VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BernHardN

en aan de kast zelf wordt niet meer gewerkt? schuren, polijsten, wassen, lakken, olieën....... :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

Jawel...waarschijnlijk van week-end de volumeknop erin...dat betekend dan automatisch dat het frontpaneel op maat gemaakt kan worden...dus ook afgewerkt....
Ik heb ook nog uiteindelijk ergens een aantal messing M6 boutjes kunnen vinden van 18 mm lang dus dat is weer prima voor de panelen....alles blijft "modulair" ...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

Citaathoewel ik vanzelfsprekend nu nog veel minder in zal gaan op de electronica-schakeling...de gemiddelde HT-bezoeker weet onmiddelijk waar ik het over heb....  ;)

Erik,

In principe lijkt het mij heel gezond dat af en toe vraagtekens worden gezet bij sommige beweringen. Het is betreurenswaardig dat sommigen dat doen op een toon die niet uitnodigt tot discussie, en in een topic dat daarvoor niet de geschikte plek is. (Overigens is zo'n discussie al vele malen gevoerd en helaas nogal eens in een loopgravenoorlog uitgemond aangezien te veel mensen overtuigd zijn van hun eigen, onfeilbare gelijk. Op zo'n oorlog zit hier niemand te wachten.)

Ik zou het jammer vinden als je je door de recente ervaringen zou laten weerhouden van het beschrijven van het 'waarom'. De nadruk ligt toch al grotendeels op het 'hoe', en dan concentreer je je ook nog eens voornamelijk op de kastbouw en wordt de elektronika nogal stiefmoederlijk behandeld....

Dus, wat mij betreft: laat de karavaan niet door het blaffen van wat honden weerhouden van het volbrengen van de tocht. Ga manmoedig door!

VrGr,

Bart J. 

RobertD

Probeer je de 12AY7 buizen nu in je bestaande versterker?

Ik heb er erg leuke ervaringen mee, pas nog een voorversterker voor iemand omgebouwd van ECC83 naar 12AY7 ( ook wel de 6072 ) klinkt erg mooi.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp...ik hou jullie op de hoogte... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#580
Okay vandaag werd er weer driftig aan de ESP-6 gewerkt...

Het programma bestond uit het beluisteren van de 12AY7 (6072A) van General Electric...deze wordt nu gekozen in de schakeling want dit is gewoon een beter buisje in de zin van een meer practische versterkingsfactor en nu al de potentie om beter te klinken dan mijn huidige 12AX7 buisjes van topkwaliteit....

Daarna werd de terugkoppeling wat verminderd...eerste indruk was een wat rijker geluid meteen dieper en breder....hier ga ik weer eens een paar weken naar luisteren.....om te besluiten of deze verhouding zo blijft....

En de Attenuator werd vandaag in zijn behuizing geplaatst...op de foto zie je dat de tijdelijk opgestelde ESP-6 met klossen bovenop de SP-6 gezet werd dus een 2 verdiepingen verhaal....resultaat een wat kortere bedrading door de vloerplaat open te laten... ;D

De foto van de ESP-6 vervormd een beetje en ook zie je dat alles nog niet is vastgeschroefd....wat heb ik een lol van mijn modulaire opbouw met al deze try-outs... 8)

Eerste foto is in ZEN inspiratie opdoen voor de next step... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

moment supreme ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

#583
Van boven af...erg makkelijk benaderbare SP-6 voor de ESP-6  8)

Gewoon luik open en naar boven halen wat je nodig hebt....unieke manier van benaderen maar wel errug gemakkelijk.. ;D

Bodempanelen zijn nog niet aangetrokken......dus geen slordigheid  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#584
...en het loopwerk mag even op de ESP-6 leunen...staat hij lekker stevig.... :-X

Terwijl ik dit typ luister ik heerlijk naar Van The Man...No Guru No Method No Teacher.....klinkt wel lekker  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Joep

Je bent goed bezig, zo te zien! En, korte bedrading = goed!  8)
Welke draden gebruik je vanaf de zen-volumeregelaar?

BernHardN

Citaat van: Proprius op november 17, 2007, 00:12:49
Je bent goed bezig, zo te zien! En, korte bedrading = goed!  8)
Welke draden gebruik je vanaf de zen-volumeregelaar?

ik denk de "yingyang" wire  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

Zen en de kunst van het motoronderhoud versterkeronderhoud..Robert M.Pirsig Erik Van Voorst  ;D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BernHardN op november 17, 2007, 10:05:11
ik denk de "yingyang" wire  :D

Gewoon een 0.8 mm zilverdraad met teflon afscherming
(heb ik nog heel wat meters van liggen.....restje xXx binnenbekabeling  :P)....vooralsnog gaat mijn geluid per gebeurtenis naar....the next level..... dus mijn ogen en oren zijn nu meer op de verandering-verbetering van de schakeling gericht... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#590
....ik laat er geen gras over groeien...nu het type buis bepaald is heb ik 6 mooie General Electrics besteld
...de Triple Mica.... 6072 (12AY7) ook gelijk even mooi laten matchen natuurlijk  ;D

Er zijn natuurlijk wel weer nog betere nog mooiere enz, enz...maar ik dacht zelf dat dit wel een aardig beginnetje was  :P voor het afstellen van mijn ESP/6...het maken van alweer een lange buizenvriendschap  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

balboa

Wat een schitterend project! Lees (en kijk) met veel plezier altijd dit topic! Keep up the good work!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november 19, 2007, 21:32:02
....ik laat er geen gras over groeien...nu het type buis bepaald is heb ik 6 mooie General Electrics besteld
...de Triple Mica.... 6072 (12AY7) ook gelijk even mooi laten matchen natuurlijk  ;D

Er zijn natuurlijk wel weer nog betere nog mooiere enz, enz...maar ik dacht zelf dat dit wel een aardig beginnetje was  :P voor het afstellen van mijn ESP/6...het maken van alweer een lange buizenvriendschap  8)
Erik, de Black plates, D-getter halo, triple mica, NOS 6072's uit de 50-ger jaren ? Of kon je op dat moment gewoon niet iets anders leuks vinden  :P
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#593
CitaatDe eigenaar heeft Anton gevraagd wat noodzakelijke aanpassingen te verrichten om hem in zijn set up maximaal tot zijn recht te laten komen....een hele eer voor Anton. (en natuurlijk ook een geruststellende gedachte voor de eigenaar als ik zo complimenteus mag zijn )
Thanks, Erik. :)
Kondo's M1000 preamp heeft een interne cross-over, waarvan de high pass outputsectie (qua steilheid, high pass frequentie en buisjes; NOS Brimar's ;D) aktief zullen worden aangesneden, als een maatpak voor het Genesis 1.1 systeem.
Verder wordt het Genesis 1.1 systeem en zijn passieve cross-overs "redesigned en refurbished".
   

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

#594
Wat een heerlijke foto, Anton... ;D Serieuze speakers! 8)




Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#595
Met 6 12"inchers per kanaal, met voor elke 12" incher zijn eigen (servo)eindversterker.
De towers zijn iets duidelijker op deze foto te zien, er kwam wat weinig licht binnen  :-X ;D

Anyway, een systeem met een hoog therapeutisch gehalte, just what the docter ordered. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2007, 22:02:43
Met 6 12"inchers per kanaal, met voor iedere 12" incher zijn eigen eindversterker. De towers zijn iets duidelijker op deze foto te zien, er kwam wat weinig licht binnen  :-X ;D


Precies waarom ik laatst die Acoustat Spectra 6600 set niet mocht kopen van mijn vrouw... :-\ ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#597
Citaat van: Audiofiel op november 21, 2007, 22:06:44

Precies waarom ik laatst die Acoustat Spectra 6600 set niet mocht kopen van mijn vrouw... :-\ ;D
Waarom niet dan? Ik kan me daar nou zo 1 2 3 niet echt iets bij voorstellen, Arjen....  ??? :D

Citaater kwam wat weinig licht binnen. :-X ;D   
Maar is wel zo handig met een dubbel blind testje. ;) ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2007, 22:13:04
Wel handig met een dubbel blind testje, Arjen >:D ;D

Alsof er met 4 vierkante meter speaker überhaupt nog licht binnenkomt in je kamer... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2007, 22:16:07
Alsof er met 4 vierkante meter speaker überhaupt nog licht binnenkomt in je kamer... ;D

ESL's nemen...transparant  ;D ;)