Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: The Vampire op juli  3, 2010, 00:16:23
prachtig staaltje techniek toch die DD's :wub:
Zeker! Er is volgens geen ander merk met servosturing en actieve EQ. Volgens Bjorn is de DD18 voor hun klanten ook heel vaak het eindstation van upgrades. Tenzij je voor de 1812 gaat :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op juli  3, 2010, 09:44:20
Zeker! Er is volgens geen ander merk met servosturing en actieve EQ. Volgens Bjorn is de DD18 voor hun klanten ook heel vaak het eindstation van upgrades. Tenzij je voor de 1812 gaat :D
1812 klinkt als een licht klassiek stuk ::).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Neem aan dat de plaatsing ook veranderd? Ik zie ze toch altijd vooraan staan en bij jou stond de SVS langs de zijkant. Of maakt plaatsing ook niet uit met deze sub?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: kalimero op juli  3, 2010, 09:00:33
Prachtsub hoor, ik heb hem zelf al mogen bewonderen bij bb&g.  
Ben sindskort erg te spreken over Velodyne.  :D ;)
Ik wist nog niet dat jij ook overgestapt was. De SPL-serie is ook erg goed. Heb ik bij forumgenoot Sonic Circle mogen meemaken.

Citaat van: kalimero op juli  3, 2010, 09:00:33
Ga je hem enkel gebruiken voor HT of ook Stereo.??
Ook voor stereo. Daar ligt ook 1 van de sterke punten van de DD-serie. De maximale uitslag kan je met de servo regelen en voor muziek zet je die zo klein mogelijk. Dan is de sub supersnel en kan dus alle bastonen perfect bijhouden.

Ben erg benieuwd hoe het straks bij mij gaat klinken. De SVS i.c.m. SMS-1 was ook al een toevoeging in stereo, dus de DD18 is dat helemaal :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juli  3, 2010, 09:15:54
Je gaat een serieuze upgrade maken qua laagweergave zie ik 8). Alvast van harte gefeliciteerd met de DD-18 O0 (alhoewel hij nog niet besteld is).
Ik neem aan dat je eerste de wand af wilt hebben alvorens de DD te laten installeren?

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Jij weet hoe de DD18 is en ik dus binnenkort ook ;)

Ik wil inderdaad eerst de wand afronden. Dan heb ik ook een stok achter de deur om de wand zo snel mogelijk af te maken. Ik ga aan Bjorn vragen of het mogelijk is dat de sub eind augustus kan geleverd worden. En dan misschien in september/oktober de M&G :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Xander32 op juli  3, 2010, 09:40:11

Gefeli! Prachtig.
Bedankt Sander! Ziet de DD-serie er zo uit van binnen? Gave foto 8)

Citaat van: Xander32 op juli  3, 2010, 09:50:40
1812 klinkt als een licht klassiek stuk ::).
:D Naast de ouverture van Tchaikovski is het ook de absolute monster sub van Velodyne :o

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op juli  3, 2010, 09:50:58
Neem aan dat de plaatsing ook veranderd? Ik zie ze toch altijd vooraan staan en bij jou stond de SVS langs de zijkant. Of maakt plaatsing ook niet uit met deze sub?
Was niet de bedoeling en denk ik ook niet nodig. Waar nu de SVS staat was de basweergave het beste. Of dat verandert met de nieuwe projectiewand en de DD18 weet ik nog niet, maar in principe kan een sub overal staan.
Showcase - Topic

Denon Focal

Fantastische sub, gefeliciteerd :clapping:
Ik heb hem bij een vriend in Amerika gehoord en ben nog onder de indruk!
Imho is dit wel de laatste upgrade aan het subfront.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

eddy135

Citaat van: HTip op juli  3, 2010, 09:59:03
Bedankt Sander! Ziet de DD-serie er zo uit van binnen? Gave foto 8)
:D Naast de ouverture van Tchaikovski is het ook de absolute monster sub van Velodyne :o

...en als je daar klaar mee bent: ;)

http://home.jlaudio.com/products_subs.php?prod_id=370
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Wat een mooie upgrade gaat dat worden! 8) Ik heb zelf nog nooit een Velodyne gehoord, maar ik denk dat ik stijl achterover zal slaan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

treky22

Wow dat is echt een mooie upgrade.

Ik heb de SVS kunnen aanschouwen tijdens de Optoma-deal, was al zeer onder de indruk.

Wat dit gaat worden, kan ik alleen over dromen  :worship:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

jaco

Citaat van: HTip op juli  2, 2010, 23:49:48
2e hands worden ze weinig aangeboden. Die van jaco was de laatste NL-versie en was dacht niet veel goedkoper dan nu een nieuwe.
Iets van 3000 Euro gekregen volgens mij.

Nu komt er een actie met korting snel volgens mij :)

http://www.beterbeeldengeluid.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=212&Itemid=80

van 3990 naar 3192
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: eddy135 op juli  3, 2010, 11:03:10
...en als je daar klaar mee bent: ;)

http://home.jlaudio.com/products_subs.php?prod_id=370
Als je naar de specificaties kijkt, dan denk ik dat de DD18 beter zal klinken ;) Heeft wel (iets) minder power, maar gaat veel dieper en zo te zien ook gecontroleerder. En ik zou niet eens weten hoe ik een monster dat 163kg weegt :o op zijn plaats in de kelder zou moeten krijgen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jaco op juli  3, 2010, 21:10:01
Iets van 3000 Euro gekregen volgens mij.

Nu komt er een actie met korting snel volgens mij :)

http://www.beterbeeldengeluid.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=212&Itemid=80

van 3990 naar 3192
Sterker nog, die is 3 dagen geleden begonnen en precies de reden waarom ik nu de beslissing heb genomen.

Jij was precies op tijd met de verkoop van jouw DD18 ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op juli  3, 2010, 11:46:48
en van de andere kant

Ook weer zo'n gave foto. Hoef ik de sub niet meer open te maken om te weten hoe die in elkaar zit :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Denon Focal op juli  3, 2010, 10:16:25
Fantastische sub, gefeliciteerd :clapping:
Ik heb hem bij een vriend in Amerika gehoord en ben nog onder de indruk!
Imho is dit wel de laatste upgrade aan het subfront.
Thanks Bart! Zeg nooit, nooit, maar ik denk dat dit inderdaad voor mij de laatste sub wordt.

Citaat van: Martijn90 op juli  3, 2010, 12:10:51
Wat een mooie upgrade gaat dat worden! 8) Ik heb zelf nog nooit een Velodyne gehoord, maar ik denk dat ik stijl achterover zal slaan.
Thanks! Mijn advies... Nooit gaan luisteren, want dan ben je verkocht :D
Slechts 2 Velodynes gehoord (SPL-Ultra 1500 en DD18) en dat was teveel voor mij (samen met de zomeractie ;))

Citaat van: treky22 op juli  3, 2010, 14:49:10
Wow dat is echt een mooie upgrade.

Ik heb de SVS kunnen aanschouwen tijdens de Optoma-deal, was al zeer onder de indruk.

Wat dit gaat worden, kan ik alleen over dromen  :worship:
Bedankt Huib! Ik dacht vroeger ook dat deze sub onbereikbaar zou zijn, maar tijden veranderen. De zomeractie en de verkoop van de SMS-1 en SVS PC+ 25-31 zorgen ervoor dat deze supersub geen droom meer is :music:
Showcase - Topic

Lex Groningen

Je bent en blijft lekker bezig. Weer een geweldige aankoop. Van harte alvast.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juli  4, 2010, 10:45:31
Je bent en blijft lekker bezig. Weer een geweldige aankoop. Van harte alvast.
Thanks Alex! Gisteren heb ik Bjorn gevraagd de sub te bestellen en eind augustus te leveren. Dan heb ik nog even tijd om de verbouwing af te ronden. En ik heb tevens een stok achter de deur :D
Showcase - Topic

Mario D

Citaat van: HTip op juli  4, 2010, 13:04:21
En ik heb tevens een stok achter de deur :D

Met de set die je thuis hebt staan zou ik ook een stok achter de deur zetten.  :D ;)
4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

HTip

Citaat van: kalimero op juli  4, 2010, 13:21:08
Met de set die je thuis hebt staan zou ik ook een stok achter de deur zetten.  :D ;)
:D Daar is het alarm goed voor, wat overigens meer lawaai maakt dan de HT :o
Showcase - Topic

HTip

Ik heb de knoop doorgehakt. De SMS-1 staat te koop en wel hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102249.0
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op juli  4, 2010, 13:04:21
Gisteren heb ik Bjorn gevraagd de sub te bestellen en eind augustus te leveren. Dan heb ik nog even tijd om de verbouwing af te ronden. En ik heb tevens een stok achter de deur :D

Vandaag de bevestiging van Bjorn gekregen. Eind augustus staat hier dus een DD18, door BB&G perfect afgesteld met een Velodyne MIC-5. Voor de plaatsing neemt Bjorn nog een Great Gramma en een langere subkabel mee. Het duurt nog bijna 2 maanden, maar ik ben nu al blij en erg benieuwd hoe het allemaal gaat klinken :music:
Showcase - Topic

celerontje

Ga je de Gramma apart verkopen of samen met het ''kanon''?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!