Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: denoontje op november 29, 2010, 23:57:17
nou veel plezier dinsdag. Laat maar weten waar het beter klinkt ;-)
Zoals gezegd was het concert erg gaaf, maar het klinkt echt zoveeeeel beter thuis :music: Vandaag na een drukke dag even ontspannen met "Turn of a friendly card" (192/24) en dat klinkt in stereo zo heerlijk dat je bijna de tijd vergeet ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: bmateijsen op december  8, 2010, 13:24:23
Wordt week 51 kreeg ik vandaag van JVC te horen.
Yippie! Dus misschien toch nog dit jaar :worship:

Ik ben tussen kerst en nieuwjaar vrij, dus dat zou helemaal perfect zijn O0
Ik mail je wel hierover...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op december  8, 2010, 13:25:55
Dat is dan nog net op tijd om voor het einde van het jaar van een film (en je beamer) te gaan genieten! :clapping: :pompom:
Dat was ook mijn eerste gedachte :thumbs-up: En ik heb vandaag de perfect film binnengekregen om de HD950 in te wijden... Avatar SCE :pompom: :popcorn:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Luc84 op december  8, 2010, 13:28:54
En ondertussen staat de HD1 mooi te wezen (en een prachtig plaatje te projecteren) in mijn ruimte!  :wub:

Bedankt Philip, voor de verkoop, je adviezen, tips en goede zorgen!
:clapping:

Heel veel plezier met je nieuwe beeld en bedankt dat je onze upgrade hebt mogelijk gemaakt! En zoals je hebt kunnen lezen, misschien dit jaar nog genieten van Avatar :pompom:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december  8, 2010, 20:32:33
Dat was ook mijn eerste gedachte :thumbs-up: En ik heb vandaag de perfect film binnengekregen om de HD950 in te wijden... Avatar SCE :pompom: :popcorn:
Kwijlbakje al klaarstaan? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Citaat van: HTip op december  8, 2010, 20:28:25

Ik ben tussen kerst en nieuwjaar vrij.

Ik ook ;D ;D.
Spannende tijden voor je, nog even doorbijten joh!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: celerontje op december  8, 2010, 20:50:03
Kwijlbakje al klaarstaan? ;D
;D

Citaat van: RalphH op december  8, 2010, 20:54:12
Ik ook ;D ;D.
Spannende tijden voor je, nog even doorbijten joh!
Heb net gemaild met Bjorn en binnen 6 minuten :o had ik antwoord. Het moet wel heel raar lopen dat we niet dit jaar nog van een film kunnen genieten :pompom:

We worden heel erg blij met dit nieuws, maar houden natuurlijk toch nog rekening met vertraging...
Showcase - Topic

RalphH

Citaat van: HTip op december  8, 2010, 21:09:46
Heb net gemaild met Bjorn en binnen 6 minuten :o had ik antwoord.

Hèhè, hij zit 'r zelf stiekem ook op te wachten natuurlijk.
Zou een mooie jaarafsluiter zijn, maar een beetje rekening houden met vertraging is inderdaad niet ongezond.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

tiptop

Citaat van: HTip op december  8, 2010, 20:32:33
Mooi hoor. 8)

En nu maar wachten............ :sleepy: :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: RalphH op december  8, 2010, 21:49:58
Hèhè, hij zit 'r zelf stiekem ook op te wachten natuurlijk.
Vast wel! Zijn we beiden blij :pompom:

Citaat van: RalphH op december  8, 2010, 21:49:58
Zou een mooie jaarafsluiter zijn, maar een beetje rekening houden met vertraging is inderdaad niet ongezond.
Zeker! En hoe beter de vrije dagen doorkomen dan het uittesten van alle referentie BD's :popcorn:
Showcase - Topic

denoontje

DD2

Las in een voorgaande post dat je het concert thuis beter vond klinken. Beter..

Kan overigens erg wisselend zijn heb ik gemertk. 

Zo ben ik zelf vorig jaar naar Katie Melua geweest en dacht ik eigenlijk dat het thuis wel veel beter zou klinken met mijn nieuwe hardware. Het concert was echter toch nog even een andere dimensie weer.

Tegenovergestelde helaas ook veel vaker meegemaakt. Simply Red, Justin Timberlake..  met name Justin Timberlake, dat was gewoon bijna niet herkenbaar meer (Arena Amsterdam) echt heel erg slecht..

DD2

Metallica trouwens ook live gezien in de Arena (horizontaal gescheiden) dat klonk echt helemaal top, rete zuiver en hard. (thuis wordt het dan soms toch wat rommelig door de kleinere ruimte denk ik). Misschien moet ik ooit nog eens wat meer diffusie/demping aanbrengen.

HTip

Citaat van: denoontje op december  9, 2010, 13:22:53
feli en nu maar aftellen
Thanks! Wordt een leuke afsluiting van een waanzinnig HT-jaar. Wat kan er veel gebeuren in 1 jaar :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op december  9, 2010, 13:29:27
Las in een voorgaande post dat je het concert thuis beter vond klinken. Beter..
Heb (nog) niet een live-CD/DVD van APP, maar concert-DVD's vind ik sowieso erg goed klinken in mijn HT. En APP op DVD-A is een genot :wub:

Citeer
Kan overigens erg wisselend zijn heb ik gemertk. 

Zo ben ik zelf vorig jaar naar Katie Melua geweest en dacht ik eigenlijk dat het thuis wel veel beter zou klinken met mijn nieuwe hardware. Het concert was echter toch nog even een andere dimensie weer.

Tegenovergestelde helaas ook veel vaker meegemaakt. Simply Red, Justin Timberlake..  met name Justin Timberlake, dat was gewoon bijna niet herkenbaar meer (Arena Amsterdam) echt heel erg slecht..
Heb je gelijk in. Ik heb ook hele verschillende ervaringen. Zelfs in dezelfde ruimte. Eagles in Ahoy was bijv. veel beter dan Eagles in Antwerpen. Steve Lukather in Maastricht was een ramp! 3 dagen later had ik nog een piep in mijn oren :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op december  9, 2010, 13:35:38
Metallica trouwens ook live gezien in de Arena (horizontaal gescheiden) dat klonk echt helemaal top, rete zuiver en hard. (thuis wordt het dan soms toch wat rommelig door de kleinere ruimte denk ik). Misschien moet ik ooit nog eens wat meer diffusie/demping aanbrengen.
Je moet eens weten wat akoestiek kan doen :o Verschil tussen dag en nacht. Als je in de gelegenheid bent, moet je het eens proberen te ervaren...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Volgens mij kan ik je al wel feliciteren met weer een geweldige aankoop.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

DD2

CiteerJe moet eens weten wat akoestiek kan doen  Verschil tussen dag en nacht. Als je in de gelegenheid bent, moet je het eens proberen te ervaren...

Ja, weet ik maar al te goed, had hiervoor een ruimte van 4x 4,5..  tapijt aan de muren, heel andere ervaring. Voor stero vele malen beter..   Voor surround is mijn huidige ruimte wel redelijk ideaal (wellicht iets aan de smalle kant). maar geeft een lekker ruimtelijk effect.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op december 10, 2010, 07:00:59
Volgens mij kan ik je al wel feliciteren met weer een geweldige aankoop.
Dat mag je zeker. Thanks! Het komt nu wel heel erg dichtbij. Een betere besteding van mijn 13e maand kan ik niet verzinnen :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op december 10, 2010, 12:48:29
Ja, weet ik maar al te goed, had hiervoor een ruimte van 4x 4,5..  tapijt aan de muren, heel andere ervaring. Voor stero vele malen beter..   Voor surround is mijn huidige ruimte wel redelijk ideaal (wellicht iets aan de smalle kant). maar geeft een lekker ruimtelijk effect.
Heb je al eens aan een nagalmmeting gedacht? Daar is het nooit te laat voor en je hebt gezien wat het resultaat kan zijn. Je hebt een prachtige ruimte en er flink in geïnvesteerd, dus je ruimte verdient het om een (bijna) perfecte akoestiek te bereiken...
Showcase - Topic

DD2

yep, staat in mijn topic...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79500.75

voor surround bijna ideaal volgens mij. Zelf vind ik vaak dat de ruimte toch wat "smal" aanhoort. Misschien niet ideaal om te combineren met stereo, of nog wat meer diffusie aanbrengen/testen. De sweetspot luistert ook heel nauw.

HTip

Citaat van: DD2 op december 10, 2010, 18:12:28
yep, staat in mijn topic...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79500.75

voor surround bijna ideaal volgens mij. Zelf vind ik vaak dat de ruimte toch wat "smal" aanhoort. Misschien niet ideaal om te combineren met stereo, of nog wat meer diffusie aanbrengen/testen. De sweetspot luistert ook heel nauw.
Die had ik even gemist. Mooi resultaat heb je dan al bereikt. Lijkt erg veel op mijn karakteristiek.

Sweetspot heb ik verbreed door het minder indraaien van de fronts. Diffusie gaat je helpen bij de definitie van de details. Je stereobeeld kan er ook door vergroot worden.
Showcase - Topic

DD2

Ik heb ook al diffusiepanelen hangen, dwz 3 rijen van 2 boven elkaar aan elke kant.  1e reflectie van beide speakers en de 1e reflectie van de achterspeakers. Stereo (drukke nummers) lijken soms wat rommelig, hoe ga ik dat dan oplossen zonder al te veel demping toe te voegen of is dat niet te doen?

Heb mijn speakers ook redelijk recht staan. Kan de binnenkant van de front speakers een stukje zien zegmaar. Ben redelijk aan het schuiven geweest, afgesteld op stereo muziek.  Ben ook al even aan het expirimenteren geweest met een doek aan de zijkant, wellicht dat ik iets van een gordijn langs de muur kan rollen voor stereo oid. Moet ik nog even verder mee testen.

Hoe klinkt drukke Stereo bij jou dan? aangezien de reflectie nagenoeg gelijk is.

toch maar een x een M&G meepakken om te vergelijken een x.

HTip

Ik heb even goed naar de foto's gekeken en ik denk dat je de diffusie nog kan verbeteren door de panelen aaneensluitend op te hangen. Waar nu de 2e hangt heeft ie volgens mij geen effect op het 1e reflectiepunt van je fronts. Experimenteren met de plek waar de diffusers moeten beginnen kan ook geen kwaad. Het 1e reflectiepunt moet precies op 1/4 of de helft vallen. Hangt ook van het afstraalgedrag van je fronts af. De afstand tot de diffusers is door de deur ook niet gelijk. Daar kan je ook "last" van hebben.

Denk overigens niet dat een gordijn aan de zijmuur hier echt mee helpt. Ik heb het achter de speakers en daar merk ik heel licht verschil bij de afstraling naar achteren. Diffusers merk ik wel een groot verschil mee.

Stereo klink bij verrassend goed. Ook met "drukke" stukken. De absorptie van de lage frequenties (< 80Hz) heeft daar een grote verbetering gebracht. Dit heb ik met de latten- en paneelabsorbers gerealiseerd. Het kan zijn dat daar je probleem nog ligt.

Zal ik je op de wachtlijst zetten? ;D Of ben je wel eens in de buurt, zodat je tussendoor een keer kan komen luisteren?
Showcase - Topic

Robbert54

Was even afwezig en heb al weer wat gemist merk ik wel. misschien dit jaar nog de 950?? ik hoop het voor je! eerste film Inception?? ik heb de briefcase vandaag binnengekregen, zou zeker niet misstaan in jou HT collectie :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo