Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

#1150
Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 17:32:55
Misschien even terug lezen, Hans.
De antwoorden had ik al gegeven. ;)

Wat een ander vind of wat zijn aanname daarin is is aan hem.

Nee, enige wat je aangaf was dat het (tringring) consequenties heeft. Damage is al gedaan en dat type uitspraken. Op de vraag wat ik zou horen van die consequenties heb ik geen antwoord gekregen. Men is het er volgens mij over eens dat het er is. Dus daar gaat het dan niet meer over. Net zoals meetbare verschillen tussen kabels, die zijn er ook.

Voor mij trouwens wel weer klaar voordat je me het verwijt gaat maken dat ik alleen de persoonlijke tour pak.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 17:39:43
Maar je kunt dit natuurlijk aangrijpen als zijnde een argument om geen onderbouwing te geven.   ;D

Laat ik dat maar doen.

:hehe:

Richi

Citaat van: addesmo op februari  2, 2018, 17:36:39
Die hele cd van Adele is volgens mij opgenomen voor de oortjes generatie, net als een cd van Amy Winehouse die ik heb. Ondertussen de installatie wel op een niveau dat ik ernaar kan luisteren ;)
Denk dat je met de Dynaudio's toch redelijk analytische speakers in huis hebt gehaald in tegenstelling tot de Pio's. Sterkte met het gewennings proces.
Ja, de Dynaudios hebben een heel ander karakter dan de Pios. Dat was me natuurlijk al wel duidelijk. Sterkte ga ik er niet bij nodig hebben. We zijn blij dat de nieuwe luidsprekers zo mooi in het interieur passen. En van de muziek genieten doen we toch wel. 😁
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Ik krijg toch het gevoel dat bij jullie het visuele meer prioriteit heeft gekregen. Deze speakers zijn zo verschillend dat ik mij niet kan voorstellen dat je er over een jaar , als het nieuwe er af is, je er nog zo tevreden over bent. Lijkt mij toch klank matig iets van downgraden.
Maar misschien heb ik het mis, dus veel luister en kijk plezier ;D

Raphie

Dit gevoel heb ik ook. Maar dat is natuurlijk een keuze. Je gaat een paar klasses omlaag, maar het is minder invasive in de huiskamer.
JBL PRX Power!

Richi

Ja, dat is in zekere zin wel waar. Met een gezin met vier kinderen waarvan de jongste 2,5 is, liggen de prioriteiten gewoon minder bij de hobby op dit moment.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Waar hebben we het over ... ik denk dat er in maar weinig huishoudens in jouw dorp/stad een set zoals die van jou staat te spelen. Dynaudio Contour 3.4 LE zijn echt heel serieuze speakers, waar ook hier op het forum menigeen zijn eigen ls graag op in zou willen ruilen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

#1157
Citaat van: Raphie op februari  3, 2018, 08:51:53
Dit gevoel heb ik ook. Maar dat is natuurlijk een keuze. Je gaat een paar klasses omlaag, maar het is minder invasive in de huiskamer.

Ander merk, andere sound. En kost nog steeds méér dan genoeg geld. Kortom: niks paar klasses lager of downgraden. Simpelweg anders.

Als de hobby op een laag pitje staat door de kinderen dan zou ik mij heel wat lekkerder voelen met bijv een set Elac Uni-fi U5 (slim), mag het nog een paar x omvallen ook voor dat geld :D

Roeru117

Citaat van: Sirius666 op februari  3, 2018, 15:51:14
bijv een set Elac Uni-fi U5 (slim), mag het nog een paar x omvallen ook voor dat geld :D

Ik denk dat je zo'n ELAC ook iets makkelijker omduwt dan een Contour  :hehe:

Het zijn erg mooie luidsprekers en ik denk dat het inderdaad vooral anders is. Veel luisterplezier in ieder geval (of kijkplezier ?!? Eerst de Pio's de deur uit)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Ja, dat genieten is echt het probleem niet hoor. :D De Dynaudios staan in de doos in de garage totdat de Pios verkocht zijn. We zitten dus zeker niet zonder voorlopig.  8)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Maar eerst naar Hamburg rijden vanavond want morgen ga ik naar de Nord Deutsche Hifi Tage.  :thumbs-up:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Citaat van: Richi op februari  3, 2018, 19:33:18
Maar eerst naar Hamburg rijden vanavond want morgen ga ik naar de Nord Deutsche Hifi Tage.  :thumbs-up:

Have fun!
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Goedemorgen. Ik heb nog eens nagedacht over de discussie omtrent de kwaliteit van de Pioneers versus de Dynaudios. Het zou meer moeten gaan over de kwaliteiten van beide luidsprekers.

Laat ik het proberen uit te leggen. De Pioneers zijn zeer goed in het leggen van een 'muzikaal fundament' in de kamer. Ze gaan heel erg diep, maar zijn niet overheersend in het laag. De gehele weergave is zeer coherent en prachtig in fase. Het effect daarvan is dat je zeer luid kan spelen zonder dat er luistermoeheid optreedt en je kan ook gewoon een gesprekje voeren als je luid speelt.

De Dynaudios vragen meer je aandacht. Ze spelen al erg dynamisch als je zacht speelt. Het laag, midden en hoog zijn 'meer aanwezig' en meer 'in your face' dan bij de Pios. Dit is schitterend als je er voor gaat zitten. Maar niet als er meerdere kleine kinderen rondhobbelen in de woonkamer en je wil een muziekje op de achtergrond luisteren, wat ik graag doe.

Ik vind het heerlijk om altijd de radio of een CD aan te hebben. Mijn vrouw kan dat bij de Pioneers beter verdragen dan bij de Dynaudios, omdat de Pioneers minder je aandacht opeisen. Van beide luidsprekers en hun karakter kan ik genieten, maar bij de Dynaudios zal ik de concessie moeten doen dat ze overdag als de kinderen er bij zijn, ze niet zo vaak aan zullen staan als nu de Pioneers. Simpelweg omdat het dan voor mijn vrouw snel te druk wordt.

Omwille van de mooiere integratie in het interieur en omdat ik denk dat ik van de Dynaudios ook prima kan genieten als iedereen op bed ligt, heb ik besloten de Pioneers weg te doen. Die waren NOOIT weggegaan als ik een aparte luisterruimte zou hebben.

Nu zou je kunnen zeggen: 'ja, maar die kinderen worden toch snel ouder'. Dat klopt wel, maar onze jongste heeft het syndroom van Down en hij heeft vaak de neiging nogal nadrukkelijk aanwezig te zijn en veel lawaai te maken, dus ik denk nu dat onze situatie niet zo snel zal veranderen.

Dus al met al, misschien een klasse lager, maar wel beter geschikt in onze situatie als je alles in overweging neemt.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jumping Jack

Richi, je hoeft je helemaal niet te verantwoorden! De dynaudio's zijn schitterende speakers.  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roeru117

ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op februari  4, 2018, 09:16:19
Richi, je hoeft je helemaal niet te verantwoorden! De dynaudio's zijn schitterende speakers.  :pompom:


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Citaat van: Jumping Jack op februari  4, 2018, 09:16:19
Richi, je hoeft je helemaal niet te verantwoorden! De dynaudio's zijn schitterende speakers.  :pompom:

Helemaal mee eens. Audio is heel persoonlijk en een nieuwe aanschaf dwingt je soms tot keuzes die alleen jij kunt maken. Wat wij er hier op het forum ook van vinden. En ja misschien moet die keuze dan maar eens wat minder audiofiel zijn. Feit blijft dat het jouw ruimte en jouw gezin is en jij (jullie) je er prettig bij voelen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Sirius666

Citaat van: Richi op februari  4, 2018, 09:10:56
Goedemorgen. Ik heb nog eens nagedacht over de discussie omtrent de kwaliteit van de Pioneers versus de Dynaudios. Het zou meer moeten gaan over de kwaliteiten van beide luidsprekers.

Laat ik het proberen uit te leggen. De Pioneers zijn zeer goed in het leggen van een 'muzikaal fundament' in de kamer. Ze gaan heel erg diep, maar zijn niet overheersend in het laag. De gehele weergave is zeer coherent en prachtig in fase. Het effect daarvan is dat je zeer luid kan spelen zonder dat er luistermoeheid optreedt en je kan ook gewoon een gesprekje voeren als je luid speelt.

De Dynaudios vragen meer je aandacht. Ze spelen al erg dynamisch als je zacht speelt. Het laag, midden en hoog zijn 'meer aanwezig' en meer 'in your face' dan bij de Pios. Dit is schitterend als je er voor gaat zitten. Maar niet als er meerdere kleine kinderen rondhobbelen in de woonkamer en je wil een muziekje op de achtergrond luisteren, wat ik graag doe.

Ik vind het heerlijk om altijd de radio of een CD aan te hebben. Mijn vrouw kan dat bij de Pioneers beter verdragen dan bij de Dynaudios, omdat de Pioneers minder je aandacht opeisen. Van beide luidsprekers en hun karakter kan ik genieten, maar bij de Dynaudios zal ik de concessie moeten doen dat ze overdag als de kinderen er bij zijn, ze niet zo vaak aan zullen staan als nu de Pioneers. Simpelweg omdat het dan voor mijn vrouw snel te druk wordt.

Omwille van de mooiere integratie in het interieur en omdat ik denk dat ik van de Dynaudios ook prima kan genieten als iedereen op bed ligt, heb ik besloten de Pioneers weg te doen. Die waren NOOIT weggegaan als ik een aparte luisterruimte zou hebben.

Nu zou je kunnen zeggen: 'ja, maar die kinderen worden toch snel ouder'. Dat klopt wel, maar onze jongste heeft het syndroom van Down en hij heeft vaak de neiging nogal nadrukkelijk aanwezig te zijn en veel lawaai te maken, dus ik denk nu dat onze situatie niet zo snel zal veranderen.

Dus al met al, misschien een klasse lager, maar wel beter geschikt in onze situatie als je alles in overweging neemt.

Mensen die enkel in klasses denken hebben het vermogen vaak niet het grotere plaatje te zien. Enkel naar euro's kijken en daar vervolgens een bijbehorende 'klasse' aan vast plakken is nl. wel erg simpel. Dat er sprake is van 2 totaal verschillende speakers behoort natuurlijk het uitgangspunt te zijn.

Verder denk ik dat jouw vrouw simpelweg moet wennen en dat kan een tijd duren. Meer aanwezig hoog vergt best een aanpassing van de luisteraar.

chansig

Prima keus als ik het zo lees.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Vandaag bij de Nord Deutsche Hifi Tage in Hamburg hele dure luidsprekers gehoord die slecht klonken (bv. weinig beleving, slechte plaatsing) en relatief goedkope luidsprekers gehoord die super klonken (muzikaal, dynamisch, gewoon lekker). Erg leuk om te zien en te horen hoe belangrijke rol smaak ook speelt in het geheel. Wat de een geweldig vindt, daar loopt de ander zo aan voorbij.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Richi,

Wil je wat voorbeelden noemen van beide categorieën? Ter lering en vermaak, niet om merken af te branden.

Groet,

WillyP

Richi

 :embarassed:
Citaat van: WillyP op februari  4, 2018, 22:48:54
Richi,

Wil je wat voorbeelden noemen van beide categorieën? Ter lering en vermaak, niet om merken af te branden.

Groet,

WillyP
Zeker wel. Het plaatsen van foto's lukt helaas niet vanaf de iPad, anders zou ik een leuke foto reportage kunnen toevoegen. In chronologische volgorde MIJN bevindingen en mening:


  • Nubert Nuvero 60: super klank met dynamiek en verfijning uit een zeer goedkope luidspreker. Speelde met klasse D versterking uit eigen huis
  • Canton A45 en Reference 3K: een hard middengebied ondanks het flinke prijskaartje
  • Sonus Faber Amati: viel me erg tegen voor 27k per paar, klonk nog het beste vanaf de platenspeler, maar de plaatsing was gewoonweg niet in orde, in het midden 'gebeurde er niets'. Speelde met Audio Research versterking en CD speler. De luidspreker stond niet ingedraaid, wat voor mij wel iets had gemogen
  • AVM: wat een arrogante zak daar bij de stand: vond de AVM30 serie maar instappertjes, was niet van plan veel te vertellen over de MP30 en moest zonodig laten vallen dat zijn SD8.2 voorversterker wel lekker speelt (mag ook wel voor 10k)
  • PMC Twenty5 22: aangestuurd door Plinius versterking en een TAD CD speler. Wat een geweldig geluid uit zo'n kleine en relatief goedkope luidspreker. Wat maakte dat een mooie muziek.
  • Cabasse: instap setje met satellieten en een subwoofer, geen high end maar speelde erg lekker
  • TAD Micro Eveolution One aangestuurd door exotische apparatuur waarvan ik de naam niet heb genoteerd. Speelde erg lekker, met dezelfde klanksignatuur die ik van mijn Pios herken. Zeer vergevingsgezind en lekker. De laagweergave vond ik erg fraai voor zo'n relatief kleine luidspreker
  • Kii Three: wauw. Dynamisch, open, muzikaal, strak, coherent, rustig
  • Technics: geïntegreerde versterker, SL1200 en luidsprekers. Speelde lang niet slecht en erg fraai design
  • Vivid G4: Mola Mola versterking, Aurender streamer, Merging+Nadac DAC en Audioquest Niagara 5000 power conditioning. Best of show voor mij. Geweldig natuurlijk, open, dynamisch, gewoon prachtig. Ik begrijp wel waarom Bama voor dit merk luidsprekers heeft gekozen.
  • Stein Audio: hoornluidsprekers - waar ik niet zo van hou - maar speelden best lekker, maar niet top
  • Dynaudio Special Forty: op NAD Masters speelde erg open en met veel rust. Erg leuke demo ook met diverse fragmenten gespeeld met en zonder subwoofer.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Dank je, Richi. Leuk om te lezen. Zo'n kerel als bij AVM begrijp ik echt niet. Iemand die nu een "instapmodel" koopt, stapt misschien in de toekomst over naar een ander model van dat merk. Arrogantie is nooit op zijn plaats.

Groet,

WillyP

Richi

Citaat van: WillyP op februari  4, 2018, 23:30:54
Dank je, Richi. Leuk om te lezen. Zo'n kerel als bij AVM begrijp ik echt niet. Iemand die nu een "instapmodel" koopt, stapt misschien in de toekomst over naar een ander model van dat merk. Arrogantie is nooit op zijn plaats.

Groet,

WillyP
Ja, en de vraag was heel concreet: ik heb nu een AVM V30 en ik vroeg wat de voordelen van een AVM M30 daarbij zouden zijn. En natuurlijk of hij al met het apparaat had gespeeld en wat hij er van vond. Zijn antwoord was dat het een instap apparaat was dat natuurlijk niet zo goed is als de overige AVM apparatuur. De dac was volgens hem bijna gelijk aan die in de V30 en qua klank vergelijkbaar. Dat zou heel raar zijn, want dan betaal je 2400 euro voor een streamer met een CD loopwerk die niet beter klinkt dan een voorversterker van 1500 euro.

Ik begrijp dat niet: er staan twee mannen voor je die potentieel geïnteresseerd zijn (ik had hem al besteld, maar heb afbesteld vanwege de lange levertijd - meer dan één jaar vertraagd) en dan hang je zo'n verhaal op. Lekker dom en ook arrogant.

De overige aanbieders waren héél behulpzaam en enthousiast over hun producten. Dus dat maakte het verschil des te schrijnend.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a