Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

PjotrrrNL

Maar of je met die nieuwe AB dus ook elk van die oude draaiwieldimmerkanalen kunt bedienen is dus de vraag...Maar ik gok dus op een groot deel, 70%?

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 20:16:36
Maar of je met die nieuwe AB dus ook elk van die oude draaiwieldimmerkanalen kunt bedienen is dus de vraag...Maar ik gok dus op een groot deel, 70%?
Je waagt je er toch weer aan? ;D

Ik ga zelfs voor 100%. In 1 van mijn eerdere posts heb ik dit al gedeeltelijk beschreven, maar er is zoveel gepost (60 :o) in de afgelopen 5 uur, dat ik het wel begrijp dat dat in de massa is bedolven ;D

Op de AB zit een letterwiel met keuze uit A t/m P. Daarnaast zitten er een keuzeschakelaar op voor de groepen I t/m IV. Dan kun je kiezen uit knoppen 1 t/m 4. Met de groepenschakelaar en de 4 knoppen, kun je dus elk getal maken tussen 1 en 16.

Voorbeeld: Letterwiel op H, Groep op III en knop 3 geeft H-11. Dat moet je dan op de ontvanger instellen en het zou moeten werken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

Overtuigende logica, dan zijn oud en nieuw systeem dus toch grotendeels door elkaar te gebruiken...  ;)

Godtoh

Wow, ik kijk 1 dag niet...
Maar phaseblablabla is faseaansnijding, google maar eens op diac-triac dimmer oid...
Spul is zelf te knutselen voor een paar euro (heb je geen kastje en remote maar goed)...
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

PjotrrrNL

En nu maar eens een filmpje uitzoeken voor vanavond in de thuisbios... ;)

celerontje

Ik zat net hard na te denken en kwam tot de volgende conclusie:
Je kan een automatische ONTVANGER alle KaKu codes leren, incl de bekende oude letterwiel codes.
Een automatische ZENDER heeft een vaste code die eigenlijk niet met wieltjes in te stellen is, alleen automatisch aan te leren.

Dus een nieuwe auto-ontvanger kan gewoon met oude codes overweg.
Een auto-zender kan niks leren, alleen maar zijn code vertellen aan een auto-ontvanger.

Dus mocht een keer een van de 12v dimmers kapot gaan en op dat moment zitten automatische in het assortiment, kan je gewoon die dimmer de zelfde code aanleren als op de oude wieltjes dimmers en het werkt.

Klopt dit?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

PjotrrrNL

Yep!

Alle kanalen zijn dus ook hetzelfde gebleven, ook voor de Harmony, alleen de nieuwe muurschakelaar 'zonder wieltjes' heeft extra nieuwe zendcodes die de nieuwe ontvangers als tweede ontvangcode kunnen opslaan.

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 20:39:09
Overtuigende logica, dan zijn oud en nieuw systeem dus toch grotendeels door elkaar te gebruiken...  ;)
Daar lijkt het wel op! Het probleem is volgens mij met nieuwe zenders en oude ontvangers.

Citaat van: Godtoh op augustus 30, 2008, 20:39:30
Wow, ik kijk 1 dag niet...
Maar phaseblablabla is faseaansnijding, google maar eens op diac-triac dimmer oid...
Spul is zelf te knutselen voor een paar euro (heb je geen kastje en remote maar goed)...
Dat is denk ik voor iedereen even schrikken (voor mij ook ;D)
Zal eens kijken of ik begrijp wat je bedoelt, maar niet meer vanavond ;)

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 20:41:36
En nu maar eens een filmpje uitzoeken voor vanavond in de thuisbios... ;)
Goed idee. Ga ik ook doen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Da's fijn!
Dus voor maximale comptabiliteit, alleen zenders gebruiken met oude codes, dan kan je verder elke KaKu ontvanger gebruiken.
Gelukkig is Philip zelf al op dit idee gekomen.

Even ALLE voor de duidelijkheid, de AB van Philip gebruikt OUDE codes.

Dank u voor uw aandacht. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Conclusie van vandaag:

We hebben veel geleerd hoe KAKU oud en nieuw te combineren zijn :D

Wordt (uiteraard) vervolgd...

Maar nu eerst... een film ;D

Veel plezier allemaal :D

EDIT: En niet onbelangrijk... celerontje en PjotrrrNL, heel erg bedankt voor het meedenken!!!! O0
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 20:47:08
Daar lijkt het wel op! Het probleem is volgens mij met nieuwe zenders en oude ontvangers.

Inderdaad, dus heb je nog muurschakelaars nodig voor oude ontvangers, nu inslaan, want of die te koop blijven is zeer de vraag....

Toedeloe, biostijd!

Edit: Jij ook, ik snap het nu ook...   ;D

celerontje

Ik heb er ook veel plezier aan het meedenken, zeker omdat veel zaken herkenbaar zijn.
En wat PjotrrrNL hier boven mij zegt is een goed advies!

Ik hoop dat ik je snel wel van dienst kan zijn!

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 20:55:46
Ik hoop dat ik je snel wel van dienst kan zijn!
Dat is natuurlijk geheel wederzijds!

Maar nu ga ik echt een filmpje kijken :D
Showcase - Topic

VlisChris

PjotrrrNL

Jean Sibelius

Mooi stukje referentie werk de opmerkingen en bevindingen hierboven (als ik straks zelf zover ben om hierover na te gaan denken) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 30, 2008, 21:17:19
Niet steeds met het licht blijven spelen he ;)
;D

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 31, 2008, 08:03:33
Mooi stukje referentie werk de opmerkingen en bevindingen hierboven (als ik straks zelf zover ben om hierover na te gaan denken) ;D
Dank je! En dat in "slechts" 5 uur en ca. 70 posts :o

Ik ga deze week omruilen en dan wordt ècht duidelijk of de conclusie en samenvatting juist zijn ;)
Showcase - Topic

celerontje

We hebben het wel over ''oud en nieuw'', maar waar zijn de oliebollen? ;D

Maar het heeft even geduurd voordat ik de werking snapte van die automatische muurschakelaar met z'n statische code, maar ik weet het nu!

Wat wel apart is, het plaatje op de doos van de minidimmers klopt niet, in het echt zijn ze dus wit i.p.v. zwart.

Ik hoop dat ze bij de Gamma niet moeilijk doen over het omruilen van een schakelaar die je al uit elkaar hebt gehad.

Is dat KaKu spul trouwens in Belgie zelf ook te koop?

Ben je al bezig om de juiste macro's/codes voor je KaKu spul in je Marantz te zetten?
Je weet immers al hoe je het wilt hebben.

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 12:56:29
We hebben het wel over ''oud en nieuw'', maar waar zijn de oliebollen? ;D
;D Die is goed ;D

Maar het heeft even geduurd voordat ik de werking snapte van die automatische muurschakelaar met z'n statische code, maar ik weet het nu!
Het duurde bij mij ook even, ik wist het alleen iets eerder ;D

Wat wel apart is, het plaatje op de doos van de minidimmers klopt niet, in het echt zijn ze dus wit i.p.v. zwart.
Ze hadden waarschijnlijk zoiets van... "Je ziet ze toch niet, wit is goedkoper, dus..."

Ik hoop dat ze bij de Gamma niet moeilijk doen over het omruilen van een schakelaar die je al uit elkaar hebt gehad.
Ik denk dat wel meevalt. Alles zit er nog bij, zelfs de plastic verpakking die ik altijd heel voorzichtig openmaak.

Is dat KaKu spul trouwens in Belgie zelf ook te koop?
Via internet heb ik wel gezien, misschien ook bij de Gamma, want die zit ook in België

Ben je al bezig om de juiste macro's/codes voor je KaKu spul in je Marantz te zetten?
Je weet immers al hoe je het wilt hebben.
Nog niet, ik zou er inderdaad mee kunnen beginnen, maar ik wil toch helemaal zeker weten dat het gaat werken, anders heb ik alles voor niets gedaan.
Showcase - Topic

celerontje

Die Pinaarde stopcontacten die moest je zeker wel in Belgie halen?
Hier in Nederland steken we graag de stekker op de kop in het stopcontact! ;D

En aangezien je een Home THEATER hebt, even over het lichtplan:
Waarom moeten de spotjes voor en achter apart bedienbaar zijn?
Wil je tijdens het muziekluisteren niet al te veel licht?

Maar hoe wordt het complete lichtplan?
Je loopt je HT binnen, drukt op de 2 knoppen en alle spotjes gaan aan?
Als je de film gaat starten dan druk je op een button op je AB en alles gaat uit?
Hoe had je het precies in gedachten?

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 16:03:51
Die Pinaarde stopcontacten die moest je zeker wel in Belgie halen?
Hier in Nederland steken we graag de stekker op de kop in het stopcontact! ;D
;D Die hebben ze inderdaad alleen in BE ;)

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 16:03:51
En aangezien je een Home THEATER hebt, even over het lichtplan:
Waarom moeten de spotjes voor en achter apart bedienbaar zijn?
Wil je tijdens het muziekluisteren niet al te veel licht?

Maar hoe wordt het complete lichtplan?
Je loopt je HT binnen, drukt op de 2 knoppen en alle spotjes gaan aan?
Als je de film gaat starten dan druk je op een button op je AB en alles gaat uit?
Hoe had je het precies in gedachten?
Lichtplan is nog niet definitief, maar zou als volgt uit kunnen zien:
- voorkant: 3 spotjes in 1 groep
- zijkant: 6 spotjes in 2 groepen
- achterkant: 3 spotjes in 1 groep
- pilaren aan zijkant krijgen ieder een studiospot.
- treden van podium krijgen lichtslangen (om te voorkomen dat je je nek breekt)

Bij de deur komen 2 schakelaars. 1 voor de voorkant en 1 voor de zij- en achterkant. Spotjes gaan alleen via de AB. Alles is dimbaar.

Op de homepagina van de AB kan je kiezen uit film kijken of muziek luisteren. Je krijgt dan een aantal vragen om de apparatuur in de juiste mode te zetten. Of hier de verlichting ook in wordt meegenomen weet ik nog niet. Deze vragen kan je ook omzeilen als er niets is veranderd t.o.v. de vorige keer dat je er was.

Met film wordt het compleet donker en gaan de lichtslangen aan (niet te fel). Als je een DVD wil wisselen doe je achter het licht aan. Ga je weer verder, gaat achter weer uit. Wil je de inhoud van de DVD kunnen lezen, zou je ook achter aan kunnen doen.

Met muziek is natuurlijk het licht wel aan, maar dan wel gedimd. Trapverlichting uit en studiospots gedimd aan gericht op het beeldje wat eronder staat. Afhankelijk van benodigde sfeer voor de muziek kan je dan kiezen welke groep van verlichting op welk niveau staat. Moet een beetje flexibel zijn ;)

Hoe de macro's er precies gaan uitzien, dat wordt pas duidelijk als je er gebruik van gaat maken. Dat vragensysteem ben ik alweer aan 't tunen. Je kunt zo voorkomen dat het systeem in een staat komt, dat het niet meer doet wat het moet doen. Had ik op mijn vorige AB (Pronto) ook en dat werkt erg goed. WAF approved ;D
Showcase - Topic

celerontje

Ahá, helder!

Voor zover ik uit dit topic kan opmaken krijgen de 2 studiospots elk een eigen dimmer?
Waarom eigenlijk? 't kan toch wel op eentje?
Of is die 2de voor de lichtslangen?
Of komen de lichtslangen op zo'n contactdoos module?

Oftewel, hoe gaan de kabels voor het licht precies lopen?

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

HTip

Showcase - Topic