Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Er staat op de vorige pagina onderaan ook nog een reactie ;)

Citaat van: larzie op december 22, 2011, 07:23:06
Streaming media is de verzamelterm voor de technologie om audio en video rechtstreeks via computernetwerken (zoals het internet) te distribueren. Dit gebeurt zonder dat de weergave wordt onderbroken door downloaden. (info: Wiki)
Als je mediafiles van je nas wil afspelen kun je de nas toch gewoon net als een computer aan de router hangen? Alleen ik weet niet hoe dat zit ivm de Oppo enzo. Ik heb natuurlijk gewoon 2 pc's in hetzelfde netwerk hangen. Als je van je pc af kunt streamen dan lijkt het me ook geen punt. Nas->pc->Oppo. Of toch maar gewoon een htpc  :pompom:

Had je nog helemaal geen internet en telefoon? :blink: Heb je wel stromend water al? :D

Gek op F1. Vandaar dat je in België woont. Zeker vlakbij Spa? ;) Ff racen over Francorchamps? :pompom:

Om dit te kunnen weten had je meer dan alleen mijn topic moeten volgen ;) Elke keer als het over downloaden/streamen gaat kon ik alleen maar zeggen dat ik een crappy internetverbinding had van, zit je?, 1 hele Mbps :o Telefoon ging overigens ook over die lijn, evenals stromend water, elektriciteit, CV, etc. :D

Mijn NAS is niet snel genoeg om live te kunnen streamen. Ik zou graag deze upgraden, maar het moment is daar niet helemaal goed voor, gezien de prijzen voor harde schijven...

Ik woon niet vanwege de F1 in België, maar wel 2x een F1-raceweekend in Spa meegemaakt. Erg gaaf!

Citaat van: high-q op december 22, 2011, 11:19:09
Mooie upgrade! Streaming media zou een mooie toevoeging zijn die een boel gemakken met zich mee brengt :)
Thanks! Dat heb ik tijdens M&G's gemerkt. Gewoon de film, met menu, maar zonder de hinderlijke vertragingen. Alleen is de Oppo zo ongelooflijk goed met BD, dat ik bang ben een stap terug te moeten doen in kwaliteit.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: WickedGame op december 22, 2011, 11:29:21
Zag dit nog in je openingspost:

M&G Part IX - feb/maart 2012 (vol!)

Mogelijke data:
HTip Ja Ja Ja Ja Ja
Peerless Monster ntb ntb ntb ntb ntb
RonG ntb ntb ntb ntb ntb
Valkyrie ntb ntb ntb ntb ntb
WickedGame ntb ntb ntb ntb ntb

Nu nadert Feb/Mrt soms sneller dan je denkt. Misschien een idee om de betrokken personen eens te peilen wanneer ze plek zouden hebben?  ;D

Je hebt helemaal gelijk! Ben er al mee bezig, maar er waren nog een aantal dagen onzeker. Dat is sinds gisteren niet meer het geval. Dus een PM is in de maak...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Je schrijft: mijn nas. Dus je hebt er een?
In dat geval haal je toch de schijven uit dat ding, en prop je die op een verstandige en veilige manier in een andere behuizing? Hoef je in ieder geval geen nieuwe schijven te kopen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Lex Groningen

Nosferatu was hier vanmiddag en hebben besloten dat we in mei/juni langs gaan komen.
Over de exacte datum zijn we nog niet uit. Misschien dat jij al een aantal datums kunt prikken wanneer anderen ook kunnen.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Christiaan S op december 22, 2011, 18:03:43
Je schrijft: mijn nas. Dus je hebt er een?
In dat geval haal je toch de schijven uit dat ding, en prop je die op een verstandige en veilige manier in een andere behuizing? Hoef je in ieder geval geen nieuwe schijven te kopen.
Klopt. Alleen is dit een 2-bay in RAID-1 en ik wil graag naar een 4-bay in RAID-5. Ik wil namelijk ook mijn complete papieren archief digitaliseren en dan kan ik het me niet veroorloven dat ik uitval heb. De huidige NAS is dan een prima backup, maar misschien is dat overkill, geen idee.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op december 22, 2011, 18:20:19
Nosferatu was hier vanmiddag en hebben besloten dat we in mei/juni langs gaan komen.
Over de excate datum zijn we nog niet uit. Misschien dat jij al een aantal datums kunt prikken wanneer anderen ook kunnen.
Leuk! Ik ben nu bezig met het plannen van alle M&G's. PM's zijn ook voor deze M&G in de maak. Als er niets tussenkomt dan waarschijnlijk dit weekend...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op december 22, 2011, 22:15:25
Leuk! Ik ben nu bezig met het plannen van alle M&G's. PM's zijn ook voor deze M&G in de maak. Als er niets tussenkomt dan waarschijnlijk dit weekend...

Ik zelf kan beide maanden. Het enige weekend dat ik niet kan is het pinksterweekend, weet alleen nog niet in welk weeken die valt.
Ik zoek dat moren wel even op. Maar leuk dat het aankomend jaar er eindelijk eens een keer van gaat komen. Ik verheug me er op.
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Lex Groningen

Datums gevonden. 27 mei 2012 (zondag)  tweede Pinksterdag 28 mei 2012 (maandag) zijn de enige dagen dat ik niet kan. De rest van die 2 maanden hou ik helemaal vrij om langs te komen.

VlisChris

CiteerDe huidige NAS is dan een prima backup

NAS is GEEN back-up. Keer een stroomstoring/blikseminslag, brand, diefstal, what-ever, en je bent doodleuk alles kwijt.
NAS naar een externe schijf trekken, en die afgekoppeld en wel in een kluis leggen (hoe je hem aangekoppeld in een kluis wilt krijgen is overigens ook dubieus :P) is WEL een back-up.

jantje112

Citaat van: Christiaan S op december 23, 2011, 08:26:32
NAS is GEEN back-up. Keer een stroomstoring/blikseminslag, brand, diefstal, what-ever, en je bent doodleuk alles kwijt.
NAS naar een externe schijf trekken, en die afgekoppeld en wel in een kluis leggen (hoe je hem aangekoppeld in een kluis wilt krijgen is overigens ook dubieus :P) is WEL een back-up.

Hij koopt een nieuwe en gebruikt de oude als back-up, dat is een prima oplossing en altijd beter als GEEN back-up... De kans dat je beide NASsen frituurt zijn er, maar mijns inziens erg klein.

VlisChris

Ah, op die manier.
Dat had ik gemist :) Dat is inderdaad wel een manier om een back-up te maken.
Blijft natuurlijk dat je altijd risico houdt dat er ingebroken wordt etc, maar als je ze beiden op een andere plek in huis hebt staan verklein je de kans alweer dat ze beide apparaten meenemen.

HTip

Bedankt voor het meedenken!

Mijn huidige NAS is 1,5TB en zou dan de images van de nieuwe NAS moeten bevatten. En de laatste wil ik dan op een draagbare HDD zetten en die bij mijn schoonouders in de kluis leggen. Ik ga er dan vanuit dat ik voldoende maatregelen heb genomen. Als ik nu brand krijg dan ben ik alle papier ook kwijt. De belangrijke documenten liggen al bij hun in de kluis.

Dus als er geen aardbeving komt waarbij het huis verdwijnt zit ik wel safe denk ik :D
Showcase - Topic

HTip

Ik heb voor 2012 de M&G's gepland. De 3e M&G heeft minder mogelijkheden, omdat iemand met een beperkt aantal vrije dagen in die periode zit. Genoeg gepraat, dit zijn de voorstellen. Deze staan ook in mijn openingspost ;)

M&G Part IX - feb/maart 2012 (vol!)
Mogelijke data:

4-218-219-225-226-23-310-311-3
HTipJaJaJaJaJaJaJaJa
Peerless Monsterntbntbntbntbntbntbntbntb
RonGntbntbntbntbntbntbntbntb
Valkyrientbntbntbntbntbntbntbntb
WickedGamentbntbntbntbntbntbntbntb

M&G Part X - mei/juni 2012 (vol!)
Mogelijke data:

6-512-519-520-526-52-63-69-6
HTipJaJaJaJaJaJaJaJa
Alex Groningenntbntbntbntbntbntbntbntb
frankpntbntbntbntbntbntbntbntb
Janbontbntbntbntbntbntbntbntb
Nosferatuntbntbntbntbntbntbntbntb

M&G Part XI - september/oktober 2012 (vol!)
Mogelijke data:

16-922-96-10
HTipJaJaJa
DVDPF (dvd.nl)JaJaJa
eddy135ntbntbntb
Hipsterntbntbntb
Kamidioblitzntbntbntb

Als iemand wil ruilen met iemand anders dan hoor ik dat wel...

O ja, graag de reacties welke data uitkomen via PM ;)
Showcase - Topic

frankp

Da's mooi, ik sta gepland in de jubileum-editie van de M&G's....nummertje 10!!!
Dan maken we er een extra feestelijke versie van  :pompom:

HTip

Citaat van: frankp op december 23, 2011, 12:12:13
Da's mooi, ik sta gepland in de jubileum-editie van de M&G's....nummertje 10!!!
Dan maken we er een extra feestelijke versie van  :pompom:
Doen we! :pompom: Had niet in de gaten dat ik er dan al 10 heb georganiseerd :o
Showcase - Topic

HTip

Iedereen heeft PM, behalve PeerlessMonster (ook PM) want jouw mailbox is vol ;)
Showcase - Topic

Lex Groningen

Jaap en ik zijn er uit. 19 mei komt ons beide wel uit. Nu maar hopen dat de anderen ook kunnen op deze datum.

larzie

Pfff als ik eens langs wil gaan samen met High-q ofzo dan is het meteen een uur of 3 rijden als het meezit.  :nopompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op december 23, 2011, 16:04:23
Pfff als ik eens langs wil gaan samen met High-q ofzo dan is het meteen een uur of 3 rijden als het meezit.  :nopompom:
Ach, je moet er wat voor over hebben :D Alex en Jaap doen er nog iets langer over schat ik zo...
Showcase - Topic

Maro

Citaat van: larzie op december 23, 2011, 16:04:23

Dat weerhoudt mij er ook van om langs te komen.. Denk zo'n 250 km heen en ook weer terug...500km wordt me echt te gek...hier klinkt het ook goed.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Misschien zie ik straks ook wel wat mensen van het forum als High-q zijn ruimte af heeft en een M&G houdt. Lijkt me erg leuk!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: Maro op december 23, 2011, 16:25:50
Dat weerhoudt mij er ook van om langs te komen.. Denk zo'n 250 km heen en ook weer terug...500km wordt me echt te gek...hier klinkt het ook goed.. :D

Daar twijfel ik niet aan. Binnenkort ook nog de mooie Ushers van Alex :thumbs-up:

Citaat van: larzie op december 23, 2011, 16:32:36
Misschien zie ik straks ook wel wat mensen van het forum als High-q zijn ruimte af heeft en een M&G houdt. Lijkt me erg leuk!  :pompom:
Dat is ook het leuke van M&G's. Je ontmoet de mensen achter de nicknames en maakt kennis met nieuwe muziek en films. Heerlijk gewoon!
Showcase - Topic

HTip

Iedereen die mijn topic volgt en alle anderen natuurlijk ook...

:xmas:
Showcase - Topic

Snowmaster

Philip en Annet, hele fijne feestdagen, geniet er samen van !
Hier in Hengelo gaat zo het flesje wijn open en een Kerstfilmpje erin  :).

Groeten, Frank
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op december 23, 2011, 21:15:18
Philip en Annet, hele fijne feestdagen, geniet er samen van !
Hier in Hengelo gaat zo het flesje wijn open en een Kerstfilmpje erin  :).

Groeten, Frank

Bedankt, jij ook Frank! We zien elkaar volgend jaar vast...
Showcase - Topic