterblijven bij Sony en Samsung qua kwaliteit op LCD's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 30, 2008, 08:52:08
Panasonic vind ik PERSOONLIJK beter, Pioneer heeft wat blackcrunch maar wel dieper zwart (mede daardoor).
Dit heb ik je vaker horen zeggen en ik vind het nog altijd opmerkelijk dat ik dat van die black crunch bij Pioneer nergens anders echt hoor, behalve uit jouw mond. Gaat dit bij de laatste generatie Pioneers (de 9G dus) wat jou betreft nog steeds op?

Ook vind ik het wel apart dat eigenlijk overal Pioneer als het beste op plasma gebied wordt beschouwd (zowel door 'deskundigen' in reviews als door vele gebruikers op diverse fora) en dat jij hier juist anders over denkt. Ik ben het overigens niet geheel oneens met jou, hoor. Ik vind alleen zowel Pioneer als Panasonic plus en minpunten hebben t.o.v. elkaar, waarbij Pioneer voornamelijk relatief erg duur is en zijn meerprijs in mijn ogen niet volledig waard.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

PjotrrrNL

Zonder 'blackcrush' , dus goed ingesteld, zijn de Kuro's nog steeds wat zwarter dan de Pana's, het verschil is echter lang zo groot niet meer...
Persoonlijk vind ik de 'zachtere' kleurweergave van Panasonic ook mooier, natuurgetrouwer.
Aan welk aspect van de beeldkwaliteit je het meeste belang hecht is een keuze...

J.A.F._Doorhof

Blackcrunch is wel degelijk nog aanwezig op de toestellen, kan trouwens ook bijna niet anders aangezien je nog steeds werkt met een gelimiteerde bitdiepte.
Dat mensen er vaak niet over spreken is omdat het simpel weg niet opvalt als je het niet weet.

Vergelijk op een pioneer en panasonic de scene van brotherhood of the wolf waar de 2 hoofdrolspelers een bordeel binnen lopen en je kan het zien, detail in de jas is vaak een slachtoffer van ook maar de kleinste blackcrunch.

Je moet trouwens wel goed lezen, ik geef bijna altijd aan dat ik PRIJS/KWALITEIT de Panasonics beter vind.
Ik zeg nergens dat de panasonic op alle fronten beter is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TheBaz

Frank,

Ik ga over ongveer 2 maand een andere tv kopen en ben me nu alvast aan het inleren.
De keuze is al (helaas ::) ) beperkt tot een 32" LCD tv maar dan blijft er nog steeds genoeg keus over.
En ik heb mezelf beperkt tot een budget van €1000,-  :-X zelf bescherming...
M'n eerst selectie bestaat uit: 
Samsung series 6 LE-32a6xx(zag net dat er ook al een serie 7 is)
Sharp LC-32B20 en LC-32XL8E
Pioneer, maar daar heb ik geen model van onder de €1000,- kunnen vinden  ???

Ik richt me tot Frank maar iedereen is vrij om zijn mening te uiten of te adviseren

TIA,

Bas
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

Ian G

#756
@ TheBaz: vriend van me heeft afgelopen weekend een samsung 32 a656 gekocht. Qua lcd het mooiste scherm dat ik tot nu toe gezien heb. Goede kleurweergave, fullhd, mooi contrast. Kwaliteit van bewegend beeld en kijkhoek zijn redelijk goed, beter dan andere lcd's (philips voornamelijk) die ik gezien heb, maar bij lange niet zo goed als plasma.


Sicco

Ik wil zeer binnenkort een plasma scherm gaan aanschaffen.
Ik zit ontzettend te twijfelen tussen de TH46PZ85 van Panasonic en de PS50A656 van Samsung.
Qua design wint de Samsung het met vlag en wimpel van de Panasonic wat mij betreft, maar qua beeld ben ik er nog niet over uit. Ik heb al verschillende reviews (van zowel sites als gebruikers) gelezen, maar daar komt niet echt een eenduidend antwoord uit. Bij 1 Amerikaanse test wint de Samsung het van de Pana, op een Engels forum doet iemand zijn beklag over judder, terwijl ik daar elders nog niets over heb gehoord... Het is allemaal nog een beetje vaag dus...

Frank: wat is jouw mening mbt de Samsung? (als je dit weet)
Anderse lezers: dezelfde vraag eigenlijk :)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

Tinus_

Heb je ze beide al eens in het echt zien spelen?

Ik vind dat de panasonic 't mooiste beeld geeft van die 2 en daar draait het uiteindelijk om  ;D
Rebuilding my HT

Sicco

Citaat van: Tinus_ op september 26, 2008, 14:39:38
Heb je ze beide al eens in het echt zien spelen?

Ik vind dat de panasonic 't mooiste beeld geeft van die 2 en daar draait het uiteindelijk om  ;D

Dat is ook een van de redenen dat ik nog niet tot aankoop ben overgegaan: ik heb de Samsung nog nergens in real life kunnen zien :) De gangbare winkels (It's en MM bijvoorbeeld) verkopen hem niet en winkels waar ik hem zou kunnen bekijken (Smits en Correct bijv.) hebben hem nog niet staan... Kun je omschrijven waar het verschil in beeld hem in zit volgens jou? Wat ik uit reviews heb is dat de Pana een dieper zwart levert, maar dat de Samsung weer beter scoort qua kleurechtheid en noise-reduction... Wat is jouw ervaring? Waar heb je deze Samsung plasma trouwens kunnen bekijken? Bedankt voor je antwoord alvast! :)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

J.A.F._Doorhof

Een plasma geef ik op dit moment nog steeds de voorkeur aan.
HOEWEL de LED backlights LCD ook erg mooi zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TheBaz

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2008, 18:14:21
Een plasma geef ik op dit moment nog steeds de voorkeur aan.
HOEWEL de LED backlights LCD ook erg mooi zijn.

Zijn er nog 32" plasma's?
Het kleinste formaat wat ik ken is 37" en dat is eigenlijk net te groot, vandaar dat ik een btje gedwongen word om voor LCD te gaan.
Dus ik hoop dat ik een merk met 32" plasma over het hoofd gezien heb  :-\

En de LED backlights lcd's, bij welke merken moet ik dan zoeken? samsung heeft ze alleen nog vanaf 40-50" of zijn ze al kleiner leverbaar?
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

CineSmurf

Citaat van: TheBaz op september 27, 2008, 09:04:30
Zijn er nog 32" plasma's?
Het kleinste formaat wat ik ken is 37" en dat is eigenlijk net te groot, vandaar dat ik een btje gedwongen word om voor LCD te gaan.
Dus ik hoop dat ik een merk met 32" plasma over het hoofd gezien heb  :-\

En de LED backlights lcd's, bij welke merken moet ik dan zoeken? samsung heeft ze alleen nog vanaf 40-50" of zijn ze al kleiner leverbaar?


LG heeft 32'' plasma's. Sinds kort zelfs één die HD ready is (32pg6000)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TheBaz

Ey, das wel goed nieuws die 32pg6000 van LG.  8)
Maar waar kan ik er 1 in het echt bekijken?
De dozen schuivers kunnen hem wel leveren maar dan mag ik hem waarschijnlijk niet op proef bekijken, of zijn er firma's die dit wel doen?
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

CineSmurf

De vorige 32'' plasma van LG was te koop bij de mediamarkt. Die was niet HD-ready trouwens, maar gaf wel een mooi plaatje tegen lage prijs.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Mrwhoopie

Even een domme vraag ms,maar wat hou het kalibreren eigenlijk in?en hoeveel kost het en wie doet het in Belgie?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Doe je het weer in Belgie dan, staan me namelijk een paar threads bij die al drie jaar lopen over wanneer je weer eens naar het zuiden trekt;-).

J.A.F._Doorhof

Ik ben er toch regelmatig.
Alleen is het probleem vaak dan de mensen dat of net missen of op die datum niet kunnen (terwijl ze vaak 3 maanden van te voren staan aangekondigt), gelukkig blijven er altijd genoeg mensen over :D

De volgende tour Belgie zal ergens in januari/februari plaats vinden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

hi,

Tegen de kerstdagen wil ik een ps3 aanschaffen en heb daar een flatscreen voor nodig.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de plasma van panasonic namelijk de 42px80 dit is een HDready toestel met een resolutie van 1024x768.
Mijn budget is circa 1000 euro en ga het scherm merendeels gebruiken voor gamen.
Omdat in de nabije toekomst steeds meer spellen 1080p ondersteunen ben ik bang dat de Pana te kort gaat schieten, en zal de keuze budget gewijs naar Full HD LCD gaan met een iets kleiner beeld namelijk 37''
Waar ik bang voor ben bij lcd zijn de artifacts bij snelle beelden.
Mijn vraag luid nu: voor welk type scherm kan ik nu het beste gaan FULL HD LCD of HDReady Plasma.

Deze vraag is bedoeld voor frank maar elk advies door een ander is zeker welkom.

MvGr,

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Ghosty J

je hebt geen flatscreen voor een ps3 nodig ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

J.A.F._Doorhof

Ik hoor erg veel goede verhalen over de Samsungs van klanten die veel games spelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 10, 2008, 18:54:42
Ik hoor erg veel goede verhalen over de Samsungs van klanten die veel games spelen.

Hi

Waar zal uw keuze naar uitgaan en op berusten tussen deze twee fabrikanten,

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 10, 2008, 19:14:20
Tussen welke 2 fabrikanten ?

Panasonic en samsung,

Kijk ik moet een keuze maken tussen lcd en plasma, als we dan uitgaan van een budget van 1000 euro ben je eigenlijk gelijk gebonden aan hd ready betreft plasma terwijl je al Full hd lcd toestellen hebt van rond de 900 euro van samsung.
Dus de vraag die mij rust is welke kan ik dan het beste aanschaffen als ik 70 procent game en 30 procent film kijk.
Hoop dat ik zo iets duidelijker ben ;)

MvGr,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.