Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Die sub is uiteraard helemaal afgesteld om het ''probleem'' zo goed als mogelijk te verbergen.
Ik ben vooral benieuwd naar de Pure Direct resultaten! (ik kan me nog goed de eerste M&G herinneren waarbij de Hotel California basgitaar drukgolven vanjewelste veroorzaakte bij de intro.)
Dus als je dat nog even kan testen... :pompom:

Citaat van: HTip op december 31, 2010, 16:21:11
Die zullen we waarschijnlijk ook luisteren, maar ik geef toch de voorkeur aan onze 192/24 stereo- of de 96/24 surroundopname :music: Klinkt nét iets beter :P
Kan je daar bij jou nog de Nederlandse Radio 2 ontvangen via de FM of doe je het via satelliet/internet?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maximus_Aurelius

Citaat van: Etiennevh op december 31, 2010, 16:31:32
Tot volgend jaar!! :D Mooi dat ie hangt!

Tot volgend jaar, dit klinkt zo ver weg ;) terwijl over 7.5 uur al volgend jaar is  :eh:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Iedereen de beste wensen voor 2011 en dat het in alle opzichten (gezondheid, geluk, muziek, film, etc.) een goed jaar mag worden.

Het jaar is in ieder geval goed begonnen! Vandaag toch kunnen testen en samen met Annet naar onze bekende test-CD's geluisterd. Conclusie heb ik reeds naar Toine gemaild. De RPG Modex Broadband blijft. Het maakte niet uit wat er in de speler ging. Alles klonk beter. Doordat het laag weer strakker was, kwamen andere zaken beter tot zijn recht. Weer beleefde we de muziek op een andere manier.

Ook nog even TDK opgezet (film begint automatisch) en blind de audio op Dolby TrueHD gezet en geluisterd naar de openingsscene. Leuke was dat we bij elk geluid wisten welk beeld erbij hoorde ;) De lage effecten hebben echt baat bij de extra sublaagabsorptie en dat stemt me heel erg positief voor de toekomst!

Kortom, een prima aanwinst en onze laatste investering in de akoestiek geweest. We kunnen nl. nu wel zeggen dat de ruimte (binnen onze mogelijkheden) akoestisch optimaal is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

En hoe klinkt Hotel California op source direct?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op december 31, 2010, 16:30:58
Die sub is uiteraard helemaal afgesteld om het ''probleem'' zo goed als mogelijk te verbergen.
Klopt! Een groot deel van dat "probleem" is opgelost en daarom is bijstelling nodig.

Citeer
Ik ben vooral benieuwd naar de Pure Direct resultaten! (ik kan me nog goed de eerste M&G herinneren waarbij de Hotel California basgitaar drukgolven vanjewelste veroorzaakte bij de intro.)
Dus als je dat nog even kan testen... :pompom:
Citaat van: celerontje op januari  1, 2011, 23:31:19
En hoe klinkt Hotel California op source direct?
Hebben we gedaan en het klinkt op "Pure Direct" écht een heel stuk strakker. "New kid in Town" was eigenlijk nog een groter probleem, als ook "Life in the fast lane" en "Victim of Love" en die hebben ook erg veel profijt van de extra absorptie. We kunnen nu ook weer met de gewichtjes gaan experimenteren...

Citeer
Kan je daar bij jou nog de Nederlandse Radio 2 ontvangen via de FM of doe je het via satelliet/internet?
Alledrie de opties ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Allereerst jij en Annet ook het allerbeste voor 2011!  :pompom: Jullie zijn inderdaad goed begonnen zeg met de RPG Modex.  :clapping: Toine heeft ze destijds mij ook aangeboden maar voor mij kwamen ze uiteraard wat te vroeg, nu ik jouw foto's zie dringt ook pas tot me door hoe groot en zwaar ze zijn!  :o Wel goed om te lezen dat ze hun werk goed doen, ze staan nog op m'n lijstje indien nodig.  :) Veel luister- (en straks ook weer) kijkplezier!!

RalphH

Nog meer verbetering, goed bezig!
Veel plezier ook weer gewenst van deze upgrade.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sonic Circle

Zo hebben jullie na het wat zure uiteinde van 2010 toch weer een mooie start in 2011!
Geniet van je upgrade.

Robbert54

Om te beginnen: De beste wensen Philip! (en iedereen die meeleest)

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat de broadband nog een echte vooruitgang zou geven, tenminste geen overduidelijke. Toch mooi om te horen dat je nog weer wat winst hebt geboekt.  :thumbs-up:

ps: is Kick-ass nog zo bruut of is zelfs dat gecontroleerder geworden??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Alvorens daarover te kunnen oordelen moet eerst de sub bijgesteld worden. ;) (want die klinkt nu te zacht, doordat-ie helemaal op de oude situatie stond afgesteld)

Etiennevh

wat ben jij ook een lopende wikiMedia he Jaapie.. je weet zo'n beetje alles, haha :)

Ik ben erg benieuwd naar je plannen rondom de afwerking Philip.. Ben je daar al uit? Of ga je dat witte ding gewoon zo ophangen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Antoine op januari  2, 2011, 13:51:01
Allereerst jij en Annet ook het allerbeste voor 2011!  :pompom: Jullie zijn inderdaad goed begonnen zeg met de RPG Modex.  :clapping: Toine heeft ze destijds mij ook aangeboden maar voor mij kwamen ze uiteraard wat te vroeg, nu ik jouw foto's zie dringt ook pas tot me door hoe groot en zwaar ze zijn!  :o Wel goed om te lezen dat ze hun werk goed doen, ze staan nog op m'n lijstje indien nodig.  :) Veel luister- (en straks ook weer) kijkplezier!!
Bedankt Antoine! Dat 2011 je woonkamer maar helemaal akoestisch optimaal mag worden... 8) De Broadbands zijn mooi in te passen in een wit interieur. Maar je hebt gelijk ze zijn groot en zwaar, maar dat moet ook wel als je bedenkt wat ze moeten doen ;) En ze werkt inderdaad erg goed!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RalphH op januari  2, 2011, 14:42:55
Nog meer verbetering, goed bezig!
Veel plezier ook weer gewenst van deze upgrade.
Thanks Ralph! De laatste verbetering op akoestiek gebied. Ik ben daarmee (eindelijk) klaar!

Citaat van: Sonic Circle op januari  2, 2011, 21:30:38
Zo hebben jullie na het wat zure uiteinde van 2010 toch weer een mooie start in 2011!
Geniet van je upgrade.
Thanks Marius! Klopt dat 2011 beter is begonnen dan 2010 is geëindigd. Kon ook bijna niet anders ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op januari  2, 2011, 21:35:14
Om te beginnen: De beste wensen Philip! (en iedereen die meeleest)
bedankt Robbert! Jij natuurlijk ook. Het wordt het eerste jaar in je eigen nieuwe huisje. Dat het voor jou ook een mooi jaar mag worden...

Citeer
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat de broadband nog een echte vooruitgang zou geven, tenminste geen overduidelijke. Toch mooi om te horen dat je nog weer wat winst hebt geboekt.  :thumbs-up:
De Broadband geeft precies de aanvullende absorptie die de ruimte nog nodig had. De projectiewand deed het prima tot rond 60Hz, maar de Broadband gaat tot 30Hz :o Alleen het échte sublaag onder 30Hz blijft nu nog buiten schot, maar daar kunnen we niets meer aan doen...

Citeer
ps: is Kick-ass nog zo bruut of is zelfs dat gecontroleerder geworden??
Citaat van: celerontje op januari  2, 2011, 22:19:00
Alvorens daarover te kunnen oordelen moet eerst de sub bijgesteld worden. ;) (want die klinkt nu te zacht, doordat-ie helemaal op de oude situatie stond afgesteld)
Klopt wat Jaap zegt over de bijstelling, maar of de sub voor film te zacht staat weet ik nog niet. Want ik heb nog 1 onderdeel nodig om dat écht te kunnen testen en dat is beeld :unsure: Ik weet niet of je het hebt gelezen, maar ga maar eens terug naar 28 december vorig jaar...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari  2, 2011, 23:19:29
wat ben jij ook een lopende wikiMedia he Jaapie.. je weet zo'n beetje alles, haha :)
:clapping:

Citeer
Ik ben erg benieuwd naar je plannen rondom de afwerking Philip.. Ben je daar al uit? Of ga je dat witte ding gewoon zo ophangen?
Weten we nog niet. Kan best zijn dat de Broadband zo blijft en zo het enige witte onderdeel in de HT is ;)
Showcase - Topic

jaco

Citaat van: HTip op januari  2, 2011, 23:43:29
Weten we nog niet. Kan best zijn dat de Broadband zo blijft en zo het enige witte onderdeel in de HT is ;)
Dit moet een grap zijn, dat reflecteerd licht veels te veel natuurlijk..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: jaco op januari  3, 2011, 07:43:33
Dit moet een grap zijn, dat reflecteerd licht veels te veel natuurlijk..
Is geen grap, aangezien de module aan de achterwand hangt...

De module in zwart spuiten maakt de achterkant te donker. Enige optie is dan nog rood, maar dat moet het tapijt dan wel heel goed benaderen ;)
Showcase - Topic

jaco

projector -> scherm -> scherm -> RPG module -> RPG module -> scherm
Als de hoek iets scheef is tussen scherm en RPG module heb je veel kans op rare reflecties.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Etiennevh

Een rood doek spannen een idee? Zodat het er wel doorheen kan, maar je reflectie tegengaat?

HTip

Citaat van: jaco op januari  3, 2011, 08:58:50
projector -> scherm -> scherm -> RPG module -> RPG module -> scherm
Als de hoek iets scheef is tussen scherm en RPG module heb je veel kans op rare reflecties.
Zou inderdaad best kunnen, maar dat hebben we nog niet kunnen testen, aangezien we nog geen beeld hebben... De RPG hangt overigens precies in het midden recht tegenover het scherm.

Citaat van: Etiennevh op januari  3, 2011, 09:03:55
Een rood doek spannen een idee? Zodat het er wel doorheen kan, maar je reflectie tegengaat?
Zoiets stelde Toine ook voor. Een akoestisch transparante stof spannen.
Showcase - Topic

r_flagg

geweldige topic

Als beginnend ht-er heb ik het helemaal ( ja ja.. ik had ff niks te doen  ;)) eens op mijn gemak doorgebladerd, gelezen.
kwijl loopt in straaltjes langs mijn kin  :worship:

Zo zie je maar. Ook in Belgie kunnen ze er wat van!
Blijven we volgen

veul plezier
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HTip

Citaat van: r_flagg op januari  3, 2011, 12:02:59
geweldige topic

Als beginnend ht-er heb ik het helemaal ( ja ja.. ik had ff niks te doen  ;)) eens op mijn gemak doorgebladerd, gelezen.
kwijl loopt in straaltjes langs mijn kin  :worship:

Zo zie je maar. Ook in Belgie kunnen ze er wat van!
Blijven we volgen

veul plezier

Bedankt voor je leuke reactie. Je hebt het helemaal gelezen? :o :worship:
Hoe lang heb je erover gedaan?? Ik heb er 3,5 jaar over gedaan om het te schrijven ;D
Showcase - Topic

r_flagg

hmm... ben er wel een uurtje of 2 zoet mee geweest ( ondertussen ook weer van alles opgezocht als ik iets interessants zag staan)

Ben zelf nu ook stilletjes aan begonnen met het samenstellen van een setje
Wel helemaal vanaf nul... zowel kennis, app,  als ook financieel  :(
Dus veel zoek werk nog.

Monmenteel heb ik een leuk setje missions M72 + M73 staan
Nu nog op zoek naar een reciver en (bd)-speler.
Had mijn oog laten vallen op een denon avr-2807 en dvd-1930

enige ervaring mee of een mening over?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HTip

dat heb je snel gedaan :thumbs-up: Ik ben ook vanaf nul begonnen (misschien alleen niet financieel ;)), maar via o.a. dit forum veel kennis opgedaan om dit ambitieuze project te kunnen doen. Ik heb het al vaker gezegd, maar de bouw van de ruimte viel kwa kosten best mee. De meeste kosten zitten in de akoestische aanpassingen en de apparatuur. Zonder de akoestische aanpassingen (plafond, basstraps, diffusers) zou de ruimte nooit zo geklonken kunnen hebben.

Apparatuur is een heel ander verhaal. Je kan daarmee zover gaan als het budget reikt. Dat is voor iedereen anders. Ik heb voor mijn Marantz-set een Denonset gehad (AVR3802+DVD2800) en dat was een prima set en had ik in principe niet hoeven upgraden, maar de DVD-speler kreeg ik op mijn vorige projector niet aan de praat. En via o.a. dit forum mooie deals kunnen maken en zo is mijn set langzaam uitgegroeid tot wat het nu is.

Wat jouw keuze betreft, Denon maakt mooie apparatuur in iedere prijsklasse. Hoe de match met Mission is zal je moeten beluisteren. En dat is dan ook mijn advies. Probeer de apparatuur met jouw speakers in jouw ruimte te beluisteren. Dan weet je zeker of het een goede aankoop wordt.

Veel plezier met je zoektocht :music:
Showcase - Topic