Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Of de sub tijdens het inmeten? ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

CoSo

Dat ziet er spectaculair uit  :worship:

Ben je tevreden over de upgrade zoals je had verwacht?

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Ware het geen idee geweest om gewoon een vloertje te leggen van plates?  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

skoebiedoe

Vind ze eerlijk gezegd een beetje "lomp " liggen onder de speakers,een schoonheidsprijs zullen ze niet winnen ..maar t'is het resultaat dat telt en zolang het voor u werkt.... ;)

Ben benieuwd naar de metingen.

HTip

Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties, mooie woorden en complimenten. Blijft erg leuk op deze manier en is de moeite van het vastleggen helemaal waard :wub:

Citaat van: Peerless Monster op april 15, 2013, 21:34:59
Mooie zwart waarden zeg!
De foto's zijn prachtig Philip!
Ik had graag wellicht een mooi detail nog gezien... Het merkje ;D

Mooie foto heb je gemaakt Rens! Die ontbrak inderdaad nog in mijn verzameling ;)

Citaat van: CoSo op april 15, 2013, 21:45:23
Dat ziet er spectaculair uit  :worship:

Ben je tevreden over de upgrade zoals je had verwacht?
Absoluut! Het ziet er niet alleen spectaculair uit, het klinkt ook zo :music:

Citaat van: skoebiedoe op april 15, 2013, 22:25:22
Vind ze eerlijk gezegd een beetje "lomp " liggen onder de speakers,een schoonheidsprijs zullen ze niet winnen ..maar t'is het resultaat dat telt en zolang het voor u werkt.... ;)
Ik vind het juist imposant uitzien. Het heeft ook een reden. Ik had ook kunnen kiezen voor platen die, zoals de sub, precies zouden passen. Maar dan zouden ze alleen maar voor deze speakers werken en aangezien dit een eenmalige investering is heb ik gekozen voor platen waar eventueel ook andere speakers op kunnen.

Citaat van: Jumping Jack op april 15, 2013, 22:17:20
Ware het geen idee geweest om gewoon een vloertje te leggen van plates?  :D
:clapping:

Had gekund, maar had niet zoveel zin gehad. De platen werken alleen onder een component of speaker. En bovendien had dan de deur niet meer open gekund :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 15, 2013, 21:21:45
Nu de meting nog  :notify: :notify:
Citaat van: Raymond187 op april 15, 2013, 21:26:24
En hoorbaar verschil?
Citaat van: Peerless Monster op april 15, 2013, 21:36:06
Of de sub tijdens het inmeten? ;D
Nog een prachtige foto Rens! Misschien moeten we een album maken dat we kunnen delen :thumbs-up:

De afbeeldingen van de meting volgen, als alles meezit, vanavond...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op april 16, 2013, 06:43:25
Nog een prachtige foto Rens! Misschien moeten we een album maken dat we kunnen delen :thumbs-up:

De afbeeldingen van de meting volgen, als alles meezit, vanavond...

De anderen zijn niet echt heel spannend jammer genoeg!
Ben ook geen echte fotograaf zoals jij natuurlijk.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

high-q

Citaat van: HTip op april 16, 2013, 06:38:46
Ik vind het juist imposant uitzien. Het heeft ook een reden. Ik had ook kunnen kiezen voor platen die, zoals de sub, precies zouden passen. Maar dan zouden ze alleen maar voor deze speakers werken en aangezien dit een eenmalige investering is heb ik gekozen voor platen waar eventueel ook andere speakers op kunnen.

+1

Ik vind het er ook mooi uit zien. Alleen qua uiterlijk al een mooie toevoeging en de foto's zijn top!
Verstandig ook dat alvast vooruit is gedacht wat betreft eventuele andere speakers.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

StefaanD

Citaat van: HTip op april 16, 2013, 06:38:46
:clapping:

Ja ja een volgende update zit reeds in de pijplijn  :D

Nee, ziet er gewoon heel netjes uit Philip. Dat rack moet denk 'k nu toch wel wat te verduren krijgen qua gewicht.

HTip

Citaat van: Peerless Monster op april 16, 2013, 07:55:20
De anderen zijn niet echt heel spannend jammer genoeg!
Ben ook geen echte fotograaf zoals jij natuurlijk.

Ben ook geen echte fotograaf hoor. Ik heb misschien alleen wat meer ervaring met een DSLR. En een goed statief helpt ook ;)

Ik ben toch wel benieuwd naar de rest van je opnamen. Heb je al gevonden hoe met YT moet?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: high-q op april 16, 2013, 08:41:37
+1

Ik vind het er ook mooi uit zien. Alleen qua uiterlijk al een mooie toevoeging en de foto's zijn top!
Verstandig ook dat alvast vooruit is gedacht wat betreft eventuele andere speakers.
Dank je! Ik vermoed dat mijn speakers de platen wel overleven ;)

Trouwens over speakers gesproken, vandaag heeft de dealer contact gehad met ALR/Jordan en zij gaan kijken welk onderdeel van het filter dit zou kunnen veroorzaken. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik een nieuw filter, maar dat hoor ik in de loop van de week.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: StefaanD op april 16, 2013, 09:52:48
Ja ja een volgende update zit reeds in de pijplijn  :D
Nee hoor, echt niet :unsure: :D

Citeer
Nee, ziet er gewoon heel netjes uit Philip. Dat rack moet denk 'k nu toch wel wat te verduren krijgen qua gewicht.
Klopt! Het heeft nog nooit zo stevig gestaan. Iedere plank kan 60kg dragen en daar blijf ik ruim onder. De platen zijn ook lichter geworden om de muzikaliteit te bevorderen.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Dat zijn een heleboel platen ;).
Waarom heb jij bij de luidsprekers gekozen voor de platen zo groot te laten uitvallen, bij de Sub past hij precies en dat ziet verdomd mooi uit.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 16, 2013, 18:24:26
Dat zijn een heleboel platen ;).
Waarom heb jij bij de luidsprekers gekozen voor de platen zo groot te laten uitvallen, bij de Sub past hij precies en dat ziet verdomd mooi uit.
Bij de sub ziet dat erg mooi uit, ben ik met je eens. Reden van de grote platen is tweeledig. Enerzijds is het zo dat deze investering eenmalig is en dat de platen zeer waarschijnlijk de speakers overleven. Anderzijds is het een standaardmaat en dat is goedkoper dan de op maat gemaakte variant. Met de sub hebben we wel een risico genomen omdat de plaat eigenlijk alleen onder een DD18 past. Maar ja, deze sub hoop ik lang te hebben. Tijd zal uitwijzen of ik het goed heb gedacht.
Showcase - Topic

HTip

De metingen... Deze zijn allen gemaakt van de positie midden voor met de meetmicrofoon van de DD18 (Behringen ECM8000) en de Digital Drive software.

Instellingen (niet gewijzigd)

30 september 2011
Zonder platen met preset 5 en volume 16

13 april 2013
3 CA Plates onder PPP, PM en Oppo. Preset 5 (volume 16)

Preset 4 (volume 11)

+ CA Diamond onder DD18, Preset 4 (volume 11)

CA Diamond onder alles, Preset 4 (volume 11)

Ik mocht nog even een experimentele plaat testen. Die moest helaas weer terug.
+ experimentele plaat onder PPP, Preset 4 (volume 11)

CA Diamond onder alles, Preset 5 (volume 16)

+ experimentele plaat onder PPP, Preset 5 (volume 16)

Wat je niet kan zien in de grafiek was het veel vloeiender lopen van de sweep. Onder de 15Hz klonk het eerst wat rommelig en trilde de deur. Nu was dat strakker en de deur bleef stil. Dat vond ik op zich al indrukwekkend.

Dit is overigens natuurlijk alleen het effect tussen 10 en 200 Hz. Een volledige meting met REW volgt nog een keer, maar daarvoor heb ik niet alles in bezit, dus dat kan op dit moment niet. Of RalphH en denoontje moeten een keer tijd hebben ;)

Tot slot...
De surround bubble klonk niet helemaal in balans en homogeen. Dus weer de dB-meter en de CARA-DVD erbij gehaald. En ja hoor, het klopte niet. Sowieso moest het mastervolume 0.5 dB hoger ingesteld worden. FR +0.5dB, SR -1.0dB en SL +0.5dB. Toen klonk het weer homogeen. Nu moet ik de sub dus nog helemaal opnieuw gaan instellen, dus daar ben ik nog wel even zoet mee. Iets voor het weekend...
Showcase - Topic

MVG

Je bent er maar weer druk mee, wel leuk om zelf zo te kunnen doen denk ik, dat afstellen en dergelijke. Heb jouw gids in ieder geval thuis ook ter hand genomen  ;)

Voor de rest, erg indrukwekkend weer! Staat wel imposant zo met die platen eronder. Zie ik het goed en hebben deze een beetje een ruwe afwerking? In de zin dat er een marmereffect in de verf zit?

Heel veel plezier met de upgrade! Het zal vast fantastisch klinken en de beleving op een nog hoger niveau tillen! Wat een ruimte zeg! Ooit..in een volgend huis...  :D

HTip

Thanks MVG! De upgrade is enorm. Het geluid is gewoon erg gegroeid en tilt het (letterlijk) naar een hoger niveau. Ik ben bezig met een verslag, maar zoals gezegd, vind ik het moeilijk om goed te beschrijven wat ik ervaar.

Mijn platen zijn iets minder luxe afgewerkt. Doet niets aan de werking af, maar scheelt enorm in het werk en dus de kosten. Ik vind het beetje ruwe wel gaaf staan eerlijk gezegd.

Leuk dat je mijn gids ook gebruikt. Ik heb die zo vaak gebruikt dat ik alle stappen uit mijn hoofd weet ;) Het is zeker handig en leuk als je dit zelf kan.
Showcase - Topic

VlisChris

Smaak is persoonsgebonden (gelukkig maar ;)) dus je zult het vast niet erg vinden dat het niet mijn smaak is, die platen onder je speakers ;) Maar als ik zo naar je grafiekje kijk scheelt het behoorlijk :o
En als je deur opeens stopt met meetrillen waar die dat eerst wel deed. . . .

Heb je nu eigenlijk nog meer wensen/eisen/hopen voor in de toekomst? Of ben je zo langzamerhand een keer uitgetweakt? Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat het klaar is, en dat het in de praktijk toch nog wel even zo door blijft gaan ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RalphH

Citaat van: HTip op april 17, 2013, 12:58:56
Of RalphH en denoontje moeten een keer tijd hebben ;)

Maken we toch een keer tijd voor!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

HTip

Citaat van: Christiaan S op april 17, 2013, 17:51:32
Smaak is persoonsgebonden (gelukkig maar ;)) dus je zult het vast niet erg vinden dat het niet mijn smaak is, die platen onder je speakers ;) Maar als ik zo naar je grafiekje kijk scheelt het behoorlijk :o
En als je deur opeens stopt met meetrillen waar die dat eerst wel deed. . . .
Dat vind ik zeker niet erg. Ik heb nog getwijfeld om ze even groot als de speaker te maken, maar dat werd te moeilijk en niet toekomstvast. De sub is wat anders, de kans dat er een grotere sub gaat komen is niet zo groot :D

Het scheelt inderdaad behoorlijk (understatement ;)) en dat is alleen het laag...

Citeer
Heb je nu eigenlijk nog meer wensen/eisen/hopen voor in de toekomst? Of ben je zo langzamerhand een keer uitgetweakt? Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat het klaar is, en dat het in de praktijk toch nog wel even zo door blijft gaan ;)
Eisen niet, wensen wel. De beste interlink van inakustik NF-1603 staat op mijn verlanglijstje. Uniforme stroom staat ook nog op het lijstje. Ik heb nu een mix van Belden, Furutech en inakustik. En in de verre toekomst zou ik graag upgraden naar de PM11S3 :wub:

Ik kan nu ook veel verkopen nu ik de platen heb. Een kleine opsomming:

• 2 sets Ceraballs
  • 3 sets Vibrapods => heeft Etienne interesse in
  • 8 Vibracones
  • 2 sets SuperSpikes => heeft Bas Akkerman interesse in
  • Woodtech Center stand => gereserveerd voor Martijn90
  • Auralex Great Gramma
Daarnaast ga ik een keer mijn AV-verzameling scannen op overcomplete zaken ;)
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april 17, 2013, 19:55:50
Eisen niet, wensen wel. De beste interlink van inakustik NF-1603 staat op mijn verlanglijstje. Uniforme stroom staat ook nog op het lijstje. Ik heb nu een mix van Belden, Furutech en inakustik. En in de verre toekomst zou ik graag upgraden naar de PM11S3 :wub:

Dan zet ik vast de NF-1302's en de PM15S2 op mijn verlanglijstje  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op april 17, 2013, 19:55:50
Dat vind ik zeker niet erg. Ik heb nog getwijfeld om ze even groot als de speaker te maken, maar dat werd te moeilijk en niet toekomstvast. De sub is wat anders, de kans dat er een grotere sub gaat komen is niet zo groot :D

Het scheelt inderdaad behoorlijk (understatement ;)) en dat is alleen het laag...

Ik kan nu ook veel verkopen nu ik de platen heb. Een kleine opsomming:

• 2 sets Ceraballs
  • 3 sets Vibrapods => heeft Etienne interesse in
  • 8 Vibracones
  • 2 sets SuperSpikes => heeft Bas Akkerman interesse in
  • Woodtech Center stand => gereserveerd voor Martijn90
  • Auralex Great Gramma
Daarnaast ga ik een keer mijn AV-verzameling scannen op overcomplete zaken ;)
De Auralex Great Gramma vind ik anders ook wel een mooie toevoeging voor mijn HT. Nou ja, wanneer ik een subwoofer zou hebben althans... ;) Maar niks mis mee om de Great Gramma alvast te hebben.

De verschillen in de grafiek zijn behoorlijk. Slim ook om dat te posten Philip, hebben de non-believers weer wat om op te knagen en kunnen ze het niet zomaar als onzin afdoen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten