Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: evilniek op oktober 26, 2016, 10:49:45
Want? Kan de DSP dat niet aan ofzo? Ik zie mijzelf opzich wel als redelijk openminded, maar ik vind deze theorie op z'n zachtst gezegd apart. Gewoon een kritische noot overigens, ik vind het vooral weer een leuk nieuw hoofdstuk in de drang naar perfectie.  ;)

Geen idee, maar kun je al zeggen of je geluid verbeterd is, na de mod?
Dat is ie ook.
Dergelijke processing moet een eitje zijn voor huidige chipsets.
Het verschil is in mijn set iig sterk ten gunste van op de cm , wat simpel via instellingen te veranderen en dus mooi te vergelijken valt.

Fijn dat de veranderingen jullie zo bevallen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

Philip jouw kleine ALR Note 9 luidsprekers  :D hebben die buiten de membramen om, dat je High/mid en low freq kunt regelen door middel van een pinnetje?
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: evilniek op oktober 26, 2016, 10:49:45
Want? Kan de DSP dat niet aan ofzo? Ik zie mijzelf opzich wel als redelijk openminded, maar ik vind deze theorie op z'n zachtst gezegd apart. Gewoon een kritische noot overigens, ik vind het vooral weer een leuk nieuw hoofdstuk in de drang naar perfectie.  ;)
Geen idee wat de achtergrond hiervan is. Ik weet alleen dat CineMike dit heeft geadviseerd om het maximale uit de modificaties te halen. Hij weet als geen ander hoe de prestaties van door hem gemodificeerde apparatuur te maximaliseren. En omdat ik hier geen ervaring mee heb, heb ik het advies natuurlijk overgenomen.

Citeer
Geen idee, maar kun je al zeggen of je geluid verbeterd is, na de mod?
Absoluut! Zoals al gezegd was de bas in The Art of Flight strakker/droger dan voorheen. Probleem is wel, dat ik niet weet of dit door de modificatie van de sub komt, of door de Denon of een combinatie van beiden. Zojuist de DTS-surround CD "On Air" van Alan Parsons gespeeld en deze gebruiken we vaker voor beoordeling van het surround geluid. Ben er niet echt voor gaan zitten, maar ik hoorde sowieso een gedetailleerder geluid en wat me ook opviel was dat ik het volume makkelijk kon verhogen zonder dat dat vervelend ging klinken.

Citaat van: Staaled op oktober 26, 2016, 11:16:35
Dat is ie ook.
Dergelijke processing moet een eitje zijn voor huidige chipsets.
Het verschil is in mijn set iig sterk ten gunste van op de cm , wat simpel via instellingen te veranderen en dus mooi te vergelijken valt.

Fijn dat de veranderingen jullie zo bevallen. :)
Ik kreeg ook het advies om de video-upscaling door de Denon niet te gebruiken. Ook deze processing gaat volgens CineMike ten koste van de prestatie van de modificaties. In Simmerath heb ik het verschil gezien en gehoord en ik was meteen overtuigd om dat niet te gebruiken. Kan overigens best dat een standaard Denon daar allemaal geen last van heeft, maar die vraag kan beter aan CineMike zelf gesteld worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: RonG op oktober 26, 2016, 09:25:19
Mooi verslag Philip, jullie gaan nu nog meer genieten ;D
Heb je niet het gevoel dat de je alle films/concerten etc. opnieuw wilt gaan kijken?  Ja, dat zei je dus al :D

Ga je ook 3D kijken alsook 4K (kan dat niet zo snel vinden in je posts :))
Dank je Ron! Net zoals jij gaan we inderdaad nu nog meer genieten ;D

3D gaan we zeker een keer proberen. Ben eigenlijk best benieuwd, maar daar is nog geen tijd voor geweest. Moest het verslag schrijven, opruimen voor de foto's, foto's maken (heb ik zojuist gedaan).

4K/UHD/HDR laat ik nog even achterwege. De huidige spelers zijn net op de markt en misschien is de nieuwe Oppo een leuke kandidaat, maar ik wacht liever tot er meer ervaring is met de kleurruimte BT2020 en hoe om te gaan met het HDR-signaal. Ik heb het in Duitsland mogen bekijken en het is prachtig, maar er is op dit moment veel te weinig content (voornamelijk oude films die opnieuw worden uitgebracht) en die content is bovendien ook nog heel duur. Ik wacht liever een tijdje totdat de grote fabrikanten de stap wagen.

Citaat van: vik op oktober 26, 2016, 09:32:00
Leuk verslag Philip maar het valt mij een beetje tegen dat mijn naam nergens wordt genoemd  :P :P

Heel veel plezier samen en niets mooier om jullie zo te zien genieten met zijn tweeën!!  :)
Dank je Viktor! Leuk dat je dat zo zegt, want genieten doen we inderdaad met zijn tweeën :D

Ik vond dat ik minimaal evenveel jouw naam moest noemen als hoe vaak je Annet hebt gezegd hoe lekker je het eten vond :tongue2:

Citaat van: Christiaan S op oktober 26, 2016, 10:32:32
Zo te lezen weer een beste upgrade voor dat keldersetje van jullie :angel: :tongue2:

Mooi te lezen dat alles zo goed bevalt. En ik ben benieuwd naar de rest van de ervaringen die vanzelf voorbij komen hier ;)
Ons keldersetje... :D LOL ;D

Zo gauw ik weer iets heb beleefd zonder in herhaling te vallen, zal ik dat zeker melden.
Citaat van: Etiennevh op oktober 26, 2016, 10:48:18
Leuk om te lezen Philip, jullie kunnen er weer een tijdje mee vooruit :P

Veel kijkplezier en ik ben best wel benieuwd wat die Velodyne mod nu exact teweeg heeft gebracht...!
Dank je Etienne! We zijn klaar voor de toekomst, de Denon kan alle denkbare audioformaten en type speakers aan. De JVC is helemaal voorbereid op 4K/HDR. Dus wat willen we nog meer?

Het effect van de Velodyne-mod is moeilijk te beschrijven. Als we nu alleen de DD-18 hadden aangepast, dan was dat waarschijnlijk makkelijk te doen. Echter nu we ook de receiver is vervangen, is het moeilijk toe te schrijven waardoor de verandering is gekomen. Want de bas is echt heel strak en droog. Zet maar eens de scene uit The Art of Flight op en de bas klinkt best vet. Hier is dat een ander verhaal. Ik zal het tijdens de M&G laten horen. Heb ook het gevoel dat het allemaal nog veel harder kan, maar ik weet niet of mijn oren dat prettig vinden ;)

Citaat van: WickedGame op oktober 26, 2016, 10:51:09
Heel mooi verslag, wat heerlijk weg leest alsof je er zelf bij hebt gezeten.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de projector maar ook naar de nieuwe Denon en zijn prestaties.
Dank je Marc! Dan zit er niets anders op dat je weer een keer de lange reis naar het zuiden maakt. Het gaat snel zo met de M&G's. Kan er makkelijk 4 vol krijgen zo te zien. Vorige keer was je met Rens en Ron, maar dat was bijna 5 jaar geleden :o

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 26, 2016, 18:17:20
Philip jouw kleine ALR Note 9 luidsprekers  :D hebben die buiten de membramen om, dat je High/mid en low freq kunt regelen door middel van een pinnetje?
Klopt. Ik kan voor hoog, mid en low met het level instellen op -1, 0  en +1 dB. Hoezo vraag je dit?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Chamber of Dreams - CineMiked! (Foto's)

(bijna) alle modificaties in 1 beeld gevangen

Het complete audio-rack

Van boven naar beneden
De Acoustic Revive RD-3 CineMike gebroederlijk (nu nog wel ;D) naast de Nespa

De Marantz UD-7007 CineMike Stufe 2 en de Denon AVR-X7200WA CineMike Stufe 3

De Denon up close and personal

En nog even naar boven, de JVC DLA-X7000 CineMike Stufe 1

Ik heb overigens ook nog foto's van de modificatie van de Velodyne DD-18, maar ik weet niet of ik deze mag plaatsen. Zal het aan Viktor vragen...

Ik heb de foto's ook bij het verslag geplaatst. Dan is alles compleet 8)
Showcase - Topic

Maro

Prachtig. Heel veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Madhouse

Oei oei, dat benne een mooi rekje zo!

Ik blijf je enthousiasme en passie voor HT erg mooi vinden, dat wordt ook weer meermalen duidelijk in je verslag. Volgens mij kunnen jullie een hele poos vooruit nu maar jullie kennende zal er nog wel wat ruimte voor verbeterimg zijn.

Echt heel gaaf zo en ik ben zeer benieuwd naar deze nieuwe beleving!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

luuk123456

Alles is al zo'n beetje gezegd over..... Alles!
Mooie foto's met prachtige apparatuur!

Wil je wel de juiste benaming boven de foto's plaatsen aub?!
Chamber of Dreams.... Dat was vroeger😀

Geniet er van!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HansGT3

Super mooie combi Philip heel veel kijk en luister genot  alles moet nog ff los spelen   Je hebt het mooi verwordt in je verslag  :pompom:
Mijn  poa begint nu eindelijk los te komen  .

Grt Hans

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober 26, 2016, 21:15:56

Klopt. Ik kan voor hoog, mid en low met het level instellen op -1, 0  en +1 dB. Hoezo vraag je dit?

Ik was even in de oude doos aan het snuffelen  ;) en daarbij kwam ik folders tegen van Alr/Jordan.
Ook de Note serie waarbij uitgelegd wordt hoe de membranen en Freq instellen werkt.
Vandaar de vraag.
Ik had wel een oudere folder want daar stonden alleen de Note serie in met kleur in fineer. Je ziet daar mooi de nerf in  ;).
Later is er zwart en zilver bij gekomen.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Valkyrie

Erg raar dat je met je rug naar het scherm zit en het beeld is ook al zo smal :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Peerless Monster

Citaat van: Valkyrie op oktober 27, 2016, 07:36:43

Erg raar dat je met je rug naar het scherm zit en het beeld is ook al zo smal :D

Projecteren in de lengte?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Staaled

Citaat van: HTip op oktober 26, 2016, 20:55:32

Ik kreeg ook het advies om de video-upscaling door de Denon niet te gebruiken. Ook deze processing gaat volgens CineMike ten koste van de prestatie van de modificaties. In Simmerath heb ik het verschil gezien en gehoord en ik was meteen overtuigd om dat niet te gebruiken. Kan overigens best dat een standaard Denon daar allemaal geen last van heeft, maar die vraag kan beter aan CineMike zelf gesteld worden.

De video gaat idd het best via passthrough.

Heb je Wifi in de Denon al uitgeschakeld ? Mijn Marantz reageert daar positief op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RonG

Citaat van: Valkyrie op oktober 27, 2016, 07:36:43

De X7000 is tevens voorzien van short throw projectie aan de achterkant :D

papaleo

Heel leuk om je verslag door te lezen,zeer overtuigend....,heel veel plezier met je nieuwe upgrades  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WickedGame

Citaat van: HTip op oktober 26, 2016, 21:15:56
Dank je Marc! Dan zit er niets anders op dat je weer een keer de lange reis naar het zuiden maakt. Het gaat snel zo met de M&G's. Kan er makkelijk 4 vol krijgen zo te zien. Vorige keer was je met Rens en Ron, maar dat was bijna 5 jaar geleden :o

Klopt was toen samen met Rens naar het mooie zuiden gereden. Maar is dat alweer 5 jaar terug  :blink:

RonG

WickedGame

Peerless Monster

WickedGame

RonG

LuPo

Super mooi verslag om te lezen! Daar mag je met recht trots op zijn Philip :worship: :thumbs-up:

HTip

Citaat van: Maro op oktober 26, 2016, 21:41:30
Prachtig. Heel veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken.  :D
Dank je Wim! Je hebt helemaal gelijk, want dat gaat zeker lukken. Sterker nog, het lukt al :D

Citaat van: Madhouse op oktober 26, 2016, 21:57:04
Oei oei, dat benne een mooi rekje zo!

Ik blijf je enthousiasme en passie voor HT erg mooi vinden, dat wordt ook weer meermalen duidelijk in je verslag. Volgens mij kunnen jullie een hele poos vooruit nu maar jullie kennende zal er nog wel wat ruimte voor verbeterimg zijn.

Echt heel gaaf zo en ik ben zeer benieuwd naar deze nieuwe beleving!
Dank je Roy! Ook voor de mooie woorden :wub: Je gaat het zeker een keer beleven!

Citaat van: morca op oktober 26, 2016, 22:04:00
Mooi hoor Philip.
Geniet ervan.
De sub speelt beter,harder en strakker las ik al  :thumbs-up:
Dank je Marco! De sub speelt inderdaad veel makkelijker en strakker. In de Marantz SR9600 stond het sub-level op -6,0 dB. In de Denon staat dit op -9,0 dB. Het was gewoon te hard. Dit is op gehoor afgesteld, maar een herkalibratie staat nog wel op het to-do-lijstje.

Citaat van: luuk123456 op oktober 26, 2016, 22:23:21
Alles is al zo'n beetje gezegd over..... Alles!
Mooie foto's met prachtige apparatuur!

Wil je wel de juiste benaming boven de foto's plaatsen aub?!
Chamber of Dreams.... Dat was vroeger😀

Geniet er van!
Dank je Luuk! Ik moest erg lachen om de juiste benaming :D
Blijkbaar is nog niet alles gezegd, want je hebt toch wat gezegd ;D

Citaat van: HansGT3 op oktober 26, 2016, 23:14:12
Super mooie combi Philip heel veel kijk en luister genot  alles moet nog ff los spelen   Je hebt het mooi verwordt in je verslag  :pompom:
Mijn  poa begint nu eindelijk los te komen  .

Grt Hans
Dank je Hans! Ik heb 12 uur achter elkaar de Densen DeMagic DVD laten spelen en dat is ideaal voor het inspelen. Is niet iets waar je van kan genieten, maar van het resultaat des te meer. Dat herinnert me om nog een keer een sessie te doen.

We zijn blij dat we een aardige Blu-raycollectie hebben opgebouwd, want heel veel films willen we opnieuw kijken...
Showcase - Topic