Alternatief voor de Bose 3-2-1?!?!

Gestart door LittleNinja, juni 13, 2007, 13:43:06

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Citaat van: htip op juli 18, 2007, 21:27:59
Dan zou ik absoluut voor de Denon gaan. Ook in stereo vind ik de prestaties boven verwachting goed. Heb de set sinds kort afgesteld met de dB-meter en het resultaat is nog beter dan het al was.

Wij hebben de Bose beneden staan, dijk van een geluid ! heb je het wel eens goed opgesteld beluisterd ?

Groet, Sjors

LittleNinja

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 22:25:19
Tjap & Tjoi  ;D

:P

Citaat van: Sjors op juli 19, 2007, 01:24:39

Wij hebben de Bose beneden staan, dijk van een geluid ! heb je het wel eens goed opgesteld beluisterd ?

Groet, Sjors

Mijn collega heeft de Bose wel geluisterd en zij en haar man vonden het best goed klinken. Ik heb alleen aangegeven dat ze altijd meerdere produkten een kans moet geven ( om telleurstellingen achteraf te voorkomen ). In ieder geval overwegen ze nu alternatieven en zullen ze straks een goed overwogen keuze makien.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: htip op juli 19, 2007, 06:18:12
Ja dus ;D

Yep. We hebben elkaar leren kennen tijdens de training. Beide waren we wat feller, gemotiveerder ( en gemener  >:D ) dan de rest. Erg goede vrienden inmiddels.

BigNinja

Vriendschap kan ik bevestigen.
De rest ontken ik  >:D

Heb zelf ook weleens naar zo'n bose 1-2-3-setje geluisterd, maar ik
werd er niet zo vrolijk van en het was toch echt niet mijn maandelijkse periode.

Als je dan toch bose neemt kan je beter dat setje nemen met die 5 melkbussen
of was het nou melkpakjes  ;D Wel een stuk duurder dat wel. Voor hetzelfde
geld heb je veel betere setjes.

Ben persoonlijk niet zo'n fan van "nep" surround.
Of stereo of surround er is gewoon geen tussenweg  8)
Samsung LE32R72B, König.

LittleNinja

Citaat van: BigNinja op juli 19, 2007, 07:18:11

werd er niet zo vrolijk van en het was toch echt niet mijn maandelijkse periode.

Ontkennen?? Van jou heb ik geleerd wat sarcasme en sadisme is...  ;D

Melkbussen?? Nog ff en het zijn koeien...  :-X Maar goed, ieder zijn mening.  ;)

Oh ja... sorry nog voor het infecteren met het HT virus...  ^-^

HTip

Citaat van: Sjors op juli 19, 2007, 01:24:39

Ik denk het ::) Het was bij een goede audiozaak, dus dan ga je er wel een beetje vanuit dat het goed is opgesteld. Maar zekerheden heb je natuurlijk niet.

Ik weet inmiddels dat afstelling van 2.1 setjes nog delicater ligt. Parameters in het setupmenu (Location en damping) kunnen echt een wereld van verschil betekenen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors

Citaat van: BigNinja op juli 19, 2007, 07:18:11

Moet Bose ze dan NOG kleiner gaan maken ?  ;D

Groet, Sjors

denoontje

Citaat van: Sjors op juli 19, 2007, 11:02:19

Moet Bose ze dan NOG kleiner gaan maken ?  ;D

Groet, Sjors

Liest onzichtbaar, hoef je je niet te schamen datje een bose set in het zicht hebt staan  ;) ;D >:D

Ach als de persoon het een goed systeem vind moet ie het gewoon kopen.....
Luister wel eerst ook naar een andere set voor die prijs.
Echter kan de WAF wellicht sterk overheersen............en de prioriteiten vs een set anders hebben

Design is bij mij ook wel belangrijk buiten het geluid.....

Raphie

Bose zijn leuke PC speakertjes..... niet meer dan dat...
JBL PRX Power!

Ruud15

OK, ik beken!  :-[
In een vlaag van verstandsverbijstering en om mijn betere wederhelft een plezier te doen vanwege het formaat kocht ik tijdens de verhuizing in 2003 een 1-2-3 set.
De surround die ik toen had weggegeven aan iemand die er nu nog plezier van heeft. Was geen 5.1 trouwens.

Bose 1.2.3 setjes zijn dus de grootste baggerrotzooi die je voor heel veel geld kunt krijgen. Wát ik ook probeerde, langere kabels, verplaatsen etc.etc. Ik werd er doodmoe van en het ging alleen maar erger klinken.
Omdat ik op mijn werkkamer ook een stereoset heb met merken als Accuphase en B&W kon ik stereo goed vergelijken.

Bagger, bagger en nog eens bagger.

We hebben het spul na 2 jaar ingeruild (zelfs mijn betere helft vond het naar niks klinken) en we hebben nu een volwaardige 7.1 set staan met Gallo luidsprekers, woofer en een Denon reciever.
En dat klinkt gewoon wél erg goed.

Bar en BOSE. Uit ervaring dus en niet van horen zeggen.
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

LittleNinja

Citaat van: Ruud15 op juli 19, 2007, 15:36:58
OK, ik beken!  :-[
In een vlaag van verstandsverbijstering en om mijn betere wederhelft een plezier te doen vanwege het formaat kocht ik tijdens de verhuizing in 2003 een 1-2-3 set.
De surround die ik toen had weggegeven aan iemand die er nu nog plezier van heeft. Was geen 5.1 trouwens.

Bose 1.2.3 setjes zijn dus de grootste baggerrotzooi die je voor heel veel geld kunt krijgen. Wát ik ook probeerde, langere kabels, verplaatsen etc.etc. Ik werd er doodmoe van en het ging alleen maar erger klinken.
Omdat ik op mijn werkkamer ook een stereoset heb met merken als Accuphase en B&W kon ik stereo goed vergelijken.

Bagger, bagger en nog eens bagger.

We hebben het spul na 2 jaar ingeruild (zelfs mijn betere helft vond het naar niks klinken) en we hebben nu een volwaardige 7.1 set staan met Gallo luidsprekers, woofer en een Denon reciever.
En dat klinkt gewoon wél erg goed.

Bar en BOSE. Uit ervaring dus en niet van horen zeggen.

Thanks voor de input!

HTip

Ik denk dat je nooit een 2.1 met een 5/6/7.1 kunt vergelijken. Dat is ook niet de bedoeling van zo'n systeem.

Naast dit mooie Denon systeem hebben we ook nog een volwaardig 6.1 systeem, maar we hebben voor de woonkamer voor een 2.1 setje gekozen, vanwege een aantal redenen:
- alles-in-een
- weinig kabels (met name de kabels naar de rears ontbreken)
- eenvoudige bediening
- toch een redelijk geluid

Zoals al gezegd (ik val in herhaling ;D) heb ik zowel de Bose als Denon naast elkaar gehoord en ik vond het geluid van de Denon gewoon veel mooier (onze smaak). De Denon S-301 is behoorlijk duurder, maar dat vonden we het wel waard.

Gelukkig dat er iemand was die hetzelfde over de Denon dacht als Ruud over de Bose en gelukkig voor ons dat ze na 3 maanden al genoeg hadden geprobeerd (?) en dat wij het voor een net prijsje konden kopen :D
Showcase - Topic

Ruud15

Citaat van: htip op juli 19, 2007, 17:11:53
Ik denk dat je nooit een 2.1 met een 5/6/7.1 kunt vergelijken. Dat is ook niet de bedoeling van zo'n systeem.

Naast dit mooie Denon systeem hebben we ook nog een volwaardig 6.1 systeem, maar we hebben voor de woonkamer voor een 2.1 setje gekozen, vanwege een aantal redenen:
- alles-in-een
- weinig kabels (met name de kabels naar de rears ontbreken)
- eenvoudige bediening
- toch een redelijk geluid

Zoals al gezegd (ik val in herhaling ;D) heb ik zowel de Bose als Denon naast elkaar gehoord en ik vond het geluid van de Denon gewoon veel mooier (onze smaak). De Denon S-301 is behoorlijk duurder, maar dat vonden we het wel waard.

Gelukkig dat er iemand was die hetzelfde over de Denon dacht als Ruud over de Bose en gelukkig voor ons dat ze na 3 maanden al genoeg hadden geprobeerd (?) en dat wij het voor een net prijsje konden kopen :D

De Denon-variatie heb ik ook gehoord en die is inderdaad vele malen beter dan die bagger van Bose.
Maar het kan inderdaad niet worden vergeleken met een volwassen set met alles erop en eraan.
Maar die Denon klonk in vergelijking met de Bose ook vele malen beter en zelfs hoorde je iets opzij gebeuren bij een demo-film. Iets wat ik bij de Bose-set nooit heb kunnen waarnemen. Behalve als ik de speaker naast me neer zetten dan  ;D
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.

Ruud15

Ondeugend vraagje....als ze surround kunnen maken met 2 speakers...zou er dan iemand eens iets kunnen fabriceren voor stereo zonder speakers?  ;D ;D ;D

HTip

Citaat van: Ruud15 op juli 19, 2007, 17:22:38
De Denon-variatie heb ik ook gehoord en die is inderdaad vele malen beter dan die bagger van Bose.
Maar het kan inderdaad niet worden vergeleken met een volwassen set met alles erop en eraan.
Maar die Denon klonk in vergelijking met de Bose ook vele malen beter en zelfs hoorde je iets opzij gebeuren bij een demo-film. Iets wat ik bij de Bose-set nooit heb kunnen waarnemen. Behalve als ik de speaker naast me neer zetten dan  ;D

Eén ding is Bose wel veel beter in... Marketing ;)

Want ik heb nog nooit een reclame met Denon gezien, of het moet tijdens die reclameblokken zijn die ik oversla in een opname ;D
Showcase - Topic

BigNinja

Ik voel dat er hier een negatieve vibe rondhangt richting het 3-2-1-bose systeem...

Ik voel me genoodzaakt om toch nog iets positiefs over het systeem neer te zetten!

Ik ben al jaren maag patient. Velen onderzoeken gehad naar de slechte stoelgang, maar
sinds ik een bose op de wc heb gaat het gewoon vele malen beter.
Als je maar iets bijzonder slechts heb om naar te luisteren, stimuleert de darmen.
Dus voor alle maagpatienten onder ons, dit systeem is "de oplossing".

zo ,wilde toch  nog even iets positiefs kwijt over dit systeem   ;D
Samsung LE32R72B, König.

WickedGame

Citaat van: BigNinja op juli 19, 2007, 21:11:29
Ik voel dat er hier een negatieve vibe rondhangt richting het 3-2-1-bose systeem...

Ik voel me genoodzaakt om toch nog iets positiefs over het systeem neer te zetten!

Ik ben al jaren maag patient. Velen onderzoeken gehad naar de slechte stoelgang, maar
Als je maar iets bijzonder slechts heb om naar te luisteren, stimuleert de darmen.

zo ,wilde toch  nog even iets positiefs kwijt over dit systeem   ;D

;D

Erg sterk :)

Ik denk dat je het anders moet zien. Bose is niet slecht maar wel voor het prijskaartje wat er aan hangt. Maar dan denk je dat Bose slecht is, komt ineens zo'n jap met de naam Sony om de hoek die ook een graantje mee wil pikken. Dat is helemaal om te huilen, en zelfs voor een nog belachelijkere prijs als Bose al durft te vragen.

Ik blijf met 2.1 sets toch op de Denon S301 en de HK HS200. Mijn inziens 2 goede systemen die goed presteren. Heb wel een lichte voorkeur voor de denon puur omdat die speakers wat degelijker zijn. Grote voordeel van de S301 is toch wel alle aansluitingen die het kleine kastje herbergt. van HDMI tot USB het zit er allemaal wel op.

HTip

Citaat van: BigNinja op juli 19, 2007, 21:11:29

zo ,wilde toch  nog even iets positiefs kwijt over dit systeem   ;D

LOL ;D ;D ;D

Ik kom niet meer bij... Even naar de WC ;D ;D ;D
Showcase - Topic

LittleNinja

;D

Ondanks alle leuke annekdotes wil ik er geen anti Bose topic van maken. Het is een produkt dat zonder twijfel kwaliteiten in zich heeft. Wellicht zijn we hier niet allen fan van hun systemen, maar ze bedienen ook een deel van de markt. Dat deel van de markt zit weer niet te wachten op de schepsels die wij in onze ruimten neer zetten..

De belangrijkste alternatieven zijn in ieder geval de HK en de Denon.  :)

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2007, 22:47:51
Ondanks alle leuke annekdotes wil ik er geen anti Bose topic van maken. Het is een produkt dat zonder twijfel kwaliteiten in zich heeft. Wellicht zijn we hier niet allen fan van hun systemen, maar ze bedienen ook een deel van de markt. Dat deel van de markt zit weer niet te wachten op de schepsels die wij in onze ruimten neer zetten..

Je hebt helemaal gelijk. We gaan weer normaal doen ;)

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2007, 22:47:51
De belangrijkste alternatieven zijn in ieder geval de HK en de Denon.  :)

Dat maakt in ieder geval de keuze voor je collega een stuk eenvoudiger :D
Showcase - Topic

LittleNinja

Citaat van: htip op juli 20, 2007, 07:45:15
Je hebt helemaal gelijk. We gaan weer normaal doen ;)

Dat maakt in ieder geval de keuze voor je collega een stuk eenvoudiger :D

morgen!

HTip

Showcase - Topic

audionut

Ook Nad heeft wel een paar leuke kleine apparaatjes: de L-53 en L-54 kosten rond de 800 euro en de L-73 kost rond de 1200.
De eerste 2 zijn 2.1 en de laatste is 5.1. Nog wel even een paar leuke speakertjes erbij zoeken en je bent klaar.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Metro2005

Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 13:43:06
Hierbij een dringende oproep..

Stel je hoort een collega roepen: "We willen waarschijnlijk zo'n Bose 3-2-1 systeem kopen voor ongeveer €1500.". Behalve argumenten zoals eerst zelf maar eens luisteren en je niet gek laten maken door de marketing rondom het ding, wat kun je nog meer aandragen om de collega alternatieven aan te bieden?

Ik heb ooit een reparateur ( van o.a. Bose ) op bezoek gehad die mij vertelde dat het ding is opgebouwd uit nagenoeg dezelfde onderdelen als een Blokker dvd speler en een Yoko versterker..  ::)   

Hetgeen wat aanspreekt is natuurlijk het uiterlijk en het gemak van deze all-in-one.

Welke alternatieven hebben we voor deze mensen?  8)

Gegroet,
LittleNinja

Alternatieven zat, ik heb toevallig bij de mediamarkt die dingen staan beluisteren (stond er toch te wachten toen de verkoper mijn denon versterker aan het halen was  ;D ) maar ik vond het niet echt geweldig klinken. Erg schel hoog en wat laag gerommel maar verder.. nee kan mij niet bekoren en al helemaal niet voor die prijs. Ik durf te wedden dat een willekeurig 5.1 setje van philips oid van 100-200 euro precies hetzelfde klinkt.
En als het dan toch simpel moet zijn, JVC denon kef. Ze hebben allemaal vergelijkbare sets en die zijn of goedkoper of beter.

succes.

Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video