Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

De vraag van de kleur komt veel terug en eerlijk gezegd had ik dat wel verwacht omdat ik zoveel moeite had gedaan om de voorkant zo zwart mogelijk te laten zijn voor de beeldkwaliteit. Dit gaat natuurlijk ten koste van de uitstraling en muziek luisteren met gordijnen dicht was wel erg donker. Juist door een beetje kleur toe te voegen geeft dat een veel prettigere uitstraling.

Voorheen vanaf linksachter (met gordijnen open)

Nu

Voorheen vanuit het midden

Nu

Helaas komt de kleur niet helemaal over, omdat Google automatisch kleurcorrectie heeft toegepast. De foto's van de Note 9 zijn daardoor te blauw. :nopompom: Geen idee hoe ik dat kan uitschakelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Met muziek luisteren zijn natuurlijk de gordijnen dicht. Daar heb ik niet veel foto's van gemaakt met de Note 7's, maar wel 1 gevonden uit een andere hoek.

Voorheen

Nu vanuit linksachter

Nog een vanuit het midden

Ook deze zijn te blauw. In het echt is het veel mooier. Bovendien luisteren we muziek met de spots aan de zijkant uit. Maar dan heb ik niet genoeg licht om een foto te maken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Kun je niet voor handmatige witbalans kiezen?
zoja moetjeeven je handleidingerbij pakken hoe dat precies werkt. Maar mocht dat mogelijk zijn haal je de zweem uit je speakers ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op juli  2, 2014, 12:10:43
zoja moetjeeven je handleidingerbij pakken hoe dat precies werkt. Maar mocht dat mogelijk zijn haal je de zweem uit je speakers ;)
De witbalans van de camera staat aardig goed. Ik heb met de camera een opname gemaakt van het scherm en dat geeft 2600K. De originelen zijn wel goed. Als ik via de iPad de kleurcorrectie uitschakel is het goed, alleen bij het linken wordt die keuze niet gerespecteerd.
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: Christiaan S op juli  2, 2014, 12:10:43
Ga gewoon even opnieuw langs om foto's te maken :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Raymond187

Mooie foto's zo. Heb je er toevallig ook 1 met alle lichten uit en projector aan?

Ik vind het toch ERG gaaf staan hoor van die grote speakers. Je kan natuurlijk ook achter het scherm, maar ik zou toch graag de speakers willen blijven zien. TE vet gewoon :D

Marco66

Wat een plaatje van een speaker, zal best geweldig klinken!

Marco
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ralph71

Prachtige speakers Philip, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Verdorie wat een prachtig uitzicht! Bijna zonde mocht je je ogen dichtdoen tijdens het luisteren naar muziek😊. Heel erg fraai. Je hebt nog geen platenspeler toch?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: morca op juni 29, 2014, 16:53:36
Prachtige speakers Phillip.
Ik geloof meteen dat daar echt een top sound in zit.
Mooi afgewerkt ook  :thumbs-up:
Dank je Marco! Afwerking is zoals het geluid is... heel erg mooi. Het fluweel wat over de hele voorkant is aangebracht is heel moeilijk op de foto vast te leggen, maar geeft het nog een beetje extra luxe gevoel.

Citaat van: Eddye op juli  2, 2014, 12:22:02
Ga gewoon even opnieuw langs om foto's te maken :D
:clapping:

Citaat van: Raymond187 op juli  2, 2014, 14:14:34
Mooie foto's zo. Heb je er toevallig ook 1 met alle lichten uit en projector aan?

Ik vind het toch ERG gaaf staan hoor van die grote speakers. Je kan natuurlijk ook achter het scherm, maar ik zou toch graag de speakers willen blijven zien. TE vet gewoon :D
Zal ik nog een keer maken. Is niet makkelijk maar zal ik het proberen de volgende keer dat we film kijken. Je bent natuurlijk benieuwd naar de reflectie van het licht?

En deze speakers moet je nooit verstoppen achter een scherm. Is gewoon doodzonde...

Citaat van: Marco66 op juli  2, 2014, 16:00:46
Wat een plaatje van een speaker, zal best geweldig klinken!

Marco
Dank je Marco! Zoals ze uitzien klinken ze ook... en geweldig mag je dat best noemen. Dat woord had ik nog niet gebruikt ;)

Citaat van: Ralph71 op juli  2, 2014, 16:04:00
Prachtige speakers Philip, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
Bedankt Ralph! Aanwinsten kun je het zeker noemen, voor zowel stereo als surround. We hebben meer stereo dan surround geluisterd en vroeger was dat juist andersom ;)

Citaat van: tiptop op juli  2, 2014, 17:09:32
Ziet er mooi uit Philip! :worship:

Hoe klinkt het?
Dank je Fabian! De Note 9's klinken echt fantastisch. De opbouw is uniek met de andere volgorde van drivers en dan ook nog eens de 4 passieve radiatoren die een laag neerzetten wat je niet verwacht uit een speaker van dit formaat.

Citaat van: Kamidioblitz op juli  2, 2014, 22:54:20
Verdorie wat een prachtig uitzicht! Bijna zonde mocht je je ogen dichtdoen tijdens het luisteren naar muziek😊. Heel erg fraai. Je hebt nog geen platenspeler toch?
Dank je Marc! Leuk dat je dat zegt. Ik doe vaak mijn ogen dicht bij het luisteren, maar de laatste tijd geniet ik niet alleen van het geluid maar ook van de looks van de Note 9's.

Klopt dat ik geen platenspeler heb. Dat is een hobby op zich ;)
Showcase - Topic

Raymond187

Citaat van: HTip op juli  3, 2014, 00:10:47
Zal ik nog een keer maken. Is niet makkelijk maar zal ik het proberen de volgende keer dat we film kijken. Je bent natuurlijk benieuwd naar de reflectie van het licht?

En deze speakers moet je nooit verstoppen achter een scherm. Is gewoon doodzonde...

Ja ben wel benieuwd, want de speaker is licht van kleur. Veel speakers zijn natuurlijk zwart.

Helemaal mee eens en geldt niet alleen voor deze speakers natuurlijk Er zijn zoveel mooie speakers en die verstoppen is gewoon zonde.

Waarschijnlijk heb ik erover heen gelezen...er wordt ook zoveel gepost hier :D Waar staat de crossover op de main speakers en de sub op?

HTip

Citaat van: Raymond187 op juli  3, 2014, 08:41:17
Ja ben wel benieuwd, want de speaker is licht van kleur. Veel speakers zijn natuurlijk zwart.

Helemaal mee eens en geldt niet alleen voor deze speakers natuurlijk Er zijn zoveel mooie speakers en die verstoppen is gewoon zonde.

Waarschijnlijk heb ik erover heen gelezen...er wordt ook zoveel gepost hier :D Waar staat de crossover op de main speakers en de sub op?
We hebben al een paar keer een film gekeken en we dachten zelfs dat de Note 9 minder licht reflecteerde dan de Note 7. Het stoorde ons dus zeker niet, maar kan ook zijn dat we nog euforisch zijn over de Note 9 :D

Er zijn inderdaad heel veel speakers die ook zijn gemaakt voor het oog. Anders zagen de kasten waarschijnlijk allemaal hetzelfde uit ;) Overigens zonder de doeken ervoor vinden ze mooier...

Wordt hier veel gepost dan? Niets van gemerkt ;D De SR9600 heeft in tegenstelling tot de moderne receivers/processors alleen een globale x-over frequentie en die gaat van 60 tot 200 Hz. Met experimenteren zijn we tot de conclusie gekomen dat 60Hz het beste klinkt. Voor de center is dat vanwege het -3dB punt van 45Hz eigenlijk 10Hz te hoog en voor de fronts weer 15Hz te hoog. Is dus een beetje een compromis. Mocht de SR9600 ooit vervangen (moeten) worden, dan is een aparte x-over per kanaal een winstpunt. Voor nu klinkt het al erg lekker, dus ik weet nog niet wat ik mis ;)
Showcase - Topic

Raymond187

NIet perce het reflecteren, maar hoe de speaker eruit ziet in het donker met alleen het licht van de projector. Doordat het donker is met wat licht kan de speaker er nog gaver uit zien. Weet ff niet hoe ik dat moet verwoorden.

Ik zie de drivers ook graag  :headbanging:

Wat niet weet wat niet deert.

Wat anders...er zat van de week een torenvalk bij de gastouder van onze zoon op de schutting. Helaas weer op een moment dat ik er niet was anders had ik er een mooie foto van getrokken  :nopompom: het was een vrij jonge valk. Wel apart dat die in een dicht bewoonde tuin komt zitten. Een ekster zocht ruzie....Denk dat de ekster nog aan het bijkomen is :D :D

HTip

Ik snap nu wat je bedoelt. De volgende keer als de projector aan is zal ik kijken of ik zo'n foto kan maken. Zowel met een lichte als donkere scene.

Wat de torenvalk betreft, wij hebben de afgelopen 10 jaar iedere keer een koppeltje torenvalken in een soort nestkast in de nok van het dak gehad. Helaas dit jaar niet dus we hopen dat het koppeltje nog leeft. Ik heb honderden foto's gemaakt, dus ondanks dat het volledig off-topic is ;) zal ik kijken of ik er een paar kan plaatsen...

EDIT: Ik heb even gezocht naar een topic wat ik een tijd geleden heb gestart speciaal hiervoor. En gevonden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76752.0
Showcase - Topic

wolfkampf

hey HTip, ik heb even je filmpje van tweakers bekeken en vluchtig door je foto`s gebladerd, kerel wat heb je dat prachtig voor elkaar. diep respect  ;D  :clapping:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

pameijer

Op de foto's lijkt het alsof je je nieuwe speakers iets meer hebt ingedraaid. Klopt dat?
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

HTip

Citaat van: wolfkampf op juli  4, 2014, 00:00:56
hey HTip, ik heb even je filmpje van tweakers bekeken en vluchtig door je foto`s gebladerd, kerel wat heb je dat prachtig voor elkaar. diep respect  ;D  :clapping:
Leuk dat je mijn filmpje hebt bekenen en dank je voor het mooie compliment!

Citaat van: pameijer op juli  4, 2014, 09:56:06
Op de foto's lijkt het alsof je je nieuwe speakers iets meer hebt ingedraaid. Klopt dat?
De CA Diamonds welke onder de speakers liggen heb ik niet verplaatst. Dus nee, ik heb de Note 9's niet verder ingedraaid. Dat het zo lijkt zou door de kleur van de speaker of de hoek van waaruit de foto's zijn gemaakt kunnen komen. Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal niet met toe-in geëxperimenteerd.
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Prachtig weer! Zowel het uiterlijk als je beschrijvingen.

Wat zijn je Note's alleen groot zeg! Minas Tirith is er niets bij. :o
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op juli  5, 2014, 11:54:30
Prachtig weer! Zowel het uiterlijk als je beschrijvingen.

Wat zijn je Note's alleen groot zeg! Minas Tirith is er niets bij. :o
Dank je Bas! Ik moest erg lachen om je vergelijking met Minas Tirith :clapping:

Zowel het formaat als het geluid van de Note 9 is groot(s). De vergelijking in stereo met jouw bezoek vorig jaar is volledig zoek. Het klinkt zo anders en zoveel beter met de nieuwe versterker, de nieuwe platen en de nieuwe speakers. Heel binnenkort ook nog de nieuwe speler via XLR en het is helemaal appels met peren vergelijken. Als alles ingespeeld is, dan moet je maar een keer komen luisteren. Dan kun je in je verslag het verschil beschrijven met een jaar ervoor ;D
Showcase - Topic

HTip

Zo! Ben weer veilig thuis na weer een paar weekjes in de Oostenrijkse bergen te hebben rondgedoold. Heerlijk was het, maar heb toch nog wel de muziek en in het bijzonder de weergave ervan gemist. Klinkt toch net even iets anders via een iPad ;)

Maar eerst vraagt het huis en de tuin om onze aandacht. Zou leuk zijn als ik nog wat tijd kan doorbrengen in de Chamber, maar die loopt niet weg ;D

Voordat ik op vakantie ging heb ik nog iets leuks voor de woonkamer aangeschaft. Een relatief klein apparaat met een groots geluid en mijn eerste serieuze stap in de wereld van streaming. Bovendien ook nog van ons "huismerk" Marantz, en wel de Consolette :wub:
Showcase - Topic

RonG

Heb ff moeten googlen wat het is maar ziet er leuk uit :)

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op juli  7, 2014, 10:04:20
Zo! Ben weer veilig thuis na weer een paar weekjes in de Oostenrijkse bergen te hebben rondgedoold. Heerlijk was het, maar heb toch nog wel de muziek en in het bijzonder de weergave ervan gemist. Klinkt toch net even iets anders via een iPad ;)

Maar eerst vraagt het huis en de tuin om onze aandacht. Zou leuk zijn als ik nog wat tijd kan doorbrengen in de Chamber, maar die loopt niet weg ;D

Voordat ik op vakantie ging heb ik nog iets leuks voor de woonkamer aangeschaft. Een relatief klein apparaat met een groots geluid en mijn eerste serieuze stap in de wereld van streaming. Bovendien ook nog van ons "huismerk" Marantz, en wel de Consolette :wub:
Toch eens proberen dus dat streaming? ;)

Grappig ding inderdaad. Je houdt wel de economie op peil zo. Oh nee ships, je woont in België. :sneaky:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: RonG op juli  7, 2014, 10:35:34
Heb ff moeten googlen wat het is maar ziet er leuk uit :)
Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar met internet kom je een heel eind ;)

Voor meer informatie zie: http://www.marantz.eu/consolette/NL/ Ik heb de zwarte uitvoering :wub:

Citaat van: Bas Akkerman op juli  7, 2014, 10:42:06
Toch eens proberen dus dat streaming? ;)

Grappig ding inderdaad. Je houdt wel de economie op peil zo. Oh nee ships, je woont in België. :sneaky:
Voor de woonkamer is het ideaal. Zelfs al zitten we in de keuken dan klinkt het gewoon goed. Voor de HT heb ik met de UD-7007 CM de keuze. Alhoewel de speler niet ontworpen is al mediaspeler kan ik er wel via USB allerlei digitale formaten weergeven, zoals FLAC, WAV, etc. Kan niet in mijn glazen bol kijken, maar met de komst van de nieuwe speler ga ik voorlopig echt niet een aparte streamer aanschaffen.

Iemand moet het toch doen? Ik verdeel mijn aankopen netjes over België, Nederland en Duitsland ;)
Showcase - Topic

larzie

Ben een tijdje even niet op het forum geweest maar ziet er vet uit die Note 9 Philip!Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst weer! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT