Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Staaled

#14525
Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 10:34:42
Zoiets dacht ik al. Dan is het JBL systeem waarschijnlijk nog betaalbaar ;)
Mogelijk, maar ook die mikt op de niet hobbyisten of DHZ'ers ,dit itt tot ons. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

VlisChris

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:54:25
:clapping: Hoef ik in ieder geval niet meer te zoeken :D

Gewoon vaker wat nieuws kopen of wat veranderen.
Als je er nu een Belgisch Frietkot van maakt heb je ook kans dat je topic de komende maanden continue bovenaan de pagina staat :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 15, 2013, 10:40:51
Mogelijk, maar ook die mikt op de niet hobbyisten of DHZ'ers ,dit itt tot ons. :music:

Hoe dan ook, beide systemen liggen ver buiten mijn bereik ;)

Citaat van: Christiaan S op augustus 15, 2013, 12:29:19
Gewoon vaker wat nieuws kopen of wat veranderen.
Als je er nu een Belgisch Frietkot van maakt heb je ook kans dat je topic de komende maanden continue bovenaan de pagina staat :P
;D Ik heb denk ik mijn snapper niet aan staan, want ik begrijp dat laatste niet...

En ik zal proberen regelmatig iets nieuws te kopen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 17:04:06
Hoe dan ook, beide systemen liggen ver buiten mijn bereik ;)

Wat ik zo lees heb je ze ook niet 123 nodig. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 15, 2013, 17:07:30
Wat ik zo lees heb je ze ook niet 123 nodig. ;)
Klopt helemaal! Je had het vorig jaar al zelf ervaren kunnen hebben, maar toen kwam er iets tussen... Nu is het overigens wel veel beter :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Je was toch bang dat je topic naar p2 zou verdwijnen? Dan moet je iets doen om te zorgen dat de mensen iets over te posten hebben ;)
En wat is nu een betere manier dan om je prachtige HT om te bouwen tot frietkot ;) Dan raken de mensen daar niet over uitgepraat, en staat je (voormalig dan :P) HT altijd boven aan op p1.

Inderdaad, beetje vergezocht :angel: :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 17:09:39
Klopt helemaal! Je had het vorig jaar al zelf ervaren kunnen hebben, maar toen kwam er iets tussen... Nu is het overigens wel veel beter :pompom:
Zit wat mij betreft nog in het vat.... :)
(het houdt nog niet helemaal over maar de grootste druk is hier nu wel van de ketel)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 15, 2013, 17:15:38
Zit wat mij betreft nog in het vat.... :)
(het houdt nog niet helemaal over maar de grootste druk is hier nu wel van de ketel)
Wat mij betreft ook, dus dat komt nog wel een keer goed...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RubenV.

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:26:59
Het JBL Synthesis systeem heb ik nog niet mogen ervaren, maar dat zal niet minder inDRUKwekkend zijn. De volgende keer dat mijn projector moet worden gecalibreerd zal Garmt wel even een korte demo willen geven denk ik ;)

Leuk dat jij de Hausmesse ook hebt mogen ervaren. Hadden ze toen al de Quadral Titan lijn? Als je de foto's op de site bekijkt is er nogal wat verandert. Primeur voor een groot deel van de gasten waren de full size center :o, de nieuwe dubbele 18" passieve Tannoy sub :o :o :o en de prachtige Sony VW1000. Los van de nieuwe tuning op de bestaande componenten.

Toch nog 1 klein puntje van kritiek ;) Ik vond de akoestiek in "Kino 1" niet optimaal. Het is natuurlijk een huiskamer en ze hebben al veel gedaan, maar met hogere volumes vond ik het mid/hoog iets te scherp voor mijn gevoelige oren ;) Maar daar ben ik natuurlijk een beetje verwend in :D
De preciese datum weet ik niet, maar ergens in september wil Tweakers een serie met thuisbioscopen beginnen, waarbij ik de aftrap mag geven. Wat ik wel weet is dat filmpjes altijd op zondagochtend worden gepubliceerd. Ik krijg van te voren bericht en dat zal ik hier natuurlijk delen. Hoeven jullie niet elke zondag in september in de ochtend continu de videopagina op Tweakers te refreshen :D

De Quadral Titan line hadden ze al, een flinke centerspeaker ook al denk ik niet dat het dezelfde was. Ondanks de wat mindere akoestiek (blijft idd lastig in een woonruimte) was het toch behoorlijk indrukwekkend allemaal. De JBL synthesis room waar ik in ben geweest had 4x18" subs.

De sim2 demo van 3d-materiaal bij CineMike (met name Avatar en de verschrikkelijke ikke) is wel het beste dat ik tot nu toe gezien heb. Normaal gesproken ben ik niet zo van de 3d, maar dat was wel echt een positieve toevoeging op de film beleving.

Ik ben erg benieuwd naar het filmpje van tweakers, maar dat zullen er wel meer zijn denk ik zo  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op augustus 16, 2013, 02:11:06
De Quadral Titan line hadden ze al, een flinke centerspeaker ook al denk ik niet dat het dezelfde was. Ondanks de wat mindere akoestiek (blijft idd lastig in een woonruimte) was het toch behoorlijk indrukwekkend allemaal. De JBL synthesis room waar ik in ben geweest had 4x18" subs.
Indrukwekkend was het zeker! De frontstage was bijna naadloos en de sub voelde je echt, ook al zat je helemaal achterin :o Bij hoge volumes werd het allemaal een beetje teveel voor mij, maar ik was daar bijna alleen in ;)

Citaat
De sim2 demo van 3d-materiaal bij CineMike (met name Avatar en de verschrikkelijke ikke) is wel het beste dat ik tot nu toe gezien heb. Normaal gesproken ben ik niet zo van de 3d, maar dat was wel echt een positieve toevoeging op de film beleving.
Ik ben ook niet zo van 3D en ik heb het bij CineMike ook niet bekeken. De 3D-voorstelling was in Kino 2 en daar ben ik alleen voor de vergelijking tussen de AV7701CM en AV8801CM geweest. De laatste was duidelijk de winnaar! Trouwens in Kino 2 is de akoestiek aanmerkelijk beter ;)

Citaat
Ik ben erg benieuwd naar het filmpje van tweakers, maar dat zullen er wel meer zijn denk ik zo  :D
Met jou velen inderdaad, inclusief ik :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Beetje deja vu. Ik heb een afzegging voor zaterdag 31 augustus, dus zeker 1 plaats over... We beginnen rond 11.00 uur, dus sta/stond je op de wachtlijst of heb je al eerder achter het net gevist, grijp je kans :popcorn:

Dit wil overigens niet zeggen dat het nu opeens open huis is en dat iedereen kan inschrijven ;)

Sluitingsdatum: 25 augustus 2013 om 12:00 uur
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

Citaat van: HTip op augustus 16, 2013, 15:40:54
Beetje deja vu. Ik heb een afzegging voor zaterdag 31 augustus, dus zeker 1 plaats over... We beginnen rond 11.00 uur, dus sta/stond je op de wachtlijst of heb je al eerder achter het net gevist, grijp je kans :popcorn:

Dit wil overigens niet zeggen dat het nu opeens open huis is en dat iedereen kan inschrijven ;)

Jammer ik wilde net gaan roepen!  ;) :D als het mag, schrijf ik me graag in voor de wachtlijst, volgens mij hebben we t er eerder een keer over gehad per pm, maar dat is lang geleden hoor.

Eddye

Citaat van: HTip op augustus 16, 2013, 15:40:54
Beetje deja vu. Ik heb een afzegging voor zaterdag 31 augustus, dus zeker 1 plaats over... We beginnen rond 11.00 uur, dus sta/stond je op de wachtlijst of heb je al eerder achter het net gevist, grijp je kans :popcorn:

Dit wil overigens niet zeggen dat het nu opeens open huis is en dat iedereen kan inschrijven ;)
Ik zou heel erg graag willen, maar ik moet (weer) werken.. Inderdaad Deja vu.... :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: MVG op augustus 16, 2013, 15:43:25
Jammer ik wilde net gaan roepen!  ;) :D als het mag, schrijf ik me graag in voor de wachtlijst, volgens mij hebben we t er eerder een keer over gehad per pm, maar dat is lang geleden hoor.
Dat kan ik me nog wel herinneren ;)

Als niemand van de wachtlijst reageert ben je welkom!

Citaat van: Eddye op augustus 16, 2013, 15:44:08
Ik zou heel erg graag willen, maar ik moet (weer) werken.. Inderdaad Deja vu.... :(
Ik zou zeggen, 3 maal scheepsrecht ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

Citaat van: HTip op augustus 16, 2013, 15:47:57
Dat kan ik me nog wel herinneren ;)

Als niemand van de wachtlijst reageert ben je welkom!
Ik zou zeggen, 3 maal scheepsrecht ;)


Dan heb je een goed geheugen! Ik onthoud zulke kleine dingetjes ook vaak hoor, maar toch leuk dat je dat nog weet na wellicht al bijna anderhalf a 2 jaar  :)

Ik zou het erg leuk vinden om de chamber eens in het echt te zien! Lijkt me een geweldig dagje weg!  :clapping:

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 15, 2013, 17:15:22
Je was toch bang dat je topic naar p2 zou verdwijnen? Dan moet je iets doen om te zorgen dat de mensen iets over te posten hebben ;)
En wat is nu een betere manier dan om je prachtige HT om te bouwen tot frietkot ;) Dan raken de mensen daar niet over uitgepraat, en staat je (voormalig dan :P) HT altijd boven aan op p1.

Inderdaad, beetje vergezocht :angel: :P
Ik dacht dat ik iets in het nieuws had gemist ;) Iets met een frietkot of zo... ;D

Ben overigens niet echt bang dat mijn topic naar pagina 2 verhuist. Er gebeurt gewoon te veel ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Ik sta onderaan de wachtlijst maar de 31ste kan ik helaas niet  :nopompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: MVG op augustus 16, 2013, 16:11:36

Dan heb je een goed geheugen! Ik onthoud zulke kleine dingetjes ook vaak hoor, maar toch leuk dat je dat nog weet na wellicht al bijna anderhalf a 2 jaar  :)

Ik zou het erg leuk vinden om de chamber eens in het echt te zien! Lijkt me een geweldig dagje weg!  :clapping:

Is het alweer zolang geleden? Ik heb inderdaad een goed geheugen. Vind niet iedereen even leuk ;D

Reserveer alvast de 31e... Ik zal de oproep aanpassen met een uiterste datum. Heeft niemand dan gereageerd, dan ben jij de gelukkige :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: RubenV. op augustus 16, 2013, 16:38:49
Ik sta onderaan de wachtlijst maar de 31ste kan ik helaas niet  :nopompom:
Helaas! Ik heb de volgende M&G's op papier al samengesteld ;) Dus je komt zeker een keer aan de beurt.

Maakt overigens niet uit waar je op de wachtlijst staat in dit soort crisis-situaties ;D En de wachtlijst staat op alfabet van de nickname ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

quattronl

Bummer, heb dan een familiefeest in het hoge noorden :(
Ach, er komt vast nóg wel een M&G ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MVG

Citaat van: HTip op augustus 16, 2013, 16:39:35
Is het alweer zolang geleden? Ik heb inderdaad een goed geheugen. Vind niet iedereen even leuk ;D

Reserveer alvast de 31e... Ik zal de oproep aanpassen met een uiterste datum. Heeft niemand dan gereageerd, dan ben jij de gelukkige :popcorn:

Kan ik me voorstellen, ik maak dat ook wel eens mee  ;D

Staat gereserveerd, ik heb dan nog net vakantie dus dat kan prima  :thumbs-up: Ik hoor het vanzelf, zo nee dan wellicht een andere keer, zo ja dan super leuk natuurlijk!  :popcorn:

HTip

Citaat van: quattronl op augustus 16, 2013, 16:42:50
Bummer, heb dan een familiefeest in het hoge noorden :(
Ach, er komt vast nóg wel een M&G ;)
Zolang we hier wonen is daar wel grote kans op ;D Dus jouw kans komt ook nog Ferry!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rha007

Citaat van: HTip op augustus 16, 2013, 15:40:54
Beetje deja vu. Ik heb een afzegging voor zaterdag 31 augustus, dus zeker 1 plaats over... We beginnen rond 11.00 uur, dus sta/stond je op de wachtlijst of heb je al eerder achter het net gevist, grijp je kans :popcorn:

Dit wil overigens niet zeggen dat het nu opeens open huis is en dat iedereen kan inschrijven ;)

Hm, de 31ste begint mijn vakantie en vetrek ik naar Spanje. Ik zou mijn vakantie er gerust een dag voor in willen korten maar daar gaat mijn vrouw waarschijnlijk niet mee akkoord  :D

Ik hoop dat ik de volgende keer meer geluk heb.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HTip

Citaat van: Rha007 op augustus 16, 2013, 16:51:48
Hm, de 31ste begint mijn vakantie en vetrek ik naar Spanje. Ik zou mijn vakantie er gerust een dag voor in willen korten maar daar gaat mijn vrouw waarschijnlijk niet mee akkoord  :D

Ik hoop dat ik de volgende keer meer geluk heb.
Denk dat ze dat niet kan waarderen :D Volgende keer beter...

Ik heb de oproep aangepast met een sluitingsdatum:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2479504#msg2479504
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive