Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: clockwork op december  1, 2011, 17:04:04
Super 8 wordt hier genoemd als de film met de beste audio-demo scenes uit 2011. Dat vraagt natuurlijk om een vertoning in The Chamber of Dreams. :clapping:

http://www.hometheater.com/content/super-8-0

Leuk dat ze ook de scenes aangeven en wat je dan moet beleven. Denk ook wel dat ik die heb voor de volgende M&G ;)

Nog meer leuke demo's: http://www.hometheater.com/category/ultimate-demos

De M&G's moet ik 2-daagse events gaan maken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op december  1, 2011, 19:39:20
Leuk dat ze ook de scenes aangeven en wat je dan moet beleven. Denk ook wel dat ik die heb voor de volgende M&G ;)

Nog meer leuke demo's: http://www.hometheater.com/category/ultimate-demos

De M&G's moet ik 2-daagse events gaan maken :D
Im in!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

clockwork

Ik ben ook wel benieuwd hoe de beschuit in huize HTip smaakt.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

O jee, ik heb weer iets gezegd :-X :D

Vanavond geprobeerd om snel nieuwe foto's te maken met onze nieuwe compactcamera, maar die poging is niet gelukt. Veel te donker en te korrelig. Dus morgen nieuwe poging, waarschijnlijk met de DSLR.

Ik heb in ieder geval geprobeerd, dus nog even geduld... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteravond samen met Annet de speakers weer helemaal waterpas gezet. Dat was niet echt eenvoudig en zijn we dus wel even mee bezig geweest. Maar zonder de Soundcare SuperSpikes wat het helemaal nooit gelukt.

Vandaag nog de bubble opnieuw afstellen, vanwege de nieuwe plaats van de speakers en dan zijn we weer klaar voor een film vanavond. En ik zal de camera meenemen ;)
Showcase - Topic

henkhifi

Hoi Htip

ik ben Henk en begin pas en wil ook een ht ruimte maken op de eerste plaats gefeliciteerd met zo,n prachtige Ht ruimte complimenten

mijn ruimte is veel kleiner en op zolder en helemaal wit nu moet ik deze ook gaan inrichten en dacht dat donkere kleuren lelijk zou zijn maar nu ik het bij jou zie gecombineerd met dat rood prachtig aan zoiets had ik ook gedacht maar heb een hekel aan na apen

ik zag dat ze in echte bios veel rood gebruiken en vroeg me waarom Ralph van het forum hier zij dat ik eens aan jou moest vragen waarom rood is dit gewoon voor de look of heeft het een functie en de pilaren hebben die ook een functie want die zie ik in veel Ht ruimtes terug komen

bvd Henk
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

HTip

Bedankt voor het compliment!

Bij de realisatie van onze HT hebben we getracht het bioscoopgevoel zoveel mogelijk te benaderen. Daarom was de keuze voor bioscooprood ook snel gemaakt. De bioscoopstoelen waren ook voornamelijk in rood te krijgen. Het rood heeft geen functie, anders dan er niet helemaal een bat cave van te maken :D

Het zwart is een hele andere zaak. Donkere kleuren reflecteren geen of weinig licht en verbeteren het contrast van het beeld en daarmee de kleuren. Met name rond het scherm is een donkere kleur belangrijk. Daarom loopt het zwart bij ons dan ook vanaf de zitpositie naar voren. Lichtreflectie van achter hebben we geen enkele last van. Er zijn tegenwoordig schermen (Black Diamond) die weinig tot geen last hebben van omgevingslicht, maar die zijn dan ook erg duur.

De pilaren hebben in de meeste HT's die je ziet de functie van verbergen van stroomkabels voor verlichting en wandcontactdozen. Zo ook bij ons. Bovendien vonden het mooi om de lange wanden zo een beetje te breken.

Ik heb geen copyright op onze HT, dus als je de kleurstelling mooi vindt en ideeën van mij wij overnemen heb ik daar helemaal geen probleem mee. Sterker nog, ik vind het wel vleiend ;)

Als je begint, open dan een topic in dit board, dan kunnen de overige forumleden en ik je tijdens het ontwerp en realisatie helpen met de juiste keuzes te maken. Want je zult je verbazen over hoeveel zaken je moet nadenken...

Succes met je eigen HT!

Philip
Showcase - Topic

sr7000

Als geluidsdemo zou ik ook Thor willen nomineren: Klonk bij mij nog bruter dan super-8. Absolute aanrader :pompom:

HTip

Citaat van: sr7000 op december  3, 2011, 14:09:43
Als geluidsdemo zou ik ook Thor willen nomineren: Klonk bij mij nog bruter dan super-8. Absolute aanrader :pompom:
Die tip heb ik vaker voorbij zien komen. Schijnt alleen niet zo'n beste film te zijn, maar voor het geluid erg goed inderdaad. Mischien toch maar eens in de gaten houden. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

HTip

Net klaar met het afstellen van de bubble. Het is echt niet meer normaal hoeveel krachtiger en gedetailleerder de surroundbeleving nu is. Tot nu toe alleen met muziek uitgeprobeerd. Ben erg benieuwd naar de film van vanavond...

O ja, zal niet vergeten foto's te maken :D
Showcase - Topic

HTip

Zoals beloofd (met enige vertraging) de nieuwe foto's. De nieuwe positie van de fronts en center heb ik meteen maar even meegenomen. Verder een nieuwe overzichtsfoto (ook voor de AB) en wat detailopnames.

Oude positie speakers

Nieuwe positie speakers (ook center is naar achteren)

Uitbreiding rack met bovenop PS3, waar ik nieuwe kabels voor nodig heb. HDMI- en stroomkabel zijn nu te kort. Denk dat ik die tijdelijk op de grond naast het rack plaats.

Uitbreiding van rack is hier beter zichtbaar

Tijdens het maken van de foto's natuurlijk genoten van een lekker stukje muziek :music:
Showcase - Topic

eddy135

Uitbreiding rack met bovenop PS3, waar ik nieuwe kabels voor nodig heb. HDMI- en stroomkabel zijn nu te kort. Denk dat ik die tijdelijk op de grond naast het rack plaats.

..ook niet als je 'm neerlegt?

Vind ik sowieso mooier...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maro

Wat toch een gruwelijk mooie ruimte heb jij daar...niet normaal meer.... :wub:

Geniet er van jongen.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

denoontje

Citaat van: eddy135 op december  3, 2011, 17:10:26

+1

op foto vind ik het ook minder chique zo, maar in echt kan dit natuurlijk anders uitpakken.

Citaat van: Maro op december  3, 2011, 17:14:29
Wat toch een gruwelijk mooie ruimte heb jij daar...niet normaal
meer.... :wub:

ook +1

Zymotic

fastlex

Erg gaaf zeg! Voor je het weet heb je alles in de juiste kleur, zwart  ;D
Ziet er erg mooi uit zo!
Erg jammer dat er nog geen opvolger voor de SR9600 is?
Vandaar de PM natuurlijk...
Moet wel wennen aan de blauwe ledjes....
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

drees62

Citaat van: fastlex op december  3, 2011, 18:05:55

Die kunnen ook uit hoor  ;)

Prachtige ruimte Philip! Geniet ze vanavond van de film, wat wordt het?

ivw

Vraag me af of je uberhaupt ooit nog naar de bioscoop gaat ??

Erg mooi!

HTip

Citaat van: eddy135 op december  3, 2011, 17:10:26

Ook niet als ik hem neerleg. Maar ik ben het met je eens dat het mooier is zonder de PS3. Dus hij staat inmiddels op de grond. Misschien maak ik daar wel een klein tafeltje ofzo.

Citaat van: denoontje op december  3, 2011, 17:29:53
op foto vind ik het ook minder chique zo, maar in echt kan dit natuurlijk anders uitpakken.
In het echt ziet het er wel anders uit, maar de "toren" wordt toch iets te hoog. De TwistDock is wel erg handig, want aan de achterkant kan je 2 controllers opladen en ook nog een USB-hub plaatsen. En voor het opladen hoeft de PS3 niet aan te staan.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maro op december  3, 2011, 17:14:29
Wat toch een gruwelijk mooie ruimte heb jij daar...niet normaal meer.... :wub:

Bedankt voor de mooie woorden. En genieten hebben we vanavond weer gedaan!

Citaat van: Zymotic op december  3, 2011, 17:57:58
Erg mooi hoor!!!!
Thanks! Jouw ruimte mag er ook wezen. Voorheen hadden we dezelfde beamer, nu alleen nog de stoelen en de Oppo ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fastlex op december  3, 2011, 18:05:55
Erg gaaf zeg! Voor je het weet heb je alles in de juiste kleur, zwart  ;D
Ziet er erg mooi uit zo!
Erg jammer dat er nog geen opvolger voor de SR9600 is?
Vandaar de PM natuurlijk...
Thanks! De PPP en SR waren beide alleen in zilver. Een echte opvolger van de SR9600 is er inderdaad helaas nooit gekomen. Eigenlijk is dat de AV/MM8003 combi geweest.

De PM is een goede toevoeging en een goede keuze geweest. Het display en de led-balken kunnen uit. Enige wat je dan nog ziet zijn de 3 ledjes van de speakers, power amp direct en operate.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: drees62 op december  3, 2011, 18:07:43
Die kunnen ook uit hoor  ;)
Kunnen ze helemaal uit, want de 3 ledjes die ik hierboven noem kan ik volgens mij niet dimmen.

Citeer
Prachtige ruimte Philip! Geniet ze vanavond van de film, wat wordt het?
Bedankt André! Het bezoek heeft mogen kiezen en het is een Pixar-avond geworden met Monsters Inc, Pixar Short Films en een stukje van Wall-E. Bezoek was weer onder de indruk, maar na de 3 voorgaande bezoeken is het nieuwe er wel een beetje af.

Ik zat achter en had toch een goede surroundbeleving. Voor Annet had het wat harder gemogen en dat klopt eigenlijk ook wel vanwege dat de center en surrounds 7 dB lager staan dan voorheen. Dus moet eigenlijk de receiver 7 dB hoger uitsturen en dat is +2dB :o Morgen even proberen als we weer met zijn tweetjes zijn...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: ivw op december  3, 2011, 18:30:51
Vraag me af of je uberhaupt ooit nog naar de bioscoop gaat ??

Erg mooi!
Bedankt! En nee, we gaan nooit meer naar de bioscoop. 3D is aan ons niet besteed en beeld en geluid in de bioscopen is niet altijd even goed. Dus we blijven gewoon lekker thuis...
Showcase - Topic

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Jouw woord gehouden, de foto`s zijn er, enne:  :inlove:.
Prachtig dus.

Hoe gaat het met de Marantz PM? Kan je aangeven wat deze heeft gebracht in jouw set?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10