VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#600
PRACHTIGE FOTO's (daar mag je altijd mijn topic mee kapen ;))......lang leve het overdrijven..... O0


Gisterenavond  :o...kwamen mijn glaskolfjes al binnen....(die van de foto 8))...
Prachtig 6 stuks van rond mijn geboortejaar. :P.....keurig in een batch van 2 maal 3 (gematched/gemeten)verpakt ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#601
CitaatErik, de Black plates, D-getter halo, triple mica, NOS 6072's uit de 50-ger jaren ?
Jouw geboortejaar, dan voldoen ze idd aan de gegevens hierboven. :D
Zij lieten er ook geen gras over groeien, Erik!! Hebben ze toevallig geen Mills en Vishay resistors in het pakket :P
CitaatPRACHTIGE FOTO's (daar mag je altijd mijn topic mee kapen )......lang leve het overdrijven.....

Thanks!! Ik wilde hiermee meer een andere zijde die onze hobby kent ook belichten, t.o.v. de soms starre en niet over muziek beleving gaande discussies. ;)
Zoals de eigenaar van dit systeem ( waar ik zijn hobby nu al zo'n 18 jaar mee deel ) mij onlangs vertelde dat elk moment dat hij zijn muziek beluisterd d.m.v. dit kostbare systeem, hem dat eerder een ongelooflijk voldaan gevoel geeft dan dat hij zich afvraagt "wat kost dit set mij nu". 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

nee het zijn buizenboeren... ;)

Voor wat betreft de DIY-er die wat betere audio-parts wil bestellen kan ik mede delen dat Michael Percy behoorlijk onbenaderbaar is...telefoon krijg je een antw app met geen mogelijkheid tot inspreken...fax afgesloten....en als je hem mailt...krijg je een mail terug dat hij te druk is en je mails niet kan behandelen..tenzij je serieus bent  :o. >:(................voor mij betekend dat bye bye Mills Resistors  :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PaulSQ

even on topic:

Het omcirkelde draad meen ik te herkennen als het materiaal waar ik m'n interlinks mee gemaakt heb. Is dit uit plus, min en mantel bestaand teflon geisoleerd verzilverd koper?

Ik ben benieuwd of dit nog steeds naar wens voldoet tijdens de nieuwste ontwikkelingen?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

scrutinizer

#604
Citaat van: PaulSQ op november 24, 2007, 09:57:35
even on topic:

Het omcirkelde draad meen ik te herkennen als het materiaal waar ik m'n interlinks mee gemaakt heb. Is dit uit plus, min en mantel bestaand teflon geisoleerd verzilverd koper?

Paul, ik denk wel dat we het hier over een zelfde kabel hebben.
En gezien hij al meer dan 20 jaar op de markt verkrijgbaar is, zal dat wel spreken voor zijn goede prijs/kwaliteits verhouding.
Erik heeft destijds de ARC SP6 grondig gemodificeerd, en heeft de output (i.v.m. bi-amping) dubbel uitgevoerd zonder chassisdelen, dus direkt aan de print. 


CitaatIk ben benieuwd of dit nog steeds naar wens voldoet tijdens de nieuwste ontwikkelingen?
De nieuwste ontwikkelingen geven Erik straks in ieder geval wat gemakkelijker die mogelijkheid dat uit te proberen, dit d.m.v. RCA chassisdelen. ;)

Paul, mijn mening betreffende deze semi-symmetrisch, verzilverd koper en teflon geisoleerde kabel ( gedramatiseerd ); is dat hij wat grof is in de structuur van zijn afbeelding en een wat oplopend gedrag van zijn frequentie verloop in het mid/mid hoog laat horen.

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#605
......talk to my lawyer... ;D ;)

De genoemde bekabeling `won` het nog steeds over de tijd in mijn set/up van de Krell (geribbelde interlink)
een aantal van den Huls...een paar audio Technica´s (uit mijn hoofd oa. de 555)....de Popes (dc interinks van Cabel).......en een vroegere Siltech...en nog wat no/name kabels meegebracht door luistervisite.....dus toen besloot ik ze maar vast te solderen want ze overleefden toch veel new kids on the block... ;D

Voor identification purpose. ;D.......Hij heeft een rode en witte teflon mantel om de 2 aders en heeft een gevlochten zilverkleurige afscherming.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november 22, 2007, 08:38:18
PRACHTIGE FOTO's (daar mag je altijd mijn topic mee kapen ;))......lang leve het overdrijven..... O0

;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

PaulSQ

Citaat van: Erik van Voorst op november 24, 2007, 16:16:06
......talk to my lawyer... ;D ;)

De antwoorden vullen elkaar tamelijk perfect aan, helder verhaal zo! :)

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Erik van Voorst (in memoriam)

Mijn nieuwe buisjes spelen.....momenteel even 3 stuks in de SP/6 dit type 6072A klinkt koud uit de doos al mooier dan de 3 maal 12ax7 ....ook kun je nu de mate van tegenkoppeling over een langere luistertijd bepalen......voorlopig prima...maar dat beloofd wat als we ze straks 3 per kanaal gaan uitrusten....

Wat een genot....de muziek klinkt warmer en echter ook focus is toegenomen...dat is een prettig effect omdat focus weer afneemt met een verminderde tegenkoppeling....(gepaard met stijging van de muzikaliteit).

Keuzes keuzes keuzes.... ;)

In ieder geval weet ik precies wat ik wil.....nu nog vertalen in electronica.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op november 25, 2007, 12:37:56
Toen was je wel een stuk jonger ;D ;).
Sorry kon het niet laten ;).
Dan moet ik toch wat vaker bij jouw een wijntje komen drinken, Rens.
Dit was er na. :P 8) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J.A.F._Doorhof

Laten we het aub netjes houden anders zijn we volgens de nieuwe regels verplicht bans op te leggen en daar hebben we een hekel aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

#612
Ik ben nu al een flink aantal cd´s verder met deze nieuwe buisjes....

Deze buisjes 6072A zijn (bijna) in alles beter dan de 12AX7...goede resolutie..met mooiere S/klanken....warmer timbre...adembenemend midden...... maarrrr.....

Het laag...daarin klinken ze beslist wat terughoudener...dunner...daar moet dus naar gekeken worden...ik ben van nature geen laagfreak (WEL in mijn HT >:D)....maar dit is te veel...(eigenlijk te weinig ;D) van het goede......  ;D

Eerst nog maar even een tijdje inspelen...

Wat trouwens ook grappig is....de attenuator heeft zo een enorme kanaalgelijkheid dat het nu een meetapparaat geworden is om in de dubbel triode de balans tussen links rechts gehoormatig te meten....

Maw ...met deze nieuwe buisjes (gematched en gemeten op balans) staat het geluid veel meer rotsvast in het midden dan bij de vorige....zelfs op de buizenmeter vertoonde de vorige set een redelijke kanaalgelijkheid maar eenmaal in de ESP/6 liet het genadeloos een beetje meer gain op rechts horen.... 8)

Straks gaan we met 2 aparte sets op links en rechts werken...maar dit is wel een leuke ervaring.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november 26, 2007, 21:29:19
Ik ben nu al een flink aantal cd´s verder met deze nieuwe buisjes....

Deze buisjes 6072A zijn (bijna) in alles beter dan de 12AX7...goede resolutie..met mooiere S/klanken....warmer timbre...adembenemend midden...... maarrrr.....

Het laag...daarin klinken ze beslist wat terughoudener...dunner...daar moet dus naar gekeken worden...ik ben van nature geen laagfreak (WEL in mijn HT >:D)....maar dit is te veel...(eigenlijk te weinig ;D) van het goede......  ;D

Eerst nog maar even een tijdje inspelen...

Wat trouwens ook grappig is....de attenuator heeft zo een enorme kanaalgelijkheid dat het nu een meetapparaat geworden is om in de dubbel triode de balans tussen links rechts gehoormatig te meten....

Maw ...met deze nieuwe buisjes (gematched en gemeten op balans) staat het geluid veel meer rotsvast in het midden dan bij de vorige....zelfs op de buizenmeter vertoonde de vorige set een redelijke kanaalgelijkheid maar eenmaal in de ESP/6 liet het genadeloos een beetje meer gain op rechts horen.... 8)

Straks gaan we met 2 aparte sets op links en rechts werken...maar dit is wel een leuke ervaring.... ;)
Hoi Erik,

Jouw bevindingen zoals je die beschrijft kan ik voor zover ondersteunen ,desalniettemin zijn er twee zaken waar ik uitleg aan wil geven:
Het is in jouw situatie zo dat de versterkingsfactor van je SP6 hoog is en zo ook de ingangsgevoeligheid van de Aitos die samen resulteren in een wat gedwongen, nerveuze respons.
Aangezien het jouw wens is de SP6 schakeling te behouden (waar jij over de jaren zo gewend aan bent geraakt), leek het mij verstandig dit te doen d.m.v. de lagere Mu van een 6072 i.p.v. met spanningsdelers.
Dit ook om wat meer ruimte te verkrijgen m.b.t tegenkoppeling.

CitaatDeze buisjes 6072A zijn (bijna) in alles beter dan de 12AX7...goede resolutie..met mooiere S/klanken....warmer timbre...adembenemend midden......

Wat de laag weergave betreft... die is in deze van ondergeschikt belang daar het bij jou een aktieve situatie betreft.
 
Waar er van een 6072 een betere NOS versie verkrijgbaar is, zo ook natuurlijk van de 12AX7's (ECC83) (bijv: de Telefunkens zowel de ECC83, E88CC als de 'boxed' ECC803s, de Philips miniwatt's "lang, smooth plates" ) om er zo een paar te noemen.
Allen toppers in hun eigen respect ;)

Groet,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik weet niet of dit met het fenomeen ..,,,buisjes inspelen...te maken heeft of gewenning...maar om het even ervaar ik het laag alweer een stuk beter... :)

De nerveusiteit welke jij schetst is inderdaad enorm verbetert......de rust is gewoon erg opvallend..

Gisterenavond een heerlijke luisteravond met een vriend gehad...deze liep 3 modificaties  achter (speakersnoer tegenkoppeling en de andere type buisjes)....hij vond de verandering PHENOMENAAL hem viel de rust erg op evenals het compleet stressloze laag...loeistrak noemde hij het.....ook de resolutie vond hij verbluffend.......het staat toch echt allemaal op dat zilveren schijfje... 8)
(tja het klinkt allemaal halleluja uit mijn mond..maar ik wil ook niet TE rustig blijven over mijn veranderingen)...

De ESP/6 ligt sinds vanochtend alweer startklaar in delen op mijn werktafel terwijl ik rustig mijn muziek luister...dat is toch wel de ultieme manier van versterkers verbouwen....LUISTEREN en bouwen......heerlijk

De (cinch)aansluitingen zijn nu aan de beurt..dus het ebben achterpaneel is vandaag afgewerkt en in een dun laagje bijenwas gezet....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op december  1, 2007, 18:03:21
...
Gisterenavond een heerlijke luisteravond met een vriend gehad...deze liep 3 modificaties  achter (speakersnoer tegenkoppeling en de andere type buisjes)....hij vond de verandering PHENOMENAAL hem viel de rust erg op evenals het compleet stressloze laag...loeistrak noemde hij het.....ook de resolutie vond hij verbluffend.......het staat toch echt allemaal op dat zilveren schijfje... 8)
(tja het klinkt allemaal halleluja uit mijn mond..maar ik wil ook niet TE rustig blijven over mijn veranderingen)...



Wat vond die vriend ervan in vergelijking met je andere spulletjes?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

#617
.....gisteren weer heel wat uurtjes aan de SP...uhh...ESP/6 ;D....verbouwd.

Hij wordt zo langzamerhand wel heel erg extra sensetive in mijn perception... 8)

Heel veel praktische gewichtsproblemen bij het heen en weer sjouwen en siamese tweeling koppelen...zelfs Aafje moest dragen...6 handen voor een voorversterker verplaatsen...I kid you not...

Anton moet maar even kijken wat we technisch kwijt willen ...dit gezien het technische discussie panel... ;)

De verbouwing hield in...het plaatsen van de koppelkondensatoren...zilver in olie..nog wel even in de SP6...het plaatsen van cinch/aansluitingen en bedraden....

Foto´s spreken voor zich.

Gehoormatig is het weer dolle pret...eerste indruk...meer druk en iets naar voren plaatsing..enz...maar ik hou me nu wel in...eerst lekker veel uurtjes inspelen met jingle bells..... :P

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Anton...zwaar in gedachte...Waarom wil Erik in godsnaam zo veel als mogelijk de schakeling van ARC aanhouden........ ??? ;D >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#620
 :)

2e foto...de zware siamese tweeling......de sp6 ... wordt wel zo langzamerhand...gekanibaliseerd  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op november 25, 2007, 19:45:42
Dan moet ik toch wat vaker bij jouw een wijntje komen drinken, Rens.
Dit was er na. :P 8) 

Oooohhhhh Dan weet ik gelijk ook waar je was ;).
Je komt maar drinken Anton ;).

Maar je bent goed bezig zo te zien ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Erik van Voorst (in memoriam)

#623
Citaat van: Godtoh op december  3, 2007, 19:29:42
En de kerstboom staat al ;D

Mijn vrouw verveelde zich... :P

Anyway mezelf weer eens verwend en echt waanzinnig mooie condensatoren besteld behoren doodleuk tot de beste ter wereld...maar goed dat blijft een mening. >:D

Voor de kenner...0.22 mu   600Volt V/cap Teflon... O0

Hun site is www.v-cap.com
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

Wil je niet nog een setje c elementen kopen? Dan  kom ik nog een keer langs ;)

Je vorderingen blijven mooi om te zien!