Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Jimmy Conway

De 2e en 3e regel was niet voor jou bedoelt Frank :)

Savart

Citaat van: Raphie op juli 17, 2007, 17:07:58
Savart, met alle respect, er is geen enkele beeldbuis die NIET flikkert. alle beeldbuizen staan bol en hebben convergentie problemen. LCD is i.d.d. geen vergelijk dat blijft inferieur met een lagere colour Gammut

Dat ze theoretisch flikkeren, betwijfel ik niet. Maar de 100hz-techniek is er juist gekomen om de flikkeringen naar een voor mensen bijna onwaarneembaar/niet langer storend niveau te brengen. Dat jij nu misschien wat gevoeligere ogen hebt dan de doorsnee mens en jij meer last hebt van het flikkeren is natuurlijk altijd mogelijk. Maar dan moet je jouw waarneming hier niet als algemene waarheid komen verkondigen, lijkt me. En sommige opmerkingen van jou zoals 'beeld is bol' lijken me nogal gedateerd. Er waren de laatste jaren ook vlakke CRT-beeldbuizen. Als je nu hierop antwoordt dat dat voor nog meer convergentie-issues zorgt, zeg ik alvast: Kan best zijn maar ze vallen mij echt niet op en het beeld ziet er dus beter uit als van vele LCD's en Plasma's in de winkel. Een andere opmerking van jou: 'banners onderin beeld'; doel je daarmee nu op de 4:3 CRT's die een 16:9 signaal afhandelen? Wel, er bestaan zelfs vlakke 16:9 CRT-buizen. Hier staat nu heel toevallig een vlakke 16:9 Loewe CRT voor mij...
Ik zou niet weten wat je anders met die opmerking bedoelt.

Dit overigens ook met alle respect, ik hoop dat dat duidelijk is.

Jimmy Conway

Wie maalt er nog om SD weergave?
Lekker belangrijk of het journaal met optimale blacklevel wordt weergegeven ;D

Wat ik wel weet is dat films een stuk toffer zijn om te kijken op een laatste generatie plasmascherm,
dan op mijn oude Loewe Xelos 32" crt, die zelfs nog duurder in aanschaf was.

Schermdiagonaal, HD en uiterlijk prevaleert alle crt-argumenten.

crt is dood, leve plasma ;D ;D ;D

PjotrrrNL

De Sony Wega 26" CRT wordt hier af en toe nog met plezier bekeken op de slaapkmer, qua beeld prima, wil je groter en een plaatje wat veel lijkt op CRT dan is plasma de keuze.
Ik geniet al maanden van mijn Panasonic 42PV70 (moet er niet aan denken wat een CRT zou wegen met die beelddiagonaal) maar de later uitgekomen 2007 modellen van Samsung en Pioneer mogen er ook zijn...

Raphie

Citaat van: Savart op juli 17, 2007, 22:10:47
Een andere opmerking van jou: 'banners onderin beeld'; doel je daarmee nu op de 4:3 CRT's die een 16:9 signaal afhandelen? Wel, er bestaan zelfs vlakke 16:9 CRT-buizen. Hier staat nu heel toevallig een vlakke 16:9 Loewe CRT voor mij...
Ik zou niet weten wat je anders met die opmerking bedoelt.

Dit overigens ook met alle respect, ik hoop dat dat duidelijk is.

Nee, ik bedoel bijv de tickers op CNN of RTL nieuws ect... dit ziet er gewoon niet uit. Ook op je Loewe flikkert het beeld als een gek, 60hz of 100hz het blijft interlaced. Ga nou maar eens kijken voor een mooie plasma, dan flikker je die oude CRT direct het raan uit.
JBL PRX Power!

EdoE

Ruud15

Citaat van: PjotrrrNL op juli 18, 2007, 01:45:00
De Sony Wega 26" CRT wordt hier af en toe nog met plezier bekeken op de slaapkmer, qua beeld prima, wil je groter en een plaatje wat veel lijkt op CRT dan is plasma de keuze.
Ik geniet al maanden van mijn Panasonic 42PV70 (moet er niet aan denken wat een CRT zou wegen met die beelddiagonaal) maar de later uitgekomen 2007 modellen van Samsung en Pioneer mogen er ook zijn...

Hier een leuke test tussen de Pionieer 427 en de Panasonic PV71 (=70 voor Duitsland)

http://www.areadvd.de/hardware/2007/panasonic_viera42_1.shtml
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

PjotrrrNL

Die test is toendertijd ook in het Panasonic draadje besproken...
Het is maar goed dat Pioneer met de nieuwe modellen vooruitgang heeft geboekt... >:D

Raphie

i.d.d. want anders zouden op het niveau van Panasonic zijn blijven steken ;D
JBL PRX Power!

Ruud15

Citaat van: PjotrrrNL op juli 18, 2007, 11:57:56
Die test is toendertijd ook in het Panasonic draadje besproken...
Het is maar goed dat Pioneer met de nieuwe modellen vooruitgang heeft geboekt... >:D

Ze branden nu al in de folder in? ;D ;D ;D
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.

Jimmy Conway

Benco

@ J.A.F. Doorhof  :

Als ik een nieuwe TV aankoop  (ik heb nu nog een 13 jaar oude Philps CRT die nog steeds prima beeld geeft maar wat klein uitvalt in mijn nieuwe grote living ) zou ik graag voor een 42" gaan , ik denk ook dat (omdat er regelmatig wel eens playstation gespeelt wordt) een LCD de beter keuze is  (ik heb me laten wijsmaken dat gameconsoles en Plasma niet zo best samengaan) ...
2 vragen :  binnen een budget van 1500€ wat is de beste koop en waarom ? , binnen een budget van 3000€ wat is dan de beste koop en waarom ?

MVG , Benco.

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de spellen die je speelt.
Bij de meeste moderne games is er weinig stabiel materiaal dus valt het allemaal wel mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Benco

en dus zijn de beste koop qua  flatscreen binnen de 1500€ en binnen de 3000€ ?? en ??

J.A.F._Doorhof

Ik kan heel moeilijk een advies geven bij LCD's omdat ik nog geen één toestel heb gezien waarvan ik zeg, JA.

Als je PERSE LCD wilt dan kun je kijken naar Samsung en Philips.
Vooral de nieuwe generatie van die 2 toestellen zijn erg veel beter dan bv een jaar geleden.

Bij plasma heb ik wel een uitgesproken voorkeur en dat is Panasonic qua prijs/prestatie.
Als je alleen kijkt naar prestatie mag Pioneer daarbij, maar PERSOONLIJK zou ik een Panasonic kopen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Benco

En hoe zit het nu met Loewe ? is dat nog een aanrader  ? ik heb onlang een Xelos 42" gezien die me wel kon bekoren , juist de prijs was wat aan de hoge kant in vergelijk met Philips ... maar is het de meerprijs aard of toch maar niet ?

Waarom ik naar Loewe vraag , wel ik ben laatste tijd nogal erg gestelt op scandinavische electronica  , ik vind ze leuk qua afwerking , mooi van geluid (de audio spullen dan) en degelijk van opbouw ...
Heb van  Stereoset : Lyngdorf Sdai2175 , sda2175 , cd1  en van Surround set , Nad T743 , T513

MVG Benco

J.A.F._Doorhof

Ik moet eerlijk zeggen dat wat ik in flatpanels van Loewe heb gezien het me eigenlijk zwaar tegenviel gezien de prijs.
Custom installer

Leon

Hoi Frank;

Inmiddels heb ik enkele uren de moeite genomen om me te verdiepen in alles wat er zoal te koop is. Het is inmiddels het plan binnen afzienbare tijd een Panasonic Plasma aan te schaffen. Daarover enige vragen. Gezien de afmetingen van mijn woonkamer wil ik gaan voor 37" tot maximaal 42" ..........
De 37" inch gaat er kennelijk uit bij Panasonic. Toch wil ik graag weten of de beeldkwaliteit van een 37" juist beter is dan van een 42" ........  De kijkafstand zal overigens rond de 3 - 3,5 meter zijn.

2e en laatste vraag is: Produceert een plasma enorm veel warmte. Ik wil het scherm graag "inbouwen" in een voorzetwand.

Alvast dank voor je reactie.
Groetjes Leonneke

Ruud15

Citaat van: Leon op augustus 10, 2007, 22:50:55
Hoi Frank;

Inmiddels heb ik enkele uren de moeite genomen om me te verdiepen in alles wat er zoal te koop is. Het is inmiddels het plan binnen afzienbare tijd een Panasonic Plasma aan te schaffen. Daarover enige vragen. Gezien de afmetingen van mijn woonkamer wil ik gaan voor 37" tot maximaal 42" ..........
De 37" inch gaat er kennelijk uit bij Panasonic. Toch wil ik graag weten of de beeldkwaliteit van een 37" juist beter is dan van een 42" ........  De kijkafstand zal overigens rond de 3 - 3,5 meter zijn.

2e en laatste vraag is: Produceert een plasma enorm veel warmte. Ik wil het scherm graag "inbouwen" in een voorzetwand.

Alvast dank voor je reactie.

Neem alsjeblieft een 42 inch. Je wilt niet weten hoe snel dat went!
Wij zitten op 3 meter en ik vind een film met balken nu al aan de kleine kant!
Het is dat mijn vrouw een 50 niet ziet zitten....... >:D

Ruud15

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 10, 2007, 13:39:28
Ik moet eerlijk zeggen dat wat ik in flatpanels van Loewe heb gezien het me eigenlijk zwaar tegenviel gezien de prijs.

Klopt als een zwerende vinger Frank!
Ik heb een plasma Panasonic 42PV70 direct vergeleken met een Loewe van hetzelfde formaat met dezelfde films.....Bagger vergeleken met de plasma! De verkoper moest een beetje beteuterd toegeven dat het hem ook tegenviel in een direct vergelijk!
1399 versus meer dan 4500 Euro. Lusten we nog peulen  ;D

Leon

Citaat van: Ruud15 op augustus 10, 2007, 22:52:58
Neem alsjeblieft een 42 inch. Je wilt niet weten hoe snel dat went! >:D

Thanx;  Hier kan ik mee uit de voeten. Direct een vraagje. Heb jij in je vergelijkingen ook de Panasonic met de nieuwe Samsung vergeleken ??????  Ik moet zeggen dat met name het design van de Samsung me erg aanspreekt. Maar ik heb nog geen vergelijk in beeldkwaliteit kunnen maken ..........  Voor zover zulks mogelijk is in een winkel waar iedere plasma anders afgesteld staat. Zo stond ik laatst in een filiaal van Maxwell en daar leek het wel of alle JvC plasma snel de deur uit moesten. Die stonden allemaal superscherp en strak afgesteld, terwijl de andere "brandende" plasma's duidelijk slechter waren afgesteld. Naar mijn bescheiden mening doet men dit met enige opzet .................
Samsung hing er helaas niet bij, dus vandaar mijn vraag naar eventuele ervaringen op dat gebied.

Groetjes Leonneke

Ruud15

Citaat van: Leon op augustus 12, 2007, 01:44:28
Thanx;  Hier kan ik mee uit de voeten. Direct een vraagje. Heb jij in je vergelijkingen ook de Panasonic met de nieuwe Samsung vergeleken ?????? 

Mijn betere helft vond de vormgeving van de Samsung niet mooi. Ze vond de pianolak voet namelijk té.
(Vrouwen hè)
Ik ben eigenlijk meteen voor de Panasonic gegaan! Na diverse fora te hebben nagelezen las ik eigenlijk nergens wat over inbranden en Panasonic. Zodoende!
En voor de prijs hoef je het zeker niet te laten! :D

Leon

Citaat van: Ruud15 op augustus 12, 2007, 08:12:53
(Vrouwen hè) :D

Tja ................   Ook met dit understatement ben ik het wederom volledig eens. Toch heb ik in de loop der jaren wat tactieken ontwikkeld om dit soort "trucjes" te omzeilen.

Zoiets als:

Een grote bos rode rozen kopen, deze midden op tafel zetten met een lief kaartje eraan .............. en dan terloops eventjes zacht opmerken:  " Ooch schatje, bijna vergeten te zeggen, ik kreeg vandaag een Samsung 42 " bij de bloemen " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Al doende leert men.
Groetjes Leonneke

addy

Hoi allen,

Ik denk nu pas, na enkele jaren over te gaan tot de aanschaf van een plat scherm.
Voor mij zal het plasma worden, ik denk nu dat je met de full hd schermen je wel enkele jaren met het zelfde scherm vooruit kunt, voordat hier weer een beduidende verbetering inzit zijn we weer min. 5 jaar verder ?

Ik denk voor een pioneer plasma te gaan, min. 42 inch of iets groter, ze hadden toch een nieuwe generatie plasmaschermen ? zijn deze inmiddels uit ?
Okt/nov. is een mooie tijd om te gaan neuzen, net voor het donkere tv seizoen, hoewel ik meer
dvd zal kijken.

Gr Ad

J.A.F._Doorhof

Custom installer