Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: MVG op november 28, 2010, 00:24:49
Inderdaad, wat een prachtig topic, evenals de cinema die is opgebouwd. Ik zelf ben nog vrij nieuw op dit forum, maar al ontzettend veel doorgelezen.
Binnenkort (lees: als ik genoeg bij elkaar heb gespaard) ga ik de hobby ook weer voortzetten en heb al heel veel geleerd van dit topic. Met name de HTip's instelgids vind ik erg handig en ga ik zeker gebruiken!  ;D
Bedankt Maarten! Je bent ook goed bezig heb ik gelezen (akoestiek heb je in je topic al genoemd ;)) Nu ontbreekt alleen nog je eigen topic ;D

Toen ik jouw leeftijd was, was mijn project nog een droom. Bijna 20 jaar later heb ik die gerealiseerd, vandaar ook de naam van mijn ruimte... Nooit gedacht dat dat ooit realiteit zou worden :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: Etiennevh op november 26, 2010, 17:24:00
Goed voor elkaar. Bij mij doet Euromaster het voor me, alleen de vestiging waar mijn banden liggen zit een uur rijden van me vandaan.. Wordt hem dus niet meer voor zondag. Op hoop van zegen dan maar, veilig rijden ;)
En, leef je nog? :huh2: ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Etiennevh

Ik leef nog :) Vanwege file op de A2 hebben we ruim 3 uur en 45 minuten over de terugweg gedaan, maar we zijn thuisgekomen. De gladheid viel gelukkig mee.

Inmiddels hebben we de SVS uitgepakt en netjes op zijn plekje op de gramma geinstalleerd. Helaas kunnen we nog niet gelijk de buren op stang jagen, want hij is niet aan te sluiten op mijn huidige all-in one receivertje. Dat wordt dus nog even wachten op de volgende investering  :wub:

Het is weer een enorm leuke en leerzame dag geweest, en zelfs mijn vrouw heeft enorm veel geleerd. Ook zij kon het directe verschil van een Nespa behandeling horen, en dat laat maar weer zien dat dit apparaatje echt werkt! Weer een ervaring rijker! En, zoals het hoort natuurlijk, was ook mijn vrouw enthousiast over het idee van de Dedicated HT, maar zij vind dat we dan wel naar een groter huis moeten verhuizen, ook niet verkeerd, haha. Maarja dedicated gaat dus nog wel even duren, maar langzaam aan komen we weer een stukje verder.

En dan die W&M Black Magics! Wat een tuinslangen! Hahaha.

Philip en Annet bedankt voor alles!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Fijn dat jullie goed zijn thuisgekomen. Alleen jammer van de file, 1 uur vertraging is wel erg veel :o :nopompom:

Leuk om je vrouw te hebben ontmoet en hoe enthousiast ze was over de ruimte en de beleving. Nog leuker vond ik het dat zij óók het verschil met de Nespa hoorde. Zeker omdat ze eigenlijk niet wist wat ze ervan moest verwachten. We hebben het erg gezellig gevonden en de tijd was ook nu weer omgevlogen.

Bedankt voor het overnemen van mijn trouwe SVS en Gramma en de W&M "tuinslangen" ;D Ik wens jullie er net zoveel plezier mee, als wij hebben gehad. Dat zal nog even moeten wachten tot je nieuwe receiver, maar dat is dan ook weer een leuk vooruitzicht. Ik heb foto's van het achterpaneel gemaakt, dus mocht je tegen die tijd nog vragen hebben, dan hoor ik het wel...

Veel succes en sterkte met alles wat er nog gaat komen. Zeker a.s. woensdag op je eerste werkdag bij je nieuwe baas.

Nu alleen nog je sig aanpassen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag was het zover. De JVC HD1 heb ik van het plafond gehaald, schoongemaakt en het filter gereinigd. Hij ligt nu in de doos te wachten op zijn nieuwe baasje. Als de weergoden een beetje meewerken wordt de HD1 deze week opgehaald. En dan begint het (lange) wachten op de HD950...
Showcase - Topic

Denon Focal

Als je lang wacht is het lekkerder maar dat is wel een bijzondere vorm van zelfkastijding ;D
ik zit nu een tijdje zonder volledige HT en baal er elk vrij uurtje van.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

denoontje

nou veel plezier dinsdag. Laat maar weten waar het beter klinkt ;-)

HTip

Citaat van: Denon Focal op november 29, 2010, 23:42:05
Als je lang wacht is het lekkerder maar dat is wel een bijzondere vorm van zelfkastijding ;D
ik zit nu een tijdje zonder volledige HT en baal er elk vrij uurtje van.
;D Ik kan gelukkig nog mijn HT gebruiken om te genieten van muziek. En dat is ook écht genieten :wub:

Vanavond nog even snel Ammonia Avenue geluisterd (natuurlijk genespa'd) en dat was weer heerlijk. Leuk opstapje voor morgen (ehh, vanavond ;D) Moet snel gaan slapen zie ik, het wordt vandaag ook laat :yawnee:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op november 29, 2010, 23:57:17
nou veel plezier dinsdag. Laat maar weten waar het beter klinkt ;-)
Thanks! Ik hoop in het theater, maar ik vrees dat dat toch thuis is ;)
Showcase - Topic

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Etiennevh

Veel plezier inderdaad! Zal wel een mooie ervaring zijn!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Wat een week! Geen forum is toch best lastig ;) Weet nu hoe het voelt als je een ban hebt van een week :nopompom: ;D

Citaat van: advr op november 30, 2010, 08:00:58
Veel plezier met Alan Parson!! ;D
Citaat van: Etiennevh op november 30, 2010, 11:37:38
Veel plezier inderdaad! Zal wel een mooie ervaring zijn!
Was inderdaad een mooie ervaring. Het concert was super! De sfeer was erg goed, liedjes lekker gevarieerd en goed gekozen en de band (allemaal nieuw) paste erg goed bij de sound van APP.

Akoestisch en geluidstechnisch was het wat minder, maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet gedacht. Ben een beetje verwend :unsure: ;D
Showcase - Topic

HTip

De HD1 is afgelopen woensdag tussen de sneeuwbuien door opgehaald. Het is nu een lege plek die hopelijk snel weer wordt opgevuld door de HD950...
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op december  6, 2010, 19:50:05
De HD1 is afgelopen woensdag tussen de sneeuwbuien door opgehaald. Het is nu een lege plek die hopelijk snel weer wordt opgevuld door de HD950...
Hoop het ook voor jouw en Annet. ;)

APP is TOP! 8) leuk dat je naar een concert van ze kon. :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Dan besef je nu wat je mist en ben je over een tijdje extra blij dat het weer compleet is. Soms zijn dingen zo vanzelfsprekend totdat ze er even niet meer zijn ;D ;D

is er al een levertijd bekend ?

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

HTip

Citaat van: tiptop op december  6, 2010, 21:01:34
Hoop het ook voor jouw en Annet. ;)
Wij hopen het natuurlijk ook. Zou fijn zijn dat we dit jaar nog een filmpje zouden kunnen kijken :popcorn:

Citeer
APP is TOP! 8) leuk dat je naar een concert van ze kon. :thumbs-up:
Zeker! Heb bijna alles van ze en ze gaan niet vaak op tournee, dus het was inderdaad erg leuk en redelijk impulsief ;D
Showcase - Topic

bmateijsen

Ik hoop het ook voor je ;D. Zoals gezegd waarschijnlijk uitlevering week 50, zodra ik wat meer zekerheid, hoor je snel van mij!

HTip

Citaat van: advr op december  7, 2010, 07:24:14
Dan besef je nu wat je mist en ben je over een tijdje extra blij dat het weer compleet is. Soms zijn dingen zo vanzelfsprekend totdat ze er even niet meer zijn ;D ;D
Absoluut! Het werd inderdaad vanzelfsprekend om even naar de kelder te gaan, beamer en geluid aan te zetten en genieten van een film. Nu doen we dat ook, alleen zonder het beamerdeel en dan van muziek ;)

Citeer
is er al een levertijd bekend ?
In het nieuwe JVC-topic gaf Bjorn aan dat de eerste X-projectoren rond week 50 worden uitgeleverd. En dat is al volgende week!! Dus stiekem beginnen we iets meer te hopen dat we dit jaar nog kunnen genieten van het nieuwe beeld 8)

Citaat van: bmateijsen op december  7, 2010, 19:17:28
Ik hoop het ook voor je ;D. Zoals gezegd waarschijnlijk uitlevering week 50, zodra ik wat meer zekerheid, hoor je snel van mij!
Nu dus ook hier ;D Bedankt Bjorn!
Showcase - Topic

HTip

Gisteravond wilden we boven een DVD kijken, maar die weigerde dienst. Ik dacht eerst dat het aan de speler lag en dan werkt la open en dicht, of uit en aan meestal wel. Maar dat werkte nu ook niet. Toen dacht ik aan mijn reparatiesetje en heb ik eerst Mikrosmooth, daarna Optrix en tot slot in de Nespa. Resultaat: DVD doet het weer perfect en klinkt aanmerkelijk beter. We menen ook beeldverbetering te zien. Is dan wel een CRT, maar wel een hele goede ;)

Was het setje een beetje vergeten, maar het ligt nu weer binnen handbereik.

Ook nog de HDAD van APP - Eye in the sky op de slaapkamer in de DV9500, maar daar sloeg ie ook over. Ik wil 'm toch gaan vervangen, maar vind GBP 100 iets te veel van het goede. Maar met goed zoeken heb ik 'm gevonden voor €29,90. Ze hebben daar ook nog "I Robot" en "Turn of a friendly card". Aangezien ze niet meer gemaakt worden en voor woekerprijzen in het 2e-hands circuit worden verhandeld ga ik ze alledrie aanschaffen. Hoop inderdaad dat ze ze nog hebben...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Het geduld wordt nu voor je op proef gesteld voor het wachten op je nieuwe beamer.
Geen afkick verschijnselen krijgen hé ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december  7, 2010, 22:55:02
Het geduld wordt nu voor je op proef gesteld voor het wachten op je nieuwe beamer.
Geen afkick verschijnselen krijgen hé ;)
Zal het proberen ;D
Showcase - Topic

bmateijsen

Wordt week 51 kreeg ik vandaag van JVC te horen.

tiptop

Citaat van: bmateijsen op december  8, 2010, 13:24:23
Wordt week 51 kreeg ik vandaag van JVC te horen.
Dat is dan nog net op tijd om voor het einde van het jaar van een film (en je beamer) te gaan genieten! :clapping: :pompom:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Luc84

En ondertussen staat de HD1 mooi te wezen (en een prachtig plaatje te projecteren) in mijn ruimte!  :wub:

Bedankt Philip, voor de verkoop, je adviezen, tips en goede zorgen!
:clapping: