Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Een video van een HT is idd erg leuk, visueel dan. Geluid wat een HT presteert kan natuurlijk niet weergegeven worden, dat moet je meemaken ;D, vooral bij Philip :).

HTip

Citaat van: LuPo op mei 16, 2013, 10:12:17
Heb je een account op Gathering of Tweakers Philip? Anders is dit misschien wat voor je: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40246031#40246031
Heb ik niet, maar is natuurlijk wel zo gemaakt ;) Zo is het op andere forums ook begonnen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: RonG op mei 16, 2013, 10:22:47
Een video van een HT is idd erg leuk, visueel dan. Geluid wat een HT presteert kan natuurlijk niet weergegeven worden, dat moet je meemaken ;D, vooral bij Philip :).
Bedankt Ron! Stereo is al moeilijk, maar surround is helemaal niet te doen. Je ziet waarschijnlijk wel de impact van de sub door het bewegen van de camera ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Citaat van: HTip op mei 16, 2013, 10:57:47
Heb ik niet, maar is natuurlijk wel zo gemaakt ;) Zo is het op andere forums ook begonnen :D

Doe maar dan want ik heb al een reactie of je tweaker bent. ;) Er is dus interesse voor je HT. :P

HTip

Citaat van: LuPo op mei 16, 2013, 12:42:00
Doe maar dan want ik heb al een reactie of je tweaker bent. ;) Er is dus interesse voor je HT. :P
Je hebt reclame voor me gemaakt zie ik :thumbs-up: Forums kosten me al veel tijd, maar ik zal eens kijken of er nog 1 bij kan ;)

Wat ik uit de reacties lees, hebben ze al een voorkeur voor Mystikal's kelder...
Showcase - Topic

LuPo

Ik heb een paar PM's van zeef (de moderator die erover gaat) en als je je aanmeld en even je set post in dat topic dan is het volgens mij goed. :D Hij vind jouw set met kop en schouders de mooiste! Terecht! :worship:

Rha007

Citaat van: HTip op mei 16, 2013, 21:35:52
Je hebt reclame voor me gemaakt zie ik :thumbs-up: Forums kosten me al veel tijd, maar ik zal eens kijken of er nog 1 bij kan ;)
Pas je er wel voor op dat je nog tijd over houdt om van je set te genieten  :P
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HTip

Citaat van: LuPo op mei 17, 2013, 10:07:54
Ik heb een paar PM's van zeef (de moderator die erover gaat) en als je je aanmeld en even je set post in dat topic dan is het volgens mij goed. :D Hij vind jouw set met kop en schouders de mooiste! Terecht! :worship:
:wub: Hoe kan ik dit nu weigeren? Thanks!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Rha007 op mei 17, 2013, 11:51:46
Pas je er wel voor op dat je nog tijd over houdt om van je set te genieten  :P

Zeker! Mooie van laptops, tablets, smartphones is dat je dit dus heel goed kunt combineren. Ik zit vaker met mijn iPad op schoot te luisteren naar muziek in de HT, terwijl ik het forum volg. Dus don't worry, dat zal niet snel gebeuren. Gisteravond samen met Annet een paar uur muziek geluisterd. Heerlijk ontspannen is dat toch.
Showcase - Topic

Rha007

Heerlijk is dat he?! Wij hebben dan weliswaar niet zo'n mooie dedicated ruimte als jullie, maar het komt bij ons ook steeds vaker voor dat de tv uit blijft en we heel de avond lekker naar muziek luisteren.

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HTip

Citaat van: Rha007 op mei 17, 2013, 17:13:27
Heerlijk is dat he?! Wij hebben dan weliswaar niet zo'n mooie dedicated ruimte als jullie, maar het komt bij ons ook steeds vaker voor dat de tv uit blijft en we heel de avond lekker naar muziek luisteren.
Is zeker heerlijk! :wub: Wij nemen veel series op, maar daar lopen we een beetje in achter. Afgelopen week nog een aflevering van Castle gekeken en toen kregen we tijdens de reclame kerstwensen voor onze kiezen :o

Gisteravond weer een film gekeken en het was alsof we in de sub zaten. Zo gaaf! :o
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op mei 18, 2013, 09:33:48
Gisteravond weer een film gekeken en het was alsof we in de sub zaten. Zo gaaf! :o
wat wil je nog meer! :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op mei 20, 2013, 17:14:36
wat wil je nog meer! :D
Helemaal niets. Gewoon lekker genieten :pompom:

Ik had eerlijk gezegd wel wat reacties verwacht op het "in de sub" zitten. De film was namelijk "Hunt for Red October" ;) Zaterdag trouwens "Skyfall" gekeken. Wij vonden het een fantastische film met een prachtig beeld en geluid. Echter vond ik dat ze het nog beter hadden kunnen doen. De scene waar M in de regen uit de Jaguar stapte was dat alleen aan de voorkant. En nog een paar andere scenes waarbij de surrounds meer hadden gebruikt mogen worden. Maar de explosies waren wel aardig :o Vooral de laatste :o :o :o
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 20, 2013, 19:56:13
Helemaal niets. Gewoon lekker genieten :pompom:

Ik had eerlijk gezegd wel wat reacties verwacht op het "in de sub" zitten. De film was namelijk "Hunt for Red October" ;) Zaterdag trouwens "Skyfall" gekeken. Wij vonden het een fantastische film met een prachtig beeld en geluid. Echter vond ik dat ze het nog beter hadden kunnen doen. De scene waar M in de regen uit de Jaguar stapte was dat alleen aan de voorkant. En nog een paar andere scenes waarbij de surrounds meer hadden gebruikt mogen worden. Maar de explosies waren wel aardig :o Vooral de laatste :o :o :o
Stip je wel een mooi punt aan. Ik vind de surroundmix zeker niet altijd geslaagd en zie dat dan altijd als een gemiste kans.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Zijn waarschijnlijk niet zo veel mensen die dat opvalt. Ach, we zijn gewoon verwend :D
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 20, 2013, 20:13:51
Zijn waarschijnlijk niet zo veel mensen die dat opvalt. Ach, we zijn gewoon verwend :D
Nee, voor veel mensen moet het gewoon hard en fel. Haha, kan me eens herinneren dat een vriend van me langs kwam. Vond het wel aardig, maar zijn vader had Bose en dat was veel gaver want dan trilde het hele huis. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rha007

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 20:05:53
Stip je wel een mooi punt aan. Ik vind de surroundmix zeker niet altijd geslaagd en zie dat dan altijd als een gemiste kans.
Grappig. Ik zit nu in Portugal bij mijn schoonouders en gisteren waren we uitgenodigd bij vrienden (engelsen) van mijn schoonouders. Deze man heeft jaren voor een engelse filmmaatschappij gewerkt als sound editor en heeft oa ook het geluid van enkele james bond films gedaan.
Hij vertelde gisteren precies hetzelfde. In zijn ogen (oren) is het geluid bij films vaak nog verre van optimaal.

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 20:16:31
Nee, voor veel mensen moet het gewoon hard en fel. Haha, kan me eens herinneren dat een vriend van me langs kwam. Vond het wel aardig, maar zijn vader had Bose en dat was veel gaver want dan trilde het hele huis. :laugh:
Heel herkenbaar ;) Doet me ook denken aan een reclame van Bose van een tijd geleden :D

Was een keer bij een vriend en die wilde zijn surroundgeluid aan mij horen. De rears stonden veel te hard, maar hij vond het gaaf! Ik heb mij toen ingehouden om hem niet tegen het hoofd te stoten. Daarna is hij hier geweest en vond hij dat mijn rears zo zacht stonden :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Rha007 op mei 20, 2013, 20:28:32
Grappig. Ik zit nu in Portugal bij mijn schoonouders en gisteren waren we uitgenodigd bij vrienden (engelsen) van mijn schoonouders. Deze man heeft jaren voor een engelse filmmaatschappij gewerkt als sound editor en heeft oa ook het geluid van enkele james bond films gedaan.
Hij vertelde gisteren precies hetzelfde. In zijn ogen (oren) is het geluid bij films vaak nog verre van optimaal.
Gaaf! Kun je hem vragen welke films hij aan heeft gewerkt?

Trouwens toch wel leuk dat ons dat soort dingen opvallen ;)
Showcase - Topic

SV..S

Ik vond het wel een mooie uitdrukking " in de sub zitten" al dacht ik niet direct aan een duikboot ;D
Meer alsof je complete ht een sub is, je " voelt" het in de hele ruimte ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Jumping Jack

Haha, een oom van mij heeft ook een surround geval van bose met zo'n bandpass-kast en telkens opnieuw: 'man, wat klinkt dat goed é' en 'dit is een kostbaar setje hoor'. Ik heb nog nooit middentonen gehoord daar, alleen een irritante dreunende brij van laag en midlaag maar dat heb ik hem nog nooit durven zeggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HTip

Citaat van: SV..S op mei 20, 2013, 21:52:25
Ik vond het wel een mooie uitdrukking " in de sub zitten" al dacht ik niet direct aan een duikboot ;D
Meer alsof je complete ht een sub is, je " voelt" het in de hele ruimte ;)
;D Dat was ook eerlijk gezegd de grap. Het is ook inderdaad zo dat je de sub voelt in de hele ruimte :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jumping Jack op mei 20, 2013, 22:03:06
Haha, een oom van mij heeft ook een surround geval van bose met zo'n bandpass-kast en telkens opnieuw: 'man, wat klinkt dat goed é' en 'dit is een kostbaar setje hoor'. Ik heb nog nooit middentonen gehoord daar, alleen een irritante dreunende brij van laag en midlaag maar dat heb ik hem nog nooit durven zeggen...
Gewoon jouw set een keer aan hem laten horen en hij is zo genezen... of niet ;D

Moet eerlijk bekennen dat ik ook vroeger (toen ik klein behuisd was) een Bose Acoustimas heb gehad :-X
Showcase - Topic

Jumping Jack

Goh, als je niet beter weet, vind je dat goed natuurlijk. Het is pas als je proeft hoe het ook kan (geldt zowel voor stereo als surround)... Ignorance is bliss zeker?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

morca

Citaat van: Jumping Jack op mei 20, 2013, 22:03:06
Jij hebt ook al zo,n oom......mijn setje vond ie niks,kom ik daar heeft ie Bose gekocht......
Klinkt goed he zegt ie tegen me ../......... :blink:  :wacko:  :-X