Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Ik heb ook nog deze link gevonden, wat misschien wel leuk is om te delen hier op het forum:

100 Best Bluray Discs
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Mooie link maar ik tref bij beste muziek BR's gelijk Rush: Snakes and Arrows aan. deze heb ik ook (was zelfs bij de opnames in Ahoy) maar vind die dus weer totaal niet fijn klinken. Zo zie je maar weer dat wat de een niet lust de ander zich ziek in eet...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op februari 17, 2012, 09:07:11
Mooie link maar ik tref bij beste muziek BR's gelijk Rush: Snakes and Arrows aan. deze heb ik ook (was zelfs bij de opnames in Ahoy) maar vind die dus weer totaal niet fijn klinken. Zo zie je maar weer dat wat de een niet lust de ander zich ziek in eet...

Daar heb je gelijk in. Het is ook maar net wat je smaak is. Als ik de muziek al niet leuk vind dan kan de geluidskwaliteit nog zo goed zijn, maar dan interesseert het me gewoon niet.

Daarnaast heb je nog een stukje verwachting. Van sommige bands, zangers en zangeressen weet je gewoon dat ze studiobewerking nodig hebben om enigzins goed te klinken. Dan moet je niet gaan verwachten dat het live subliem gaat klinken :) Live niet goed klinken kan uiteraard ook weer het gevolg zijn van slechte opnamekwaliteit of de setting van het concert. Ergens in New York op straat klinkt natuurlijk slechter dan in bijvoorbeeld The Royal Albert Hall. Er zijn zoveel dingen die meespelen.

Kortom gewoon kijken en luisteren wat je leuk vindt en af en toe iets wat je niet kent en alles skippen waar je toch nooit een fluit aan hebt gevonden. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

clockwork

Even iets heel anders:

Ik heb zitten kijken naar de Parador wandplaten die je gebruikt hebt. Weet je toevallig nog welke kleur dat was? Als ik nu op de site kijk dan kan ik alleen maar redelijk lichte kleuren vinden. Die van jou zijn volgens mij antraciet of zo?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Bedankt voor de links. Ik heb een groot deel van die BD's. Ze mogen de lijst wel eens bijwerken ;)

Concert van Rush is echt heel erg goed qua beeld en geluid, maar ik kan geen woord verstaan van de zang. Dat is jammer, want anders was het gewoon de perfecte BD. Die van Simply Red staat nog op mijn verlanglijstje en ook die van Dave Matthews, want die zijn al eerder een keer in mijn topic langs geweest.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: clockwork op februari 17, 2012, 09:34:27
Even iets heel anders:

Ik heb zitten kijken naar de Parador wandplaten die je gebruikt hebt. Weet je toevallig nog welke kleur dat was? Als ik nu op de site kijk dan kan ik alleen maar redelijk lichte kleuren vinden. Die van jou zijn volgens mij antraciet of zo?
Klopt. Net even voor je gekeken en die donkerste variant lijkt het meest erop, maar die van mij is meer effen. Je kon vroeger ook een bekleding kiezen die je zelf kon verven. Die optie mis ik nu.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Citaat van: HTip op februari 17, 2012, 10:35:45
Klopt. Net even voor je gekeken en die donkerste variant lijkt het meest erop, maar die van mij is meer effen. Je kon vroeger ook een bekleding kiezen die je zelf kon verven. Die optie mis ik nu.

Hmm, jammer. Helaas zit ook niet echt een dealer in mijn buurt. Anders zou ik wel even langs zijn gegaan om het live te bekijken.
Dankjewel in elk geval.
Zullen het hier toch wel gipsplaten moeten worden.  :(
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

HTip

Citaat van: clockwork op februari 17, 2012, 10:45:01
Hmm, jammer. Helaas zit ook niet echt een dealer in mijn buurt. Anders zou ik wel even langs zijn gegaan om het live te bekijken.
Dankjewel in elk geval.
Zullen het hier toch wel gipsplaten moeten worden.  :(
Weet je dat zeker? Ik vind er 2 bij jou in de buurt, Heemstede en Beverwijk.
Showcase - Topic

clockwork

Citaat van: HTip op februari 17, 2012, 11:26:05
Weet je dat zeker? Ik vind er 2 bij jou in de buurt, Heemstede en Beverwijk.

oeps, toch nog even beter kijken. :blush: Ik zal ze eens bellen over andere kleuren.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 22:10:49
Endurance series? Gisteren 60 ronden race gedaan. Duurde meer dan 2 uur, maar wel gaaf dat banden slijten en je pitstops moet maken.

Als iemand een goede tijd kan neerzetten met een controller, dan ben jij dat. Hoe snel jij gewend was aan mijn stuur vond ik erg indrukwekkend!
Net een paar oefenrondjes gedaan (wat een traag ding! :P ) heb ik na mijn 6e lap een tijd neergezet van 1:34.977 :) Auto nieuw uit de showroom en gelijk de race gestart, dus denk dat hij nu wel ingereden is :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Citaat van: Martijn90 op februari 17, 2012, 16:37:54
Net een paar oefenrondjes gedaan (wat een traag ding! :P ) heb ik na mijn 6e lap een tijd neergezet van 1:34.977 :) Auto nieuw uit de showroom en gelijk de race gestart, dus denk dat hij nu wel ingereden is :D
Altijd eerst olie verversen, scheelt een aantal pktjes (bekende GTbug)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Eddye op februari 17, 2012, 16:40:10
Klopt, handige "bug" inderdaad, maar dit keer moest de auto volledig standaard zijn om het eerlijk te houden ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Citaat van: Martijn90 op februari 17, 2012, 16:44:27
Klopt, handige "bug" inderdaad, maar dit keer moest de auto volledig standaard zijn om het eerlijk te houden ;)
Oude racewijsheid: Eerlijkheid wint geen races....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Kunstgebit! Die bluray van de Dire Straits had niet genoeg par bestanden :( Nu Simply Red maar in de downloadlist gezet  :pompom: Ook Master and Commander... daar hoor ik zoveel positieve commentaren over van meerdere mensen :)

Larzie HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 17, 2012, 16:37:54
Dat bedoel ik dus. Jij bent (veel) sneller of ligt dit, zoals jij al eerder dacht, aan de instellingen van mijn stuur/pedalen?

In ieder geval erg goed van je :worship:

Citaat van: Eddye op februari 17, 2012, 16:40:10
Wist ik niet. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: larzie op februari 17, 2012, 18:20:11
Kunstgebit! Die bluray van de Dire Straits had niet genoeg par bestanden :( Nu Simply Red maar in de downloadlist gezet  :pompom: Ook Master and Commander... daar hoor ik zoveel positieve commentaren over van meerdere mensen :)
Ik begrijp dat het niet helemaal gelukt is :D Heb nog geen usenet abo, wel 2 weken een proefabo gehad, maar dan zit ik zo aan mijn dl-limiet van 100GB (200GB als je 's nachts dld). Hoor wel of Simply Red wel is gelukt. Master and Commander is erg goed, staat ook op de HSDD :thumbs-up:
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 17, 2012, 19:24:56
Dat bedoel ik dus. Jij bent (veel) sneller of ligt dit, zoals jij al eerder dacht, aan de instellingen van mijn stuur/pedalen?

In ieder geval erg goed van je :worship:
Wist ik niet. Bedankt voor de tip!
Dat idee had ik toen inderdaad, hier een foto om het iets duidelijker te maken:

In het midden onderaan staat de snelheid (73) met rechts daarnaast een half rond balkje wat voor de helft wit is met een rood randje erboven. Als je vol gas geeft met je pedalen of controller moet dat balkje helemaal wit zijn en ik dacht toen te zien dat hij niet tot helemaal boven aan vol was.

Mocht hij inderdaad niet helemaal vol zijn, moet je waarschijnlijk in de GT5 instellingen even het stuur opnieuw kalibreren. Volgens mij moet je dan een keer voluit remmen en gas geven, zodat het hele pedaal gebruikt word zeg maar.

Hoop dat het een beetje duidelijk is :D

Dedicated HT

HTip

Duidelijker dan dit kan je het bijna niet maken. Ik zal dit weekend eens kijken of dat bij mij het geval. En als dat zo is, dan even uitzoeken hoe ik het stuur moet calibreren. Bedankt voor de tip en uitleg!
Showcase - Topic

WickedGame

Hey ik wil wel sturen met een goed gecalibreerd stuur he ;) Niet dat ik straks links stuur en rechts ga  :laugh:

VlisChris

Phillip,

Heb jij When Hell Freezes over van The Eagles? Of zal ik even kijken of ik de dvd/cd kan vinden?
Vind ik persoonlijk een geniale opname, maar ook geweldige muziek 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SV..S

Nee die heeft hij niet, daar vind hij niks an ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: WickedGame op februari 17, 2012, 19:51:39
Hey ik wil wel sturen met een goed gecalibreerd stuur he ;) Niet dat ik straks links stuur en rechts ga  :laugh:
:D Misschien een beetje, maar met jouw slipcursus moet je nu prima kunnen "tegensturen" :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 17, 2012, 23:19:58
Phillip,

Heb jij When Hell Freezes over van The Eagles? Of zal ik even kijken of ik de dvd/cd kan vinden?
Vind ik persoonlijk een geniale opname, maar ook geweldige muziek 8)
Citaat van: SV..S op februari 18, 2012, 00:38:57
Nee die heeft hij niet, daar vind hij niks an ;D
:clapping: Vind ik inderdaad niets aan :D

Daarom heb ik 'm 2x op DVD (wel en niet behandeld in de Nespa), op K2HD in stereo, op MP3 (voor onderweg), in FLAC (voor op de PC) en op gewone CD (geript van de DVD) :o

Als je die goed vindt, dan wil je waarschijnlijk ook wel Hotel California op DVD-A horen (192/24 in stereo en 96/24 in surround). Is één van onze referentieschijven waarmee we elke verandering testen.

Ik zal je trouwens nog een PM sturen. Dan weet je ook waar je dinsdag heen moet rijden :D
Showcase - Topic

HTip

Ik krijg binnenkort de LNB's van Davey (en misschien nog meer), dus het begin voor TV kijken via de satelliet in de HT krijgt dit jaar waarschijnlijk gestalte. Binnenkort meer hierover...
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op februari 17, 2012, 19:27:54
Ik begrijp dat het niet helemaal gelukt is :D Heb nog geen usenet abo, wel 2 weken een proefabo gehad, maar dan zit ik zo aan mijn dl-limiet van 100GB (200GB als je 's nachts dld). Hoor wel of Simply Red wel is gelukt. Master and Commander is erg goed, staat ook op de HSDD :thumbs-up:

Nee die bluray is niet gelukt. Gelukkig heb ik m wel in flac :) Scheelt weer... hoef ik die harken tenminste niet te zien en kan ik puur genieten van de muziek van de Dire Straits :D

Datalimiet? Wat is dat :P Ik heb internet via tweak.nl... glasvezel. Kost me 45 euro per maand incl. tv +extra kanalen en bellen en usenet en ook nog webhosting. Heb t langzaamste abbo van 30 mbs down en upload. Misschien dat ik wel die extra kanalen eraf ga gooien van tv en naar 50 mbs down en up ga. Zoveel gewone tv kijk ik toch niet.

Heb Simply Red gedownload idd en M&C. Weet alleen nog niet hoe goed het echt klnkt. Mijn linkeroor zit namelijk dicht op het moment  :unhappy: Heb je mooi surround en stereo .... zijn je oren op het moment mono grrrr.... :( Ik laat het je nog wel weten als ik weer stereo kan horen.

Larzie HT