Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

WimB

Bedankt, jij ook veel plezier bij de volgende m&g.

skoebiedoe

Citaat van: HTip op juni 25, 2011, 07:20:13

Ik hoop niet dat je het als een offer ziet :D Maar je mag komen, dan kan je meteen je tegelsnijder meenemen :thumbs-up: :D

Heb het al genoteerd in de agenda en pm verzonden.
Ik offer mij daar graag voor op hoor. ;)
Nota voor mezelf,tegelsnijder ligt al klaar.

HTip

Citaat van: WimB op juni 25, 2011, 15:33:31
Bedankt, maar ik twijfel na zoveel hier te hebben gelezen erover geen moment dat die van jou wel beter is dan die van mij.
Voor mij is de gewone SE voldoende in mijn bescheiden set.
Ok, maar het kan nog steeds mocht je een vergelijk willen doen. Zo bescheiden vind ik jouw set trouwens niet ;)

Citaat van: mtissink op juni 25, 2011, 17:03:38
Ah, fijn om te lezen dat de M&G nog gevuld blijft! Zou toch zonde zijn als er een stoel leegblijft! Veel plezier WimB en alle anderen!
Meestal is dat geen probleem ;) Kom je toch de volgende keer. Die is overigens op 11 september a.s. en daar heb ik ook nog 1 stoel vrij...

Citaat van: skoebiedoe op juni 25, 2011, 20:14:29
Heb het al genoteerd in de agenda en pm verzonden.
Ik offer mij daar graag voor op hoor. ;)
Nota voor mezelf,tegelsnijder ligt al klaar.
:clapping: Ik ga geen demo tegelsnijden geven, hoor! :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Samen met Annet veel geluisterd en gekeken. Verschillende formaten zijn nu reeds in de Oppo verdwenen (en gelukkig ook er weer uitgekomen :D). Analoog in surround klinkt erg lekker. Het is gedetailleerder, maar wel met minder punch. De sub integreert mooi in het geluidsbeeld en is (nog) minder aanwezig. SACD (Dire Straits - Brothers in arms), DTS-CD (Alan Parsons - On air), DVD-A (Eagles - Hotel California) en DVD (DTS demo DVD) klinkt vaak lekkerder dan via HDMI. Uitzondering hierop lijkt Seal - One night to remember te zijn. Die vinden we via HDMI net iets meer punch hebben en de stem van Seal klinkt wat voller en minder op de achtergrond. Met BD hebben we de voorkeur voor HDMI. Het geluid is dan gewoon wat voller en dat vinden we lekkerder klinken. Vooral met film is de beleving dan groter.

Ik was ook natuurlijk het meest benieuwd naar de 96/24 schijfjes, want die kon ik niet meer spelen. De DVD-A van de Eagles hadden we al geluisterd, maar de BD-schijfjes nog niet. Het concert van Celine Dion in Las Vegas (Dolby TrueHD 96/24) moest er ook aan geloven en ook hier was de beleving niet als voorheen. Dus toch maar even kort via HDMI en wat schetste onze verbazing... Geen probleem! Het LFE-kanaal was strak en klonk prima! Dus snel meer 96/24 via HDMI en ook daar geen probleem. Geen idee of dit blijvend is en waar dit nu aan gelegen heeft, maar het lijkt erop dat de SR9600 weer doet wat ie moet doen :thumbs-up:

Na al het testen ook nog een compleet concert gezien/geluisterd. Het was een hele tijd geleden dat we Jean Michel Jarre - Live in China hadden gezien. En deze DVD was dus nog niet in de Oppo geweest. Nou, we waren niet voorbereid op wat we hebben gehoord en gezien. WOW!! Het was net alsof we naar BD zaten te kijken. Een prachtig gedetailleerd beeld en het geluid (analoog) was super!

Gisteren nog de film "The International" op BD gezien. WOW! Wat een beeld en geluid!! Referentiemateriaal van A to Z. Bovendien ook nog een heel erg spannende film en dat kwam natuurlijk ook door het geluid wat continu uit alle speakers kwam, zelfs in de dialoogscenes.

Kortom het was weer een aangenaam verblijf in de kelder. Vandaag ga ik ergens anders de hele dag genieten van beeld en geluid op topniveau, nl. in het Infinity Theater van Sonic Circle :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op juni 26, 2011, 08:43:11
Samen met Annet veel geluisterd en gekeken. Verschillende formaten zijn nu reeds in de Oppo verdwenen (en gelukkig ook er weer uitgekomen :D). Analoog in surround klinkt erg lekker. Het is gedetailleerder, maar wel met minder punch. De sub integreert mooi in het geluidsbeeld en is (nog) minder aanwezig. SACD (Dire Straits - Brothers in arms), DTS-CD (Alan Parsons - On air), DVD-A (Eagles - Hotel California) en DVD (DTS demo DVD) klinkt vaak lekkerder dan via HDMI. Uitzondering hierop lijkt Seal - One night to remember te zijn. Die vinden we via HDMI net iets meer punch hebben en de stem van Seal klinkt wat voller en minder op de achtergrond. Met BD hebben we de voorkeur voor HDMI. Het geluid is dan gewoon wat voller en dat vinden we lekkerder klinken. Vooral met film is de beleving dan groter.

Ik was ook natuurlijk het meest benieuwd naar de 96/24 schijfjes, want die kon ik niet meer spelen. De DVD-A van de Eagles hadden we al geluisterd, maar de BD-schijfjes nog niet. Het concert van Celine Dion in Las Vegas (Dolby TrueHD 96/24) moest er ook aan geloven en ook hier was de beleving niet als voorheen. Dus toch maar even kort via HDMI en wat schetste onze verbazing... Geen probleem! Het LFE-kanaal was strak en klonk prima! Dus snel meer 96/24 via HDMI en ook daar geen probleem. Geen idee of dit blijvend is en waar dit nu aan gelegen heeft, maar het lijkt erop dat de SR9600 weer doet wat ie moet doen :thumbs-up:

Na al het testen ook nog een compleet concert gezien/geluisterd. Het was een hele tijd geleden dat we Jean Michel Jarre - Live in China hadden gezien. En deze DVD was dus nog niet in de Oppo geweest. Nou, we waren niet voorbereid op wat we hebben gehoord en gezien. WOW!! Het was net alsof we naar BD zaten te kijken. Een prachtig gedetailleerd beeld en het geluid (analoog) was super!

Gisteren nog de film "The International" op BD gezien. WOW! Wat een beeld en geluid!! Referentiemateriaal van A to Z. Bovendien ook nog een heel erg spannende film en dat kwam natuurlijk ook door het geluid wat continu uit alle speakers kwam, zelfs in de dialoogscenes.

Kortom het was weer een aangenaam verblijf in de kelder. Vandaag ga ik ergens anders de hele dag genieten van beeld en geluid op topniveau, nl. in het Infinity Theater van Sonic Circle :pompom:
Hey Philip wat raar dat je 96 Khz board het weer doet! Zou het kunnen zijn dat je een andere HDMI input op de SR9600 gebruikt, dat er 1 vd 2 een beetje naar de Filistijnen is?

Zie je straks @ Infinity Theatre!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op juni 26, 2011, 08:55:16
Hey Philip wat raar dat je 96 Khz board het weer doet! Zou het kunnen zijn dat je een andere HDMI input op de SR9600 gebruikt, dat er 1 vd 2 een beetje naar de Filistijnen is?

Zie je straks @ Infinity Theatre!
Geen idee! Ik gebruik volgens mij dezelfde HDMI-input, maar het is inderdaad een goed test.

Ik vertrek nu, dus tot straks!
Showcase - Topic

Martijnst1990

11 september is het dus geworden voor de M&G, leuk! :)

Klinkt als een geweldige ervaring zo met de Oppo via analoog! Erg leuk om te lezen en het maakt mij steeds nieuwsgieriger ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op juni 26, 2011, 12:34:47
11 september is het dus geworden voor de M&G, leuk! :)
3 maanden zijn zo voorbij, zeker met de vakantie voor de deur ;)

Citeer
Klinkt als een geweldige ervaring zo met de Oppo via analoog! Erg leuk om te lezen en het maakt mij steeds nieuwsgieriger ;D
Is het ook! De Oppo 83 is sowieso een heerlijk apparaat. Gisteren de "gewone" meegemaakt en standaard is die al gewoon goed.
Showcase - Topic

DD2

Nog een paar nachtjes slapen en dan de chamber of dreams bekijken..  O0

Ben al aan het aftellen,

Ik heb de DVD van the eagles klaarliggen voor je (Hell freezes over), en een nieuw concert in 1080p (MKV- RIP).  Had je hier nog interesse in? Of heb je deze inmiddels al?

Zal ook nog wat leuk 96k & ander audiofiel luistermatteriaal meenemen, leuk om even te testen.

mtissink

Citaat van: HTip op juni 26, 2011, 07:28:31
Meestal is dat geen probleem ;) Kom je toch de volgende keer. Die is overigens op 11 september a.s. en daar heb ik ook nog 1 stoel vrij...
Lijkt me een prima idee! Ik heb em al even als tentative in mijn agenda gezet!  :pompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: DD2 op juni 29, 2011, 10:24:00
Nog een paar nachtjes slapen en dan de chamber of dreams bekijken..  O0

Ben al aan het aftellen,
8) Reageer je ook nog even op de PM? ;)

Citeer
Ik heb de DVD van the eagles klaarliggen voor je (Hell freezes over), en een nieuw concert in 1080p (MKV- RIP).  Had je hier nog interesse in? Of heb je deze inmiddels al?
Nieuw concert van de Eagles in 1080p? Zeker!!

Citeer
Zal ook nog wat leuk 96k & ander audiofiel luistermatteriaal meenemen, leuk om even te testen.
Leuk! Ik ben benieuwd... :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: mtissink op juni 29, 2011, 10:28:58
Lijkt me een prima idee! Ik heb em al even als tentative in mijn agenda gezet!  :pompom:
Leuk! Als er niemand van de wachtlijst heeft gereageerd voor 31 juli, kan je de afspraak op "bezet" plaatsen :D
Showcase - Topic

DD2

Citeereer je ook nog even op de PM?

gek genoeg overheen gekeken.. :)  maar heb nu geantwoord.. ;)

Citeereuw concert van de Eagles in 1080p? Zeker!!
Concert van de Eagles ook idd (The Farewell tour blu-ray), ik zet wel even wat op disk om mee te nemen.

HTip

Citaat van: DD2 op juni 29, 2011, 12:06:51
Concert van de Eagles ook idd (The Farewell tour blu-ray), ik zet wel even wat op disk om mee te nemen.
Super!

De ene M&G is nog niet geweest of ik ben alweer bezig met de volgende :D

denoontje heeft aangegeven niet te kunnen op 11 september. Andere mogelijkheden waren/zijn 9 en 23 oktober en 6 november. Ik ben het lijstje kwijt, dus Martijn90, RalphH, denoontje en iemand anders van de wachtlijst of mtissink ;) graag even reageren...
Showcase - Topic

HTip

Trouwens, binnenkort mag ik nog iets (onverwachts/ongeplands) nieuws in de Chamber ontvangen :unsure:
Showcase - Topic

clockwork

Citaat van: HTip op juli  1, 2011, 09:28:24
Trouwens, binnenkort mag ik nog iets (onverwachts/ongeplands) nieuws in de Chamber ontvangen :unsure:

Eindelijk een media speler?  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op juli  1, 2011, 09:34:10
Eindelijk een media speler?  ;D
;D Nee toch niet, of misschien beter gezegd niet echt ;)
Showcase - Topic

clockwork

Citaat van: HTip op juli  1, 2011, 09:39:34
;D Nee toch niet, of misschien beter gezegd niet echt ;)

Toch geen platenspeler?
:notify:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

HTip

Citaat van: clockwork op juli  1, 2011, 10:34:56
Toch geen platenspeler?
:notify:
Geen plannen voor een platenspeler in de kelder. En dat blijft ook zo. Nou ja, dat zei ik ook eerder over andere componenten, dus wat dat waard is...? :unsure
Showcase - Topic

RonG

Ben benieuwd :)

Deleted member

Nieuwe Oppo? ;)

clockwork

Maximus_Aurelius

Satelliet/schotel. Je kunt nu Formule 1 in de Chamber kijken.

Of Annet heeft per toeval of per ongeluk de Note 9 gehoord ;)  :D  :tongue2:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

denoontje

9 oktober en 6 november kan bij mij

clockwork

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  1, 2011, 15:43:27
Satelliet/schotel. Je kunt nu Formule 1 in de Chamber kijken.

Die was al zo'n beetje aangekondigd......    :D