Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Xander32

Citaat van: HTip op augustus 29, 2011, 09:18:32
Marantz PM15S2 op bezoek in de Chamber of Dreams!
Conclusie
Het heeft wat langer geduurd dan vooraf gedacht, maar het is me nu wel duidelijk. De PM klinkt heerlijk in stereo, geeft een rustiger en breder geluidsbeeld. De scherpe randjes worden eraf gehaald en ik miste de sub niet. In surround was de beleving, na wat aanpassingen, ook weer geweldig. Ik denk dat ik met het opnieuw instellen van de levels zelfs een nóg beter resultaat kan bereiken. De vraag of er een PM15S2 gaat komen is dus niet meer óf maar eerder wanneer. Ik heb natuurlijk ook nog een extra stroomkabel en interlink nodig en dan wordt de investering toch weer aanzienlijk. Maar dat de PM er gaat komen staat voor mij wel vast.
Luc, bedankt dat je me de mogelijkheid hebt gegeven om de PM in mijn set uit te proberen. Ik weet nu dat een stereoversterker écht iets toevoegt.
Ga je t.z.t. veel plezier aan beleven.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 31, 2011, 11:37:19
Ik gok op het laatste :D
:D LOL :D

Citaat van: Xander32 op augustus 31, 2011, 18:04:59
Ga je t.z.t. veel plezier aan beleven.

Sander.
Bedankt! Dat weet ik wel zeker. De enige vraag is wanneer die t.z.t. is... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op augustus 30, 2011, 14:36:43

De PM11S2 heeft geen HT-schakeling en staat bekend als analytisch i.t.t. de PM15S2, die als muzikaler wordt ervaren.

De PM11S2 geen HT schakeling  :-X :o voor zo'n kaliber in die prijsklasse verwacht je wel dat hij dit heeft. Maar we doen er niets aan wanneer het niet zo is ;).
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Denon Focal

Weer een mooi verslag om te lezen Philip.
Het heeft mij overtuigd om toch ook maar te gaan experimenteren met een stereo uni versterker, dank daarvoor.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 31, 2011, 20:44:17
De PM11S2 geen HT schakeling  :-X :o voor zo'n kaliber in die prijsklasse verwacht je wel dat hij dit heeft. Maar we doen er niets aan wanneer het niet zo is ;).

Vind het ook vreemd, maar het is toch echt zo ;)

Kijk maar eens hier. In de sectie Overig staat bij Power Amp Direct dat deze niet beschikbaar is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Citaat van: HTip op augustus 30, 2011, 14:36:43
Klopt. Ik zie nu pas dat die opmerking in de conclusie een beetje uit de lucht komt vallen ;) Maar de PM heeft ook geen aansluiting voor een sub...
:D Dat ze veel in hun mars hadden wist ik. Daarom had ik ook het gevoel dat de potentie er in stereo er totaal niet uit kwam. En zo begon de zoektocht...
Zou best kunnen, maar zonder gewichtjes klonk het al erg lekker. Misschien met minimaal gewicht dat het nóg beter kan, maar dat zie ik wel als ik de PM heb.
De PM11S2 heeft geen HT-schakeling en staat bekend als analytisch i.t.t. de PM15S2, die als muzikaler wordt ervaren. Andere merken zal ik niet zo snel doen, vanwege de match tijdens surround. De bubble was bijna naadloos, terwijl de SR9600 niet optimaal was ingesteld.

Door wie?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Denon Focal op augustus 31, 2011, 21:16:27
Weer een mooi verslag om te lezen Philip.
Het heeft mij overtuigd om toch ook maar te gaan experimenteren met een stereo uni versterker, dank daarvoor.
Dank je en graag gedaan. Ik had nooit gedacht dat het verschil met een goede versterker zo groot zou zijn. De stereoweergave van de SR9600 is voor een receiver al erg goed te noemen. Zeker met goede opnames. Maar is niet opgewassen tegen de PM15S2, die natuurlijk niet zomaar een versterker is. Deze is de instapper in de Premium Range van Marantz. Denon heeft waarschijnlijk ook zo'n versterker. Matching is wel belangrijk, dus ik zou kijken of Denon iets van je gading heeft.

Veel plezier met experimenteren!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maro op augustus 31, 2011, 21:43:07
Door wie?
Heb ik in een review gelezen. Link staat in een post van drees62 en verwijst naar een Duits stereomagazine. Even zoeken...
Showcase - Topic

HTip

Gevonden!

Citaat van: drees62 op augustus 19, 2011, 14:51:47
Hier nog een leuke review, waarin men stelt dat de 15-S2 zelfs muzikaler is dan de PM11:

http://www.stereo.de/index.php?id=622

Ik vond het ook verrassend...
Showcase - Topic

Maro

Blijft een review ;). Om de een of andere reden zou ik toch niet willen ruilen...neemt niet weg dat de 15 een prachtige versterker is. Heb hem bij meerdere mensen inmiddels gehoord. In stereo vast mooier dan jouw 9600 maar dat ie in HT tov van dat surround beest wat toevoegd (je gebruikt dan immers alleen de EV) is op zijn minst frapant.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op augustus 31, 2011, 21:56:26
Blijft een review ;). Om de een of andere reden zou ik toch niet willen ruilen...neemt niet weg dat de 15 een prachtige versterker is. Heb hem bij meerdere mensen inmiddels gehoord. In stereo vast mooier dan jouw 9600 maar dat ie in HT tov van dat surround beest wat toevoegd (je gebruikt dan immers alleen de EV) is op zijn minst frapant.
Reviews zijn ook erg persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je de PM11 niet zou willen ruilen. Bouwkwaliteit is erg hoog, maar ook al zou deze een HT schakeling hebben, dan nog zou ik om budgettaire redenen niet verder gaan dan de PM15.

Surround hebben we niet lang genoeg kunnen testen, maar ik had het gevoel dat de kanalen die door de SR9600 werden uitgestuurd meer onder controle waren dan voorheen. De PM15 heeft voldoende vermogen voor mijn fronts. Ze hebben een hoge gevoeligheid en hebben slechts ca. 20W vermogen nodig om 75dB SPL op de luisterplek te creëeren.

Wanneer ik de PM mag begroeten zal ik dit overigens nog uitgebreid gaan testen...
Showcase - Topic

Maro

HTip

Citaat van: Maro op augustus 31, 2011, 22:11:19
Ga het volgen...geniet er van.  :pompom:
Thanks! Het kan nog wel even duren, maar zoals gezegd is het wel zeker dat de PM er gaat komen ;)
Showcase - Topic

Maro

Zulke dingen staan er doorgaans sneller dan je je zelf voor neemt. :angel:

HTip

Citaat van: Maro op augustus 31, 2011, 22:25:45
Zulke dingen staan er doorgaans sneller dan je je zelf voor neemt. :angel:
Hoezo? Ik? >:D

Maar daar zou je overigens best wel eens gelijk in kunnen hebben... :-X
Showcase - Topic

Maro

Citaat van: HTip op augustus 31, 2011, 22:33:34
Hoezo? Ik? >:D

Maar daar zou je overigens best wel eens gelijk in kunnen hebben... :-X

Ons kent ons... ;D

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op augustus 31, 2011, 21:38:54
Vind het ook vreemd, maar het is toch echt zo ;)

Kijk maar eens hier. In de sectie Overig staat bij Power Amp Direct dat deze niet beschikbaar is.

Ik geloofde je gelijk hoor ;). Alleen schreef ik eventjes dat ik het best vreemd vind.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maro op augustus 31, 2011, 22:37:50
Ons kent ons... ;D
:clapping:

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 31, 2011, 22:52:19
Ik geloofde je gelijk hoor ;). Alleen schreef ik eventjes dat ik het best vreemd vind.
Link was niet alleen voor jou ;) Je hebt helemaal gelijk. Misschien iets voor de S3... :D
Showcase - Topic

denoontje

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 31, 2011, 20:44:17
De PM11S2 geen HT schakeling  :-X :o voor zo'n kaliber in die prijsklasse verwacht je wel dat hij dit heeft. Maar we doen er niets aan wanneer het niet zo is ;).

kan ie gelijk gemod worden. :x

clockwork

Ik weet nog een ex demo PM15S1 te koop in het zilver. Is die heel anders dan de S2?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

VlisChris

Ik geef het maximaal 2 maanden.
Dan staat die nieuwe versterker in zijn rack te pronken ;) Wie biedt meer? :D :-X

Softpower

Citaat van: Christiaan S op september  2, 2011, 12:21:41
Ik geef het maximaal 2 maanden.
Dan staat die nieuwe versterker in zijn rack te pronken ;) Wie biedt meer? :D :-X

Zullen we deze weddenschap maar aanmelden bij unibet? Iemand quotes?

Wat krijg je voor je euro bij voor 1 november? En nee Philip je mag niet mee wedden...

:evil:

Zelf denk ik voor 1 januari.

Maar wel top voor je dat zo nog een grote stap kunt maken zonder te verbouwen.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Maro

Citaat van: clockwork op september  2, 2011, 11:46:27
Ik weet nog een ex demo PM15S1 te koop in het zilver. Is die heel anders dan de S2?

Heeft geen HT doorlus functie. Dat is geloof ik wel een must in HTip zijn set up.

Etiennevh

Hoi Philip,

Wij zijn druk aan het verbouwen in en aan ons huis, maar even een kortereactie in mijn zuur verdiende pauze :happy:  ::

prachtige ervaring dus die PM.. Wel leuk dat je zo hebt kunnen testen.. Ik ben wel weer benieuwd wat dat voor resultaat bij jou gaat geven!

Alvast veel plezier met je aankomende aankoop!!!  :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto