Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Yep! Op dit moment denk ik de PowerMid alleen nodig te hebben voor IR->RF->KAKU. Maar wie weet of dat in de toekomst verandert... Misschien dus toch maar zo'n complete set kopen ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

De tweede Powermid (RF>IR) kun je samen met het IR oog van de gordijnen gezellig samen ergens verstoppen..   ;)

De berekening omzetten naar kubieke decimeters, dat zijn liters, een liter water is 1kg, soortelijk gewicht van voegmortel is mij niet bekend.

celerontje

PjotrrrNL, daar dacht ik ook al aan.
Er is toch nog wel genoeg ruimte in het plafond voor een RF-IR extender?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op september  5, 2008, 18:36:57
De tweede Powermid (RF>IR) kun je samen met het IR oog van de gordijnen gezellig samen ergens verstoppen..   ;)
Citaat van: celerontje op september  5, 2008, 18:44:11
PjotrrrNL, daar dacht ik ook al aan.
Er is toch nog wel genoeg ruimte in het plafond voor een RF-IR extender?
Ook dat is een idee. Er is denk ik niet genoeg ruimte in het plafond, maar het kan ook zo... PowerMid op de grond, IR-oog (kan 25cm ver van de motor worden geplaatst) onder de motor, gordijn ervoor, klaar!

Klinkt goed :D

Citaat van: PjotrrrNL op september  5, 2008, 18:36:57
De berekening omzetten naar kubieke decimeters, dat zijn liters, een liter water is 1kg, soortelijk gewicht van voegmortel is mij niet bekend.
Vandaag nagevraagd: de zakken zijn 25kg, dus een vloertje van nog geen 16m2 zal denk ik geen probleem zijn. Hoef het waarschijnlijk dus niet eens te berekenen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Hoeveel ruimte heb je tussen het echte plafond en de plafondplaten?
Ik denk namelijk dat het wel kan passen, mijn Elro extenders zijn vrij klein.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op september  5, 2008, 18:56:55
Hoeveel ruimte heb je tussen het echte plafond en de plafondplaten?
Ik denk namelijk dat het wel kan passen, mijn Elro extenders zijn vrij klein.

Ik schat zo max. 6cm. Als de extender niet te groot is, kan die aan de achterkant van de balk waar het hoekprofiel van het plafond wordt gemonteerd. Als dat lukt worden de opties alleen maar beter :D
Showcase - Topic

celerontje

Mijn extenders zouden dan moeten liggen, omdat er een antennetje aanzit.
Liggend zijn ze echter 7 cm hoog.
Als je 'm op de kop doet en het antennetje door een plafondplaat laat steken,(kan prima achter het gordijn, klein gaatje) dan past het.

celerontje

't is de Elro VC21.
Grote kans dat er nu een ander model is, de mijne zijn al jaren oud.

HTip

Ben morgen in de buurt van de Gamma, dus ik zal eens kijken of ze die set van Elro hebben...
Showcase - Topic

denoontje

Wellicht dat mijn marmitec setje maar de verkoop ingaat, is een ontvanger en zender.
Ga morgen nog even wat prpoberen, maar als het niet lukt,,,,,

celerontje

denoontje

Citaat van: celerontje op september  6, 2008, 00:26:31
Werkt ie wel gewoon goed als IR-RF-IR extender?

straks proberen, in de ontvanger licht wel een rode led op

HTip

Gisteravond de plafondverlichting afgemaakt. Alles werkt prima! De ruimte ziet er ook geheel anders nu de zijkant ook verlicht is en dat het allemaal gedimd kan worden. De extender ga ik vandaag proberen te krijgen en ga ik natuurlijk dan ook meteen proberen...

Ook deze week nog een goedkope firewire kabel (Vivanco SIF 4402) gekocht om de DV9600 via i.Link op de SR9600 aan te sluiten. Volgens de handleidingen een plug-and-play verbinding. Maar ik kreeg er geen geluid uit. De versterker zag de DVD-speler niet. Wat bleek? In het setupmenu van de DVD-speler stond in het i.Link-gedeelte de 'Audio out' op 'Off' :-X Maar daarvoor moest wel de beamer aan ::) (ik wil nog een goedkoop 15" TFT schermpje aan de muur voor dit soort instellingen).

Eerste indruk... Wat een detail :o Het volume van de versterker moest sterk omlaag, want het uitgangsvolume van de i.Link lijkt veel sterker te zijn dan de analoge. Moet nog wel de setup van de speakers nog aanpassen, maar de zgn. surroundbubble was veel beter gedefinieerd. En het maakt niet wat je in de DVD-speler doet, SACD/DVD-A/DVD, alles kan via bitstream worden uitgestuurd. En de SR9600 geeft keurig aan of het M-PCM, DSD, etc. is en daarbij ook nog de samplefrequentie (48/96/192 kHz).

Ik ben ook nog aan 't experimenteren met de plaats van de sub. Ik voelde nl. een drukverschil met de sub in het midden van de zijwand. Hij staat nu linksachter in de hoek, natuurlijk op de gramma. De instellingen (volume, fase, etc.) moet ik opnieuw doen, want de sub was nu veel te veel aanwezig. Optisch is het veel beter en lijkt de ruimte groter. Dus ik hoop dat ie daar kan blijven staan. (zie ontwerp onderaan)

Naast het klussen maak ik hier natuurlijk ook tijd voor, vind ik net zo leuk :D
Showcase - Topic

HTip

Ik heb ook mijn Showcase aangepast. Klik op de link in mijn sig, als je meer wilt zien. Scheelt weer mijn hele topic doorbladeren op zoek naar de juiste foto's ;D
Showcase - Topic

-madison-

Ik moet zeggen dat ik toch erg veel respect heb voor je oog voor detail en je doorzettingsvermogen!
Ik had het waarschijnlijk allemaal al opgegeven ;D

Het resultaat zal er ook naar zijn natuurlijk, en daar mag je heeeeeel erg trots op zijn! 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje

Htip,

mocht je interesse hebben proberen te werken met de powermid...de mijne staat op marktplaats ;-)

HTip

Citaat van: -madison- op september  6, 2008, 10:11:24
Ik moet zeggen dat ik toch erg veel respect heb voor je oog voor detail en je doorzettingsvermogen!
Ik had het waarschijnlijk allemaal al opgegeven ;D

Het resultaat zal er ook naar zijn natuurlijk, en daar mag je heeeeeel erg trots op zijn! 8)

Bedankt voor de mooie woorden :D

Ik ben inderdaad nu al trots dat we dit hebben kunnen doen. Het heeft wel erg lang geduurd, ik ben inmiddels al meer dan een jaar bezig, maar het is het helemaal waard 8)
Showcase - Topic

celerontje

Mooi zo.
Die LCD monitor is een goed idee, die kan je ook meteen gebruiken voor de menuschermen bij DVD-Audio.
Volgens mij kan je het beste een 17'' scherm nemen, die kan 720 native weegeven.
Je wilt 'm aansluiten via een swichtje en een HDMI-DVI kabel?
Hoe had je dat in gedachten?

HTip

Citaat van: denoontje op september  6, 2008, 10:57:33
Htip,

mocht je interesse hebben proberen te werken met de powermid...de mijne staat op marktplaats ;-)
Jouw advertentie staat bij mijn favorieten, kan ik 'm snel vinden ;) Ga eerst proberen of het Elro setje het gewenste effect heeft. Als het niet werkt kan ik die terugbrengen...

Vanmorgen stond trouwens de postbode (in de persoon van de buurvrouw ;D) met een pakje van Weber en Maurer oftewel... De W&M Audio Black Magic kabel is binnen. Dus binnenkort weer een stapje verder op weg naar 4G (of zelfs 5G) => gelijke speakers, hoogte, volume, afstand (gaat bij mij niet) en kabels 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op september  6, 2008, 12:22:06
Mooi zo.
Die LCD monitor is een goed idee, die kan je ook meteen gebruiken voor de menuschermen bij DVD-Audio.
Volgens mij kan je het beste een 17'' scherm nemen, die kan 720 native weegeven.
Je wilt 'm aansluiten via een swichtje en een HDMI-DVI kabel?
Hoe had je dat in gedachten?
Heb ik nog niet echt over nagedacht, kan ook via component naar vga of zoiets. 17" met 720p is mooi, maar 576p is ook voldoende :D Het is ook voor het menu van de receiver...
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Acer verkoopt een mooi klein 15,6" TFT'tje met een echte 16:9 (meeste TFT's zijn 16:10) verhouding voor weinig...
Het is de X163W, Pixmania heeft ze nog voor 115 euro.  ;)

celerontje

Maar je zult het signaal wel moeten aftappen van de HDMI op de DVD speler, want waarschijnlijk kan je niet HDMI en component tegelijk uitsturen.
Wat je wel kan doen is een macro in je Marantz remote maken die in het menu de instelling wijzigd naar bv. s-video of component.
Ideetje?

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op september  6, 2008, 12:35:58
Acer verkoopt een mooi klein 15,6" TFT'tje met een echte 16:9 (meeste TFT's zijn 16:10) verhouding voor weinig...
Het is de X163W, Pixmania heeft ze nog voor 115 euro.  ;)
Da's inderdaad niet duur, maar ik kan misschien een overjarig model van het werk krijgen. Is maar een 15", niet optimaal voor multimedia, maar zou prima voldoen, waar ik het voor nodig heb. En anders 2e hands, als ie maar zwart is :D

Citaat van: celerontje op september  6, 2008, 12:36:54
Maar je zult het signaal wel moeten aftappen van de HDMI op de DVD speler, want waarschijnlijk kan je niet HDMI en component tegelijk uitsturen.
Wat je wel kan doen is een macro in je Marantz remote maken die in het menu de instelling wijzigd naar bv. s-video of component.
Ideetje?
Geen idee of dat kan, maar het klinkt doenbaar ;) Zoals gezegd heb ik er nog helemaal niet over nagedacht. Ik weet alleen dat ik niet voor elke instellingsverandering de beamer aan wil doen :D
Showcase - Topic

Bornin7ty2

Citaat van: HTip op september  6, 2008, 12:19:03
Bedankt voor de mooie woorden :D

Ik ben inderdaad nu al trots dat we dit hebben kunnen doen. Het heeft wel erg lang geduurd, ik ben inmiddels al meer dan een jaar bezig, maar het is het helemaal waard 8)

Er zijn er bij hier op het forum die in een jaar niet eens een paar speakers kunnen uitzoeken dus je hoeft je niet te schamen. Maaruh, wanneer denk je eigenlijk dat je HT KLAAR is? :)

Bionica

Citaat van: Bornin7ty2 op september  7, 2008, 08:40:34
Er zijn er bij hier op het forum die in een jaar niet eens een paar speakers kunnen uitzoeken dus je hoeft je niet te schamen. Maaruh, wanneer denk je eigenlijk dat je HT KLAAR is? :)

In veel gevallen is een HT nooit klaar ;)

Je blijft altijd wel wat aanpassen ;)
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen