Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: Kingpin op Vandaag om 10:03:32Moet wel zeggen dat ik via high-level speel omdat mijn sub daar zeer geschikt voor is (wordt ook aangeraden om technische redenen), misschien dat dat helpt.
Dat kan bij deze sub inderdaad ook, maar ik denk dat ik het zo laat. Tenzij ik de sub toch ga missen bij stereo weergave. :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Rien59

Een paar pagina's terug wordt er sub de "hemel" ingeprezen en nu wordt hij alleen maar gebruikt bij film.Ben benieuwd hoe lang?
Een sub voegt zeker wat toe wat jou speakers nimmer laten horen.
Je bent dus weer van gedachte veranderd na een aantal bezoekjes.
Perfecte metingen, instellingen zeggen niet alles.
Ik heb altijd na het bezoeken van beurzen waar de duurste setjes staan bij thuiskomst het idee,m'n set klinkt nog zo slecht niet,tuurlijk het kan altijd beter,maar ben meer dan tevreden ook met een sub,en geen behoefte meer om te veranderen!!
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.

Richi

Citaat van: Rien59 op Vandaag om 11:53:35Een paar pagina's terug wordt er sub de "hemel" ingeprezen en nu wordt hij alleen maar gebruikt bij film.Ben benieuwd hoe lang?
Een sub voegt zeker wat toe wat jou speakers nimmer laten horen.
Je bent dus weer van gedachte veranderd na een aantal bezoekjes.
Perfecte metingen, instellingen zeggen niet alles.
Ik heb altijd na het bezoeken van beurzen waar de duurste setjes staan bij thuiskomst het idee,m'n set klinkt nog zo slecht niet,tuurlijk het kan altijd beter,maar ben meer dan tevreden ook met een sub,en geen behoefte meer om te veranderen!!

Ik ben inderdaad niet de meest stabiele op dit punt.  :D Dat geef ik meteen toe.

Wat ik mij gisteren realiseerde bij thuiskomst is dat mijn sub hoorbaar aanwezig was. En als ik hem terugschroefde qua volume, dan was de winst ten opzichte van spelen zonder sub, minimaal. En met de crossover had ik ook al veel geëxperimenteerd.

Tenslotte hoorde ik bij Rob uit speakers die 'maar' tot 30hz gaan een veel krachtiger laagweergave dan bij mij thuis. Tuurlijk, ik heb geen actief laag of actieve filtering, maar het werd mij duidelijk dat plaatsing een grote invloed op de laagweergave heeft. En die ben ik nu aan het optimaliseren.

En als ik er weer zin in heb, dan slinger ik de sub weer aan. :D

Maar vooralsnog mag die zijn kunsten vertonen bij surround weergave.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Kingpin

Citaat van: Richi op Vandaag om 12:22:02Tenslotte hoorde ik bij Rob uit speakers die 'maar' tot 30hz gaan een veel krachtiger laagweergave dan bij mij thuis. Tuurlijk, ik heb geen actief laag of actieve filtering, maar het werd mij duidelijk dat plaatsing een grote invloed op de laagweergave heeft. En die ben ik nu aan het optimaliseren.
Is het alleen plaatsing waardoor er meer 'druk' wordt ervaren of is het juist de conusoppervlak die hier debet aan is?
Mijn ervaring is dat je met een grotere conusoppervlak meer druk ervaart.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mao

Citaat van: Kingpin op Vandaag om 12:48:54Is het alleen plaatsing waardoor er meer 'druk' wordt ervaren of is het juist de conusoppervlak die hier debet aan is?

Met een groter conusoppervlak heb je meer luchtverplaatsing. Druk is de kracht die uitgeoefend wordt op een oppervlakte. ( wat in ons geval de luchtverplaatsing is)
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

morca

Plaatsing en meer conus oppervlakte kan allebij meer druk geven.
Ik heb mijn subs uit de hoek gehaald
Nu links en rechts naast de speaker.

Minder druk maar meer details en betere integratie met de fronts.

Cross over heb ik wel laag staan.
25 hz voor de gesloten.
10 hz voor de bandpass

CinéHome

Citaat van: Richi op Vandaag om 12:22:02Tenslotte hoorde ik bij Rob uit speakers die 'maar' tot 30hz gaan een veel krachtiger laagweergave dan bij mij thuis. Tuurlijk, ik heb geen actief laag of actieve filtering, maar het werd mij duidelijk dat plaatsing een grote invloed op de laagweergave heeft. En die ben ik nu aan het optimaliseren.
Dat de sub niet hoorbaar aanwezig hoort te zijn spreekt voor zich. Dat lijkt mij dan toch een timingprobleem.

Anderzijds denk ik dat een betere bass uit een set die 'maar' tot 30Hz gaat niet aan jouw sub hoeft te liggen maar eerder aan de speakers.
Ik heb al vaker opgemerkt dat de kwaliteit van de bass niet onder de 30Hz zit, maar eerder tussen de 30 en 100Hz en dan nog specifieker 50-100Hz. Wanneer je dat clean krijgt met bvb een gesloten en in het laag begrensde luidspreker, gaat de sub plots veel strakker klinken.😉

Anderzijds valt het natuurlijk niet uit te sluiten dat de sub output onder de 30Hz wel wat extra in 'beweging' zet in je ruimte waardoor het laag plaatsbaar wordt.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

morca

Citaat van: CinéHome op Vandaag om 13:47:35Dat de sub niet hoorbaar aanwezig hoort te zijn spreekt voor zich. Dat lijkt mij dan toch een timingprobleem.

Anderzijds denk ik dat een betere bass uit een set die 'maar' tot 30Hz gaat niet aan jouw sub hoeft te liggen maar eerder aan de speakers.
Ik heb al vaker opgemerkt dat de kwaliteit van de bass niet onder de 30Hz zit, maar eerder tussen de 30 en 100Hz en dan nog specifieker 50-100Hz. Wanneer je dat clean krijgt met bvb een gesloten en in het laag begrensde luidspreker, gaat de sub plots veel strakker klinken.😉

Anderzijds valt het natuurlijk niet uit te sluiten dat de sub output onder de 30Hz wel wat extra in 'beweging' zet in je ruimte waardoor het laag plaatsbaar wordt.
De juiste speaker cable aan mijn front woofers zorgt ook dat het beter integreert.
Helemaal mee eens!

ruud2

gewoon zachter zetten ?
voor muziek dan.
enne olifanten poten voor de film.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

morca

Een tip voor jouw Richie.
Ik maak vaak een smal bandige dip op 20 hz,tot 30 hz ong..

Dan loopt de bass minder snel dicht en intregeert het makkelijker.

Jouw sub staat ook tever weg.
Dat helpt ook niet.
Ik heb pas met Rob zijn voorbeeld de afstand berekend vd subs.

Staan de wel wat ongelukkig in de kamer.
Maar het werkt wel.
Timing is perfect nu

Richi

Citaat van: Kingpin op Vandaag om 12:48:54Is het alleen plaatsing waardoor er meer 'druk' wordt ervaren of is het juist de conusoppervlak die hier debet aan is?
Dat weet ik dus niet, beide zullen helpen. Maar op de luisterplek klinkt het nu heel goed, ook zonder sub. Eerst maar weer wennen aan de nieuwe setup en dan zien we wel weer.

Eigenlijk denk ik dat ik een keer hulp nodig heb bij het plaatsen en inregelen om te kijken of ik het perfect kan krijgen. Gevoelsmatig zit ik nu op 80% of zo van wat er haalbaar is met deze set. Plaatsing en akoestiek zijn nog de gebieden waar mogelijk winst ligt. De apparatuur staat niet ter discussie, in die zin dat het altijd beter kan, maar dat ik gewoon verknocht ben aan mijn spulletjes. :inlove:

Richi

Citaat van: Mao op Vandaag om 13:36:35Met een groter conusoppervlak heb je meer luchtverplaatsing. Druk is de kracht die uitgeoefend wordt op een oppervlakte. ( wat in ons geval de luchtverplaatsing is)
Ik vrees dat je gelijk hebt.