Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

r_flagg

thx

jullie ook nog veel kijk- en luisterplezier
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Niet actief

Citaat van: RalphH op december 30, 2010, 23:50:34Flink gevaarte wat er aan de muur moet, Toine kan nu geen gaatje van .5 mm meer zien gok ik  :bigsmile:

Gelukkig heb ik die gaatjes dan ook niet zelf hoeven boren...  :crazy:
De twee modules (er is er nog één over voor de verkoop) kwamen op m'n weg en het leek me niet zo moeilijk om ze links of rechts aan een klant die er behoefte aan kon hebben te verkopen.

Niet actief

Citaat van: HTip op december 31, 2010, 13:27:39Maar ik ben niet bang voor overdemping. Volgens Toine wordt vanwege de metalen kast weer reflectie geïntroduceerd en dit wordt weer tegengegaan door de extra absorptie.

De module heeft een oppervlak van 1,5 vierkante meter. Dat betekent dat ie dus 1,5 vierkante meter tapijt gaat bedekken, en dat tapijt zorgt voor heel wat midden- en hoogabsorptie die wegvalt doordat je er een module voor hangt.
Deze Broadband-module heeft behalve krachtige laagabsorptie ook stevige middenabsorptie en dat compenseert aldus het 'onbrekende' oppervlak aan tapijt.
Dat is in elk geval de gedachte erachter. Het eindresultaat qua absorptie zou zelfs zo moeten zijn dat er iets minder echte hoogabsorptie zal zijn en dat lijkt me op grond van de laatste metingen juist geen verkeerde zaak. Maar ik moet de pagina's die volgen op dit bericht nog lezen terwijl ik dit schrijf...

EDIT: er zou inderdaad nog een fijn geweven en dunne stof in de juiste kleur voor kunnen worden gehangen. Dat zal voor de laagabsorptie helemaal niets uitmaken. Voor de hoogabsorptie waarschijnlijk heel weinig. Als het mogelijk is, Philip, zou ik het eerst eens proberen met een dun stofje dat Annet mogelijkerwijs nog ergens in haar collectie kan hebben, alvorens daadwerkelijk iets definitiefs aan te kopen. En je vertelde dat je een kennis had die zoiets misschien wel zou kunnen spuiten, toch? Is eventueel ook een optie als het reflecterend effect van de achterwand zoals het nu is niet storend uitpakt...

celerontje

Citaat van: HTip op januari  3, 2011, 09:21:27
Zoiets stelde Toine ook voor. Een akoestisch transparante stof spannen.
Daar ga je nog het wit doorheen zien.
Eventueel kan je eerst bv. landbouwplastic over de witte plaat doen en vervolgens de stof eroverheen.

Of je kan dikke stof proberen, misschien valt het akoestische nadeel daarvan reuze mee.

Maar hoe dan ook, maak 'm zwart, want anders schiet jezelf in je voet. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirk

Citaat van: celerontje op januari  3, 2011, 20:09:57
Eventueel kan je eerst bv. landbouwplastic over de witte plaat doen en vervolgens de stof eroverheen.
plastic folie op deze absorber lijkt me (vanuit akoestisch oogpunt) een no-go ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Niet actief

Citaat van: celerontje op januari  3, 2011, 20:09:57Daar ga je nog het wit doorheen zien.

Lijkt me ook een geval van 'jezelf in de voet schieten'. Ik zou het niet aanraden. Vergelijk het maar met landbouwplastic achter je luidsprekerdoek  ;)

celerontje

Dat snap ik natuurlijk, maar zou 't in Philip's situatie veel nadelen hebben?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Niet actief

Citaat van: celerontje op januari  3, 2011, 20:36:47
Dat snap ik natuurlijk, maar zou 't in Philip's situatie veel nadelen hebben?

Als je het mij vraagt denk ik dat hij zichzelf tekort zou doen. Het resultaat zou min of meer overeenkomen met een perforatieloze module. Maar de laagabsorptie zou inderdaad weinig te lijden hebben van dat plastic.
Hij zal wel meelezen; mocht ie minder midden- en hoogabsorptie wensen dan is het landbouwplastic met doek er overheen wel een mogelijkheid om dat te realiseren!

bmateijsen

Spuiten of kaasdoek zijn waarschijnlijk de beste opties, maar die zijn al gegeven ;). En of de sub opnieuw afgesteld moet worden, ik denk dat het wel meevalt, ik ben tijdens het afstellen ook niet gegaan voor een ultra rechte curve.

celerontje

Citaat van: ThingMan op januari  3, 2011, 20:50:50
Als je het mij vraagt denk ik dat hij zichzelf tekort zou doen. Het resultaat zou min of meer overeenkomen met een perforatieloze module. Maar de laagabsorptie zou inderdaad weinig te lijden hebben van dat plastic.
Hij zal wel meelezen; mocht ie minder midden- en hoogabsorptie wensen dan is het landbouwplastic met doek er overheen wel een mogelijkheid om dat te realiseren!
Dat dacht ik ook al! :)

Genoeg te tweaken. ;)

HTip

Citaat van: ThingMan op januari  3, 2011, 19:51:36
De module heeft een oppervlak van 1,5 vierkante meter. Dat betekent dat ie dus 1,5 vierkante meter tapijt gaat bedekken, en dat tapijt zorgt voor heel wat midden- en hoogabsorptie die wegvalt doordat je er een module voor hangt.
Deze Broadband-module heeft behalve krachtige laagabsorptie ook stevige middenabsorptie en dat compenseert aldus het 'onbrekende' oppervlak aan tapijt.
Dat is in elk geval de gedachte erachter. Het eindresultaat qua absorptie zou zelfs zo moeten zijn dat er iets minder echte hoogabsorptie zal zijn en dat lijkt me op grond van de laatste metingen juist geen verkeerde zaak. Maar ik moet de pagina's die volgen op dit bericht nog lezen terwijl ik dit schrijf...
Het lijkt er inderdaad op in het middengebied wat meer lucht zit en wat voller klinkt. Of dat door de basstraps komt weet ik niet, maar zou heel goed kunnen. Een meting is waarschijnlijk de enige manier om dit te bevestigen.

Citeer
EDIT: er zou inderdaad nog een fijn geweven en dunne stof in de juiste kleur voor kunnen worden gehangen. Dat zal voor de laagabsorptie helemaal niets uitmaken. Voor de hoogabsorptie waarschijnlijk heel weinig. Als het mogelijk is, Philip, zou ik het eerst eens proberen met een dun stofje dat Annet mogelijkerwijs nog ergens in haar collectie kan hebben, alvorens daadwerkelijk iets definitiefs aan te kopen. En je vertelde dat je een kennis had die zoiets misschien wel zou kunnen spuiten, toch? Is eventueel ook een optie als het reflecterend effect van de achterwand zoals het nu is niet storend uitpakt...
Volgens mij hebben we nog iets liggen wat we zouden gebruiken voor de steenwolpanelen, dus dat kunnen we proberen. En het spuiten in een matte kleur is zeker voor mij een optie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op januari  3, 2011, 20:09:57
Daar ga je nog het wit doorheen zien.
Citaat van: Dynky op januari  3, 2011, 20:24:46
plastic folie op deze absorber lijkt me (vanuit akoestisch oogpunt) een no-go ;)
Citaat van: ThingMan op januari  3, 2011, 20:31:00
Lijkt me ook een geval van 'jezelf in de voet schieten'. Ik zou het niet aanraden. Vergelijk het maar met landbouwplastic achter je luidsprekerdoek  ;)
Citaat van: ThingMan op januari  3, 2011, 20:50:50
Ik lees zeker mee ;D Lijkt me zeker niet de bedoeling om de perforatie af te dekken. Dan had ik net zo goed de RPG Modex Plate kunnen nemen. Stof moet sowieso akoestisch transparant zijn.

Citeer
Of je kan dikke stof proberen, misschien valt het akoestische nadeel daarvan reuze mee.
Zelfde reden als hierboven...

Citeer
Maar hoe dan ook, maak 'm zwart, want anders schiet jezelf in je voet. ;)
Ik heb het in een foto even geprobeerd en zwart maakt de achterwand te zwart...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: bmateijsen op januari  3, 2011, 20:55:13
Spuiten of kaasdoek zijn waarschijnlijk de beste opties, maar die zijn al gegeven ;). En of de sub opnieuw afgesteld moet worden, ik denk dat het wel meevalt, ik ben tijdens het afstellen ook niet gegaan voor een ultra rechte curve.
Het lijkt erop dat er een gat is in de basweergave. Waar precies weet ik (nog) niet, maar we menen het te horen. Is door de extra absorptie natuurlijk te verklaren, maar misschien zien/horen we spoken ;)

Ik ga de DD-18 binnenkort nog een keer aan de TV hangen. Kan ik tevens alle settings documenteren.
Showcase - Topic

Etiennevh

ik zat eerst te denken om gewoon je muur zo te laten zoals hij is, met dat prachtige rood, en daarachter die Modex in de muur bouwen, zijn immers toch maar van die "holle" stapelsteeentjes toch? (of hoe heten die gekke dingen :P)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari  3, 2011, 22:40:43
ik zat eerst te denken om gewoon je muur zo te laten zoals hij is, met dat prachtige rood, en daarachter die Modex in de muur bouwen, zijn immers toch maar van die "holle" stapelsteeentjes toch? (of hoe heten die gekke dingen :P)
Geen idee hoe die "steentjes" heten. Maar de Modex inbouwen is zeker geen optie. De perforatie zit nl. ook rondom en moet dus vrij hangen om effectief te zijn. Minimaal ca. 10cm vrije ruimte rondom is het beste en dat heeft ie op dit moment.
Showcase - Topic

Snowmaster

Uit de reactie van Toine begrijp ik dat het extra hoog ook wel welkom is. Misschien doe je dat ietsje teniet als je er een doek overspant.  Tegenwoordig scannen ze ook probleemloos tapijt(kleur) in voor het mengen van verf.
Gewoon even laten bezinken, de oplossing komt vanzelf.
De absorber mag toch ook best gezien worden (in een goede kleur)?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op januari  4, 2011, 20:27:42
Uit de reactie van Toine begrijp ik dat het extra hoog ook wel welkom is. Misschien doe je dat ietsje teniet als je er een doek overspant.  Tegenwoordig scannen ze ook probleemloos tapijt(kleur) in voor het mengen van verf.
Gewoon even laten bezinken, de oplossing komt vanzelf.
De absorber mag toch ook best gezien worden (in een goede kleur)?

De absorber mag zeker gezien worden. Alleen in het wit valt ie in de HT met kleurstelling rood/zwart erg op. Ik heb nog wel ergens een stuk van het tapijt, dus als dat benaderd kan worden, dan is de keuze snel gemaakt.

Extra midhoog was inderdaad welkom, want de nagalmtijden waren een tikje aan de korte kant. Daardoor werd wat leven uit de muziek gehaald en dat is na wat luisteren zeker niet meer het geval. In onderstaande grafiek kan je zien dat bij de laatste meting op 13-11-2010 tussen 500 en 5000Hz de nagalmtijden onder de ondergrens zaten.

Ik weet het natuurlijk pas zeker als er weer een RT60-meting wordt gedaan. Misschien iets voor een volgende M&G mét Toine 8)
Showcase - Topic

HTip

Zojuist update van Bjorn gehad. Het lensshiftmechanisme (leuk scrabble woord ;D) was te moeilijk bereikbaar, dus de projector is voor reparatie opgestuurd naar JVC in Duitsland. Bjorn heeft gevraagd om een snelle diagnose en schatting van duur van reparatie.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Etiennevh

Beter zo dan een reparatie die toch geprobeerd is uit te voeren, zou ik denken. Helaas dat het zo moet, maar in ieder geval goed dat ze de moeite nemen om hem terug te sturen naar JVC.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Moeilijk bereikbaar? Wat doen ze daar in Leiden dan? Met een schroevendraaier door de openingen priegelen? :D

Succes ermee!

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari  4, 2011, 21:03:14
Beter zo dan een reparatie die toch geprobeerd is uit te voeren, zou ik denken. Helaas dat het zo moet, maar in ieder geval goed dat ze de moeite nemen om hem terug te sturen naar JVC.
Absoluut! Want de projector wordt in Duitsland in een stofvrije omgeving gerepareerd. En daarna ook stofvrij retour gestuurd.
Showcase - Topic

celerontje

't Zou best kunnen dat het hele optische blok uit elkaar moet, dus is het goed te begrijpen.

Maar je zou verwachten dat ze in Leiden van tevoren wel konden zeggen dat zulke klussen voor hen niet uitvoerbaar zijn. ;)

Madhouse

Citaat van: HTip op januari  4, 2011, 21:14:55
Absoluut! Want de projector wordt in Duitsland in een stofvrije omgeving gerepareerd. En daarna ook stofvrij retour gestuurd.

En ze maken hem als het goed is compleet stofvrij voordat hij de reparatie ruimte in gaat.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op januari  4, 2011, 21:17:22
En ze maken hem als het goed is compleet stofvrij voordat hij de reparatie ruimte in gaat.
Lijkt me handig, anders is de ruimte niet meer stofvrij  :P

Jammer dat het wat langer moet duren, maar dan word het zoals gezegd, in ieder geval wel goed gedaan. Succes ermee.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

kermit

Citaat van: HTip op januari  4, 2011, 21:14:55

Reken dan maar op minimaal 5 weken reparatie. ;)