Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Antoine op augustus 13, 2013, 22:44:30
Haha, ik heb een vermoeden als ik 't zo allemaal lees: de mogelijke wens naar upgrades!  ;)
Tja... zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen. Moet wel nog "even" sparen en wat zaken verkopen, maar als nu ik met eigen ogen en oren heb ervaren wat CineMike kan dan is het eerlijk gezegd wel erg verleidelijk. Ze kunnen ook mijn HD950 tunen, zodat deze een nóg beter beeld geeft en ook niet de omgeving vervuild met HF-signalen. En aangezien ik geen CA Diamond op mijn projector kan leggen... ;D

Maar voordat het zover is, heb ik zowel een Denon DBT-3313CM als een Marantz UD-7007CM kunnen beluisteren in mijn eigen set. Dus met en zonder CA Diamond. En de projector zou ik eerst 1-op-1 willen vergelijken bij CineMike, wat overigens goed mogelijk is. Vervelende is dat CineMike nog geen uur rijden is... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Even een noob vraag :P
Wat is een CA Diamond 2?
CA is Cambridge Audio? Oh nee CA Electronics ontdek ik net uit je signature.

Edit: Aha een "damping plate"  :D Weer wat geleerd! :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Etiennevh

Een stuk "keramisch" afval met een unieke magische werking ;)   :notify:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: larzie op augustus 14, 2013, 11:48:08
Even een noob vraag :P
Wat is een CA Diamond 2?
CA is Cambridge Audio? Oh nee CA Electronics ontdek ik net uit je signature.

Edit: Aha een "damping plate"  :D Weer wat geleerd! :P
Dat heb je snel geleerd! :thumbs-up:

CA staat voor Crusade Audio, een Nederlands bedrijf met innovatieve producten gebaseerd op keramisch materiaal. Tijdens een M&G met de CA Diamond in aanraking gekomen en je weet inmiddels waar dat toe geleid heeft ;D Hoe ze het doen? Geen idee, maar ons geluid is er zoveel beter op geworden, ongelooflijk gewoon!

Citaat van: Etiennevh op augustus 14, 2013, 12:16:25
Een stuk "keramisch" afval met een unieke magische werking ;)   :notify:
Zou het niet afval willen noemen, maar magische werking heeft het zeker!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op augustus 14, 2013, 13:10:22
Zou het niet afval willen noemen, maar magische werking heeft het zeker!
;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Een dikke plaat met onbekende inhoud die het geluid mooier maakt en niet voorzien is van een stekker. It's magic!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: quattronl op augustus 14, 2013, 13:44:38
Een dikke plaat met onbekende inhoud die het geluid mooier maakt en niet voorzien is van een stekker. It's magic!

En nog even en dan kan jij het met eigen oren in je eigen set ervaren :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Tussen al het CineMike en CA Diamond-geweld zou je bijna vergeten dat ik nog met iets anders bezig was/ben. En dat is mijn ruimte een keer goed in kaart brengen. Daarvoor had ik een gecalibreerde microfoon besteld en wel de miniDSP UMIK-1.

Met enige vertraging deze vandaag mogen ontvangen. Met het serienummer het calibratiebestand opgehaald en in REW ingesteld. Dat was een fluitje van een cent. REW herkent de microfoon bij opstarten en vraagt ook naar het calibratiebestand. Nu nog REW goed instellen en dan ben ik klaar voor de eerste meting. Wordt echter, op zijn vroegst, pas iets voor volgend weekend...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Wat een plannen weer allemaal, blijft maar door gaan :P Ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de nieuwe CA plates en de CM upgrades.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op augustus 14, 2013, 22:02:13
Wat een plannen weer allemaal, blijft maar door gaan :P Ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de nieuwe CA plates en de CM upgrades.
Ik moet mijn nickname natuurlijk wel eer aan blijven doen :D
Showcase - Topic

RubenV.

Zo'n Hausmesse bij CineMike is een mooie ervaring  :D Samen met de JBL Synthesis room het meest indrukwekkendste dat ik tot nu toe heb gehoord.

Wellicht dat ik het gemist heb, maar wanneer komt de "Chamber of Dreams movie" online bij tweakers?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

VlisChris

Citaat van: HTip op augustus 14, 2013, 22:45:05
Ik moet mijn nickname natuurlijk wel eer aan blijven doen :D

Het begon al ernstig stil te worden in je topic :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: RubenV. op augustus 14, 2013, 23:59:33
Zo'n Hausmesse bij CineMike is een mooie ervaring  :D Samen met de JBL Synthesis room het meest indrukwekkendste dat ik tot nu toe heb gehoord.
Het JBL Synthesis systeem heb ik nog niet mogen ervaren, maar dat zal niet minder inDRUKwekkend zijn. De volgende keer dat mijn projector moet worden gecalibreerd zal Garmt wel even een korte demo willen geven denk ik ;)

Leuk dat jij de Hausmesse ook hebt mogen ervaren. Hadden ze toen al de Quadral Titan lijn? Als je de foto's op de site bekijkt is er nogal wat verandert. Primeur voor een groot deel van de gasten waren de full size center :o, de nieuwe dubbele 18" passieve Tannoy sub :o :o :o en de prachtige Sony VW1000. Los van de nieuwe tuning op de bestaande componenten.

Toch nog 1 klein puntje van kritiek ;) Ik vond de akoestiek in "Kino 1" niet optimaal. Het is natuurlijk een huiskamer en ze hebben al veel gedaan, maar met hogere volumes vond ik het mid/hoog iets te scherp voor mijn gevoelige oren ;) Maar daar ben ik natuurlijk een beetje verwend in :D

Citeer
Wellicht dat ik het gemist heb, maar wanneer komt de "Chamber of Dreams movie" online bij tweakers?
De preciese datum weet ik niet, maar ergens in september wil Tweakers een serie met thuisbioscopen beginnen, waarbij ik de aftrap mag geven. Wat ik wel weet is dat filmpjes altijd op zondagochtend worden gepubliceerd. Ik krijg van te voren bericht en dat zal ik hier natuurlijk delen. Hoeven jullie niet elke zondag in september in de ochtend continu de videopagina op Tweakers te refreshen :D
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:26:59
De preciese datum weet ik niet, maar ergens in september wil Tweakers een serie met thuisbioscopen beginnen, waarbij ik de aftrap mag geven. Wat ik wel weet is dat filmpjes altijd op zondagochtend worden gepubliceerd. Ik krijg van te voren bericht en dat zal ik hier natuurlijk delen. Hoeven jullie niet elke zondag in september in de ochtend continu de videopagina op Tweakers te refreshen :D
Tweakers heeft tegenwoordig best leuke items, kleine documentaires. Tijdje terug over 1 van de medeuitvinders van de CD enzo.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 15, 2013, 02:55:26
Het begon al ernstig stil te worden in je topic :P
:clapping: Vond ik ook al, dus ik dacht "post even iets voordat mijn topic naar pagina 2 verdwijnt" :D
Showcase - Topic

Madhouse

Ze kunnen dit topic toch gewoon Sticky maken?  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Staaled

Citaat van: RubenV. op augustus 14, 2013, 23:59:33

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:26:59
Het JBL Synthesis systeem heb ik nog niet mogen ervaren, maar dat zal niet minder inDRUKwekkend zijn. De volgende keer dat mijn projector moet worden gecalibreerd zal Garmt wel even een korte demo willen geven denk ik ;)

Dit al eens gespot ?

http://www.professionalhomecinema.com/

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Eddye op augustus 15, 2013, 08:30:59
Tweakers heeft tegenwoordig best leuke items, kleine documentaires. Tijdje terug over 1 van de medeuitvinders van de CD enzo.
Vind ik ook. En de kwaliteit van die video's is van professionele kwaliteit. De cameraman die mijn ruimte en mij heeft vastgelegd is ook in dienst van het bedrijf achter Tweakers. Hij is ook degene die de video monteert en produceert.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 15, 2013, 08:43:04
Ze kunnen dit topic toch gewoon Sticky maken?  :D
:clapping: Hoef ik in ieder geval niet meer te zoeken :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 15, 2013, 08:50:57
Dit al eens gespot ?

http://www.professionalhomecinema.com/

Tot nu nog niet. Mooi concept met indrukwekkende specs. Matching in apparatuur is alles en dat proberen zij op deze manier optimaal af te stemmen. Vraag me wel af of dit een thuisbioscoop niet te veel van het goede is ;)

Bij CineMike stonden ook monobloks die 1000W konden leveren. Bij mij zou de naald van de VU-meter niet ver uit de nulstand komen ;)
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:54:25
:clapping: Hoef ik in ieder geval niet meer te zoeken :D
Heb je je eigen topic niet gebookmarked, dan ?  ???
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op augustus 15, 2013, 08:59:44
Heb je je eigen topic niet gebookmarked, dan ?  ???
Was eigenlijk een geintje. Ik heb bladwijzers van de topics waarvan ik eigenaar ben ;)
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:59:05
Tot nu nog niet. Mooi concept met indrukwekkende specs. Matching in apparatuur is alles en dat proberen zij op deze manier optimaal af te stemmen. Vraag me wel af of dit een thuisbioscoop niet te veel van het goede is ;)

Bij CineMike stonden ook monobloks die 1000W konden leveren. Bij mij zou de naald van de VU-meter niet ver uit de nulstand komen ;)
Het is dan ook niet goedkoop en bedoeld voor de grote(re) ruimtes.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 15, 2013, 10:17:56
Het is dan ook niet goedkoop en bedoeld voor de grote(re) ruimtes.

Zoiets dacht ik al. Dan is het JBL systeem waarschijnlijk nog betaalbaar ;)
Showcase - Topic