Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skoebiedoe

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2011, 19:55:54
Die was echt VET!  :headbanging:

ach ik ging hier maar onzin posten dus vergeet het maar........steek het maar op de jupiler. :)  (kennen de Nederlanders dat wel)

(ben dus bij die film gewoon in slaap gevallen. ;) )

Maro

Citaat van: skoebiedoe op oktober  7, 2011, 20:22:51
ach ik ging hier maar onzin posten dus vergeet het maar........steek het maar op de jupiler. :)  (kennen de Nederlanders dat wel)

Had je de sub uitstaan dan denk ik... :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

denoontje

Ik neem ook nog wel wat bd's mee, wat vogels en 2 gitaristen.

As het goed is wordt door Mark gelijk voor mij wat extra gewicht in de schaal gelegd ;-)

PS ik hoop dat je geen spijt krijgt van de Marantz als je de Primare hebt gehoor in je set :-X

Ben benieuwd hoe die op andere speakers klinkt.
Moet die ook nog op de nieuwe AP's bij Markt proberen.

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2011, 19:55:54
Die was echt VET!  :headbanging:
Waanzinnig hé? Het was net of de trein door de HT denderde :o

Citaat van: skoebiedoe op oktober  7, 2011, 20:22:51
ach ik ging hier maar onzin posten dus vergeet het maar........steek het maar op de jupiler. :)  (kennen de Nederlanders dat wel)

:o Het was zó spannend dat we eigenlijk de hele film op het puntje van onze stoel hebben gezeten. Tenminste zo voelde het ;)

Citaat van: Maro op oktober  7, 2011, 21:01:10
Had je de sub uitstaan dan denk ik... :-X
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op oktober  7, 2011, 21:12:45
Ik neem ook nog wel wat bd's mee, wat vogels en 2 gitaristen.

As het goed is wordt door Mark gelijk voor mij wat extra gewicht in de schaal gelegd ;-)

PS ik hoop dat je geen spijt krijgt van de Marantz als je de Primare hebt gehoor in je set :-X

Ben benieuwd hoe die op andere speakers klinkt.
Moet die ook nog op de nieuwe AP's bij Markt proberen.
Ik vond de Marantz al erg goed klinken en matchen. De bubble werd niet aangetast. Ik denk niet dat ik zo snel spijt krijg ;)

Ben wel benieuwd naar de Primare en de vogeltjes en de gitaren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op september 27, 2011, 19:37:44
Bedankt jowi! Uitleg in de handleiding van de Velodyne was niet zo duidelijk. Bij de SR9600 heb ik 4 triggeruitgangen en kan ik per uitgang aangeven bij welke bron de trigger actief moet zijn. En vanaf de AB kan ik dan de trigger aan of uit zetten. Wordt even puzzelen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken...
Helemaal vergeten te posten, maar het schakelen van de DD18 met de triggerkabel is gelukt. Als de SR9600 aan gaat en de bron is goed, dan schakelt de DD18 automatisch in. Super!

Nogmaals bedankt jowi!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op oktober  7, 2011, 19:18:12
Da's snel! :o Die lijken inderdaad als 2 druppels water op elkaar. Het verschil zit 'm in een paar knopjes en een batch. Maar het zal wel anders klinken ;)

Ik wacht gewoon geduldig af...

Zoek de 10 verschillen... :D

Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober  7, 2011, 22:57:58
Ik vond de Marantz al erg goed klinken en matchen. De bubble werd niet aangetast. Ik denk niet dat ik zo snel spijt krijg ;)

Ben wel benieuwd naar de Primare en de vogeltjes en de gitaren :music:
Anders ik wel, heb nog steeds geen idee wat dit nou inhoud ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Softpower

Citaat van: HTip op oktober  7, 2011, 23:04:58

Ik ben in staat om morgen terug te rijden omdat ik volgens mij op beide limited heb zien staan. Keurig op elkaar.. Maar goed ik zal me wel vergissen...

Ga toch morgen nog eens even bellen.. Maar goed als het de pearl was dan was dat al heel goed :headbanging:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Softpower op oktober  7, 2011, 23:52:49
Ik ben in staat om morgen terug te rijden omdat ik volgens mij op beide limited heb zien staan. Keurig op elkaar.. Maar goed ik zal me wel vergissen...

Ga toch morgen nog eens even bellen.. Maar goed als het de pearl was dan was dat al heel goed :headbanging:
De Pearl is een stapje hoger (en €1000 duurder ;)) dan de LE, maar een aantal elementen van de Pearl en PM11 zijn in de 15LE verwerkt. Volgens een review in Stereo (DE) klinkt de 15 muzikaler dan de Pearl. De Pearl is analytischer en daarom heb ik voor de LE gekozen.

Ben toch ook wel benieuwd of je inderdaad de LE hebt gezien/gehoord. Uit de reactie van Marcel lees ik dat hij naar Remkes heeft gebeld.

Hoe dan ook, ik heb hem nog niet en voor de M&G is dat jammer. Maar denoontje neemt zijn Primare mee om een stereo vergelijk te kunnen doen. :thumbs-up:
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op oktober  8, 2011, 06:55:36
Maar denoontje neemt zijn Primare mee om een stereo vergelijk te kunnen doen. :thumbs-up:

En wat als de Primare je zo goed bevalt, ga je de Marantz dan annuleren?
Wens jullie morgen weer een hoop plezier.

Edit: Zie dat Denoontje al een soort gelijk vraag heeft gesteld.

Citaat van: denoontje op oktober  7, 2011, 21:12:45
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

denoontje

Softpower

Hoe dan ook, ik heb hem nog niet en voor de M&G is dat jammer. Maar denoontje neemt zijn Primare mee om een stereo vergelijk te kunnen doen. :thumbs-up:

En dat wordt dan morgen top! Lekker zo'n vergelijk...
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Alex Groningen op oktober  8, 2011, 08:38:02
En wat als de Primare je zo goed bevalt, ga je de Marantz dan annuleren?
Wens jullie morgen weer een hoop plezier.

Edit: Zie dat Denoontje al een soort gelijk vraag heeft gesteld.

Bedankt Alex! Misschien dat je ergens in 2012 het ook een keer kan ervaren...

Ik zal het iets anders formuleren. Mocht het zo zijn dat de Primare echt beter is, maar dan ook in surround, dan vraag ik Marcel of hij de Primare kan leveren. Als ik het goed begrepen heb, kan hij in principe alles leveren. Voorlopig heb ik mijn zinnen gezet op de Marantz, vanwege de perfecte integratie in mijn set.

Citaat van: Softpower op oktober  8, 2011, 09:51:33
En dat wordt dan morgen top! Lekker zo'n vergelijk...
Dat is ook het leuke van M&G's. Uitwisselen van ervaringen en dit geval zelfs apparatuur uitproberen. En dan ook nog een meting met REW, dus de dag kan nu al niet meer stuk. Super gewoon!!
Showcase - Topic

H&C Hifi

De Pearl is een stapje hoger (en €1000 duurder ;)) dan de LE, maar een aantal elementen van de Pearl en PM11 zijn in de 15LE verwerkt. Volgens een review in Stereo (DE) klinkt de 15 muzikaler dan de Pearl. De Pearl is analytischer en daarom heb ik voor de LE gekozen.

Ben toch ook wel benieuwd of je inderdaad de LE hebt gezien/gehoord. Uit de reactie van Marcel lees ik dat hij naar Remkes heeft gebeld.

De Pearl is zeker minder muzikaal, toen wij deze 2 jaar geleden getest hebben vonden we hem niet naar een normale Marantz klinken. miste de warmte een beetje.

Ik ben ook echt benieuwd wanneer je naar Remkens zou bellen, ik ben zelf niet iemand die andere winkels gaat bellen... ik heb meteen mijn vertegenwoordiger gebeld (die normaal echt goed te vertrouwen is) en die vertelde mij dat het niet zou kunnen en wist wel te zeggen dat hun nog een KI-Pearl hebben.
Enige wat nog zou kunnen is dat ze een demo toestel hebben gehad van Marantz... Hifi.nl heeft er namelijk ook 1 getest... en die moet ook ergens gebleven zijn.

Grtz,

Marcel

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober  7, 2011, 23:04:58

Heb al eentje gevonden  :clapping:. De bovenste is vaal(middenstuk) tenopzichte van de onderste  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Softpower

“@RemkesBnG: #Marantz PM-15S2 Limited Edition en SA-15S2 Limited Edition nu verkrijgbaar bij @RemkesBnG http://t.co/aHX93RyR”

Bij deze twitter bericht van remkes. Heb ze net gesproken en geven me nogmaals aan dat ik me niet vergist heb en dat ze er al 3 geleverd hebben.

En philip maak je geen zorgen ;) hij klinkt heel erg goed!
Pana 42VT30E

Maro

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  8, 2011, 11:26:31

De Pearl is zeker minder muzikaal, toen wij deze 2 jaar geleden getest hebben vonden we hem niet naar een normale Marantz klinken. miste de warmte een beetje.
Ik ben ook echt benieuwd wanneer je naar Remkens zou bellen, ik ben zelf niet iemand die andere winkels gaat bellen... ik heb meteen mijn vertegenwoordiger gebeld (die normaal echt goed te vertrouwen is) en die vertelde mij dat het niet zou kunnen en wist wel te zeggen dat hun nog een KI-Pearl hebben.
Enige wat nog zou kunnen is dat ze een demo toestel hebben gehad van Marantz... Hifi.nl heeft er namelijk ook 1 getest... en die moet ook ergens gebleven zijn.

Grtz,

Marcel

€1000,- meer en dan toch minder muzikaal...Muzikaal dat is toch de meest basic eigenschap die een stereo versterker moet hebben. Je zal maar zo'n "exclusive'' Pearl gekocht hebben zeg. Dan is Ken I ook niet meer wat ie geweest is... Denk dat de gewone Pearl niet goed leverbaar meer is dan kunnen ze nu deze nieuwe weer de hemel inprijzen...

Bij de buren waren ze er trouwens wel zeer over te spreken...
http://www.hifi.nl/recensies/4082/Marantz-PM-KI-Pearl-Marantz-PM-KI-Pearl.html
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi

Citaat van: Softpower op oktober  8, 2011, 14:06:32
"@RemkesBnG: #Marantz PM-15S2 Limited Edition en SA-15S2 Limited Edition nu verkrijgbaar bij @RemkesBnG http://t.co/aHX93RyR"

Bij deze twitter bericht van remkes. Heb ze net gesproken en geven me nogmaals aan dat ik me niet vergist heb en dat ze er al 3 geleverd hebben.

Mhhm vreemde zaak... ik ga Maandag eens met D&M in Eindhoven bellen..
Ik vind het niet zo erg dat ik eventueel later geleverd zou krijgen.. maar waar ik niet tegen kan is dat ze dan niet eerlijk tegen me zouden zijn.
Ik neem hun verhaal namelijk aan als het juiste en zo speel ik het door naar mijn klanten... niet goed voor ons imago als verhalen niet blijken te kloppen. :devil:

Maar zoals gezegd, een dealer kan veel zeggen... zijn er genoeg die zeggen dat het goed gaat om vervolgens 2maanden later falliet te zijn..

Will keep you posted HTip !!

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

HTip

Als het inderdaad zo is dat er dealers een voorkeursbehandeling krijgen dan zou ik dat een slechte zaak vinden. Het lijkt ook een beetje op concurrentievervalsing. Terwijl jij toch ook Premiumdealer bent en dat zijn er niet zo veel in Nederland. Maar goed, ik ben benieuwd naar wat D&M maandag te zeggen heeft...

Citaat van: Softpower op oktober  8, 2011, 14:06:32
"@RemkesBnG: #Marantz PM-15S2 Limited Edition en SA-15S2 Limited Edition nu verkrijgbaar bij @RemkesBnG http://t.co/aHX93RyR"

Dat twitterbericht had ik inderdaad al gezien, maar dat zegt natuurlijk niets over de leverbaarheid ;) Ik wordt nu toch wel erg benieuwd naar de sound van de LE. Maar ja, geduld is een schone zaak...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maro op oktober  8, 2011, 14:09:19
€1000,- meer en dan toch minder muzikaal...Muzikaal dat is toch de meest basic eigenschap die een stereo versterker moet hebben. Je zal maar zo'n "exclusive'' Pearl gekocht hebben zeg. Dan is Ken I ook niet meer wat ie geweest is... Denk dat de gewone Pearl niet goed leverbaar meer is dan kunnen ze nu deze nieuwe weer de hemel inprijzen...

Bij de buren waren ze er trouwens wel zeer over te spreken...
http://www.hifi.nl/recensies/4082/Marantz-PM-KI-Pearl-Marantz-PM-KI-Pearl.html
Die review had ik al eerder gezien, toen ik met de keuze bezig was. Maar er zijn ook reviews waarin de Pearl als analytisch wordt omschreven. Heeft natuurlijk ook veel te maken met het referentiekader van de reviewer ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  8, 2011, 14:00:18
Heb al eentje gevonden  :clapping:. De bovenste is vaal(middenstuk) tenopzichte van de onderste  :D
LOL. Los van de badge is het enige zichtbare verschil de dikkere bovenplaat van de Pearl. Aan de achterkant en onderkant overheerst het koper, maar dat zie je op deze foto's niet :D
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Iedereen die morgen deelneemt aan de M&G alvast heel veel kijk- en luisterplezier toegewenst.

Voor degene die nog geen dedicated ruimte hebben... wees gewaarschuwd: na morgen kun je niet meer terug (en wil je ook zo'n ding) :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  8, 2011, 16:05:27
Iedereen die morgen deelneemt aan de M&G alvast heel veel kijk- en luisterplezier toegewenst.

Voor degene die nog geen dedicated ruimte hebben... wees gewaarschuwd: na morgen kun je niet meer terug (en wil je ook zo'n ding) :D

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Ik moet misschien iets van een disclaimer opzetten en een bordje "Betreden op eigen risico" :D
Showcase - Topic