Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: MVG op oktober 21, 2016, 23:32:05
Hoi Philip, heel veel plezier morgen! En nog steeds een welkom terug. Bedankt voor je leuke reactie in mijn topic :thumbs-up:

Geniet van je nieuwe spullen, wat een stappen weer. Ik heb het stilletjes gevolgd en ben benieuwd!
Dank je Maarten! Ik heb weer echt plezier met mijn hobby en het forum. Ben blij dat dat weer terug is.

Vandaag is de grote dag! Gisteravond nog veel muziek geluisterd in surround, want dat zal straks heel anders klinken. En ik miste de sub voor het volle geluid, dus dat is niet te vergelijken. De surround bubble is op dit moment al erg goed, dus wat de goede oude SR9600 neerzet is helemaal niet verkeerd. De bubble is zelfs 3D.

Wordt een leuke, gezellige en spannende dag! :music: :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Have fun vandaag Philip maar dat gaat vast wel lukken.!!  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op oktober 22, 2016, 07:26:02
Have fun vandaag Philip maar dat gaat vast wel lukken.!!  :thumbs-up:
Dank je Wim! Gaat zeker lukken :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

En? al terug? Hoe is het beeld en geluid? :wow: :D

Leuke dag gewenst vandaag!

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Have fun vandaag Philip ;D, maar dat zal wel lukken.
Ben benieuwd naar je verslag ;D

LuPo

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

michel69

Veel luister en kijk plezier vandaag Philip  :headbanging: :headbanging: gaan jullie ook nog de Denon alleen aangesloten proberen ? of gaat gelijk de Marantz er tussen voor het stereo gedeelte ben zelf wel nieuwsgierig hoe het klinkt(met Cinemike mod)in stereo.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Maximus_Aurelius

Aan de vele reacties te lezen zijn volgens mij de meeeste nog zenuwachtiger  :D als Philip en Annet  ;).

Maar ik ben ook benieuwd  :clapping:. En Philip valt mij wel tegen geen livestresm  he   :tongue2:.
Dit kun jij toch niet maken tegenover de vele volgers ;). Zo maar laten wachten.

Have fun want zelfs nieuw spul plaatsten en in regelen is leuk want in je achterhoofd weet je, dat je er heel wat moois voor terug krijgt.  :headbanging:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Even een kort berichtje vanuit de Chamber of Dreams. Alles is geïnstalleerd en we hebben even pauze... Zometeen alles in- en afstellen en dan luisteren en kijken.

Straks meer 8)
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op oktober 22, 2016, 16:07:31
Even een kort berichtje vanuit de Chamber of Dreams. Alles is geïnstalleerd en we hebben even pauze... Zometeen alles in- en afstellen en dan luisteren en kijken.

Straks meer 8)
Nouuuuuu, dit is echt bijna live hoor haha
:pompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Zojuist weer boven de grond gekomen. Kort samengevat, veel geleerd, veel indrukken opgedaan en de nodige ducktape en veters nodig gehad. Nu lekker slapen en morgen meer :yawnee:

Viktor, heel erg bedankt voor de superdag! Het is duidelijk dat je niet snel tevreden bent ;D Gelukkig past dat goed bij ons, want wij zijn ook helemaal perfectionistisch :unsure: Ik hoop dat als je dit leest je een goede reis hebt gehad en veilig bent thuisgekomen. Tot gauw!
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op oktober 23, 2016, 00:04:24
Zojuist weer boven de grond gekomen. Kort samengevat, veel geleerd, veel indrukken opgedaan en de nodige ducktape en veters nodig gehad. Nu lekker slapen en morgen meer :yawnee:
Kinky chamber! Sorry. :blush:

CiteerViktor, heel erg bedankt voor de superdag! Het is duidelijk dat je niet snel tevreden bent ;D Gelukkig past dat goed bij ons, want wij zijn ook helemaal perfectionistisch :unsure: Ik hoop dat als je dit leest je een goede reis hebt gehad en veilig bent thuisgekomen. Tot gauw!
Viktor is absoluut geduldig en perfectionistisch, heb erg goede ervaringen! :thumbs-up:

Veel plezier vandaag nog!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 23, 2016, 09:26:16
LOL ;D Duct tape was om de kaak op zijn plaats te houden en de veters om te voorkomen dat je de schoenen uitvallen ;D

Ik ben nog met een verslag bezig, dus nog even geduld. Moet ook nog foto's maken, maar daarvoor moet ik ook nog een beetje opruimen.

Citaat van: michel69 op oktober 22, 2016, 11:11:47
Veel luister en kijk plezier vandaag Philip  :headbanging: :headbanging: gaan jullie ook nog de Denon alleen aangesloten proberen ? of gaat gelijk de Marantz er tussen voor het stereo gedeelte ben zelf wel nieuwsgierig hoe het klinkt(met Cinemike mod)in stereo.
Vanwege de tijd hebben we de prioriteit gelegd op het correct installeren van de hele keten. Er was ook heel veel te doen. Met name het perfect krijgen van het beeld.

We gaan natuurlijk nog heel veel proberen, maar sowieso zal de Marantz PM-11S3 altijd de Note 9 blijven aansturen. Ook op advies van CineMike, vanwege het vermogen wat zo beter kan worden gebruikt voor het surround.

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 22, 2016, 12:09:17
Aan de vele reacties te lezen zijn volgens mij de meeeste nog zenuwachtiger  :D als Philip en Annet  ;).

Maar ik ben ook benieuwd  :clapping:. En Philip valt mij wel tegen geen livestresm  he   :tongue2:.
Dit kun jij toch niet maken tegenover de vele volgers ;). Zo maar laten wachten.

Have fun want zelfs nieuw spul plaatsten en in regelen is leuk want in je achterhoofd weet je, dat je er heel wat moois voor terug krijgt.  :headbanging:
Erg leuk om te lezen hoe jullie allemaal meeleven. Het was al een uitdaging om alles goed te installeren en af te stellen, laat staan een live-verslag te maken. Maar dat we er iets moois voor terug krijgen is een feit! 8) 8) 8)
Showcase - Topic

Vik

Dank je Bas en shit... busted we zijn erbij Philip  :blush: :laugh:  :D

Ik heb genoten Philip (van de ruimte dan..)  ;D

Het was erg leuk om weer aanwezig te zijn in de Chamber of Dreams..hoewel je het dromen nu wel weg kan strepen  :angel:

Annet nogmaals bedankt voor de goede zorg.. en volgens mij ben ik vergeten te zeggen dat het eten heerlijk was.   :D

Ik ben benieuwd naar je verslag Philip. Het was een hele lange dag maar dat heeft de pret niet mogen drukken.

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 23, 2016, 09:26:16
Viktor is absoluut geduldig en perfectionistisch, heb erg goede ervaringen! :thumbs-up:

Veel plezier vandaag nog!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Martijnst1990

Wauw Philip, gave upgrades!!  8) Ik kon me maar moeilijk voorstellen dat het nog veel beter kon, maar blijkbaar had ik het mis :P

Veel plezier de komende tijd!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Citaat van: vik op oktober 24, 2016, 10:24:32
hoewel je het dromen nu wel weg kan strepen  :angel:

Voor mij is het nog steeds toepasselijk ;). Van zo'n chamber kan ik alleen maar dromen :D (alhoewel ik niet mag klagen eigenlijk 8))

treky22

Wat een upgrades  :wub:

Dit wordt alleen nog maar meer genieten in The Chamber!!

De 9600 heeft lang meegekunnen, maar op een gegeven moment moet je dan toch naar iets nieuws. En dan de X7200, wow wat een apparaat.

Het is maar goed dat je vrijstaand woont  :music: :music:

In ieder geval gefeliciteerd met deze nieuwe upgrades, en samen veel kijk/luisterplezier.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

denoontje

Annet nogmaals bedankt voor de goede zorg.. en volgens mij ben ik vergeten te zeggen dat het eten heerlijk was.   :D

Lasagne?

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Dank je Bas en shit... busted we zijn erbij Philip  :blush: :laugh:  :D
ROTFLOL :D

Citeer
Ik heb genoten Philip (van de ruimte dan..)  ;D

Het was erg leuk om weer aanwezig te zijn in de Chamber of Dreams..hoewel je het dromen nu wel weg kan strepen  :angel:
Ik heb ook genoten Viktor. De dag is omgevlogen, het leek wel een M&G :D Met de realisatie van onze HT is een droom van mij uitgekomen. Maar je hebt gelijk, want het is nu een droom van een HT 8)

Citeer
Annet lag in een deuk toen ik haar dit voorlas. Met deze keer erbij staat de teller volgens mij op ergens rond de 15x ;D

Citeer
Ik ben benieuwd naar je verslag Philip. Het was een hele lange dag maar dat heeft de pret niet mogen drukken.
Het was zeker een lange dag. Wij zijn nog even de kelder in gegaan en hebben nog wat beelden bekeken. Maar dat lees je wel in mijn verslag...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op oktober 24, 2016, 11:19:56
Wauw Philip, gave upgrades!!  8) Ik kon me maar moeilijk voorstellen dat het nog veel beter kon, maar blijkbaar had ik het mis :P

Veel plezier de komende tijd!
Dank je Martijn! Je hebt gelijk, het beeld en geluid was al heel erg goed, maar het kan natuurlijk altijd beter... Alhoewel na deze upgrade....??

Citaat van: RonG op oktober 24, 2016, 12:33:56
Voor mij is het nog steeds toepasselijk ;). Van zo'n chamber kan ik alleen maar dromen :D (alhoewel ik niet mag klagen eigenlijk 8))
Jij hebt het volgens ook best goed voor elkaar Ron! Ik kom graag een keer kijken naar je nieuwe Epson en dual-subopstelling. Ik moet het met 1 sub doen :unsure: ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op oktober 24, 2016, 16:16:09
Lasagne?
Is inderdaad een beetje een traditie geworden bij mijn M&G's :D

Citaat van: vik op oktober 24, 2016, 19:19:53
Nee een ander heerlijk pasta gerecht  :)
Kabeljauw met paprika-tomaatsaus en Pipe Rigatta. Eén van mijn favoriete pastagerechten van Annet. Ja, ik weet het, ik heb het zwaar :D :D :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: treky22 op oktober 24, 2016, 15:08:03
Wat een upgrades  :wub:

Dit wordt alleen nog maar meer genieten in The Chamber!!

De 9600 heeft lang meegekunnen, maar op een gegeven moment moet je dan toch naar iets nieuws. En dan de X7200, wow wat een apparaat.

Het is maar goed dat je vrijstaand woont  :music: :music:

In ieder geval gefeliciteerd met deze nieuwe upgrades, en samen veel kijk/luisterplezier.
Dank je Huib! De SR9600 heeft inderdaad lang trouw en goed zijn dienst gedaan. Naar mijn mening de beste receiver die Marantz ooit heeft gebouwd. Maar de tijd heeft hem dan toch uiteindelijk ingehaald. En met de Denon AVR-X7200WA hebben we een waardige opvolger gevonden. Zeker in de CineMike-uitvoering!

Het is zeker goed dat we vrijstaand wonen. De buren zouden het geluidsniveau waarop wij spelen niet echt kunnen waarderen denk ik zo. Vanmiddag nog een film gekeken. Ik was vandaag vrij en het regende (helaas) de hele dag, dus ja dan zit er niets anders op :D

Het genieten deden we al, maar dat wordt de komende tijd zeker vaker en nog meer :popcorn: :music:
Showcase - Topic

HTip

Chamber of Dreams - CineMiked!

Afgelopen zaterdag begon wat vroeger dan normaal, maar met een goede reden. Ik zou vandaag bij CineMike in Simmerath in de Duitse Eifel mijn nieuwe apparatuur gaan ophalen en dan samen met Viktor de apparatuur installeren en instellen.

Ontvangst in Simmerath

Aangekomen in Simmerath werd ik begroet door Michael Schiffers en werd naar Kino 2 begeleid waar "One of these nights" van de blu-ray "Eagles - Live in Melbourne" stond te spelen. Snel bleek het dat het mijn nieuwe projector, de JVC DLA-X7000 CM Stufe 1, was die dat prachtige plaatje op het scherm toverde. Michael liet me een aantal zaken zien die belangrijk zijn voor het gebruik. Met name de wisseling van SDR naar HDR waarvoor aparte kleurprofielen waren vastgelegd in het geheugen. Dus wisselen tussen SDR en HDR is een heel eenvoudige handeling. Michael Krehl (CineMike) heeft de X7000 ISF-gekalibreerd en voor HDR de extra instellingen op het oog vastgesteld. Om ook HDR te laten zien werd de 4K/HDR-versie van "Star Trek - Into Darkness" in de Samsung UHD-speler gedaan, die natuurlijk ook gemodificeerd is. Ik had bij een vorige demo reeds "Mad Max - Fury Road" en "Pan" in 4K/HDR gezien, dus ik wist wat me te wachten stond. Maar het blijft toch elke keer iets heel bijzonders. Het kleurprofiel HDR werd in de X7000 gekozen, input level op Enhanced ingesteld en wow, wat een prachtig plaatje kreeg ik toen te zien. Ik vond in ieder geval niet dat er niet genoeg licht werd geprojecteerd, maar dat kan ook door het speciale filter van JVC komen.

Ik had de hele tijd ook naar de Denon AVR-X7200 CM Stufe 3 geluisterd. Niet die van mij, want die was keurig ingepakt in de doos, maar die van CineMike zelf, die voor demonstraties wordt gebruikt. Een mooi vol en gedetailleerd geluid werd weergegeven, dus dat beloofde wat. Inmiddels was Viktor ook gearriveerd en kort daarop was het tijd om te vertrekken, want we hadden nog veel te doen.

Installatie

Thuis aangekomen de auto uitgepakt, goed voor de dagelijkse fitness, en na een lekkere lunch, die Annet had klaargezet, snel de kelder in om alles te installeren. Als eerste de X7000 opgehangen en dan merk je hoe degelijk deze projector is. Samen met de beamerplaat (speciaal gemaakt voor de nieuwe generatie JVC) weegt deze zo'n 18kg en dan is het handig dat Viktor sterk is :D Viktor controleert altijd of de fase van de stekker overeenkomt met het apparaat. CineMike plaatst een stikker op het apparaat en Viktor heeft een superhandig apparaatje waarmee hij de stekker kan checken. In dit geval was de fase niet correct, dus de stekker moest even omgebouwd worden. Weer een bewijs van de zorgvuldigheid van Viktor. De waterpas erbij gehaald om de projector zo recht mogelijk te hangen. De kogel van de Quattrofix van Audipack maakt dat erg eenvoudig.

Daarna was het moment aangebroken dat de Marantz SR9600 na meer dan 8 jaar trouwe dienst het rack moest gaan verlaten. Ik had die expres nog laten staan, omdat ik in de handleiding van de Denon had gelezen dat er een handig stickervel bij zat, waarmee je alle kabels kon markeren. Dat was inderdaad handig en de speakeraansluitingen hebben dezelfde kleur als de sticker. Daar is over nagedacht. Nadat de Denon in het rack stond kon de verbinding met de speler, de versterker en de sub worden gemaakt. Viktor had ook nog de HDMI-kabel van CineMike meegenomen, welke ik zolang mag gebruiken. Het wisselen van HDMI-kabels gaat in mijn set niet zo makkelijk, omdat ik de HDMI-klemmen van inakustik gebruik (klik hier voor meer info).

Tot slot nog de Velodyne DD-18 weer in de keten opgenomen, triggerkabel en interlink aangesloten en het was tijd voor een pauze, want we waren inmiddels bijna 2 uur bezig geweest. Het leek wel een M&G, zo snel als de tijd ging ;)

Annet had alweer voor iets lekkers gezorgd, appelgebakjes en muffins, voor bij de koffie/thee. Ja jongens, we hadden het zwaar :D Daarna natuurlijk weer naar de kelder want we hadden nog geen toon gehoord of beeld gezien.

In- en afstellen

Om te beginnen met de projector. Het geluid van het openen van de automatische lenskap kondigt aan dat de installatie goed is gegaan ;) Bij CineMike de installatierichting al goed gesteld, dus dat scheelt weer een stijve nek :D Met de motorische lensverstelling (zoom, focus en shift) en de testpatronen is dat erg eenvoudig. De fijnafstelling gebeurt met de Blu-ray van Spears&Munsil die vroeger bij de Oppo werd meegeleverd. We kregen daarmee meteen de bevestiging dat ook de HDMI-kabel van de Denon naar de projector goed werkte.

Op naar het geluid en de volgende test. Is de sub goed aangesloten? Als de triggerkabel niet zou werken, dan ook geen sub. Dus fingers crossed. Volgens Viktor is de interne roze-ruistoon goed voor de kalibratie met de dB-meter. Met de SR9600 koos je welke speakers je hebt en dan begin je. Met de Denon komt er iets meer bij kijken. Je moet eerst aangeven hoe je de voor- en eindversterkers wil gaan gebruiken. Er zijn nogal wat mogelijkheden, maar voor nu kies ik voor 5.1+Zone2/3. Eigenlijk wil ik alleen maar 5.1 voorverversterker en 3.0 eindversterker, maar dat komt nog.

Dan komen de gebruikelijke vragen, zoals grootte, afstand en volume. We kiezen voor nu voor alles op large en afstanden afronden op 10cm. Volgens CineMike kan je beter niet afstellen met 1cm, omdat de processor dan veel meer moet rekenen. De levels natuurlijk met een dB-meter. Blijkt dat de waarden exact gelijk zijn aan de SR9600. Alleen de sub (die het gelukkig doet) moet 3dB lager. Is dat een indicatie van de modificatie?

Tot slot de fijnafstemming van de projector. CineMike heeft deze bij hem thuis gekalibreerd op zijn eigen scherm, wat heel toevallig exact hetzelfde scherm is wat wij ook hebben, een Stewart Studiotek 130, wat volgens hem ook perfect combineert met een JVC-projector. Alleen iets breder en hij zit er verder vanaf. Dus theoretisch de iris instellen en klaar. De praktijk was toch iets anders.

De Marantz UD7007 CM Stufe 2 had bij uitlevering natuurlijk de laatste firmware-updates gekregen, maar sinds 2014 had deze niet meer aan het netwerk gehangen. Volgens Viktor was er een bug in de instellingen van de speler, dus die moest eerst geupdate worden. Lang verhaal kort maken, we zijn uiteindelijk op de slaapkamer (?) uitgekomen, omdat de UTP-kabel van de router het niet haalde tot de TV in de woonkamer. Gelukkig wel tot de TV op de slaapkamer, zodoende.

Weer snel naar beneden en verder met de afstelling. Aangekomen in de kelder bleek de projector uit te staan. Dat was verontrustend, maar de rest van de set was wel aan, dus het was geen stroomuitval. Wat was het dan wel? Het bleek dat de Eco-mode op On stond. Dat hadden we niet verwacht en dus ook niet gechecked. De beamer weer aangezet en alles leek nog steeds in orde.

De Blu-ray van Spears&Munsil kwam weer tevoorschijn voor het afstellen van het contrast en de helderheid. Viktor had iets opgeschreven van Contrast -2 en Helderheid +1, maar voor de zekerheid toch maar zelf uitgeprobeerd. Dat was inderdaad goed. Nu alleen nog de iris en we zouden klaar zijn. Aangezien dat alleen maar met beeldmateriaal kan was het tijd voor de volgende fase...

Het testen

De eerste schijf die in de speler verdween was de Eagles - Live in Melbourne, omdat deze nog vers in mijn geheugen stond van de demo eerder op de dag. Vol verwachting naar hetzelfde nummer en euforie maakte helaas plaats voor lichte teleurstelling. Wat bleek, het beeld was totaal niet zoals ik 's morgens bij CineMike had gezien. Aangezien het mijn projector was, moest het dus aan de instellingen liggen. Was er dan toch iets fout gegaan door de Eco-mode?

Viktor kende het beeld van het concert niet, dus een Blu-ray gepakt die hij wel kent, "Star Wars - The force awakens". Volgens Viktor was dit niet het beeld zoals hij zich kon herinneren.

Afijn, Viktor klom meteen in de Whatsapp om samen met CineMike te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. De appjes en foto's van instellingen schoten heen en weer. Dus wat ondersteuning betreft, helemaal top! :worship: Op een gegeven moment was Viktor met beide Michael's tegelijk aan het appen.

Om een lang verhaal kort te maken, te veel licht is ook niet goed en een kleine verandering kan grote gevolgen hebben.

Contrast stond 1 te laag en de iris veel te hoog. Bovendien waren de MPC-variabelen niet conform de kalibratie door CineMike. Na nog wat heen en weer geapp, ook dit weer aangepast. Uiteindelijk staat de iris op -9 (i.p.v. -3!) en staat ook "Duidelijk zwart" op uit. Het resultaat is het prachtige plaatje wat ik mij herinner van eerder op de dag. Viktor vond Star Wars helemaal geweldig en was positief jaloers, omdat zijn X5000CM dit niet zo kon weergeven.

Het grote genieten

Nu Viktor tevreden was, kon het grote genieten beginnen. Annet kon nu ook komen kijken en luisteren en ik vroeg haar of ze de duct tape wilde meenemen en of ze goede schoenen aanhad. De duct tape kon dan voorkomen dat onze mond elke keer open viel en de goede schoenen om te voorkomen dat ze zomaar uitvielen. Afijn, Annet komt de Chamber binnen en het was maar goed dat ik haar gewaarschuwd had, want haar mond viel inderdaad open :D Wow!! Wat een beeld!!

De ene schijf na de andere ging in de speler, ook DVD's waar heel goed naar te kijken was. De schijf moest wel vaak 2 keer in de speler, omdat ik namelijk elke keer iets vergat. We hebben namelijk nog een extra bewoner gekregen. Zij heeft een mooi plaatsje gekregen naast de Nespa. Ik heb het over de Acoustic Revive RD-3 CM, niet te verwarren met R2D2 uit Star Wars :D Dit wonderlijk apparaatje demagnetiseert in 20 seconden elk schijfje wat je haar toevertrouwd. Ik had bij CineMike al kennis gemaakt met het resultaat van zo'n behandeling en daarom staat deze dan ook in de Chamber of Dreams. De werking van beide apparaten is complementair, dus we hopen dat ze geen ruzie gaan maken als wij er niet zijn :D

Ik kan natuurlijk elke film, documentaire of concert gaan beschrijven, maar dat zal een zeer eentonige bedoeling worden. Het beeld is iedere keer haarscherp, met prachtige kleuren en veel details, ook in het zwartbereik. De zwartwaarden zijn zoals we gewend zijn van de JVC DLA-HD950, maar dan nog veel beter. Door de hoeveelheid licht die van het scherm afkomt zit er zoveel diepte in het beeld dat je denkt dat je naar een 3D-film zit te kijken.

Eén film wil ik nog even apart bespreken en dat is Avatar :o :o :o Ik ben niet snel sprakeloos of weet niet wat ik moet zeggen over wat ik zie, maar dat was dit keer toch wel even anders. Bij het starten van de film krijg je de vraag of je wil verder gaan naar de laatste scene. Dat leek me wel een goed idee, want we waren (om het resultaat van de kalibratie van de HD950 te bekijken) gestopt bij de scene met de Banshees. Dus daar vielen we middenin. Vielen is in dit geval ook de juiste beschrijving, want je had het idee dat je zo in de diepte kon vallen. De filmbeleving was zo echt dat je de karakters als het ware kon aanraken. Nog imposanter (kan dat?) was de scene in het donkere bos, toen Jake aangevallen werd door de zwarte hondachtige monsters. Hun huid glinsterde en glom in het licht van de fakkel. Je had echt het gevoel dat je zo de film in kon stappen. Al die tijd klonken de ooh's en aah's door de ruimte, zowel naast mij (van Annet) als achter mij (van Viktor) bij het beleven van de beelden. Meer kwam er niet uit ;D Ik kan eerlijk gezegd nu pas omschrijven wat we hebben gezien. Saillant detail, de volgende dag een appje van Viktor gekregen dat hij ook even Avatar had opgezet met de tekst "maar no way dat het er hier net zo mooi uitziet" op zijn X5000CM.

We hebben gisteren nog Oblivion gekeken en ook hier was de beleving hetzelfde. Je wordt echt de film in gezogen. En de Denon X7200CM deed ook nog een duit in het zakje. Dolby Atmos? Helemaal niet nodig hier. Overal kwam het geluid vandaan en dat uit een 5.1 opstelling.

Tot slot

We gaan de komende tijd (het wordt nog vroeger donker 8)) nog vaak genieten van al het moois. Het lijstje is erg lang, dus we zullen ons niet vervelen :pompom:

Viktor, heel erg bedankt dat je zoveel tijd hebt geïnvesteerd om de beleving te maken zoals die nu is :worship:. We hebben nog veel te ontdekken en dat gaan we dan ook graag doen! En ook bedankt aan CineMike die het elke keer voor elkaar krijgt om apparatuur ver boven hun standaard kunnen te laten presteren. Ben dan ook erg benieuwd hoe mijn toekomstige gasten onze nieuwe beeld- en geluidservaring gaan beleven. Lijkt me ook leuk om standaard versus gemodificeerd te vergelijken. Is misschien moeilijk om te doen, maar niet ondoenbaar. In ieder geval zou ik de Chamber of Dreams nu willen omdopen in de Amazing Chamber of Dreams...  :headbanging:

Chamber of Dreams - CineMiked! (Foto's)

(bijna) alle modificaties in 1 beeld gevangen

Het complete audio-rack

Van boven naar beneden
De Acoustic Revive RD-3 CineMike gebroederlijk (nu nog wel ;D) naast de Nespa

De Marantz UD-7007 CineMike Stufe 2 en de Denon AVR-X7200WA CineMike Stufe 3

De Denon up close and personal

En nog even naar boven, de JVC DLA-X7000 CineMike Stufe 1

Showcase - Topic