Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

The Oppo has left the building :D Vanaf vandaag is hij officieel op vakantie. Misschien zet ik de DV9600 nog even terug, want voor BD hebben we nog de PS3. Ik wens de Oppo een behouden reis en een spoedige thuiskomst ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Zo erg is het blijkbaar economisch niet gesteld, als ook apparaten al vakantie krijgen :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op juni 15, 2012, 19:45:35
Zo erg is het blijkbaar economisch niet gesteld, als ook apparaten al vakantie krijgen :D
:clapping: Als mensen van vakantie opknappen, waarom dan ook niet apparaten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Wat een luxe voor die speler zeg. Lekker een beetje kuren, massage enz..
Hij heeft het beter voor elkaar dan ik. :crazy: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op juni 15, 2012, 19:59:10
Wat een luxe voor die speler zeg. Lekker een beetje kuren, massage enz..
Hij heeft het beter voor elkaar dan ik. :crazy: ;D
Hij heeft ook hard moeten werken de afgelopen anderhalf jaar ;) Soms moest ie wel eens een hele dag achter elkaar met slechts een korte pauze. Ik vond dat die de vakantie volledig had verdiend ;D Ik verwacht natuurlijk wel dat die daarna wel heel dankbaar is en nog beter gaat presteren dan daarvoor :thumbs-up:
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op juni 15, 2012, 20:09:58
Hij heeft ook hard moeten werken de afgelopen anderhalf jaar ;) Soms moest ie wel eens een hele dag achter elkaar met slechts een korte pauze. Ik vond dat die de vakantie volledig had verdiend ;D Ik verwacht natuurlijk wel dat die daarna wel heel dankbaar is en nog beter gaat presteren dan daarvoor :thumbs-up:
Daar gaan we vanuit. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

morca

Citaat van: HTip op juni 15, 2012, 19:43:04
The Oppo has left the building :D Vanaf vandaag is hij officieel op vakantie. Misschien zet ik de DV9600 nog even terug, want voor BD hebben we nog de PS3. Ik wens de Oppo een behouden reis en een spoedige thuiskomst ;)
Maakt ie wel vakantiefoto,s voor je topic ...........................  :D

Skyfox

Citaat van: morca op juni 16, 2012, 00:12:19
+1!! :D

Ben benieuwd naar wat deze upgrade je gaat brengen! Blijft wel jammer dat je geen 1-op-1 vergelijking kan doen, tenzij je iemand uitnodigt met eenzelfde speler...

Enfin, tijd voor een naamswijziging: Chamber of Even More Dreams
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Robbert54

Ben erg benieuwd naar de verbeteringen. Ook qua prijs kwaliteit verhouding
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Als de rest van de apparatuur dan straks ook maar niet op vakantie wil! :D
(ben benieuwd naar je ervaringen na zo'n wellness vakantie)

Ik krijg zelf volgende week een Oppo 83SE op bezoek
(in feite gaat hij net als zijn baasje op vakantie, want hij mocht niet mee naar Italie)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op juni 16, 2012, 00:12:19
Ik zal het vragen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op juni 16, 2012, 01:02:38Ben benieuwd naar wat deze upgrade je gaat brengen! Blijft wel jammer dat je geen 1-op-1 vergelijking kan doen, tenzij je iemand uitnodigt met eenzelfde speler...
Zo'n vergelijk zal moeilijk worden of het moet iemand zijn die een Oppo 83SE Signature Edition met modificaties van december 2009 heeft ;)

Een aantal van onze referentienummers kennen we zo goed, dat een verandering zelfs na een paar weken nog hoorbaar is voor ons. Tenminste dat hoop ik ;)

Citeer
Enfin, tijd voor een naamswijziging: Chamber of Even More Dreams
Dromen zijn voor dit moment wel gerealiseerd, maar ach wat de toekomst gaat brengen... ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Robbert54 op juni 16, 2012, 03:26:37
Ben erg benieuwd naar de verbeteringen. Ook qua prijs kwaliteit verhouding
De prijs van de update is dusdanig dat ik denk dat dit een hoge prijs/kwaliteitsverhouding zal hebben. De verzendkosten zijn bijna nog hoger dan de upgrade zelf ;)

Misschien een idee om bij een M&G bij iemand anders beide Oppo's te vergelijken. Kan je voor jezelf uitmaken of het je het geld waard is .
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op juni 18, 2012, 23:28:41
Ik zal het vragen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet :D
Ik kon het niet laten  :D ,vandaag nog erger dus laat ik maar niet eens beginnen  :-X

Hopelijk is het de moeite waard,domme vraag maar ik ben niet echt een OPPO kenner.
Wat word eraan verbeterd?

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juni 16, 2012, 08:07:21
Als de rest van de apparatuur dan straks ook maar niet op vakantie wil! :D
(ben benieuwd naar je ervaringen na zo'n wellness vakantie)
Ik denk het niet. Tijdens de reis zitten ze opgesloten in een koud bagageruim, zonder film, magazine, eten en drinken. Zo zou ik niet 10 uur kunnen doorbrengen :D In principe is het mogelijk om dit voor elk apparaa te laten doen, zelfs voor de SR9600, maar dat wordt me een beetje te veel...

Citeer
Ik krijg zelf volgende week een Oppo 83SE op bezoek
(in feite gaat hij net als zijn baasje op vakantie, want hij mocht niet mee naar Italie)

Groeten, Jan
Leuk! Ben benieuwd hoe die jouw bevalt. De SI-versie is natuurlijk niet echt te vergelijken, maar ik denk dat je sowieso een mooie speler op bezoek krijgt. Ook het beeld is een plaatje. Ik wil wel mijn Oppo naar jou meenemen. Dan kan je misschien makkelijker een keuze maken.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op juni 18, 2012, 23:42:21
Ik kon het niet laten  :D ,vandaag nog erger dus laat ik maar niet eens beginnen  :-X

Hopelijk is het de moeite waard,domme vraag maar ik ben niet echt een OPPO kenner.
Wat word eraan verbeterd?
:D

Bij een volledige upgrade (die ik dus al heb gehad) worden alle digitale en analoge circuits verbeterd met betere componenten, voedingen, bekabeling, etc. De stabiliteit wordt vergroot door o.a. demping toe te passen. De IEC-inlet wordt vervangen door een Furutech Rhodium en de stereoaansluitingen door WBT. Daarnaast ook nog demping van RFI/EMI, zodat storing tot een minimum wordt beperkt. Kijk maar eens hier voor de volledige beschrijving.

In mijn Oppo zit nog het oude materiaal, wat de dynamiek blijkbaar niet ten goede kwam. Daarnaast worden de laatste ontwikkelingen met de Oppo 93/95 van de afgelopen jaren toegepast.

BTW. De Oppo is vandaag echt onderweg naar Amerika. ETA is overmorgen en volgens Dave Schulte van TUC beginnen ze meteen aan mijn Oppo en duurt de upgrade ca. 5 werkdagen en evenveel voor transport, dus mijn schatting van 3-4 weken klopt aardig...
Showcase - Topic

HTip

In bovenstaande post de link naar TUC toegevoegd...
Showcase - Topic

RubenV.

Wow, wat een uitgebreid topic zeg. Erg leuk om zo door te lezen en te bekijken hoe de realisatie ervan is aangepakt. Daarnaast vind ik die artikelenreeks op movie scene ook inspirerend om te lezen. Erg mooie ruimte! :headbanging:

Ik zou wel eens een shoot-out willen zien tussen een Oppo die op vakantie is geweest naar de States (TUC) en eentje die een weekendje naar de Oosterburen is gegaan (cinemike).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: morca op juni 19, 2012, 00:00:44
Snel even gelezen ,maar dat is zo te zien wel de moeite waard.
Dat vind/vond ik dus ook toen ik mijn huidige Oppo overnam van een forumgenoot. De DV9600 is toch ook geen instapspeler, maar de Oppo deed het duidelijk beter. Mijn verwachtingen van de nieuwe componenten en ontwikkelingen zijn dan ook hooggespannen :music:
Showcase - Topic

clockwork

Even afzien dus zonder de Oppo. :(
Heb je overigens de afweging gemaakt om de Oppo te verkopen en er een 'standaard' 95 voor terug te kopen? Die schijnt zo goed te zijn dat de Amerikaanse tweekers er geen brood in zien.

Edit: foute aanname van me. Tuc doet wel degelijk een upgrade en Nuforce vind haar versie van de 93 zo goed dat een upgrade van de 95 niet meer nodig is.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: RubenV. op juni 19, 2012, 00:29:52
Wow, wat een uitgebreid topic zeg. Erg leuk om zo door te lezen en te bekijken hoe de realisatie ervan is aangepakt. Daarnaast vind ik die artikelenreeks op movie scene ook inspirerend om te lezen. Erg mooie ruimte! :headbanging:
Bedankt voor de mooie complimenten! Ik heb met veel plezier onze thuisbioscoop gerealiseerd en ook in mijn topic (wat een beetje uit de hand gelopen is ;)) gedocumenteerd hoe o.a. de bouw tot stand gekomen is. Wie weet ga ik daar later nog iets mee doen :unsure:

Ik vond/vind het een eer om de reeks van "De thuisbioscoop van..." te mogen aanvangen. De reacties op het artikel waren ook erg leuk om te horen.

Citeer
Ik zou wel eens een shoot-out willen zien tussen een Oppo die op vakantie is geweest naar de States (TUC) en eentje die een weekendje naar de Oosterburen is gegaan (cinemike).
Dat kan helaas niet met de Oppo 83, want die doet CineMike niet. Wel met de 93 en 95 en dat lijkt me ook een erg leuke shootout. De Oppo 95CM van vik tegen de Oppo 95TUC van fugazi. Misschien dat eens opperen ;) in het CineMike topic van vik...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: clockwork op juni 19, 2012, 08:57:38
Even afzien dus zonder de Oppo. :(
Heb je overigens de afweging gemaakt om de Oppo te verkopen en er een 'standaard' 95 voor terug te kopen? Die schijnt zo goed te zijn dat de Amerikaanse tweekers er geen brood in zien.

Edit: foute aanname van me. Tuc doet wel degelijk een upgrade en Nuforce vind haar versie van de 93 zo goed dat een upgrade van de 95 niet meer nodig is.
Ach het is maar een paar weken en die kom ik wel door ;) Ik heb Dave van TUC gevraagd of het nog zinvol was om mijn 83 te upgraden of een 95TUC kopen. Hij heeft mij aangegeven dat de geupgrade 83TUC kwa prestaties niet ver zou onder doen van de 95TUC. Daarop heb ik besloten de upgrade toch nog te laten uitvoeren. Een volgende shootout zou dus de 83TUC tegen de 95TUC kunnen zijn. Die van Jack heeft echter nog meer aanpassingen, XLR uitgangen en bybees, dus dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk. Maar toch zou het best een leuke challenge zijn.
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op juni 19, 2012, 21:01:13
Bedankt voor de mooie complimenten! Ik heb met veel plezier onze thuisbioscoop gerealiseerd en ook in mijn topic (wat een beetje uit de hand gelopen is ;)) gedocumenteerd hoe o.a. de bouw tot stand gekomen is. Wie weet ga ik daar later nog iets mee doen :unsure:

Ik vond/vind het een eer om de reeks van "De thuisbioscoop van..." te mogen aanvangen. De reacties op het artikel waren ook erg leuk om te horen.
Dat kan helaas niet met de Oppo 83, want die doet CineMike niet. Wel met de 93 en 95 en dat lijkt me ook een erg leuke shootout. De Oppo 95CM van vik tegen de Oppo 95TUC van fugazi. Misschien dat eens opperen ;) in het CineMike topic van vik...

Altijd leuk om de eerste te zijn in zo'n reeks artikelen. Een verwijzing naar jouw topic zou er ook wel in mogen want zo'n kort artikel doet natuurlijk totaal geen recht aan de hele uiteenzetting hier, welke erg leuk en inspirerend is om te lezen.

Als ik het Cinemike topic van Vik zo doorlees zal hij voor een shootout vast wel te porren zijn. Wellicht eens opperen tegen de tijd dat ik mijn Oppo 95 wil laten upgraden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie