Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Als 2 KaKu ontvangers te dicht bij elkaar zitten, kan het inderdaad gaan storen/ niet werken.
Maar ik zag dat bij 1 dimmer de installatiedraden direct in de trafo zaten en 2 anderen met snoer of zijn dat buizen?
Hoe loopt de boel nu vanaf de centraaldoos?

Hoe zit de trapverlichting aangesloten?
Met een lasdoos met stopcontact?

En hoe zit het met de Peramide? Moet die nog uit Egypte komen?:)

Die raampjes waar de schakelaars inzitten, zijn volgens mij van Jung, toevallig hetzelfde als bij Marmitek.
Dit is wel te bestellen bij de betere elektrozaak of webwinkel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

PjotrrrNL

Zwarte voegmortel?

Heb hier laastst antraciet 698 tegelvoeg (vrijwel zwart) gebruikt voor de plavuizen in de keuken van eurocol (forbo bonding systems)
In Nederland te koop bij Fixet bouwmarkt.

Kleursticker op doos is erg grijs, maar het is feitelijk vrijwel zwart indien uitgedroogd.

Niet actief

Citaat van: HTip op september  2, 2008, 08:54:37Ik weet alleen (nog) niet, dat als je de dimmer aan doet en je op dimmen drukt, of die dan eerst sterker wordt of eerst zwakker. Moet ik dus proberen...
Bij die van mij: altijd eerst sterker.

HTip

Citaat van: tiptop op september  2, 2008, 22:15:20
Succes. 8)
Dank je :D

Citaat van: celerontje op september  2, 2008, 22:20:02
Als 2 KaKu ontvangers te dicht bij elkaar zitten, kan het inderdaad gaan storen/ niet werken.
Maar ik zag dat bij 1 dimmer de installatiedraden direct in de trafo zaten en 2 anderen met snoer of zijn dat buizen?
Hoe loopt de boel nu vanaf de centraaldoos?
Elke dimmer is op dezelfde manier aangesloten, zal wat detailfoto's maken. Het loopt nu niet via de centraaldoos :-\ Het lijkt wèl op een centraaldoos, alleen dan zonder de doos ;D

Hoe zit de trapverlichting aangesloten?
Met een lasdoos met stopcontact?
Nog niet...

En hoe zit het met de Peramide? Moet die nog uit Egypte komen?:)
;D Ik was bij de MM, maar daar hadden ze alleen de complete set :-\ Zou weer verzendkosten gescheeld hebben...

Die raampjes waar de schakelaars inzitten, zijn volgens mij van Jung, toevallig hetzelfde als bij Marmitek.
Dit is wel te bestellen bij de betere elektrozaak of webwinkel.
De schakelaars komen waarschijnlijk buiten de HT bij de deur. Dan hoeven ze nu niet geverfd te worden en kan ik ze meteen monteren. In de HT werkt alles op de AB.

Citaat van: HTip op september  2, 2008, 08:54:37
Ik weet alleen (nog) niet, dat als je de dimmer aan doet en je op dimmen drukt, of die dan eerst sterker wordt of eerst zwakker.
Citaat van: ThingMan op september  3, 2008, 13:13:12
Bij die van mij: altijd eerst sterker.
Bedankt Toine, ik ga eens uitproberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op september  3, 2008, 11:10:07
Zwarte voegmortel?

Heb hier laastst antraciet 698 tegelvoeg (vrijwel zwart) gebruikt voor de plavuizen in de keuken van eurocol (forbo bonding systems)
In Nederland te koop bij Fixet bouwmarkt.

Kleursticker op doos is erg grijs, maar het is feitelijk vrijwel zwart indien uitgedroogd.
Vandaag gebeld en de zwarte voegmortel is te krijgen (Seifert 930). Eind volgende week waarschijnlijk weer op voorraad, dus dan kan ik in de vakantie lekker aan de slag :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag de gordijnrail bezorgd. Zeer degelijk verpakt, dus eerste indruk is al goed. Ga straks het pakketje uitpakken... (lijkt wel Sinterklaas ;D)
Showcase - Topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op september  4, 2008, 18:12:48
Voorzichtig he!

Straks snij je je gordijn ook mee. ;)
;D Gordijn ligt (hangt) op veilige plek ;)

Heb straks weer voldoende te doen. KAKU afronden, gordijnrail plaatsen (incl electriciteit) en voorzieningen treffen voor het passend maken voor plafondplaten en ophangsysteem. Kunnen wel een aantal activiteiten van het lijstje af :D

Weet iemand trouwens hoe je het verbruik van voegmortel voor tegels kan bepalen? Ik heb een keer een formule gezien waarbij lengte en breedte van de tegel, lengte en breedte van het tegeloppervlak, tegeldikte en voegbreedte een rol speelden ::)
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Voegbreedte x diepte x totale lengte?   ;)

(Dan tel je de kruizingen gewoon dubbel, je wil toch liever wat teveel aanmaken)

astrobart

uhhh je totale oppervlakte maal de dikte van je tegels nemen
En dan de dikte van je tegel nemen en dat maal zijn breedte en lengte
tel al je tegels bij elkaar op (2 halve is een hele ;D)
Doe dat aantal maal de uitkomst van je 2e sommetje
Het getal wat je dan krijgt moet je van je 1e sommetje aftrekken.
Volgens mij heb je dan je hoeveelheid voeg >:D
(maar doe dat maar keer 2 voor de zekerheid, je verliest namelijk heel veeel, en krijgt nooit alles in je voegjes >:D >:D)
Neem mij niet al te serieus :D

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op september  4, 2008, 17:23:45
Vandaag de gordijnrail bezorgd. Zeer degelijk verpakt, dus eerste indruk is al goed. Ga straks het pakketje uitpakken... (lijkt wel Sinterklaas ;D)
Ben ERG benieuwd naar het eindresultaat ;D Klus ze!!!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

ik krijg mijn kaku maar niet aan de praat met de marmitec.

Celerontje: jij ervaring (ps ik heb mijn vraag ook in die ene post gezet mbt harmony en verlichting)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op september  4, 2008, 18:40:27
Voegbreedte x diepte x totale lengte?   ;)

(Dan tel je de kruizingen gewoon dubbel, je wil toch liever wat teveel aanmaken)

Citaat van: astrobart op september  4, 2008, 19:05:24
uhhh je totale oppervlakte maal de dikte van je tegels nemen
En dan de dikte van je tegel nemen en dat maal zijn breedte en lengte
tel al je tegels bij elkaar op (2 halve is een hele ;D)
Doe dat aantal maal de uitkomst van je 2e sommetje
Het getal wat je dan krijgt moet je van je 1e sommetje aftrekken.
Volgens mij heb je dan je hoeveelheid voeg >:D
(maar doe dat maar keer 2 voor de zekerheid, je verliest namelijk heel veeel, en krijgt nooit alles in je voegjes >:D >:D)
Neem mij niet al te serieus :D
Thanks! Zo kun je het aantal m2 bepalen. Kun je dan ook bepalen hoeveel kg dat is?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september  4, 2008, 19:56:48
Ben ERG benieuwd naar het eindresultaat ;D Klus ze!!!
Dank je!!

Ik hou je op de hoogte, zodat je weet of jij het ook kan toepassen. Heb de doos geopend en het ziet er allemaal erg goed uit. Het in elkaar zetten is natuurlijk niet eenvoudig, maar de handleiding is erg duidelijk.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op september  4, 2008, 20:07:51
ik krijg mijn kaku maar niet aan de praat met de marmitec.

Celerontje: jij ervaring (ps ik heb mijn vraag ook in die ene post gezet mbt harmony en verlichting)
Ligt het aan de PowerMid of aan de Harmony? Ik heb de PowerMid nog niet gekocht, dus ben wel benieuwd...
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Dat Elro zendertje van mij werkt perfect, trouwens.
Ik heb zelf de Harmony 525.
Maar het moet opzich gewoon goed werken.
Misschien de Powermid XS eens proberen?

Aan HTip: Als je zo'n Powermid bij de Gamma haalt, kan je hem toch gewoon ruilen?
Ideale manier om te testen of het werkt! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op september  5, 2008, 17:17:26
Aan HTip: Als je zo'n Powermid bij de Gamma haalt, kan je hem toch gewoon ruilen?
Ideale manier om te testen of het werkt! ;D
Ik wist niet dat je de PowerMid bij de Gamma kon halen... Staat niet op Marmitek.nl ::)
Showcase - Topic

celerontje

Ooo, ik dacht dat je dat laatst zei.
Misschien gewoon een willekeurige IR extender kopen bij de Gamma?
Mocht het niet werken, kan ie zo weer terug.
Elro werkt bij mij in ieder geval, dat merk verkopen ze bij de Gamma.
Voordeel van een complete set is, dat je hem ook nog kan gebruiken waarvoor ie bedoeld is. ;D

HTip

Ik had MM gezegd, maar die hadden alleen de complete set en niet alleen de zender. Ik zou niet weten waarom ik complete set (op dit moment) nodig zou hebben ::)

Maar als Elro ook kan, zal ik eens gaan kijken...
Showcase - Topic

celerontje

Met een compleet setje kan je bijvoorbeeld het gordijn IR oogje volledig achter het gordijn/plafond hebben.
Anders steekt er toch ergens een wit dingetje uit.
Moffel je 'm te veel weg, verslechterd de ontvangst.
Ik heb dat Elro setje van mij destijds bij de Formido gekocht voor een paar tientjes.

HTip

Citaat van: celerontje op september  5, 2008, 18:12:19
Met een compleet setje kan je bijvoorbeeld het gordijn IR oogje volledig achter het gordijn/plafond hebben.
Anders steekt er toch ergens een wit dingetje uit.
Moffel je 'm te veel weg, verslechterd de ontvangst.
Ik heb dat Elro setje van mij destijds bij de Formido gekocht voor een paar tientjes.
Het IR-signaal van de RF-zender zal toch ook vrij zicht moeten hebben op het IR-oog van de rail? Ik ga natuurlijk wel proberen om het oogje zwart te maken ;D
Showcase - Topic

celerontje

De IR extender voor KaKu heeft opzich niks met je rail te maken.
Je rail is puur infrarood.
Maar die extender die voor KaKu nodig hebt, is eigenlijk bedoeld om via RF een IR signaal te verlengen.
Gebruik je nou zo'n IR-RF ontvanger, dan kan je het setje zowel voor IR-RF-KaKu gebruiken, als voor IR-RF-IR.
Begrijp je?