Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

philflow

Beste J.A.F._Doorhof en anderen,

ik heb sinds enkele dagen een Samsung PS42-C91. Zeer mooi beeld, alleen een ding stoort me af en toe.

Sommige scenes komen niet 100% vloeiend over. snel bewegende landschappen of achtergronden vormen weleens een probleem.
Ik geloof dat dit 'judder' wordt genoemd.

Nu las ik in een andere thread dat je zei dat ook de Panasonics en Pioneers hier weleens last van hebben.

Mijn vraag: Is de Panasonic 42PV70 met 100 hz. helemaal vrij van judder?

Bij voorbaat dank.

J.A.F._Doorhof

Op dit moment is geen enkele digitale display VOLLEDIG vrij van judder jammer genoeg.
Er zijn er wel waar je het mee en minder op ziet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

philflow

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  1, 2007, 08:56:16
Op dit moment is geen enkele digitale display VOLLEDIG vrij van judder jammer genoeg.
Er zijn er wel waar je het mee en minder op ziet.

Ok bedankt.

En denk je dat de 100hz technologie op de Panasonic 42PV70 wel een verbetering zal geven of is 100 hz. op een plasma een marketing verhaal?

J.A.F._Doorhof

Ik hoor daar verschillende verhalen over, maar de meeste mensen geven aan dat de 100hz bij stilstaande beelden super is maar bij bewegingen een ramp.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

philflow

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  1, 2007, 09:44:13
Ik hoor daar verschillende verhalen over, maar de meeste mensen geven aan dat de 100hz bij stilstaande beelden super is maar bij bewegingen een ramp.

hmmm en ik maar hopen dat de switch naar Panasonic een duidelijke verbetering zal geven... nogal onzeker dus.
Ik denk dat er niks anders op zit dan met m'n dvd naar de winkel te gaan.

thanks.

philflow

Citaat van: philflow op mei 31, 2007, 23:35:54
Sommige scenes komen niet 100% vloeiend over. snel bewegende landschappen of achtergronden vormen weleens een probleem.
Ik geloof dat dit 'judder' wordt genoemd.

Ik ben er inmiddels achter dat de judder waar ik last van had in het materiaal zelf zat (met name in HD opnames).

Naar mijn mening hebben de Panasonic 42PV70 en Sasmung C91 geen last van judder.

Del member

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  9, 2007, 18:56:53
Ik blijf LCD bv vaak veel te hard vinden

Kan je dat eens toelichten, wa betekent hard voor jou in de context van LCD ?

J.A.F._Doorhof

Hard-digitale scherpte/hardheid.
MAW geen echt detail maar kunstmatige scherpte.
MAW de voorgrond scherp de achtergronden wazig.
Custom installer

Raimond

Hallo,

Ik had je al gemailt over het calibreren van een plasma.
Nu nog de aanschaf er van.Het probleem zit ehm in het feit dat ik niet kan kiezen welk scherm ik nu moet kiezen.

Ik heb gekeken naar een 50pv70,wat er fantastisch uitziet met HD content!,maar wat flets is qua beeld,voor met kabel tv (zal wel door de grootte komen lijkt me) met SD signaal,

Nu ben ik aan het kijken of een  Pioneer 507xd niet wat voor mij is,maar ik heb deze nog nergens zien staan.

Ik wou vragen wat jouw ervarngen zijn met deze 2 plasma's en welke jij uiteindelijk beter vind.Tenminste als je die mening kan geven natuurllijk.En heb je misschien nog een beter alternatief,ik hoor het graag,bedankt alvast !

ik heb ook nog de 37pv70 op het oog,ook al is die een stuk kleiner,maar schijnt wel betere SD beelden te geven as zijn grotere broertjes en is veel goedkoper.

Ik ben iemand die veel TV kijkt en DVD,dus ik kijk(nog niet) veel HD content.

Ik heb er al veel over gelezen,en bekeken maar kom er maar niet uit.Ik hoop dus dat je me eiets verder kan helpen.

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

J.A.F._Doorhof

Moeilijk te zeggen.
Ik vind qua prijs/kwaliteit de Panasonics eigenlijk niet te verslaan.
Custom installer

EdoE

SD-materiaal vind ik op de ouderwetsche CRT-TV nog steeds het prettigst kijken...

Als je echt naar plasma over wilt, is een digitale kabelontvanger met upscaling een aanrader (Samsung DCB-H360R). Beetje een onvoorspelbaar ding, maar ik vind de upscaling echt best wel goed. Zelf ben ik tevreden over de combinatie met een Panasonic, een kennis is erg enthousiast over deze ontvanger aangesloten op zijn Pioneer.

Raimond

Hoi,ik heb de 50pv70 gezien met analoog kabel en digitale tv in winkel en daar was het wat onscherp qua beeld,en er zat nogal wat ruis op het signaal(ligt dus ook aan de bron,gedeeltelijk) en ik heb het  scherm gezien met digitale tv van @home,in dezelfde winkel.Maar het kon me nog niet echt overtuigen. :(.Maar het signaal was daar niet optmaa)l,ik ga nog maar eens verder kijken dan.

Ik dacht van leuk,een schermpje uitzoeken,maar dat gaat dus niet zo makkelijk,hahhaha

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Raimond

Citaat van: EdoE op juli 17, 2007, 15:39:47
SD-materiaal vind ik op de ouderwetsche CRT-TV nog steeds het prettigst kijken...

Als je echt naar plasma over wilt, is een digitale kabelontvanger met upscaling een aanrader (Samsung DCB-H360R). Beetje een onvoorspelbaar ding, maar ik vind de upscaling echt best wel goed. Zelf ben ik tevreden over de combinatie met een Panasonic, een kennis is erg enthousiast over deze ontvanger aangesloten op zijn Pioneer.

Dat vind ik dus ook dat CRT er veel beter uiziet met SD,maar helaas gaat et er uit,en als ik toch b.v mijn laptop erop aan wil sluiten,en b.v toch een PS3 wil gaan aanschaffen voor Blue Ray,dan gaat dat niet helaas :-[
Over die Samsung lees ik nogal veel,dat het appraat wat kuuren heeft,de degelijheid moet niet echt al te best zijn.

EdoE

Citaat van: Raimond op juli 17, 2007, 16:10:35
Over die Samsung lees ik nogal veel,dat het appraat wat kuuren heeft,de degelijheid moet niet echt al te best zijn.

Hij draait bij mij probleemloos, al heb ik over HDMI wel beeld maar geen geluid. Het is echter IMHO de beste manier om SD-uitzendingen op een HD-weergever te bekijken.

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  1, 2007, 20:35:09
CRT is nog steeds zonder twijfel het beste maar is kleiner dan een plasma.

Hoe kan je dit nu nog met droge ogen zeggen?
zwart/contrast waardes van CRT's zijn lager als nieuwste generatie plasma's
beeld is bol
nog steeds overscan / convergentie issues.

Misschien meet een CRT nog beter (doordat die geen 10bits kleurdiepte beperking heeft, hoewel dit met digitale TV ook aan de bron kant zit  ;D )

Waarom Frank? Waarom?
JBL PRX Power!

Raimond

Citaat van: EdoE op juli 17, 2007, 16:12:06
Hij draait bij mij probleemloos, al heb ik over HDMI wel beeld maar geen geluid. Het is echter IMHO de beste manier om SD-uitzendingen op een HD-weergever te bekijken.

Bedankt voor het advies,ik zal het zekers overwegen :)

EdoE

Citaat van: Raphie op juli 17, 2007, 16:14:12
Hoe kan je dit nu nog met droge ogen zeggen?
zwart/contrast waardes van CRT's zijn lager als nieuwste generatie plasma's
beeld is bol
nog steeds overscan / convergentie issues.

Ik heb geen seconde spijt van de aanschaf van mijn plasma, maar om eerlijk te zijn vind ik goede satellietontvangst afgebeeld op de aloude Loewe Xelos (staat nu in het zomerhuisje) nog steeds het prettigst kijken. (Afgezien van HD natuurlijk...)

Raphie

dat komt omdat het beeld kleiner is en niet scaled zoals met de grotere schermen.
het ziet er nog mooier uit op je 37cm portable en helemaal scherp op je samsung mobieltje.

CRT flikkering (interlacing) ruitjeshemden, banners onderin beeld etc etc is toch echt op een CRT STUKKEN minder..
JBL PRX Power!

EdoE

Citaat van: Raphie op juli 17, 2007, 16:28:20
dat komt omdat het beeld kleiner is en niet scaled zoals met de grotere schermen.
het ziet er nog mooier uit op je 37cm portable en helemaal scherp op je samsung mobieltje.

Kom op zeg, waar zie je me voor aan?

En voor de volledigheid: ik zit een stuk dichter bij mijn CRT dan bij mijn plasma.

Citeer
CRT flikkering (interlacing) ruitjeshemden, banners onderin beeld etc etc is toch echt op een CRT STUKKEN minder..

Alles wat je noemt is objectief. Maar het aardige van een prettige kijkervaring is, dat het erom gaat dat het je op subjectieve basis moet bevallen.

Tofu zal wel erg gezond wezen, maar ik lust zo op zijn tijd graag een lekkere plak ganzenlever.

Savart

Citaat van: Raphie op juli 17, 2007, 16:28:20

Heb je ervaring met de laatste Loewe-CRT's? want hier staat er ook een en als ik dan al die
LCD's en plasma's bekijk in de winkels, zie ik niet meteen een in het totaal mooier beeld bij een
SD bron. Ik ben er wel van overtuigd dat een HD-bron op een degelijk full-HD display een mooier
totaal beeld kan geven dan dezelfde HD-bron op een degelijke CRT-televisie. En wanneer HD ingeburgerd
raakt door Blu-ray/HD-DVD en satelliet/kabel e.d. zal dit de CRT-televisie zeker de das om doen omwille
van zijn lage resolutie.
Ik heb het hierboven dus enkel over TV's!

want algemeen in het CRT-beeldscherm gamma heb je ook nog degelijke computermonitoren die wel
overweg kunnen met HD-bronnen. En ik denk dat het totaalplaatje dat een degelijk afgestelde
IBM P260 of een Compaq P1230/P1220 kan neerzetten door velen wel mooier kan bevonden worden
dan wat een moderne 22"-24" LCD-monitor er van maakt.

Verder heb je dan ook nog projectoren natuurlijk maar ik denk dat er daarover al genoeg te lezen is op dit forum.  ;D

Raphie

Savart, met alle respect, er is geen enkele beeldbuis die NIET flikkert. alle beeldbuizen staan bol en hebben convergentie problemen. LCD is i.d.d. geen vergelijk dat blijft inferieur met een lagere colour Gammut
JBL PRX Power!

EdoE

Ik zou je mening een stuk serieuzer nemen als je gewoon botweg zou zeggen dat kijken naar CRT's pijn doet aan je ogen of zoiets...

J.A.F._Doorhof

Ik zie bij de calibraties alles voorbij komen en kan met droge ogen zeggen dat op PUUR beeldkwaliteit er nog steeds niets boven de CRT gaat.

Contrast ratio's op papier zeggen me helemaal niets, wel wat ik zie.
Kleurechtheid van de CRT's zijn spoton, bij de meeste plasma's is groen zwaar oververzadigt, en bij de meeste LCD's ligt cyaan en magenta van de plek, en bij Sony hebben we nog steeds een red push.

Natuurlijk hebben CRT's ook nadelen maar je overdrijft nu wel erg sterk :D

Knipperende beeldbuizen is met 100hz al lang terug gedrongen naar een absoluut minimum.
Maar inderdaad niet zo rustig als een flatpanel.

Aan de andere kant, de meeste plasmas ruisen in het schaduw gedeelte, de meeste LCD's hebben flinke scaling artifacts.
Dus het is maar net wat je wilt.

Wil je groot dan is plasma mijn voorkeur, vooral de Panasonics en Pioneers.
Wil je iets kleiner dan liever een CRT dan een LCD.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Jimmy Conway

Gelukkig wordt positieve kijk- en luisterwaarneming niet bepaald door meettechnische resultaten.

Crt's zijn helemaal niet meer te koop. Let it go en koop een grootschermplasma. :)

Btw. tofu en ganzenlever is voor rare mensen ;D

edit:grammadinges

J.A.F._Doorhof

Het gaat er niet om wat er te koop is, iemand vroeg me of ik een CRT prefereerde en dat doe ik inderdaad.
Custom installer