Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Ik heb Philip gesproken, hij komt terug maar geef het even wat tijd ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Citaat van: Madhouse op juni 26, 2014, 11:47:51
Dat is goed nieuws, Roy. Geen haast  :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Gelukkig! Even offline alles laten bezinken en dan weer vol enthousiasme ons meenemen op de reis door audioland.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

LuPo

Citaat van: Madhouse op juni 26, 2014, 11:47:51

Wat is er gebeurd dan waardoor hij weg is?

HTip

Allereerst bedankt voor alle reacties en steun in mijn topic, in andere topics, via PM en zelfs mail. Ik waardeer dat zeer, voelde goed en daarom ben ik weer terug. Ik ga niet terugkijken en heb het er ook eerlijk gezegd liever niet meer over. Vanaf nu ga ik door met genieten van mijn hobby en daar hoort ook het forum bij. Ik heb de afgelopen weken overigens prima genoten, don't worry about me ;)

Dus gelijk maar weer ontopic, want jullie hadden nog foto's tegoed van mijn nieuwe speakers, de prachtige ALR/Jordan Note 9's.

De rechter front in zijn geheelDe 20cm woofers
De tweeter en de middentonerVerschil tussen woofer en middentoner
En nog een omdat ik toch bezig was ;)De grootte in verlijking met een CD

In tegenstelling tot de Note 7 beslaat de Note 9 de volledige CA Diamond 2

Tot slot nog iets over de speaker, de klank en onze beleving tot nu toe...

Wat opvalt is dat de volgorde van woofer-tweeter-middentoner wat anders is t.o.v. veel andere speakers en zelfs ook de Note 7, die de traditionele volgorde heeft van woofer-middentoner-tweeter. Feitelijk is het een Note 3 op de kop gemonteerd ;) Ook opvallend voor de Note 9 is het verschil in grootte tussen de woofer en de middentoner. Bij de Note 7 zijn deze van dezelfde diameter. Bij de Note 9 is deze duidelijk groter.

Wat de klank betreft... De Note 9's zijn echt fenomenale speakers. Nummers die we niet konden spelen vanwege de te wollige of aanwezige bas bleek aan het bereik van de Note 7's te liggen. Die 5Hz lager is een wereld van verschil. En de ruimtelijkheid door de positie van de middentoner is fenomenaal, stemmen, instrumenten zoals gitaren en piano komen als het ware over je heen. En doordat de woofer niet direct aangrenst aan de middentoner (de tweeter zit ertussen) is er geen moment dat het laag het midden overstemt. De PM-11S3 komt dan ook prima tot zijn recht doordat die ook niets laat overheersen. En wat de nieuwe speler, de Marantz UD-7007 Cinemike met XLR-tuning, met de nieuwe interlink, de John van Gent Magic Link Reference Plus XLR (wat een mond vol :D), gaat doen kan ik alleen maar gissen. Maar mooi wordt het zeker!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RvD

Goed om je terug te zien !

Mooie foto's van de speakers de kleur staat ze ook goed. Nu nog afwachten wat de CM speler gaat brengen.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Peerless Monster

Welkom terug Philip!
Dit zijn echt serieuze jongens. Prachtig zijn ze.
Als ze nu niet teveel reflecteren zou ik zeker deze kleir behouden.
Jeetje wat mooi!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

Ziet er indrukwekkend uit Philip,  laat aub weten hoe alles klinkt straks met de nieuwe cinemike speler, ik denk dat dat ook nog aanmerkelijk wat verschillen tov je oude speler gaat geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

mr.crash

Het is fijn dat je er nog bent Philip !!!

De foto's uit jou topic en de info over veel
dingen waar je mee bezig bent helpt mij om mijn
kleine HT ook goed te maken.

Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

RonG

denoontje

top, welkom terug

welke nummers spelen nu beter op je set?

Raymond187

:pompom: Fijn dat je niet weg blijft  :pompom:

Gene idee wat de reden is en gaat me ook geen kont aan, maar de vorderingen van je ruimte blijven me aanspreken. Keep it up and enjoy the fibrations....meer is geluid toch niet :D

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VlisChris

Ha Phlip.

Als eerste: ik kreeg eergister pas een melding dat een mail die ik verzonden had niet doorgestuurd was naar je. Bummer :(
Als tweede: lekkere binnenkomer weer met die foto's 8) Zijn gewoon juweeltjes om te zien. En als ik je zo begrijp ook nog om te horen 8) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

treky22

Holy  :ohmy: wat een mooie speakers zijn dat, zeg!!

Dit moet echt een superugrade zijn met de speakers die je had.
Was het geen optie om de 7's naar achteren te zetten, of heb ik dat gemist ergens ? :)

En idd, deze tesamen met straks de UD7007 CM moet echt zo'n jump zijn in het geluid  :headbanging: :headbanging:

Welkom terug, en heel veel luisterplezier met je nieuwe aanschaf  :music:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

LuPo

HTip

Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties. Ik voel me weer helemaal welkom :thumbs-up:

Wat de kleur betreft, ik had in het begin mijn bedenkingen, maar nu niet meer. Met film ook geen last van reflecties en het ziet in het echt gewoon chiq uit. Kast is ook uit massief hout en dat geeft een bijzondere uitstraling. Past ook prima bij het zwart van de voorkant, mede door de mooie fluwelen voorkant.

Wat het geluid betreft, we hebben nog niet eerder zo genoten van stereo. De speaker moet natuurlijk ook goed gevoed worden en daar zorgen dan de Oppo (binnenkort de Marantz CM), de PM-11 en niet te vergeten de CA Diamonds voor. Marantz en ALR/Jordan lijken wel voor elkaar gemaakt en samen met de bekabeling van inakustik (binnenkort aangevuld met een JvG XLR) klinkt het gewoon helemaal in balans en niets overheerst.

Citaat van: Eddye op juni 29, 2014, 16:16:10
:pompom:
Mooie upgrades! Veel plezier :music:
Dank je Eddy! Het mooie van deze upgrade is dat hij totaal niet gepland was :D En ook nog eens mijn droomspeaker is :wub:

Citaat van: RvD op juni 29, 2014, 16:16:18
Mooie foto's van de speakers de kleur staat ze ook goed. Nu nog afwachten wat de CM speler gaat brengen.  ;)
Dank je Rudy! Ik heb met veel moeite geprobeerd de kleur zo natuurgetrouw te laten weergeven. En hoewel dat aardig is gelukt zijn ze in het echt nóg mooier.

Citaat van: Peerless Monster op juni 29, 2014, 16:18:10
Dit zijn echt serieuze jongens. Prachtig zijn ze.
Als ze nu niet teveel reflecteren zou ik zeker deze kleir behouden.
Jeetje wat mooi!
Dank je Rens! Wij vinden ze ook prachtig staan. Het is zelfs zo dat we op termijn het rood willen vervangen door bruine tinten. Of dat ook echt gaat gebeuren is natuurlijk de vraag, maar de gedachte is er al ;) Hopelijk komt Rogier snel met een nieuwe CA plaat die we samen kunnen testen :music:

Citaat van: frank2 op juni 29, 2014, 16:19:32
Ziet er indrukwekkend uit Philip,  laat aub weten hoe alles klinkt straks met de nieuwe cinemike speler, ik denk dat dat ook nog aanmerkelijk wat

verschillen tov je oude speler gaat geven.
Dank je Frank! Ik zal zeker laten hoe wij de nieuwe CM speler gaan ervaren. Tijdens de test met de UD-7007CM in mijn eigen set die vik had mogelijk gemaakt was al duidelijk dat de CM verder gaat dan de Oppo, hoewel vik en ik beide verbaasd waren hoe goed de Oppo klonk. Echter de CM was nog niet helemaal optimaal door issue met de regiovrije oplossing, die overigens nu wel is opgelost. Bovendien krijg ik nog XLR-tuning wat niet standaard wordt aangeboden, maar Cinemike speciaal voor mij heeft ontwikkeld :worship:

Citaat van: mr.crash op juni 29, 2014, 16:24:40
De foto's uit jou topic en de info over veel
dingen waar je mee bezig bent helpt mij om mijn
kleine HT ook goed te maken.

Han
Dank je voor de mooie woorden Han! De bedoeling van mijn topic is precies dat. Aan anderen laten zien dat je van elke ruimte met zelfs beperkte middelen, even los van de apparatuur, een thuisbioscoop kan maken. Je moet dan wel alles zelf doen/kunnen, want dan heb je alleen materiaal nodig.

Citaat van: RonG op juni 29, 2014, 16:31:29
Prachtig Philip
Dank je Ron! Als de CM-speler hier is ingespeeld spreken we iets af :)

Citaat van: denoontje op juni 29, 2014, 21:40:27
welke nummers spelen nu beter op je set?
Dank je Thuur! Muziek zoals van de Eagles (Hotel California, is altijd een referentie geweest voor testen met laag), Live (Distance to here), Milow (North and South) laten nu een mooi strak, goed gedefinieerd en gelaagd laag horen. Ook de CD die bij de Notes is meegeleverd had nog wel eens te kampen met wat "problemen" in het laag en klonk met de komst van de PM-11S3 al een stuk beter, maar die klinkt nu echt gewoon prachtig.

Citaat van: Raymond187 op juni 30, 2014, 12:08:50
...maar de vorderingen van je ruimte blijven me aanspreken. Keep it up and enjoy the fibrations....meer is geluid toch niet :D
Dank je Raymond! Ik heb erg gelachen om jouw uitspraak :clapping:

Citaat van: Etiennevh op juni 30, 2014, 13:27:08
Ziet er goed uit Philip!
Dank je Etienne! De nieuwe speakers zijn op zich fors van formaat, maar daar waren we snel aan gewend. Ik zal nog eens nieuwe overzichtsfoto's maken. Moet ik toch nog doen voor de achtergrond van de afstandsbediening ;)

Citaat van: Christiaan S op juni 30, 2014, 13:42:41
Ha Phlip.

Als eerste: ik kreeg eergister pas een melding dat een mail die ik verzonden had niet doorgestuurd was naar je. Bummer :(
Als tweede: lekkere binnenkomer weer met die foto's 8) Zijn gewoon juweeltjes om te zien. En als ik je zo begrijp ook nog om te horen 8) 8)
Dank je Chris! Speakers zijn zeker juweeltjes, zowel om te zien als te horen.

Citaat van: treky22 op juni 30, 2014, 19:56:57
Holy  :ohmy: wat een mooie speakers zijn dat, zeg!!

Dit moet echt een superugrade zijn met de speakers die je had.
Was het geen optie om de 7's naar achteren te zetten, of heb ik dat gemist ergens ? :)

En idd, deze tesamen met straks de UD7007 CM moet echt zo'n jump zijn in het geluid  :headbanging: :headbanging:

heel veel luisterplezier met je nieuwe aanschaf  :music:
Dank je Huib! Precies dat was onze reactie ook toen ze werden geplaatst :wub:

De Note 7 waren we al erg blij mee, maar de Note 9 speelt op een heel ander niveau en is inderdaad een superupgrade. Hoeveel je ook tuned aan je set, het zijn uiteindelijk de speakers die het moeten weergeven ;)

De uitleg van waarom de Note 7 niet naar achteren heb je inderdaad gemist ;) De tweeter van de Note 7 zou over ons heen zou stralen (tweeter op oorhoogte s ideaal) en ik zou dan de BD-, CD- en DVD-rekken moet verplaatsen. Bovendien is de Note 7 jonger en ligt volgens de handelaar makkelijker in de internationale) markt. Wie overigens geïnteresseerd is in deze mooie speaker ze staan op site van de dealer waar ik de Note 9 heb gekocht, Hifi.nl en Marktplaats en wel hier:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/169544/ALR-Jordan-Note-7.html
http://link.marktplaats.nl/m816767949

Citaat van: LuPo op juni 30, 2014, 23:15:52
Mooie foto's Philip!
Dank je Peter! Het blijft overigens moeilijk om in mijn batcave goede foto's te maken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

It's good to have you back Philip!  :pompom:

Mooie kleur zeg die speakers erg chique!! Volgens mij heb ik de primeur binnen kort  ::) :P  :blush:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op juli  2, 2014, 08:14:41
It's good to have you back Philip!  :pompom:

Mooie kleur zeg die speakers erg chique!! Volgens mij heb ik de primeur binnen kort  ::) :P  :blush:
Thanks Viktor, it's good to be back!

Jij hebt zeker de primeur! Zowel met de Note 9's als met de Marantz UD-7007 CM en de JvG XLR interlink want die neem jij mee :pompom:

Ben benieuwd of jij hetzelfde verschil ervaart tussen de Note 7 en 9 :music:
Showcase - Topic

Valkyrie

Goed dat je weer terug bent Philip! :pompom: Het is altijd erg fijn om jouw ervaringen en plezier te lezen in dit topic!:)

Daarnaast heb je weer een gave upgrade. Het zijn flinke jongens die nieuwe fronts! Bevalt de kleur ook? Het was natuurlijk allemaal strak zwart. ;)
Veel luisterplezier!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Citaat van: Valkyrie op juli  2, 2014, 09:59:01
Goed dat je weer terug bent Philip! :pompom: Het is altijd erg fijn om jouw ervaringen en plezier te lezen in dit topic!:)

Daarnaast heb je weer een gave upgrade. Het zijn flinke jongens die nieuwe fronts! Bevalt de kleur ook? Het was natuurlijk allemaal strak zwart. ;)
Veel luisterplezier!
Dank je Jurian! Plezier heb ik zeker weer in mijn topic :)

Het (stereo)geluid is niet meer te vergelijken met vorig jaar augustus. Dat zei vik ook toen hij met de UD-7007 CM langskwam. De PM-11S3 in september was de eerste grote stap op weg naar een grootser geluid. De volgende grote stap was de komst van de nieuwe CA platen in december die het complete geluid op een hoger niveau bracht. Maar eerlijk is eerlijk, de grootste stap is toch echt de ALR/Jordan Note 9.

De volgende grote stap (ik hou blijkbaar niet van kleine stapjes :D) is de komst van de UD-7007 CM met XLR-tuning en de XLR interlink van John van Gent. Dan ben ik (voorlopig) klaar met mijn geluid op onverhoopte storingen na natuurlijk ;)

Door het mooie echte kersenhout, wat niet zo rood is als menig kersenkleur luidspreker, wordt het strakke zwart inderdaad doorbroken. Maar wel op een goede manier. Het ziet chique uit, ook door de fluwelen zwarte afwerking aan de voorkant. Als daar nog kleur in had gezeten was het misschien een ander verhaal geweest, maar nu zijn echt helemaal in onze nopjes!
Showcase - Topic