Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Deze klinkt ook erg goed. En de muziek is ook mooi, kijk 2 vliegen in 1 klap.. :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Bedankt voor de tips! Het concert van Simply Red krijgt goede recensies, dus leuk om een keer aan te schaffen.

Weer ontopic ;)

Bericht van Bjorn gekregen dat de buizen van het rack worden omgeruild. Maar ik wist vantevoren dat dat goed ging komen. Alleen nog even geduld hebben...

Zit dit trouwens te typen op de iPad van Annet terwijl ik zit te genieten van lekkere muziek die de Oppo via de PM laat klinken. De bas klinkt steeds strakker. Maar wat ik me afvraag is of mijn Notes ooit wel zo laag zijn aangestuurd. Het lijkt namelijk dat de drivers nu pas serieus worden ingespeeld. Is dat mogelijk, na 4 jaar? :unsure:

Ik kom er nu wel steeds meer achter dat er heel veel slechte opnamen zijn. Want als het nú niet lekker klinkt, dan kan het niet meer aan de set liggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Tsja een surround versterker kan niet tegen een goede stereo versterker op. Ik heb dat pas geleden ook weer gehoord hier thuis.

Je set mag je wel betitelen als goed. Dat de basdrivers eindelijk een goed signaal krijgen is alleen maar prettig voor de luisteraar, de speakers zijn echt wel ingespeeld.

Nu nog alleen de fine tuning doen in de vorm van stroomverbeteringen, wordt het nog beter/mooier.  Goed blok (zal ik tzt wel over berichten) de PP eruit, aarde aansluiten, nieuwe stroomaanvoer kabel...  dat geheel zal je set nog verder optillen.

De kunst is om ook slechtere opnames toch nog redelijk goed te laten klinken, of in ieder geval zo dat je er wel naar blijft luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

morca

Citaat van: HTip op november 13, 2011, 08:57:36
Bedankt voor de tips! Het concert van Simply Red krijgt goede recensies, dus leuk om een keer aan te schaffen.

Weer ontopic ;)

Bericht van Bjorn gekregen dat de buizen van het rack worden omgeruild. Maar ik wist vantevoren dat dat goed ging komen. Alleen nog even geduld hebben...

Zit dit trouwens te typen op de iPad van Annet terwijl ik zit te genieten van lekkere muziek die de Oppo via de PM laat klinken. De bas klinkt steeds strakker. Maar wat ik me afvraag is of mijn Notes ooit wel zo laag zijn aangestuurd. Het lijkt namelijk dat de drivers nu pas serieus worden ingespeeld. Is dat mogelijk, na 4 jaar? :unsure:

Ik kom er nu wel steeds meer achter dat er heel veel slechte opnamen zijn. Want als het nú niet lekker klinkt, dan kan het niet meer aan de set liggen...
Had ik ook bij mijn laatste aankoop,veel muziek klonk opeens iets te open,dus ook de foutje,s in de opname.

Nu ik op de show een paar van deze mooie amp,s gehoord heb,weet ik hoe schoon en detailrijk jouw amp klinkt.
Die zal idd wel een paar opname,s beter afspelen dan je oude,niet om je oude af te kraken,maar ik vind die je nu hebt zeer detailrijk klinken.
Wat ik ervan gehoord heb op de show,kan ik me goed voorstellen dat je speakers opeens anders aangestuurd worden,tov je oude amp.

larzie

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 12, 2011, 12:12:21
Perfectie geeft het niet, wel heel goed ;)
Persoonlijk vind ik Madonna Sticky & Sweet Tour heel goed opgenomen en mooi beeld. De subwoofer moet er ook goed bij zweten. heb deze op mijn eigen HT-set gekeken en op een andere set met beamer(JVC HD 750) en volledige 7.1 set.
George Michael is ook wel een aanrader.
Neujahrs Konzert 2011 idem. (Deutsche Grammaphon).

Je moet natuurlijk van de muziek houden en vaak is het ook persoonlijke smaak

Wat jij schrijft viel me gelijk op bij de blu-ray van Metallica - Pour une Nuit. Wanneer ik steeds het concert ga luisteren erger ik me er best aan, ook mede doordat de drummer van Metallica graag ook op de voorgrond wilt verschijnen en dan valt het nog erger op. Nu zet ik het beeld uit  :D en valt het minder op  ;)

Hmnm dat van Sting is ook Deutsch Grammaphon volgens mij. Madonna als dat goed is opgenomen dan klinkt ze vast voor geen meter. Madonna kan voor geen meter live zingen. George Michael ben ik ook niet zo'n fan van.

Citaat van: Etiennevh op november 12, 2011, 17:35:46
Pink is inderdaad een aanrader. Net als John Mayer, Where the Light is.

Ja het is maar dat je het weet, stel je er niet te veel van voor bij Sting :)

Die van John Mayer heb ik al alleen nog niet de blu-ray. Pink hmmmm niet echt mijn muziek. Neem aan dat je echt Pink bedoelt en niet Pink Floyd :P Zal ook die van Toto eens opzoeken waar Philip het over had.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maximus_Aurelius

Weer ontopic ;)

Zijn er problemen met je buizen van het rack?

De bas klinkt steeds strakker. Maar wat ik me afvraag is of mijn Notes ooit wel zo laag zijn aangestuurd. Het lijkt namelijk dat de drivers nu pas serieus worden ingespeeld. Is dat mogelijk, na 4 jaar? :unsure:

De Notes lijken hele simpele luidsprekers om aan te sturen maar ze zijn kritischer als menigeen denkt. Ze vragen om een goede versterker en wanneer dit niet het geval is dan zeggen de Notes van bekijk het maar ;). Ook met kabels en kegels/dempers/pucks zijn ze heel kritisch mee want ze laten niet zomaar met zich sollen. Er is een klein punt waar ze gemakkelijk in zijn dat is plaatsing bij de wand(en). Achterwand iets moeilijker maar zijwand gaat heel goed.
Jij komt er nu achter dat de Note 7 heel wat meer in zich hebben, je kunt je PM15S2 LE bedanken daarvoor  :D

Er zijn meer slechte opnames dan goede zeg ik altijd zo en vooral bij het huidige segment. :-X
Een slechte opname krijg je niet beter en zal ook nooit beter worden, het wordt alleen maar slechter. Wanneer je een goede set heb, dat heb je, dan kun je eigenlijk niet meer eens luisteren naar slechte opnames.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op november 13, 2011, 09:13:01

De kunst is om ook slechtere opnames toch nog redelijk goed te laten klinken, of in ieder geval zo dat je er wel naar blijft luisteren.

In een goede set kan dit eigenlijnk niet, een slechte opname kun je niet redelijk laten klinken, het wordt alleen slechter. Doordat het gewoon voor geen meter klinkt kun je er ook bijna niet meer naar luisteren.
Je kunt niet een slechte of slechtere opname waar je eigenlijk niet meer naar luisterde na aanpassingen weer redelijk vinden klinken en zodoende, weer naar kan luisteren. "Dit vind ik toch een voorbeeld van men luistert niet naar muziek maar naar de set."

Citaat van: larzie op november 13, 2011, 14:28:44
Hmnm dat van Sting is ook Deutsch Grammaphon volgens mij. Madonna als dat goed is opgenomen dan klinkt ze vast voor geen meter. Madonna kan voor geen meter live zingen. George Michael ben ik ook niet zo'n fan van.

Niet alles van Deutsche grammaphon is slecht ;). Ze hebben heel veel opnames die goed zijn en ze staan in de regel wel bekend als goede opnames. Ik weet niet hoe het zit met Sting dus ik kan er geen oordeel over geven.
Smaken verschillen met de muziek, ik ben ook niet helemaal Madonna fan en vooral niet met zang maar de show eromheen is fenomenaal.
Er zijn slechtere zangeressen die het aanhoren al helemaal niet de moeite waard zijn en soms is zo dat de Tweeters van je luidsprekers eruit willen komen zo slecht  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

JCL

Als het je ding is: Red Piano van Elton John! Is een prachtige opname van een schitterend concert (uiteraard in Las Vegas).

HTip

Citaat van: frank2 op november 13, 2011, 09:13:01
Tsja een surround versterker kan niet tegen een goede stereo versterker op. Ik heb dat pas geleden ook weer gehoord hier thuis.
Ondanks dat de SR9600 voor een receiver een goed stereogeluid produceert kan die inderdaad niet op tegen een stereoversterker. Daar ben ik nu ook achter.

Citeer
Je set mag je wel betitelen als goed. Dat de basdrivers eindelijk een goed signaal krijgen is alleen maar prettig voor de luisteraar, de speakers zijn echt wel ingespeeld.
Dank je! Ik vraag me echt serieus af of de laagste woofers ooit zo zijn aangestuurd. Ik vind het ook vreemd als dat niet het geval is, maar we horen met het inspelen van de PM ook het karakter van het laag veranderen.

Citeer
Nu nog alleen de fine tuning doen in de vorm van stroomverbeteringen, wordt het nog beter/mooier.  Goed blok (zal ik tzt wel over berichten) de PP eruit, aarde aansluiten, nieuwe stroomaanvoer kabel...  dat geheel zal je set nog verder optillen.
Staat nog steeds op de planning. Als Snowmaster klaar is met testen dan volgt die aanpassing kort daarop vermoed ik.

Citeer
Dat streef ik ook na, maar ik heb een CD's die gewoon niet om aan te horen zijn. En het lijkt erop dat hoe meer je je set optimaliseert hoe minder goed die opnames gaan klinken. M.a.w. de imperfecties worden ook versterkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: morca op november 13, 2011, 10:12:01
Had ik ook bij mijn laatste aankoop,veel muziek klonk opeens iets te open,dus ook de foutje,s in de opname.
Dat is het gevaar van een set en ruimte die elke detail, hoe subtiel dan ook, kan weergeven. Dan ga je je storen aan de foutjes ;)

Citeer
Nu ik op de show een paar van deze mooie amp,s gehoord heb,weet ik hoe schoon en detailrijk jouw amp klinkt.
Die zal idd wel een paar opname,s beter afspelen dan je oude,niet om je oude af te kraken,maar ik vind die je nu hebt zeer detailrijk klinken.
Wat ik ervan gehoord heb op de show,kan ik me goed voorstellen dat je speakers opeens anders aangestuurd worden,tov je oude amp.
De mate van de detaillering van de PM is fantastisch. Wij houden daar ook van, zonder dat het analytisch wordt. En zoals gezegd is de SR9600 echt geen slechte versterker in stereo, maar de PM is gewoon hiervoor geoptimaliseerd en dat hoor je.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: JCL op november 13, 2011, 21:07:29
Als het je ding is: Red Piano van Elton John! Is een prachtige opname van een schitterend concert (uiteraard in Las Vegas).
We hebben het concert in Madison Square Garden. Prachtig beeld en geluid en een goede kleurendemo :)
http://www.blu-ray.com/movies/Elton-60-Live-at-Madison-Square-Garden-Blu-ray/626/#Review

De Red Piano hou ik in gedachten. Bedankt!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 13, 2011, 15:16:32
Zijn er problemen met je buizen van het rack?
Door de komst van de PM heb ik een uitbreiding van het rack gevraagd. En die heb ik gekregen, alleen zilveren ipv zwarte buizen en dat staat niet zo goed :-X

Citeer
De Notes lijken hele simpele luidsprekers om aan te sturen maar ze zijn kritischer als menigeen denkt. Ze vragen om een goede versterker en wanneer dit niet het geval is dan zeggen de Notes van bekijk het maar ;). Ook met kabels en kegels/dempers/pucks zijn ze heel kritisch mee want ze laten niet zomaar met zich sollen. Er is een klein punt waar ze gemakkelijk in zijn dat is plaatsing bij de wand(en). Achterwand iets moeilijker maar zijwand gaat heel goed.
Jij komt er nu achter dat de Note 7 heel wat meer in zich hebben, je kunt je PM15S2 LE bedanken daarvoor  :D
Daar was ik met de test van de PM van Luc al achter gekomen. Ik hoorde weer waarom we bij Poulissen zo gecharmeerd waren van het geluid van de Notes, en in dit geval de Note 7. Echter dat ze kritisch zijn met hoe ze aangestuurd worden, op welke ondergrond ze staan, e.d. ben ik inmiddels ook achter. Daarom ben ik ook zo benieuwd als jij met de pucks langskomt. Nu staan ze op Superspikes en dat was een hele verbetering met de dempers die eronder zaten. Al met al kom ik zo stap voor stap naderbij aan het door ons gewenste geluid. Echter met de PM hebben we een hele grote stap gemaakt. Voor mijn gevoel gaan de volgende stapjes kleiner worden...

Citeer
Er zijn meer slechte opnames dan goede zeg ik altijd zo en vooral bij het huidige segment. :-X
Een slechte opname krijg je niet beter en zal ook nooit beter worden, het wordt alleen maar slechter. Wanneer je een goede set heb, dat heb je, dan kun je eigenlijk niet meer eens luisteren naar slechte opnames.
Precies dat is wat we ervaren. Er zijn ook opnames die toch iets beter gaan klinken, maar nog altijd niet super zoals de audiofiele opnames die we hebben. Daarom komen waarschijnlijk ook vaak dezelfde schijfjes in onze testen terug ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 13, 2011, 15:42:51
In een goede set kan dit eigenlijnk niet, een slechte opname kun je niet redelijk laten klinken, het wordt alleen slechter. Doordat het gewoon voor geen meter klinkt kun je er ook bijna niet meer naar luisteren.
Je kunt niet een slechte of slechtere opname waar je eigenlijk niet meer naar luisterde na aanpassingen weer redelijk vinden klinken en zodoende, weer naar kan luisteren. "Dit vind ik toch een voorbeeld van men luistert niet naar muziek maar naar de set."
Met het testen betrappen we onszelf er ook op dat we naar de set luisteren en niet naar de muziek. Maar aan het eind van zo'n "test" is het heerlijk om gewoon even lekker te luisteren. Dan staat de muziek voorop :music:
Showcase - Topic

Etiennevh

Als er naast die muziek ook nog een aanrader qua film bij mag (met overigens goede soundtrack) is dat Into The Wild.

Van de week gezien, erg indrukwekkend! Heb inmiddels de Soundtrack CD ook maar gekocht..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 10:45:16
Door de komst van de PM heb ik een uitbreiding van het rack gevraagd. En die heb ik gekregen, alleen zilveren ipv zwarte buizen en dat staat niet zo goed :-X
Wat zijn we weer aan het mierenneuken  :D :tongue2:, zilver of zwart het zijn en blijven buizen  ;). Even serieus nu:
Staat het inderdaad niet zo geweldig maar een goede service dat het toch herstelt wordt.

Daar was ik met de test van de PM van Luc al achter gekomen. Ik hoorde weer waarom we bij Poulissen zo gecharmeerd waren van het geluid van de Notes, en in dit geval de Note 7. Echter dat ze kritisch zijn met hoe ze aangestuurd worden, op welke ondergrond ze staan, e.d. ben ik inmiddels ook achter. Daarom ben ik ook zo benieuwd als jij met de pucks langskomt. Nu staan ze op Superspikes en dat was een hele verbetering met de dempers die eronder zaten. Al met al kom ik zo stap voor stap naderbij aan het door ons gewenste geluid. Echter met de PM hebben we een hele grote stap gemaakt. Voor mijn gevoel gaan de volgende stapjes kleiner worden...

Betreft de pucks en langskomen denk ik dat we beter begin volgend jaar(januari) kunnen plannen want ik heb tot aan met kerst elk weekend wel wat staan, maar regelen we wel verder via PM.
Ik denk dat de volgende stappen inderdaad kleiner worden en met bepaalde veranderingen de puntjes op de i gezet (kunnen) worden.
Zelf heb ik ook geprobeerd toen ik op zoek was naar luidsprekers in mijn bescheiden HT set om de Note 3 eens te testen op mijn Marantz receiver. Ik merkte toen dat ze niet goed gevoed werden en een hoop mis.

Precies dat is wat we ervaren. Er zijn ook opnames die toch iets beter gaan klinken, maar nog altijd niet super zoals de audiofiele opnames die we hebben. Daarom komen waarschijnlijk ook vaak dezelfde schijfjes in onze testen terug ;)

Voorheen was dat bij mij ook het geval, altijd dezelfde schijfjes met name wanneer we wat gingen testen. Nu heb ik zelf demo cd's gemaakt en op Gold cd gebrand(MFSL) want zoals je weet heb ik niets meer aan schijfjes  :clapping:

Met het testen betrappen we onszelf er ook op dat we naar de set luisteren en niet naar de muziek. Maar aan het eind van zo'n "test" is het heerlijk om gewoon even lekker te luisteren. Dan staat de muziek voorop :music:

Ik denk dat iedereen wel eens naar zijn set zit te luisteren in plaats van muziek. Ik heb dit ook wel eens maar ik zeg ook eerlijk dat ik geen slechte opname meer afspeel op mijn stereo set want het klinkt gewoon niet. We hebben het gisteren nog eventjes uit nieuwsgierigheid weer eens geprobeerd op beide sets met de cd Leonard Cohen - The Essential(2cd's). Heel snel was het over en uit  :-X vooral de song So long Marianne was niet om aan te horen, ook niet op mijn Ht set wat wel een heel stuk minder is dan mijn stereoset.

Bevallen de cd's goed? Ik denk zeker de ALR Guitar dat hij in de smaak valt. Prachtige opnames zitten er tussen. Lievelings songs en voor mij referenties zijn Alison Kraus feat. Union Station - It Doesn't matter, Stytz Syndicate - Traces of Lovers, Hank Shizzoe & Loose gravel - The life of a Thief. Vooral die laatste vind ik echt  :blush: :-*
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

frank2

Ik begrijp volkomen wat je zegt, maar na diverse verbeteringen in de stroom is het nu eindelijk niet meer nog iets meer hoog of iets meer midhoog wat de meeste mensen nastreven omdat alles dan zo mooi ruimtelijk klinkt, maar ik ben nu op het punt aangekomen dat ik zelf kan bepalen door 1 stroomsnoer of alleen IEC stekker te verwisselen het geluid dusdanig te tweaken dat ik het mooi vind klinken met behoud van detaillering. Zo heb ik pas geleden een furutech iec stekker vervangen door een no name iec stekker en aan de andere kant v.h. snoer juist weer een hifi tuning stekker geplaatst. Het resultaat is dat het hoog iets minder is geworden, de bas iets meer maar wel strak, en iets meer en voller mid. Ik heb namelijk genoeg brilliantie ik zoek iets voller mid.
Op deze manier te tunen kun je een evenwicht bereiken waar een goede cd en een slechte cd beide te beluisteren is en ja een goed opgenomen cd blijft mooier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: Etiennevh op november 14, 2011, 17:20:07
Als er naast die muziek ook nog een aanrader qua film bij mag (met overigens goede soundtrack) is dat Into The Wild.

Van de week gezien, erg indrukwekkend! Heb inmiddels de Soundtrack CD ook maar gekocht..
Jij mag dat ;)

Maar het moet ook weer niet uit de hand lopen :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 14, 2011, 18:14:38
Wat zijn we weer aan het mierenneuken  :D :tongue2:, zilver of zwart het zijn en blijven buizen  ;). Even serieus nu:
Staat het inderdaad niet zo geweldig maar een goede service dat het toch herstelt wordt.
Ik heb op zich wel zilveren apparatuur, maar dat is wat anders. BB&G levert de plank, dus de service zit altijd goed.

Citeer
Betreft de pucks en langskomen denk ik dat we beter begin volgend jaar(januari) kunnen plannen want ik heb tot aan met kerst elk weekend wel wat staan, maar regelen we wel verder via PM.
Is goed, heeft ook geen haast. Vind het al gaaf dat je de moeite wil nemen :thumbs-up:

Citeer
Ik denk dat de volgende stappen inderdaad kleiner worden en met bepaalde veranderingen de puntjes op de i gezet (kunnen) worden.
Zelf heb ik ook geprobeerd toen ik op zoek was naar luidsprekers in mijn bescheiden HT set om de Note 3 eens te testen op mijn Marantz receiver. Ik merkte toen dat ze niet goed gevoed werden en een hoop mis.
Vraag me wel af hoever ik moet gaan om de puntjes op de i te krijgen. Op een gegeven moment wordt het tijd om (helemaal) tevreden te zijn met wat we hebben. De PM voedt de Notes in ieder geval beter dan de SR. Dat is me nu helemaal duidelijk.

Citeer
Voorheen was dat bij mij ook het geval, altijd dezelfde schijfjes met name wanneer we wat gingen testen. Nu heb ik zelf demo cd's gemaakt en op Gold cd gebrand(MFSL) want zoals je weet heb ik niets meer aan schijfjes  :clapping:
Dat is ook een goed idee. Dat scheelt tijdens een M&G het nodige wisselen. Moet natuurlijk wel in de Nespa zijn geweest ;)

Citeer
Ik denk dat iedereen wel eens naar zijn set zit te luisteren in plaats van muziek. Ik heb dit ook wel eens maar ik zeg ook eerlijk dat ik geen slechte opname meer afspeel op mijn stereo set want het klinkt gewoon niet. We hebben het gisteren nog eventjes uit nieuwsgierigheid weer eens geprobeerd op beide sets met de cd Leonard Cohen - The Essential(2cd's). Heel snel was het over en uit  :-X vooral de song So long Marianne was niet om aan te horen, ook niet op mijn Ht set wat wel een heel stuk minder is dan mijn stereoset.
Daar begint het bij ons ook op te lijken. De "slechte" CD's zijn dan voor de auto.

Citeer
Bevallen de cd's goed? Ik denk zeker de ALR Guitar dat hij in de smaak valt. Prachtige opnames zitten er tussen. Lievelings songs en voor mij referenties zijn Alison Kraus feat. Union Station - It Doesn't matter, Stytz Syndicate - Traces of Lovers, Hank Shizzoe & Loose gravel - The life of a Thief. Vooral die laatste vind ik echt  :blush: :-*
Zeker! De ALR en Blue Note heb ik regelmatig in de test geluisterd. Alison Kraus heb ik nog niet geluisterd. De gitaren van RyG klinken ook erg lekker. Die andere heb ik volgens mij niet? Of staan die op de verzamel CD's? Ik moet bekennen dat ik wel luister, maar niet precies weet wie er op de CD staat te spelen :blush:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: frank2 op november 14, 2011, 18:25:46
Ik begrijp volkomen wat je zegt, maar na diverse verbeteringen in de stroom is het nu eindelijk niet meer nog iets meer hoog of iets meer midhoog wat de meeste mensen nastreven omdat alles dan zo mooi ruimtelijk klinkt, maar ik ben nu op het punt aangekomen dat ik zelf kan bepalen door 1 stroomsnoer of alleen IEC stekker te verwisselen het geluid dusdanig te tweaken dat ik het mooi vind klinken met behoud van detaillering. Zo heb ik pas geleden een furutech iec stekker vervangen door een no name iec stekker en aan de andere kant v.h. snoer juist weer een hifi tuning stekker geplaatst. Het resultaat is dat het hoog iets minder is geworden, de bas iets meer maar wel strak, en iets meer en voller mid. Ik heb namelijk genoeg brilliantie ik zoek iets voller mid.
Op deze manier te tunen kun je een evenwicht bereiken waar een goede cd en een slechte cd beide te beluisteren is en ja een goed opgenomen cd blijft mooier.
Mooi dat je met zo'n kleine aanpassingen het karakter van je geluid kan veranderen. Als het goed is kan ik dat dus straks ook :thumbs-up:
Showcase - Topic

JCL

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 10:44:40
We hebben het concert in Madison Square Garden. Prachtig beeld en geluid en een goede kleurendemo :)
http://www.blu-ray.com/movies/Elton-60-Live-at-Madison-Square-Garden-Blu-ray/626/#Review

De Red Piano hou ik in gedachten. Bedankt!

Die vind ik kwa muziek nog beter dan Madison square garden. Als je trouwens écht een gaaf concert in MSG wilt zien moet je de Blu-Ray van de Anniversary van de Rock and Roll Hall of Fame kopen. Heb het origineel nooit gezien dus weet niet hoe beeld en geluid zijn. Puur kwa muziek is dat een van de gaafste concerten die ik ooit heb gezien!

HTip

Citaat van: JCL op november 14, 2011, 19:37:05
Die vind ik kwa muziek nog beter dan Madison square garden. Als je trouwens écht een gaaf concert in MSG wilt zien moet je de Blu-Ray van de Anniversary van de Rock and Roll Hall of Fame kopen. Heb het origineel nooit gezien dus weet niet hoe beeld en geluid zijn. Puur kwa muziek is dat een van de gaafste concerten die ik ooit heb gezien!
Nou, met de kwaliteit van de BD zit het wel goed. 4,5 voor video en 5 voor geluid is bijna perfect. Weer eentje voor het verlanglijstje... http://www.blu-ray.com/movies/Rock-and-Roll-Hall-of-Fame-Concerts-Blu-ray/16223/#Review
Showcase - Topic

JCL

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 19:45:38
Nou, met de kwaliteit van de BD zit het wel goed. 4,5 voor video en 5 voor geluid is bijna perfect. Weer eentje voor het verlanglijstje... http://www.blu-ray.com/movies/Rock-and-Roll-Hall-of-Fame-Concerts-Blu-ray/16223/#Review

Mijn speler is niet regio vrij, anders had ik hem heel lang geleden al gekocht. Dit is echt een fantastisch concert!

HTip

De hele dag heeft "The distance to here" van Live gespeeld. Ga zo even luisteren of dat al verbetering heeft opgeleverd.

Citaat van: JCL op november 14, 2011, 20:53:51
Mijn speler is niet regio vrij, anders had ik hem heel lang geleden al gekocht. Dit is echt een fantastisch concert!
Voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten. Even kijken of er nog meer moois op amazon is te krijgen :music:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 18:27:45
Jij mag dat ;)

Maar het moet ook weer niet uit de hand lopen :D
Hahaha mooi :) Ok dat was dan mijn enige tip ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

-chiel-

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 19:45:38
Graag wil ik er ook 1 aanraden, Tim Reynolds & Dave Matthews, live in radio city music hall. Is ook alleen in regio a.

http://www.blu-ray.com/movies/Dave-Matthews-and-Tim-Reynolds-Live-at-Radio-City-Blu-ray/489/

HTip

Citaat van: -chiel- op november 14, 2011, 23:55:34
Graag wil ik er ook 1 aanraden, Tim Reynolds & Dave Matthews, live in radio city music hall. Is ook alleen in regio a.

http://www.blu-ray.com/movies/Dave-Matthews-and-Tim-Reynolds-Live-at-Radio-City-Blu-ray/489/
Ik heb een nummer van hen op een demo BD gezien en was erg onder de indruk. Mooie muziek en dus ook een mooie kwaliteit op BD. Het verlanglijstje is weer 1 langer geworden. Bedankt!
Showcase - Topic