-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

De attic is nog steeds in 'beslag' genomen door de windowlicker..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108965.25

En ziet er nu al een tijdje uit alsof er een inval gedaan is ;D :o

Maar het filteren gaat lekker en die windowlickers klinken al :music: :music: :music:
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Ziet er steeds beter uit. En als ze ook al (bijna) klinken zoals je wilt, dan is het natuurlijk helemaal goed! Blijf het knap vinden.

Alleen volgende keer voor een foto-shoot van het model wel een beetje opruimen :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

haha hoort er bij! na een paar avonden tot in de nacht doorhalen met filteren overlevend op chips weet je dat het een zootje wordt, onderdeel van de charme van het filteren, ohja en de vierkante ogen van 10 uur straight naar een laptop scherm turen tijdens het meten en nieuwe filter schemas uitproberen hoort er natuurlijk ook bij....
maare heb jij tijd om te posten met je hd950 :o :P

HTip

Citaat van: simsatit op februari 20, 2011, 23:09:49
haha hoort er bij! na een paar avonden tot in de nacht doorhalen met filteren overlevend op chips weet je dat het een zootje wordt, onderdeel van de charme van het filteren, ohja en de vierkante ogen van 10 uur straight naar een laptop scherm turen tijdens het meten en nieuwe filter schemas uitproberen hoort er natuurlijk ook bij....
:o Je moet er wel wat voor over hebben, zeg. Maar ja, het resultaat is er dan ook naar en je bent bezig met je hobby. Succes met de laatste loodjes!

Citeer
maare heb jij tijd om te posten met je hd950 :o :P
Ja hoor, we kunnen niet de hele dag in de HT zijn. En anders krijg ik een te grote achterstand op het forum ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

Citaat van: HTip op februari 21, 2011, 06:24:40
:o Je moet er wel wat voor over hebben, zeg. Maar ja, het resultaat is er dan ook naar en je bent bezig met je hobby. Succes met de laatste loodjes!

Dank je, het is heel leuk om te doen, tijd vliegt voorbij, je hebt het gewoon niet eens in de gaten;)

Citaat van: HTip op februari 21, 2011, 06:24:40
Ja hoor, we kunnen niet de hele dag in de HT zijn. En anders krijg ik een te grote achterstand op het forum ;)

Je doet er wel altijd moeite voor reacties te plaatsen, daar heb ik respect voor! en veel mensen met mij gezien de omvang van jou Chamber of Dreams topic!

HTip

Citaat van: simsatit op februari 21, 2011, 11:27:10
Dank je, het is heel leuk om te doen, tijd vliegt voorbij, je hebt het gewoon niet eens in de gaten;)
Dat komt me erg bekend voor ;)

Citeer
Je doet er wel altijd moeite voor reacties te plaatsen, daar heb ik respect voor! en veel mensen met mij gezien de omvang van jou Chamber of Dreams topic!
Bedankt, Simon! Het is af en toe wel moeilijk, gezien het aantal reacties, maar ik blijf het erg leuk (en bijzonder) vinden, hoe forumleden meeleven met mijn (gelukkig meer) ups en downs. Daarnaast volg ik ook graag mijn favoriete topics, de ene wat meer dan de ander ;)
Showcase - Topic

HTip

Heb je je speakers inmiddels af? En hoe klinken ze?
Showcase - Topic

simsalabim

Hoi Philip, ik heb mijn speakers inderdaad af en ze klinken heel goed, ik heb mijn topic over de windowlicker monitors geupdate.
Zo begin Februari hoop ik ook het HT weer open te hebben, speakers ben ik nu allemaal de zelfde afwerking aan het geven en een identieke center is ook in de maak.

HTip

Leuk dat je er weer bent. Had je gemist ;) Mooie plannen en ik zal eens gaan bijlezen in je topic over de windowlicker :P

Als je mijn topic wil bijlezen dan ben je wel "even" bezig :D
Showcase - Topic

Martijn M

Onlangs heb ik nog gelezen in dit topic en ik vroeg me al af waar je was gebleven! Bevallen die monsterlijke BMS subs nog goed? Ik mis ze zo nu en dan nog wel, want zelfs met mijn huidige drie subs haal ik niet de power die die twee subs samen konden leveren.

Foto's?
Dutch & Dutch

simsalabim

Jou topic is zo langzamerhand het topic der topics! maar ja wat wil je met zo een gave ruimte..

simsalabim

Citaat van: keyser op december 15, 2011, 12:48:40
Onlangs heb ik nog gelezen in dit topic en ik vroeg me al af waar je was gebleven! Bevallen die monsterlijke BMS subs nog goed? Ik mis ze zo nu en dan nog wel, want zelfs met mijn huidige drie subs haal ik niet de power die die twee subs samen konden leveren.

Foto's?

Langdurig ziekte helaas.. ik hoop het attic in Februari weer spelend te hebben, ik ben alle speakers van een identieke afwerking aan het voorzien, en de center aan het bouwen, zal eerdaags een paar foto's posten, subs zijn heel fijn inderdaad!

HTip

Citaat van: simsatit op december 15, 2011, 12:50:18
Jou topic is zo langzamerhand het topic der topics! maar ja wat wil je met zo een gave ruimte..
Bedankt Simon voor het mooie compliment! Een bezoek van jou en Fabian staat nog op de planning, dus je gaat het ook nog een keer meemaken :pompom:

Beterschap in ieder geval!
Showcase - Topic

HTip

Hey Simon,

Hoe is het met je? Ik las allerlei dingen over downgrade en dat je veel hebt moeten verkopen. Maar gelukkig ook dat je een sub aan het bouwen bent. En hoe staat het met de Windowlicker?

Groetjes,
Philip
Showcase - Topic

simsalabim

Ha Philip,
Leuk dat je hier weer eens reageert!
ik heb idd een downgrade in het ht qua versterking (heb nu enkel een receiver, onkyo 5007) maar ook een upgrade qua speakers, de center is namelijk in de maak en alle speakers worden nu profi geschilderd (matzwart).
Verder hangen er nieuwe zwarte gordijnen, is de hd1 vervangen door de hd350 en komt er eerdaags een minidsp op mijn 18" subs.

De huiskamer set is ook gewijzigd;
een quad nieuwe buizen in de cayin nadat er een buis kortsluiting had, komen nu genelex gold lion kt88 in!
De windowlickers spelen boven verwachting goed.
De drivers moesten echt inspelen, ik had ze al een tijd niet gebruikt omdat ik de accuton monitors beneden had staan maar die heb ik verkocht, dacht dat ik er flink op achteruit zou gaan, maar dit valt zeer mee, de windowlickers presteren echt bijzonder goed, ze zijn ook echt heel mooi gefilterd!
Ik zal nog wel eens wat foto's posten van de 2 sets als het allemaal ook optisch af is;)

simsalabim

Het gaat gelukkig ook weer iets de betere kant op, bedankt voor je interesse:)

HTip

Gelukkig goed nieuws! Ik dacht dat er iets aan de hand was, waardoor je alles moest verkopen. Als ik het zo lees dan valt de downgrade wel mee ;D

Blijf het erg knap vinden dat je een speaker zelf hebt ontworpen en gebouwd en dat ie dan ook nog super klinkt. Ik kan me nog herinneren dat je lang bezig bent geweest met het instellen van het filter...

En foto's zijn altijd leuk!
Showcase - Topic

simsalabim

Eindelijk weer flink wat veranderingen in het HT-attic.

Qua beeld:

Er is een JVC-X30 gekomen, de HD350 staat te koop.

Qua audio apperatuur:

Alle Tagmclaren en Emotiva apperatuur verkocht, er staat nu een Onkyo TX-NR5007, gewoon 1 goed apperaat ipv een toren van EV's en proc en speler  :yin-yang: geluid is  8)

Ik speel nu alles af met mijn HTPC.

Onkyo TX-NR5007:

simsalabim

Fototje JVC-X30:

Fototje aansluitingen Onk5007, (het is een 9 kanaals receiver met 2 sub outs).

Werkt met front height bijvoorbeeld, ik heb er geen ervaring mee, wat is jullie ervaring met front height kanalen?

simsalabim

Veranderingen:

• Wanden zijn nu allemaal zwart
  • Nieuwe gordijntjes gemaakt, ook zwart
  • Nieuwe lijsten om de posters, met mat glas
  • 2 great gramma's voor onder de subs.
  • Op het ogenblik als fronts de scan speak ultimo's, mijn accuton speakers worden namelijk geschilderd.

Inmiddels heb ik ook een naam voor mijn speakers!

fronts en center

Sonus Agro (wat geluidsveld betekent)

Subwoofers:

Sonus abyssus (afgrond diep geluid)

Eventueel noem ik de achterspeakers:

Sonus agro post

Ik laat naamplaatjes in beetje Griekse stijl laser graveren in zwart geanodiseerd alu voor op alle speakers, de speakers zelf worden mat zwart 8)

Eerdaags een paar foto's om de update te completeren ;D

high-q

Mooie upgrades! Volgens mij is het echt genieten met de X30  :wub:
Ben ook benieuwd naar de rest van je lijstje.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsalabim

Thanks High-q, de X30 is simpelweg fantastisch! Heel blij met deze pj.

Door de receiver heb ik nu eigenlijk alleen nog maar de 2 subwoofer versterkers in mijn rack staan.
Lekker opgeruimd;-) verdergebruik ik mijn HTPC die alles afspeelt, deze staat in de computer kamer, 5m HDMI naar het HT, draadloos media toetsenboord met geïntegreerd mousepad om de boel vanaf de bank te kunnen besturen.

clockwork

Vind je de X-30 echt veel beter dan de 350? Hmm, toch maar eens goed nadenken dan .... ::)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

simsalabim

Veel beter is een groot woord.
Hij is:
scherper, heeft meer contrast (50000:1 tov 30000:1), kan 3D spelen (for what it is worth, ik kijk bijna alleen 2d), iets lichtsterker (1300 lumen tov 1100 lumen).

Alles bij elkaar duidelijk mooier beeld, zeer realistisch met een waanzinnige zwartwaarde, let wel ik kan alles uit de JVC persen qua zwartwaarde omdat ik een 100% batcave heb, alles zwart met geen straaltje extern licht.

Trouwens dit is wel de stilste projector die ik ooit (niet) heb gehoord... je hoort niet dat die aanstaat vanaf de luister/kijkplek.