DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Gestart door DD2, oktober 2, 2008, 23:39:40

Vorige topic - Volgende topic

DanielZ

Citaat van: DD2 op oktober 20, 2008, 13:32:11
*spam*
moet gelijk nog even een puntje van ergernis richting Microsoft kwijt ;)  HDMI kabel aanlsuiten op de XBOX tegelijk met de digitaal uit voor het geluid gaat niet met de oude kabels..  de HD-AV kabel bijv is domweg te dik dus je kan niet HDMI en de HD-AV kabel tegelijk gebruiken..  net een nieuwe kabel gehaald voor geluid welke naast de HDMI aansluiting te gebruiken is... 50 euro..   >:(  is het dezelfde stekker maar dan met de verdikking aan de andere kant..   hoe bedoel je geldklopperij.  en de HD-AV kabel is 30 euro....  fijn stukje voorruit denken...
*spam* 

;)

Ik had een tijdje geleden precies hetzelfde probleem.. Maarik heb de "behuizing" rondom die kabel eraf gehaald(even schroeven draaier ertussen en hij is open) en toen paste alles wel.. Maar ik was er idd ook niet over te spreken en ben ik dus domweg die kabel gaan "slopen" en het werkte  ;D
Sony VPL-HW40ES - Denon AVR 2310 - PS4
volg mijn HT buildlog! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139830.0

DD2

CiteerIk had een tijdje geleden precies hetzelfde probleem.. Maarik heb de "behuizing" rondom die kabel eraf gehaald(even schroeven draaier ertussen en hij is open) en toen paste alles wel.. Maar ik was er idd ook niet over te spreken en ben ik dus domweg die kabel gaan "slopen" en het werkte 

balen.. daar had ik ook even eerder op moeten komen.. ;)   :D

nu dus al 50 euri uitgegeven om weer geluid te krijgen..

thanks..  zal vast nog eens van pas komen.

DanielZ

50 euro is wel duur idd. Ik ga er ook 1 aanschaffen en dan puur voor het optische geluid.. Want nu kan ik maar 2.1 en daar ben ik nu wel op uitgekekenluisterd :P  :-\
Sony VPL-HW40ES - Denon AVR 2310 - PS4
volg mijn HT buildlog! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139830.0

celerontje

Was je echt niet op het idee gekomen om te gaan knutselen?
Ik bijvoorbeeld zometeen even een ander stekkertje aan een oude adapter maken, zodat ie met ons kleine transistorradiootje te gebruiken is.
Kan die 50 euro kabel echt niet terug?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DD2

CiteerWas je echt niet op het idee gekomen om te gaan knutselen?
Ik bijvoorbeeld zometeen even een ander stekkertje aan een oude adapter maken, zodat ie met ons kleine transistorradiootje te gebruiken is.
Kan die 50 euro kabel echt niet terug?

Ik dacht eigenlijk dat het niet tegelijk zou werken, ging ervanuit dat die afscherming van de HDMI een reden had (Dat beide uitgangen tegelijk niet zou werken). De xbox detecteerd nl ook of er een VGA of RGB kabel is aangesloten (zie mogelijkheden in video opties, vga resoluties of i/p waarden) Was dus benieuwd naar de oplossing en verwachtte eigenlijk dat er net als met de normale HD-AV kabel een kastje tussen zou zitten waar de afsplitsing naar het geluid gerealiseerd zou worden. 

DD2

CiteerKan die 50 euro kabel echt niet terug?

Heb hem nu al in gebruik ;) en hou ik alles heel/origineel..  daar moet ik mijn rust maar in vinden nu..   ;)

DD2

Even weer een update..

Hoop veranderd de laatste tijd,  b&w's zijn allemaal de deur uit. Na een hoop luisteren/vergelijken (bedankt voor het geduld Bjorn & Garmt.. ;) ) ben ik overgestapt op de Square two's van Wilson Benesch. Zeer zuiver geluid! en ook nog een prachtig design. Heb gekozen voor de zwarte pianolak versie

Daarnaast de REL stentor vervangen voor een Velodyne 1200

Parasound 1203 laten modificeren door Art Speak

Zal snel even wat nieuwe foto's laten maken van de ruimte.

daarnaast wat diffusiepanelen op laten hangen voor een beter geluidsbeeld.  Heel verschil, geluidsbeeld is een stuk ruimtelijker..  dit ondanks de krappe 3 meter breedte.  8)

Nu even met trots de geluidsmetingen van de akoestiek  :music: made by garmt.. *thanks*

RT meting:

frequentie:

en even een leuk 3d afsterf Plaatje, "Waterfall":

Al met al een hele vooruitgang weer op de oude situatie!   O0

DD2

Moet even een vriend porren om langs te komen met zijn groothoeklens..

goede foto's volgen dus snel hoop ik..

Ralph71

Fraaie speakers!  8)
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

DD2

CiteerFraaie speakers! 

Thanks!  jij draait met de Arc/Arcam combi zie ik.. heb je nog andere versterkers op de Arc's beluisterd?

Ik wil de AVR600 nog een x gaan testen in combi met de Square's moet nog een goede HD processor hebben, wellicht is dit een goede optie. Had eerst de Parasound HDP70 op het oog in combi met mijn losse eindbakken.. echter laat dat heel erg lang op zich wachten. Denk trouwens dat de Arcam beter zal presteren ook. Snel maar even een x beluisteren.

mikeske

Mooie upgrade man  ;)
Zal je zeker veel plezier aan beleven.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Fabian92

Citaat van: DD2 op april 23, 2009, 12:19:50
Moet even een vriend porren om langs te komen met zijn groothoeklens..

goede foto's volgen dus snel hoop ik..

Zit met spanning te wachten  ;D ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

DD2

[quoet]Zal je zeker veel plezier aan beleven.[/quote]

Dat doe ik zeker.. ik was nogal een hardnekkige B&W fan..   ::)   Moest nog even 3x achterom kijken voor ik de overstap maakte maar ben er echt dolgelukkig mee.

Ralph71

Citaat van: DD2 op april 23, 2009, 12:47:11
Thanks!  jij draait met de Arc/Arcam combi zie ik.. heb je nog andere versterkers op de Arc's beluisterd?

Nee, heb eerst de Arcam gekocht en toen op zoek naar speakers. WB was met afstand de fraaiste combi!
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

MLCinema

Zow dat is pas een ommekeer. Zeer fraaie speakers dat wel. Ben benieuwd naar de nieuwe plaatjes :)
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

DD2

CiteerNee, heb eerst de Arcam gekocht en toen op zoek naar speakers. WB was met afstand de fraaiste combi!

Hoor goede verhalen idd..  ben erg benieuwd.. eerst maar even wachten op het welkbekende vakantiegeld.. ;)

DD2

CiteerZow dat is pas een ommekeer. Zeer fraaie speakers dat wel. Ben benieuwd naar de nieuwe plaatjes

B&W fans zijn koppig heh..   ;D  en nog half Fries ook..    haha.. maargoed ik ben ruimschoots overtuigd inmiddels.

MLCinema

Ik ben ook half fries ;D
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Ralph71

Citaat van: DD2 op april 23, 2009, 17:14:11
Hoor goede verhalen idd..  ben erg benieuwd.. eerst maar even wachten op het welkbekende vakantiegeld.. ;)

Als je een keer wil horen hoe WB klinkt op Arcam, stuur maar PM.

denoontje

heel mooi die squares, ik heb ze voor stereo staan ook in dat mooie zwarte pianolak.....
Bij mij spelen ze op een primareset.

Bij mij kon B&W ook niet meer bekoren, die staan nu te spelen in de HT ;-)

feli

DD2

CiteerIk ben ook half fries

Dan hoop ik voor je dat je geen B&W's draait.. haha.. ;)

CiteerAls je een keer wil horen hoe WB klinkt op Arcam, stuur maar PM.

Thanks! ik heb gelukkig het voordeel dat ik 30 min rijden van beter beeld en geluid woon..  die hebben de exacte set staan zoals ik die in de toekomst zou willen hebben dan.. dus ik ga daar even een afspraak maken..  ik wacht alleen even tot ik mijn vakantiegeld gehad heb voor ik de afspraak maak..  anders kan ik straks 2 maanden niet eten  :P

Citeerheel mooi die squares, ik heb ze voor stereo staan ook in dat mooie zwarte pianolak.....
Bij mij spelen ze op een primareset.

Bij mij is het precies andersom, vrouwlief vond de oude b&W's (achterspeakers) wel mooi bij de vloer in de woonkamer passen..  daar kom ik nu dus niet meer vanaf.  :whatsthat: :)

DD2

Gister trouwens even die vriend op visite gehad met een Canon 400D,

geprobeerd wat mooie foto's te maken..   bleek nog best lastig.. statief was niet stabiel en het openen van de spiegel deed de camera schudden. Had nog aardig wat voeten in de aarde om wat mooie plaatjes te schieten. Ook niet goed zichtbaar natuurlijk op het lcd display, dus het is even afwachten of het mooi geworden is. 

Hoop ze ieg zsm even te kunnen showen.

is er iemand die weet wat de ideale standen zijn trouwens voor HT fotografie? (even vanuitgaande dat het statief stabiel is denk ik dan..)  schoten nu met 100 Asa bijv dat zou scherp moeten zijn.. probleem was hier dus dat de camera teveel bewoog, hetgeen een minder scherp plaatje op leverde uiteindelijk. naja..   eerst maar kijken wat het resultaat geworden is.. misschien valt het mee.

Garmir

Citaat van: DD2 op april 24, 2009, 10:16:50
Gister trouwens even die vriend op visite gehad met een Canon 400D,

geprobeerd wat mooie foto's te maken..   bleek nog best lastig.. statief was niet stabiel en het openen van de spiegel deed de camera schudden...

Om die trilling van de spiegel tegen te gaan kan je in de camera zelf Spiegelblokering activeren. Deze zet de spiegel al open voor de foto genomen wordt, zodat er geen trillingen kunnen voorkomen. En dan werk je ook best met een remote of met de auto ontspanner

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

MLCinema

Citaat van: DD2 op april 24, 2009, 10:13:12

Dan hoop ik voor je dat je geen B&W's draait.. haha.. ;)

Ik heb geen B&W's dus dat scheelt ;D.

DD2

CiteerOm die trilling van de spiegel tegen te gaan kan je in de camera zelf Spiegelblokering activeren. Deze zet de spiegel al open voor de foto genomen wordt, zodat er geen trillingen kunnen voorkomen. En dan werk je ook best met een remote of met de auto ontspanner

Ok,  moeten we dat de volgende x maar even proberen..