Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: HTip op juni 15, 2012, 19:43:04
The Oppo has left the building :D Vanaf vandaag is hij officieel op vakantie. Misschien zet ik de DV9600 nog even terug, want voor BD hebben we nog de PS3. Ik wens de Oppo een behouden reis en een spoedige thuiskomst ;)
Nou heb ik weer zo,n dag ,dus komt er weer 1tje.
Nog een kaartje gehad Phillip .............. ::)

clockwork

Ik ben wel erg benieuwd naar zo'n shoot out tussen de verschillende Oppo's. Ik hoop dat het er nog een keer van komt. :popcorn:

Er stond een tijdje geleden een 83 Nuforce te koop voor een (volgens mij) scherpe prijs. Heb nog steeds spijt dat ik die niet gekocht heb. :crazy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Pinohelmond

Citaat van: clockwork op juni 20, 2012, 08:53:48
Ik ben wel erg benieuwd naar zo'n shoot out tussen de verschillende Oppo's. Ik hoop dat het er nog een keer van komt. :popcorn:

Er stond een tijdje geleden een 83 Nuforce te koop voor een (volgens mij) scherpe prijs. Heb nog steeds spijt dat ik die niet gekocht heb. :crazy:

Die was inderdaad scherp geprijsd.. Maar volgens mij uit de verkoop gehaald vanwege gebrek aan belangstelling?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Vik

Citaat van: HTip op juni 19, 2012, 21:01:13
Bedankt voor de mooie complimenten! Ik heb met veel plezier onze thuisbioscoop gerealiseerd en ook in mijn topic (wat een beetje uit de hand gelopen is ;)) gedocumenteerd hoe o.a. de bouw tot stand gekomen is. Wie weet ga ik daar later nog iets mee doen :unsure:

Ik vond/vind het een eer om de reeks van "De thuisbioscoop van..." te mogen aanvangen. De reacties op het artikel waren ook erg leuk om te horen.
Dat kan helaas niet met de Oppo 83, want die doet CineMike niet. Wel met de 93 en 95 en dat lijkt me ook een erg leuke shootout. De Oppo 95CM van vik tegen de Oppo 95TUC van fugazi. Misschien dat eens opperen ;) in het CineMike topic van vik...

Alvast gefeliciteerd met de aankomende upgrade van Dave.  ;)

Zelf heb ik 2 Oppo's gehad met de TUC upgrades.

Een standaard Oppo 83 met TUC upgrades, plus een Nuforce SE 83 met zijn allerlaatste updates.  Zeker een mooie upgrade voor het geld wat hij vraagt maar haalt het bij lange niet bij de speler die ik nu heb. 

Alvast veel plezier met je Oppo en hoop dat je hem snel terug hebt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

clockwork

Citaat van: Pinohelmond op juni 20, 2012, 09:14:45
Die was inderdaad scherp geprijsd.. Maar volgens mij uit de verkoop gehaald vanwege gebrek aan belangstelling?

Nee, helaas is die echt verkocht. :(
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121554.msg2149009#msg2149009

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zefanja

Zo weer even bijgelezen.
Jou topic is echt 1 die je niet te lang moet rust moet laten  ;D
Hopelijk mis je de oppo niet te erg!
Laten we hopen dat hij snel terug is en dat hij brengt wat je verwacht.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Skyfox

Hoe gaat het nu, zo zonder Oppo? Al ontwenninsverschijnselen? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

SV..S

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 11:19:08
:D Ligt eraan hoe graag men komt voor een film ;) We kunnen ook vroeger beginnen (08.00 uur) en dan na de lunch de Chamber of Dreams in :popcorn:
zet mij maar op de lijst hoor, voor een goede film met een lekker diner doe ik veel  :coffee:

zo weer een beetje bij gelezen, ik zei toch dat je de oppo op zou sturen :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: morca op juni 20, 2012, 00:51:25
Nou heb ik weer zo,n dag ,dus komt er weer 1tje.
Nog een kaartje gehad Phillip .............. ::)
Ik heb die elke dag... :D

Geen kaartje, maar wel een e-mail dat die nog steeds onderweg is en morgen bij Dave denkt te zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: HTip op juni 21, 2012, 21:10:29
Ik heb die elke dag... :D

Geen kaartje, maar wel een e-mail dat die nog steeds onderweg is en morgen bij Dave denkt te zijn.
RalphH is trouwens met zijn panelen op visite geweest,
Wat een fijne ervaring,binnenkort leuk als je even meedenkt welke glaswol dezelfde demping factor als zijn GIK.
Ik was/ben zwaar onder de indruk van een paar panelen.
Geen WAF dus ik ga er wat ophangen  :pompom:

Ook gewoon met stemmen,praten met visite enzo goed hoorbaar,lekker rustig opeens.

VlisChris

Citaat van: SV..S op juni 21, 2012, 20:46:27
zet mij maar op de lijst hoor, voor een goede film met een lekker diner doe ik veel  :coffee:

In dat geval nodig ik je van harte uit :P

HTip

Citaat van: vik op juni 20, 2012, 09:31:19
Alvast gefeliciteerd met de aankomende upgrade van Dave.  ;)

Zelf heb ik 2 Oppo's gehad met de TUC upgrades.

Een standaard Oppo 83 met TUC upgrades, plus een Nuforce SE 83 met zijn allerlaatste updates.  Zeker een mooie upgrade voor het geld wat hij vraagt maar haalt het bij lange niet bij de speler die ik nu heb. 

Alvast veel plezier met je Oppo en hoop dat je hem snel terug hebt.

Bedankt vik! Jij was toch 1 van de deelnemers van de 83 shootout met Jack, Fabian en Charlemagne? En de Nuforce was jouw kandidaat? Op basis van die shootout heb ik geen moment getwijfeld toen die 83SE TUC hier te koop stond. En de prijs was er ook nog eens naar. Ik had graag gezien dat Cinemike ook de 83 modificeerde, maar dat was helaas niet zo. Dus heb ik gebruik gemaakt van de updatemogelijkheid van Dave.

Net zoals clockwork zou ik ook wel eens willen weten hoe Cinemike modificaties presteren t.o.v. TUC. Ik zou de 83 kunnen meenemen. Misschien dat Jack ook weer wil meedoen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Bedankt allemaal voor het meeleven. Er is weer een dag voorbij zonder de Oppo, maar nog steeds geen ontwenningsverschijnselen :crazy: Gelukkig zijn we nog niet helemaal verslaafd... :D

Als het goed is komt de Oppo vandaag aan bij TUC.
Showcase - Topic

HTip

:clapping: Met jouw skills ben ik ook zo klaar met de bar :worship:

Citeer
Je hebt dus gelijk gehad. Het was dus niet óf maar eerder wanneer ik 'm zou opsturen. Ik heb ook gewacht tot de M&G's voor de zomer voorbij waren. Ik kon namelijk niet garanderen dat de Oppo dan terug zou zijn. En in deze tijd maken we sowieso minder gebruik van de HT, dus het moment is ideaal.

Na terugkomst ga ik zoals beloofd de M&G van 17 maart herplannen. Luc84, skyfox, StefaanD en Valkyrie hebben dan de primeur :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op juni 21, 2012, 21:22:36
RalphH is trouwens met zijn panelen op visite geweest,
Wat een fijne ervaring,binnenkort leuk als je even meedenkt welke glaswol dezelfde demping factor als zijn GIK.
Ik was/ben zwaar onder de indruk van een paar panelen.
Geen WAF dus ik ga er wat ophangen  :pompom:

Ook gewoon met stemmen,praten met visite enzo goed hoorbaar,lekker rustig opeens.
Leuk van Ralph om alweer met zijn panelen op visite te gaan. Hij zou vertegenwoordiger van GIK moeten worden :D

Ik wil best helpen meedenken, maar het is niet eenvoudig om dit soort panelen na te bouwen. De steenwolpanelen met Rockwool platen zijn een goed alternatief, maar hoeveel je daarvan nodig hebt is moeilijk te zeggen. Het mooie van deze panelen is dat ze niet persé op de reflectiepunten van de speakers moeten hangen. Het is wel beter, maar niet noodzakelijk.

Leuk dat jij nu ook ervaren hebt wat akoestiek kan doen. Zonder meer de beste upgrade die je kan maken.
Showcase - Topic

Robbert54

oh hier hetzelfde, lekker klussen en daarna filmpje en lasagne, life doesn't get any better than that!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Wat men allemaal wel niet over heeft voor een bezoekje aan de COD  :P
Erg leuk en kan me het ook wel goed voorstellen na het zelf ook te hebben mogen ervaren  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Nahpets

Citaat van: morca op juni 21, 2012, 21:22:36

Ik zit er sterk over te denken binnekort bij GIK eea te bestellen. Ik kom in mijn eentje echter niet aan de 1000 GBP om zo 'gratis' verzending te bekomen. Interesse om samen te bestellen?

En uiteraard mijn (zogenaamde) excuses voor het tijdelijk kapen van dit topic  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

SV..S

Citaat van: HTip op juni 22, 2012, 07:31:26
Leuk van Ralph om alweer met zijn panelen op visite te gaan. Hij zou vertegenwoordiger van GIK moeten worden :D

Ik wil best helpen meedenken, maar het is niet eenvoudig om dit soort panelen na te bouwen. De steenwolpanelen met Rockwool platen zijn een goed alternatief, maar hoeveel je daarvan nodig hebt is moeilijk te zeggen. Het mooie van deze panelen is dat ze niet persé op de reflectiepunten van de speakers moeten hangen. Het is wel beter, maar niet noodzakelijk.

Leuk dat jij nu ook ervaren hebt wat akoestiek kan doen. Zonder meer de beste upgrade die je kan maken.

woont Ralph in de buurt van provincie Zeeland? :P

Jl Audio F113      

SV..S

Jl Audio F113      

SV..S

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2012, 15:58:04
Ik zit er sterk over te denken binnekort bij GIK eea te bestellen. Ik kom in mijn eentje echter niet aan de 1000 GBP om zo 'gratis' verzending te bekomen. Interesse om samen te bestellen?

En uiteraard mijn (zogenaamde) excuses voor het tijdelijk kapen van dit topic  :D
als we het topic dan toch vervuilen, ;) het lijkt me wel mooi om die panelen met fotodoek te bespannen, iemand hier ervaring mee?

Jl Audio F113      

morca

RalphH tipte mij al een powerbuy proberen op te zetten,daar PMen we anders even over.
SVS en Naphets,ontvangen binnenkort mail,ik vind ze eigenlijk te duur,maar ze werken .,,,.... zo goed.
Ja frame maken is niet zo,n probleem,ik heb bergen hoedeplanken gemaakt en bekleed.
Een goeie nieter hier,dus mochten we tot genoeg panelen komen kunnen ze dat raamwerk met bekleding eens bespreken.

Sorry voor de oftopic Phillip,maar wie weet lezen er nog meer,PM me dat ivm topicvervuiling  ;)

Vandaag nog een kaartje gehad .....................?  :clapping:

Lex Groningen

Ben wel heel erg benieuwd wat de resultaten zijn zodra de Oppo terug is.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Weer erg leuk allemaal. Een bezoekje aan de CoD is blijkbaar veel waard. Dat moet ik dus onthouden :D

Geen probleem van de melding van een powerbuy hoor. De rest gaat nu toch via PM. Snap ook wel dat mijn topic hiervoor een slimme plaats is ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni 22, 2012, 18:22:20
Ben wel heel erg benieuwd wat de resultaten zijn zodra de Oppo terug is.
Ik zal er uitgebreid over berichten. De Oppo is helaas nog steeds onderweg. TNT past elke keer de datum aan :blink: Staat nu op morgen, maar ik kan me voorstellen dat er dan niemand is om 'm in ontvangst te nemen, dus wordt het waarschijnlijk maandag.
Showcase - Topic