VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BernHardN

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2007, 19:28:09
Eindelijk weer eens wat binnen...weer wat Vishay en Kiwame weerstanden en nog iets HEEL moois.....zware teflon draadbruggen van Grennan...zelfs ietsje mooier dan Yamamoto...the leader...van zulk soort spul..... ;D

Je bedoelt Nylon?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

#551
 ???...nee ik bedoel teflon ...

GRENNAN AUDIO Twist-eye Terminal Strips   
These "Made in the USA" terminals are about the best we have ever seen.   
1.  Bases made from ½" thick virgin PTFE (Teflon) provide long leakage paths and non-resonant construction
2.  Twist-eyes made from #14 awg OFHC Copper (CDA 101), burnished to create a superior soldering surface
   


;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN

Ah, ik dacht dat teflon bruinachtig was.
Nog geïntereseert in Teflon tape om te isoleren, ik heb nog een rolletje van 3M (kleur bruin) :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

SisterOfMercy

Citaat van: BernHardN op oktober 31, 2007, 22:22:03
Ah, ik dacht dat teflon bruinachtig was.
Nog geïntereseert in Teflon tape om te isoleren, ik heb nog een rolletje van 3M (kleur bruin) :D

Ah, dat zal wel een geintje van 3M zijn dan ofzo. Normaal is telfon tape gewoon wit.

Dacht eerst dat je't had over bruine platen, die zijn van pertinax ofzo. Isoleert ook.
The kissing and the colour come crashing down

Erik van Voorst (in memoriam)

Sorry guys...ik was gewoon een kunstzinnige foto aan het maken om jullie aandacht vast te houden.... ;D

Voor ...the truth...kijk maar even op de site van Parts Connection...een van de weinigen plekken waar je dit snoepgoed kunt kopen.. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

WMC

Je gaat me niet vertelen dat je ze voor die 17 dollar per stuk niet zelf had kunnen maken ?! De dollar koers is dan misschien laag, maar dit is wel erg duur voor een stukje teflon met wat koperdraadjes erin.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Erik van Voorst (in memoriam)

....tja ...quilty your honor... ;D

Ik heb nog even gedacht om ebben strookjes te maken met vergulde pennetjes....maar ik heb zeer veel problemen met de verkrijgbaarheid van de materialen....ik bestel ze overal
(ik heb zo een beetje contact met iedereen all over the world)......maar steeds weer...not in stock.... :-\

"Building an Amp"... is een ding maar...... "getting the materials"... >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#557
Vandaag weer tijd besteed aan de ESP/6.....ik krijg er steeds meer lol in... 8)

Dat is trouwens wel nodig ook want ik boorde onlangs dwars door een zijpaneel.. :o.dieptemeter van slag....gelukkig is dit prima herstelt en nagenoeg onzichtbaar ge...uhhh...restaureerd  ;D (eigenlijk best wel een leuk klusje..alsof je arts bent ;D)

Momenteel het front gemonteerd (ik heb nog wel expres een kleine oversteek voor straks de afwerking.

Ook de 2 ribben van cocobolo zijn nu klaar...

De Attenuator zit nog steeds in zijn Zen behuizing..wat je hier ziet is gewoon een schroef.....dus ik kan lekker muziek blijven luisteren... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu


charsy

Citaat van: neverywhere op november  2, 2007, 21:15:47
>:D
Welnu, een kastje eromheen kan vast geen kwaad! ;D
;)
ROFL  ;D

Ik ben nieuw hier, lees veel en voelde mij niet geroepen deel te nemen in de discussies. Tot nu toe. Ik heb heel veel waardering voor mensen die vol passie met hun hobby bezig zijn. Dit uit het hart en zonder enig commercieel belang. In de reactie op de versterker der versterkers bespeur ik enige jaloezie van iemand die volgens mij nu vanuit commercieel belang reageert (en wel mee lift op het aantal hits van deze hobbyist) op iemand die blijkbaar vanuit zijn schuur een betere versterker weet te bouwen  >:D
Ik denk dat Eric nog wel wat resthout heeft om tot dit kastje te komen ;D.

Meten is weten maar waar het mij uiteindelijk om gaat is de emotie die met de oren gevangen wordt. Mijn oren zijn mijn referentie ( en niet de nulletjes en eentjes achter de komma).

WMC

Vergeet niet dat een hoop onderdelen ook psycho-akoustisch werken. Als het voor jou beter is, dan is het een waardevol onderdeel. De prijs draagt hieruiteraard aan bij onder met motto duurder is meestal beter.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag was de afwerking van de 3 ronde ebben houten voeten aan de beurt...
Deze voeten zijn zwaar uitgerust en hebben messing M6 draad met een RVS Schroef en zijn waterpas afstelbaar...

De foto´s spreken voor zich..even naschuren met korrel 60/180/400/1200/2000 en daarna lichtjes in de bijenwas...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

glans en diepte... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...een close uppie zwevende voet.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN

mooi, weet je al hoeveel de hele bak nu weegt?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

#565
...en de laatste...zo staat hij er nu bij op zijn 3 ebben voeten....ebben schijnt nog uit te maken in het geluid....is dat nu niet heel mooi meegenomen........looks en sound... :P >:D

Meer hierover kun je googlen op bv. Shun Mook....voor de geinteresseerden.. ;)

Hoeveel hij weegt.....een beetje te zwaar...ik heb vaak een paar uur later last van mijn rug als ik hem even moest verschuiven verplaatsen..... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Durk

blijven die kopse kanten zo Erik?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Erik van Voorst (in memoriam)

#567
nee...deze worden als de attenuator op zijn plek zit flush met de zijkant gemaakt en dan krijgen ze een vouwrand... ;)

Vergis je niet ik laat steeds foto´s zien van nog steeds ONBEHANDELD (lees ongeschuurd en ongelakt) cocobolo.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Heel mooi....

Kun je hem niet even op de weegschall zetten...  :P

Wiros

Citaat van: Erik van Voorst op november  3, 2007, 13:26:11
nee...deze worden als de attenuator op zijn plek zit flush met de zijkant gemaakt en dan krijgen ze een vouwrand... ;)

Vergis je niet ik laat steeds foto´s zien van nog steeds ONBEHANDELD (lees ongeschuurd en ongelakt) cocobolo.... 8)

Erik,
Een genot voor het oog en wsch ook voor het oor.

vrgr
Wim

PS de Veritys toch weer teruggegeven en de Maggies geplaatst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RobertD

Heerlijk dat dit topic weer gezuiverd is.

Straks ga ik mijn vloer weer dweilen -kwijl kwijl- wat is dit toch MOOI !!
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Kjelt

prachtig werk Erik, ik wilde dat ik ook weer tijd voor de hobby had.....  ;)

Godtoh

Op de weegschaal zetten?
Ik zou de weegschaal eronder zetten.

Maar het wordt erg mooi zeg.
Je weet wel wat diy betekend moet ik zeggen ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BernHardN op november 15, 2007, 10:25:54
't is stil hier...

Hier niet........erg veel cd's gaan erin ;D

Ik heb inmiddels ook de 12AY7 buisjes in huis om deze eens te beluisteren...dit zorgt voor een mindere versterkingsfactor en dat zou in mijn geval wel eens goed uit kunnen pakken.....vandaaruit wordt dan weer verder nagedacht ;D

Verder is mijn luidsprekersnoer en het nieuwe E182CC buisje (in de DAC) "ingespeeld"...ik heb de bestel hoop maar opgegeven bij Percy voor mijn Mills..... :(


Het bouwen van iets moois is een probleem maar het verkrijgen van de wat mooiere materialen is ronduit ontmoedigend... :(

Maar goed als ik iets te melden heb zet ik het meteen op mijn topic....hoewel ik vanzelfsprekend nu nog veel minder in zal gaan op de electronica-schakeling...de gemiddelde HT-bezoeker weet onmiddelijk waar ik het over heb.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!