Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Mr_Parker

Mijn huidige tv op de slaapkamer (24PW6407/01) uit dec. 2003 begint af en toe wat raar te doen, maar boven al hij is eigenlijk te klein voor waar hij nu staat.
Ik denk er dan ook over om mijn huidige tv (32PW9551/12) op die plaats te zetten.

De woonkamer zou dan een nieuwe tv krijgen. Omdat ik toch wel over een maatje groter denk, 42" of misschien 47" (kijk afstand is 3 meter) zal het een "platte" moeten worden. Daar ik 4:3 uitzendingen als 4:3 wil blijven zien (dus met de balken links en rechts) en zo ook diverse dvd's bezit wordt plasma, zover mij bekend, toch eerder afgeraden. Nu is inbranden niet echt meer aan de orde maar dit verschijnsel zou toch nog wel altijd lastig zijn, of zit ik daar fout.
Ook ben ik nogal gecharmeerd van Ambilight, en daar Philips zo goed als geen plasma's meer maakt en haast helemaal niet met ambilight zou ik op een Philips LCD uitkomen.
Zelf denk ik nu aan de 42 of 47 pfl9632d/10 of misschien wel de aurea 9900. Heb ik aan deze modellen een goede keuze of is er beter te krijgen....?

Ruud15

Ik heb hier slechts een reactie op!
Ik moet de eerste echt mooie LCD nog zien.
Plasma wint het op alle fronten van LCD en CRT en voor de Prijzen van bijvoorbeeld Panasonic hoef je het niet meer te laten.
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

Mr_Parker

Ondertussen heb ik de 47"versie in een Duitse Mediamarkt zijn staan. Er werd via een HK dvd speler een demo van Philips gedraaid. Ik had niet veel tijd, dus echt intensief heb ik niet gekeken, maar alle bewegingen, snel en langzaam zager er mooi uit. Voor een LCD vond ik de kleuren in het snelle kijken zeker niet slecht, zeker beter dan de Beovision 6 van mijn ouders.
Het formaat was op zich eigenlijk ook wel ok, misschien toch iet wat groot...
Het jammer is dat deze niet in 9632 uitvoering is. De licht grijze rand vind ik persoonlijk niet zo geweldig.
De meerwaarde van een cardreader ontgaat me, daar ik bij de 9632 zelf via usb ook een cardreader kan aansluiten.
Ambilight surround ipv 2 kanaals is in mijn ogen ook niet alles, daar ik dan liever full surround zou willen hebben.

Plasma, is nog altijd iets te risico vol voor mijn gevoel, daar ik toch echt veel zaken oa in 4:3 wil blijven bekijken, met zwarte randen en niet met grijs ofzo. Dit schijnt toch nog altijd twijfel te zijn voor plasma.

Ondertussen is op de site van philips de aurea te vinden, alleen 42".
Link

PjotrrrNL

Zwarte balken zijn op een Panasonic plasma geen enkel probleem.
Begrijp ook niet dat mensen het beeld van een LCD kunnen pruimen als ze ook een plasma hebben gezien.
Alleen in de winkel met fel licht zijn de verschillen klein, thuis bij sfeerverlichting is het verschil enorm!

Benco

and we have a winner ... deze is het dus geworden :

panasonic TH42PV700F

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Benco

KhaZ

Goedemorgen heren,

Ik twijfel ontzettend tussen de Philips 42PFL9732 en de Sony KDL 40W3000. De Philips is iets goedkoper en heeft 100Hz, Amiblight Surround en een mooiere omlijsting, bij de Sony krijg je een PS3 t.w.v. €599, ook niet verkeerd.

Een PS3 heb ik sowieso nodig om Bluray, CD, DVD etc. af te spelen dus die koop ik dan los, naast de Philips.

Het gaat dus niet echt om de prijs, de keuze ligt puur aan het type toestel, ik kom er niet uit. Wat zeggen jullie?

J.A.F._Doorhof

liever de sony, de nieuwe philipsen hebben wat problemen met judder op 60hz
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KhaZ

Merk je dat dan bij bijvoorbeeld PC input? In welke andere modus wordt 60Hz gebruikt?

J.A.F._Doorhof

Even een aanpassing.

Met de nieuwe generatie Philips toestellen kan ik onmogelijk dit merk nog adviseren jammer genoeg.
De nieuwe Sony's doen het echter verbazing wekkend goed in de nieuwe generatie, dus een kleine shift van Philips naar Sony.

Verdere leuke LCD's zijn Samsung vooral voor gamers.
Custom installer

AndreF

Hoi,

Voor op mijn slaapkamer ben ik op zoek naar een LCD tv van zo'n 700 Euro. (kadootje)
Ik heb nu beneden een JVC CRT bak staan die ghosting heeft e.d.

Ik zou nu dus graag de juiste LCD TV willen aanschaffen. De vraag is dus nu welke ik wel zou kunnen kiezen maar vooral welke ik moet mijden.

De volgende behoren tot de mogelijkheden:
Hitachi L32A01
Philips 32PFL3312
Lg 32LC52
Samsung LE32S81
Sharp LC32AD5
Jvc LT32A85Z
Sony mag ook als de retail verkoopprijs maar onder de 700 euro zit

Alvast bedankt,

Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Hanky Panky

Citaat van: AndreF op januari 11, 2008, 14:10:30
Hoi,

Voor op mijn slaapkamer ben ik op zoek naar een LCD tv van zo'n 700 Euro. (kadootje)
Ik heb nu beneden een JVC CRT bak staan die ghosting heeft e.d.

Ik zou nu dus graag de juiste LCD TV willen aanschaffen. De vraag is dus nu welke ik wel zou kunnen kiezen maar vooral welke ik moet mijden.

De volgende behoren tot de mogelijkheden:
Hitachi L32A01
Philips 32PFL3312
Lg 32LC52
Samsung LE32S81
Sharp LC32AD5
Jvc LT32A85Z
Sony mag ook als de retail verkoopprijs maar onder de 700 euro zit

Alvast bedankt,

Andre

Probeer een 1 vd nieuwe modellen van Toshiba. Mijn buurman heeft een 32 inch uitvoering voor ongeveer jouw budget aangeschaft op mijn aanraden en ik moet zeggen dat het een heel mooi plaatje geeft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

J.A.F._Doorhof

Samsung maakt in die price range redelijk goede toestellen.
Custom installer

aarts007

Hallo,

Allereerst ik kijk analoog omdat we hier de eerste maanden nmog geen digitaal signaal hebben.
Ik ben nu in het bezit van een panasoinic 42-py700 contrast 1:5000, maar vind dat ik de instellingen (contrast en helderheid) in het menu al te hoog moet zetten om er een in mijn ogen een goed helder beeld uit te halen. Panasonic zegt dat dit door het matte scherm zal komen, wat toch tenkostte gaat van het contrast en kleuren.
Nu is het zo dat ik mijn tv nog kan ruilen, en ik wil dit misschien ook wel gaan doen.

Ik vergelijk het een beetje met een foto die goed genomen is of een foto die overbelicht is, waarmee ik bedoel, dat als het contrast voldoende is zou je de instellingen in het menu niet zo hoog hoeven te zetten om er een voldoende licht beeld uit te halen, maar doordat ik de instellingen al naar de 90% moet opschroeven krijg je zo'n overbelicht effect op de gezichten.
Ik hoor het graag als ik dit helemaal verkeerd heb.

Ik sta nu een beetje in dubio!
Of voor mijn pana een calibratie laten uitvoeren, of een andere kiezen bv.
Een pana. 42-pv70 die een contrast heeft van 1:10.000
Of de pioneer pdp-4280xa met een contrast van 1:16.000
of mischien is een lcd wel meer geschikt voor mij. Bv.een sony 3000

Iemand een advies?
Of welke tv toch ook bij analoog signaal een redelijk goed beeld weergeeft.
Alvast bedankt

J.A.F._Doorhof

Analoog is op alles boven de 32" eigenlijk een probleem.

Ik haal er niet goed uit wat je exacte probleem is.
Het kan zijn dat je simpelweg moet wennen aan de lagere lightoutput van een plasma, hoewel ik me dat bijna niet kan indenken aangezien de moderne plasma's een behoorlijke lightoutput hebben.

Als de gezichten uitblazen (te hoog contrast) dan moet je het contrast terug zetten.
Op welke stand kijkt u op dit moment, film, standaard of dynamisch ?
Hoe staat het paneel ingesteld, gemiddeld, hoog of laag ?

De CR's van de fabrikanten zijn geen ENKELE houvast en zeggen niets over hoe een beeld presteerd jammer genoeg.
Soms kun je een hogere CR hebben en veel minder lightoutput.

Ik denk dat de kortste klap toch is om een keer de calibratie in Emmeloord te laten doen, u bent dan niet veel geld kwijt en bij mensen die het in Emmeloord laten doen geven we de garantie dat als ze binnen een maand een nieuwe TV kopen ze GRATIS een hercalibratie krijgen.

Ik gok er namelijk op dat u de brightness verkeerd heeft staan en dat het beeld daarom niet goed overkomt, ik kan me namelijk uw ervaring niet voorstellen bij deze panasonic.
Custom installer

aarts007

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 26, 2008, 08:28:04
Als de gezichten uitblazen (te hoog contrast) dan moet je het contrast terug zetten.
Op welke stand kijkt u op dit moment, film, standaard of dynamisch ?
Hoe staat het paneel ingesteld, gemiddeld, hoog of laag ?

Ik gok er namelijk op dat u de brightness verkeerd heeft staan en dat het beeld daarom niet goed overkomt, ik kan me namelijk uw ervaring niet voorstellen bij deze panasonic.

Ik heb mijn gewone tv er de eerste dag eens langs gezet, welke een mooi beeld geeft, en vervolgens de PY700 geprobeerd hetzelfde in te stellen.
Maar de helderheid en kleuren, die mijn gewone tv leverde kon ik niet halen, ook niet in de standen film, standaard ,dynamisch of automatisch
Vervolgens is er iemand van E-Care bijgeweest en hebben we mijn py700 vergeleken met een model uit 2006, vervolgens heeft hij in het servicemenu het maximale contrast aangezet en hierbij bleek dat het wit van het 2006 model inderdaad een stuk witter was. ook de kleuren die je in het service menu kan laten zien waren van mijn py700 iets donkerder van kleur. Vervolgens heeft E-Care hetzelfde nog een keer gedaan op de zaak zelf met twee pana's en ook daar bleek dat er duidelijk een verschil zit in de py700 en een pv70, ook hebben ze bij hun de py700 gecontroleerd op specificaties en daar bleek de py700 keurig aan te voldoen. Panasonic zegt dat dit wellicht door het matte scherm komt, waardoor je toch verlies hebt.

Hoe staat het paneel ingesteld, gemiddeld, hoog of laag ? Dit snap ik niet helemaal bedoelt u hiermee zijpaneel?
Ik heb hem nu staan op auto. kontrast 85%, helderheid 70% kleur 50% en koel.  kleurbeheer aan en de verbeteraars uit. zijpaneel en energie beheer uit.
Ik heb gelezen dat de stand cinema het beste zou moeten zijn maar dan vind ik het beeld te mat.

Wat is uw ervaring met de PY700 voldoen deze standaard al vrij redelijk of is er een groot verschil na calibratie?

Bedankt alvast.

J.A.F._Doorhof

Ik zou het niet weten maar de stand cool is in ieder geval een ramp bij de panasonic.
De stand warm komt het dichtst in de buurt van D6500 (+- 500-1000 graden).

Contrast voluit open op een plasma moet je niet doen, dan krijg je niet meer lightoutput in piekwit maar je clipt wel je paneel, maw gradaties die eigenlijk 80% wit horen te zijn worden ook wit (uitgeblazen gezichten).

Hoe groter de display in principe hoe lager de lightoutput, maar ik moet gewoon eerlijk zeggen dat ik sowieso niet hou van schreeuwende displays, ik kijk meestal in een gedimde omgeving en ik krijg lasogen als een TV boven de 40ftlmb uitstuurt, een gemiddelde CRT TV zit meestal rond de 50-60ftlmb en uit de doos vaak op 80ftlbm dus als je hem daarmee vergelijkt klopt het wel dat de nieuwe TV donkerder is.

Ik denk dat het een stuk gewenning is, aan de andere kant als een andere display van panasonic wel meer lightoutput heeft kun je altijd wisselen.
Custom installer

aarts007

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 26, 2008, 12:16:49
Ik zou het niet weten maar de stand cool is in ieder geval een ramp bij de panasonic.
De stand warm komt het dichtst in de buurt van D6500 (+- 500-1000 graden).

Frank bedankt,

Maar de stand warm komt bij mij over als geel achtig, Vraagje is D6500 bv. het wit van een comp. tft scherm?
En mijn vraag over de calibratie ervaring van jouw. Is er nog veel te verbeteren aan de 42PY700?
Nu mag ik vanavond van de harense smid een andere proberen keuze de pioneer pdp-4280XA of de panasonic 42-PX70 wat zou jouw voorkeur zijn?
Bedankt

J.A.F._Doorhof

Ik ben meer een panasonic liefhebber, vind het beeld net iets rustiger en natuurlijker.
De 8e generatie Pioneer heeft wel een iets beter blacklevel maar meer blackcrunch.

D6500 is wat roodachtig als je van cool afkomt, dat is veel te blauw namelijk.

Je kan het NERGENS mee vergelijken tenzij je een gecalibreerde monitor hebt.
Wat ze aangeven in het menu is namelijk vaak wel 6500 graden maar met veel te veel groen (als het er al in de buurt komt)
Custom installer

Girlzdad

Wij hebben onze zinnen gezet op de TH-50PY700 ( Pana )
Dit scherm komt ook in huis binnen een korte tijd  :)
Nu heb ik graag u ervaring nodig omtrent het inspelen en inbranden.
Wij hebben twee kinderen die regelmatig naar jetix en Nickelodeon kijken overdag.
Is het geen probleem als zij ± 2 uur kijken op een dag.
Mijn vrouw kijkt soaps ( weer die logo's )
Ikzelf kijk gebruik de PS3 vor al mijn hobby's.
Wat zijn de beste instellingen voor de eerste 200 uur.
Ik heb al wel begrepen om cinema te kiezen en wat zijn de de andere instellingen( zoom functie aan als ze tv kijken ? ) etc.etc..
Nu wil ik het scherm ook niet 24 uur aan hebben,maar om een dvd/br op repeat te zetten kan altijd een keer.
b.v.d

J.A.F._Doorhof

Cinema en contrast (of Kontrast zoals panasonic het spelt :D) op ongeveer 60% dan komt alles goed in het begin.

Burn is niet meer zo een probleem als een jaar of 2 geleden gelukkig.
Pacman spelen is echter niet zo een goed idee voor een paar uur :D
Custom installer

AndreF

Onlangs de vraag gesteld over welke flatscreen ik moest kiezen. Uiteindelijk bleek het dat ik door bijbetaling veel meer keuze had.

Moest uiteindelijk een keuze maken tussen een 40" LE40M86BD en een SONY KDL 40W3000. Prijsverschil was 450 Euro en dus de voordelige keus gemaakt.

Hierdoor nu de tv in de huiskamer vervangen en die op de slaap kamer daar gelaten want hij hangt toch niet in de weg.  Ik ben zeer tevreden dat ik voor zo'n een prijs een Full HD van 102 cm heb kunnen kopen.

Ik moet wel zeggen dat je nu meer de kwaliteit van de uitzending gaat zien omdat de TV en de ontvanger van goede kwaliteit zijn. Het geheel gekoppeld met een Oehlbach SCA2003. Tevens mijn mediacenter met een DVI-D naar HDMI gekoppeld.

Ben best tevreden

Gr   Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

mexmen2

interesant topic:P
wil zelf een 42py70 kopen, maar zal ik er dan veel van merken bij deze tv als hij gecallibreed is of valt het bij deze panasonic wel mee?
ps3 40gb / 16 bluray films

Girlzdad

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 12, 2008, 17:45:10
Cinema en contrast (of Kontrast zoals panasonic het spelt :D) op ongeveer 60% dan komt alles goed in het begin.

Burn is niet meer zo een probleem als een jaar of 2 geleden gelukkig.
Pacman spelen is echter niet zo een goed idee voor een paar uur :D
Bedankt voor de info.