Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

SV..S

Citaat van: HTip op november  9, 2011, 23:07:22
Tussenstand van de poll...

Wel of niet de Oppo naar Amerika sturen voor upgrade?
Ja, jouw ruimte verdient het...    2 (20%)
Nee, het klinkt nu al fantastisch...    8 (80%)

ook gestemd, en wel voor de optie, ja maar dan in 2012

met daarbij de vrijheid dat dit ook een upgrade naar een 95 in kan houden, die dan bv naar Cinemike gaat voor een upgrade.

waarom, het upgradevirus kruipt toch waar het niet gaan kan, en aangezien je set naar een steeds hoger nivo getild wordt, lijkt me dit een goede stap in verhouding tot de investering.
het is eigenlijk net als met koken, als je ergens een lekker recept voor hebt (iets met pasta ofzo) dan probeer je daar toch weer net een andere draai aan te geven of wat meer finesse  ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op november 17, 2011, 10:37:30
naar aanleiding van deze opmerking een topic gestart, omdat dit me best wel bezig houd.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117594.0

wees welkom  :D
Interessant draadje, maar ik hoop niet dat het een believer/non-believer discussie gaat worden, want daar heb ik geen zin in ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: SV..S op november 17, 2011, 10:44:02
ook gestemd, en wel voor de optie, ja maar dan in 2012

met daarbij de vrijheid dat dit ook een upgrade naar een 95 in kan houden, die dan bv naar Cinemike gaat voor een upgrade.

waarom, het upgradevirus kruipt toch waar het niet gaan kan, en aangezien je set naar een steeds hoger nivo getild wordt, lijkt me dit een goede stap in verhouding tot de investering.
het is eigenlijk net als met koken, als je ergens een lekker recept voor hebt (iets met pasta ofzo) dan probeer je daar toch weer net een andere draai aan te geven of wat meer finesse  ;D
Bedankt Jos! Goede onderbouwing. Of de 83 wordt vervangen door een 95 denk ik (nu) niet. Upgraden van de 83 is sowieso goedkoper. Maar je kan wel eens gelijk hebben dat het (begin) volgend jaar wordt...

Ik ga Dave aangeven dat ik op moment afzie van zijn aanbod, maar dat ik graag op een later moment hiervan gebruik zou willen maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november 18, 2011, 15:24:11
Bedankt Jos! Goede onderbouwing. Of de 83 wordt vervangen door een 95 denk ik (nu) niet. Upgraden van de 83 is sowieso goedkoper. Maar je kan wel eens gelijk hebben dat het (begin) volgend jaar wordt...

Ik ga Dave aangeven dat ik op moment afzie van zijn aanbod, maar dat ik graag op een later moment hiervan gebruik zou willen maken.

Kan me voorstellen dat je het uiteindelijk toch wil doen.
Toch uit alles het maximale halen. Zou ik zelf ook doen als ik ook zo een ruimte had.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op november 18, 2011, 15:30:50
Kan me voorstellen dat je het uiteindelijk toch wil doen.
Toch uit alles het maximale halen. Zou ik zelf ook doen als ik ook zo een ruimte had.
Erg hé? Iemand anders was waarschijnlijk al maanden geleden helemaal tevreden geweest. De PM was misschien ook niet echt nodig, maar nu die er staat is het luisteren naar stereo een genot. En nu met het schuiven (dat ik daar door geen reactie op heb gehad... :unsure:) van de speakers is het weer anders. Sweetspot is breder, net zoals het stereobeeld. Daar zijn we nog mee aan het experimenteren...
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op november 18, 2011, 15:39:56
Erg hé? Iemand anders was waarschijnlijk al maanden geleden helemaal tevreden geweest. De PM was misschien ook niet echt nodig, maar nu die er staat is het luisteren naar stereo een genot. En nu met het schuiven (dat ik daar door geen reactie op heb gehad... :unsure:) van de speakers is het weer anders. Sweetspot is breder, net zoals het stereobeeld. Daar zijn we nog mee aan het experimenteren...

Hahaha nee eigenlijk helemaal niet erg.
Ik kan me er zelfs wel wat bij voorstellen.
Mooi dat het schuiven zo veel verschil geeft.
Ik persoonlijke geef wel de voorkeur aan een brede soundstage. Geeft je meer het gevoel dat je erbij bent.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xander32

Citaat van: HTip op november 18, 2011, 15:39:56
Herkenbaar hoor. Maar dat is toch ook een onderdeel van de hobby; de set proberen maximaal te laten presteren? Veel plezier nog met de finetuning, en met al dat geschuif oppassen voor de rug ;D.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

DVDmartinDVD

Hoi Philip,

die auralex great gramma die je onder je sub heb staan wat zijn daar de afmetingen van?

Je ruimte is en blijft super mooi  :clapping:

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Martijnst1990

Citaat van: DVDmartinDVD op november 18, 2011, 21:14:48
Hoi Philip,

die auralex great gramma die je onder je sub heb staan wat zijn daar de afmetingen van?

Je ruimte is en blijft super mooi  :clapping:

Martin.
Offtopic: krijg bijna hoofdpijn van jou avatar :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Zefanja op november 18, 2011, 15:57:49
Hahaha nee eigenlijk helemaal niet erg.
Ik kan me er zelfs wel wat bij voorstellen.
Mooi dat het schuiven zo veel verschil geeft.
Ik persoonlijke geef wel de voorkeur aan een brede soundstage. Geeft je meer het gevoel dat je erbij bent.
Ik had niet gedacht dat ik kon gaan schuiven en ik heb ook niet heel veel vrijheid, maar dat kleine beetje is al een verschil. Moet zoals gezegd nog wel het voorpodium aanpassen en misschien dan weer meer mogelijkheden.

Verschil in bas is merkbaar als je de speaker 5 cm naar voren of achter schuift. Dat resulteert in resp. strak maar niet vol en vol, maar wollig. Het midden is ook hier weer de oplossing, strak en toch vol (genoeg).

Wij hebben ook graag een brede soundstage, dus dat komt overeen met jou.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Xander32 op november 18, 2011, 16:26:57
Herkenbaar hoor. Maar dat is toch ook een onderdeel van de hobby; de set proberen maximaal te laten presteren? Veel plezier nog met de finetuning, en met al dat geschuif oppassen voor de rug ;D.

Sander.
Klopt! Dat is ook het risico van een ruimte waarin je je helemaal kan laten gaan. Maar als dat dan lukt, dan is dat extra gaaf. De speakers staan op superspikes, dus schuiven gaat heel makkelijk ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op november 18, 2011, 21:14:48
Hoi Philip,

Je ruimte is en blijft super mooi  :clapping:

Martin.
Bedankt Martin. De DD15+ staat (qua stabiliteit) inderdaad beter op een Great Gramma. Afmetingen moet ik even opzoeken...

Citaat van: Martijn90 op november 18, 2011, 22:52:24
Offtopic: krijg bijna hoofdpijn van jou avatar :P
Vond ik ook, dus heb in mijn profiel avatars van anderen tijdelijk uitgeschakeld ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op november 19, 2011, 00:01:16
Bedankt Martin. De DD15+ staat (qua stabiliteit) inderdaad beter op een Great Gramma. Afmetingen moet ik even opzoeken...

Gevonden :)

Afmetingen Great Gramma
76.2 cm lengte x 48.26 cm breedte x 6.985 cm hoogte
Geschikt tot 150KG belasting

zie hier...
Showcase - Topic

DVDmartinDVD

Citaat van: HTip op november 19, 2011, 00:04:31
Gevonden :)

Afmetingen Great Gramma
76.2 cm lengte x 48.26 cm breedte x 6.985 cm hoogte
Geschikt tot 150KG belasting

zie hier...

Hoi Philip,

bedankt voor het opzoeken.
Ik kwam namelijk nog een great gramma tegen met een andere maatvoering, maar klopt dit wel? ( hoeveel verschillende Great Gramma's zijn er dan?)

Zie HIER

Bij deze weet je wel dat het de goede is

De prijs is wel een stuk lager.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

DVDmartinDVD

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op november 19, 2011, 10:23:23
Hoi Philip,

bedankt voor het opzoeken.
Ik kwam namelijk nog een great gramma tegen met een andere maatvoering, maar klopt dit wel? ( hoeveel verschillende Great Gramma's zijn er dan?)

Zie HIER

De prijs is wel een stuk lager.

Groet Martin.

Hoi Martin,

Er is maar 1 Great Gramma. Mijn link was ter illustratie. Jouw link is dezelfde, alleen de opgegeven afmetingen zijn niet hetzelfde :blink: Ligt denk ik aan de omrekening van inch naar cm. Mooie prijs overigens!

http://www.auralex.com/sound_isolation_gramma/sound_isolation_gramma.asp

Groet,
Philip
Showcase - Topic

DVDmartinDVD

Citaat van: HTip op november 19, 2011, 10:44:26
Hoi Martin,

Er is maar 1 Great Gramma. Mijn link was ter illustratie. Jouw link is dezelfde, alleen de opgegeven afmetingen zijn niet hetzelfde :blink: Ligt denk ik aan de omrekening van inch naar cm. Mooie prijs overigens!

http://www.auralex.com/sound_isolation_gramma/sound_isolation_gramma.asp

Groet,
Philip

Hoi Philip,

heb net bericht gekregen dat er inderdaad een fout in de afmeting was op de website.
De maat die jij doorgaf was goed, ik ga hem zo even ophalen. € 50,- verschil is niet mis, kan je nagaan wat voor winst ze op dit soort spullen maken  :nopompom:

Martin.

DVDmartinDVD

Hoi,

heb hem net opgehaald, netjes hoor incl. Joe Bonamassa signatuur.

nu nog de sub ;)

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op november 19, 2011, 13:07:48
Hoi,

heb hem net opgehaald, netjes hoor incl. Joe Bonamassa signatuur.

nu nog de sub ;)
Goede keuze. Nu is het enige wat nog ontbreekt een subje :D
Showcase - Topic

HTip

De 3 weken inspelen zijn nu voorbij en drees62, je hebt helemaal gelijk gehad. De PM klinkt werkelijk prachtig. Samen met het verschuiven van de speakers (waar we nog niet mee uitgespeeld zijn ;)) is de stereobeleving zoveel beter geworden. Dat hadden we van te voren niet kunnen bedenken. Op dit moment aan het luisteren naar een CD-opname van 1989 van de  Country Rockband Restless Heart. Deze CD vond ik al mooi klinken, maar nu is het fantastisch. Ik denk dat we superlatieven tekort gaan komen.

We gaan nog de test doen tussen de SR9600 in Pure Direct en de PM. Alleen wordt dat pas iets voor volgende week, want deze week hebben we geen tijd ervoor. Maar we gaan het zeker testen, want ik ben erg benieuwd...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november 20, 2011, 23:14:20
De 3 weken inspelen zijn nu voorbij en drees62, je hebt helemaal gelijk gehad. De PM klinkt werkelijk prachtig. Samen met het verschuiven van de speakers (waar we nog niet mee uitgespeeld zijn ;)) is de stereobeleving zoveel beter geworden. Dat hadden we van te voren niet kunnen bedenken. Op dit moment aan het luisteren naar een CD-opname van 1989 van de  Country Rockband Restless Heart. Deze CD vond ik al mooi klinken, maar nu is het fantastisch. Ik denk dat we superlatieven tekort gaan komen.

We gaan nog de test doen tussen de SR9600 in Pure Direct en de PM. Alleen wordt dat pas iets voor volgende week, want deze week hebben we geen tijd ervoor. Maar we gaan het zeker testen, want ik ben erg benieuwd...
Klinkt goed!  :thumbs-up: Heb je het idee dat hij nu helemaal ingespeeld is, of verwacht je nog steeds verschillen te gaan horen? In ieder geval kan je al heerlijk genieten nu :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op november 20, 2011, 23:21:19
Klinkt goed!  :thumbs-up: Heb je het idee dat hij nu helemaal ingespeeld is, of verwacht je nog steeds verschillen te gaan horen? In ieder geval kan je al heerlijk genieten nu :D
Eerlijk gezegd, geen idee. We kunnen inderdaad heerlijk genieten zo. Ik denk nog steeds dat met het inspelen van de PM het laag van de Notes ook steeds beter is geworden. Door het schuiven moet ik wel de instellingen weer gaan aanpassen om de bubble weer goed te krijgen. Maar daarvoor moeten we eerst klaar zijn met schuiven. En daarvoor zal ik nieuwe gaten in het podium moeten boren. Maar daar heb ik deze week geen tijd voor.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november 20, 2011, 23:25:24
Eerlijk gezegd, geen idee. We kunnen inderdaad heerlijk genieten zo. Ik denk nog steeds dat met het inspelen van de PM het laag van de Notes ook steeds beter is geworden. Door het schuiven moet ik wel de instellingen weer gaan aanpassen om de bubble weer goed te krijgen. Maar daarvoor moeten we eerst klaar zijn met schuiven. En daarvoor zal ik nieuwe gaten in het podium moeten boren. Maar daar heb ik deze week geen tijd voor.
Je moet er wat voor over hebben hè ;) Ach, zo blijft de hobby ook leuk natuurlijk :)

Dedicated HT

drees62

Citaat van: HTip op november 20, 2011, 23:14:20
De 3 weken inspelen zijn nu voorbij en drees62, je hebt helemaal gelijk gehad. De PM klinkt werkelijk prachtig.

Vanaf nu dus volop genieten van je dreammachine  ;) Veel verbetering zal er nu niet meer bijkomen maar das ook niet nodig  ;D
Ik wens je veel luisterplezier!  :pompom:

Maximus_Aurelius

Philip ik wil je even een film adviseren of aanraden die in sound echt  :o waanzinnig is. Je chamber zal gaan trillen ;) en de geluids effecten zijn ook geweldig. Mooi fragment begint rond de 13 minuten.
Super 8 is de titel van de film.

Je zal echt versteld staan van het geluid.
Ik heb gisteren de film gezien en ik vind qua geluids beleving beste film die ik dit jaar gezien/gehoord heb. :clapping:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶